Blogs

Dovie Cote’ Luna En Red CJ178

By Malcolm Starchild, Friday 30.12.2016

Dovie Cote’ Luna En Red CJ178

By Malcolm Starchild, Friday 30.12.2016

Playback42 " Will That Be all ??? "

By Malcolm Starchild, Monday 24.10.2016

Playback42 " Will That Be all ??? "
Enjoy The track below
https://soundcloud.com/playback42/will-that-be-all
playback42.png

DJ T- Rell “Beatdown Compilation Vol 1“

By Malcolm Starchild, Sunday 15.2.2015

It’s Da “Beatdown Compilation Vol 1” DJ T- Rell
DJ T-Rell / Itunes
DJ T-Rell / Juno
DJ T-Rell / Amazon

DJ T-Rell / Social Media
DJ T-Rell - Instagram


55511069ad8041d3b4c54bbd0ba60237.jpg

-

By Morfin Mafer, Saturday 22.11.2014

-

Pay The DJ!

By Beatsy, Monday 17.11.2014

Ota kantaa ja tue DJ -kulttuuria!

Tsekkaa video ja jaa hashtageilla #paythedj #homelessdj #beatsy

http://youtu.be/dNGE6X3FF2w

testii

By JiiV3e, Saturday 27.9.2014

fail.

Beatsy - lisää keikkoja ja varma tapa saada esiintymispalkkiot

By Beatsy, Thursday 25.9.2014

Suomesta käsin toimiva, syksyllä 2013 aloittanut 'Beatsy' on lyhyessä ajassa noussut maailman suurimmaksi Electronic / Urban DJ'itä ja artisteja välittäväksi booking -alustaksi.

Rekisteröityminen on helppoa ja aina 100% ilmaista:

DJ't ja artistit voivat luoda platformille artisti -profiilin (signup as a DJ) ja käyttää hyväkseen useita ilmaisia promootiotyökaluja joiden avulla keikkamyynti ja tarjousten vastaanottaminen vaikkapa omalta Facebook -sivulta onnistuu helposti ja nopeasti.

Palvelua käyttää jo lähes 600 DJ:itä ja artistia, yli 40 eri maassa. Tsekkaa palvelu osoitteessa www.beatsy.co ja liity mukaan jo tänään.

Kun olet liittynyt heitä tähän alle kommenttina oma DJ nimesi niin annamme sinulle pienen shout-outin Beatsy FB -sivulla.

Beatsy Mixtape Platform

By Beatsy, Tuesday 23.9.2014

BEATSY MIXTAPE COMPETITIONS - NEW WAY TO PROMOTE YOUR EVENTS

Finnish based 'Beatsy' is the leading online marketplace for booking live electronic music for your event.

Our new mixtape competition platform is meant for event organizers to maximize the social reach of their event through an engaging mixtape competition - field tested with the best event organizers in the dance music industry.

Check it out today at: http://mixtape.beatsy.co

Beatsy - Book Electronic Music & Hip Hop DJs and Bands

DJ Quad IN BLUEBLACKNESS - CattBoxxe EP FTTT004

By Malcolm Starchild, Monday 28.7.2014

Donnie Tempo - Switch Burnt EP - MAMSW8

By Malcolm Starchild, Tuesday 13.5.2014

Chicago producer Donnie Tempo delivers another solid old school EP of Chicago House & Techno jamz for moreaboutmusic.

Listen & Go on a journey with Donnie Tempo
Donnie Tempo - Switch Burnt EP Soundcloud Page
Donnie Tempo - Switch Burnt EP CLONE.NL Page

Donnie Tempo Social Media
4tha3rdtime Facebook Page
4tha3rdtime Twitter Page
4tha3rdtime Myspace Page

67889c19-2c0e-47f3-a566-083a1adfdaf2.jpg

Donnie Tempo - Switch Burnt EP - MAMSW8

By Malcolm Starchild, Tuesday 13.5.2014

67889c19-2c0e-47f3-a566-083a1adfdaf2.jpg


67889c19-2c0e-47f3-a566-083a1adfdaf2.jpg

Thadaa

By JiiV3e, Tuesday 18.2.2014

VicTor miKe:n nopea, sekä lyhyen opetuksen innoittamana sain tämän aikaan:
[img][/img]2wnzqqr.jpg
[img][/img]2lnbw9z.jpg
[img][/img]16hjjhu.jpg
Ja seuraavalla kerralla parempi työ!

Save the rave

By nazarie, Friday 1.11.2013

No onhan se perseestä jos ihmiset nauttii musiikista
Kävin tollasessa turmiollisessa elektronista musiikkia tarjoavassa tapahtumassa ensimmäistä kertaa muutama vuosi siten Tampereella club10-baarissa. Olin juuri muuttanut kaupunkiin, en tuntenut täältä ketään (en yhden ainoata ihmistä) ja menin tupakalle röökikoppiin. Huomasin että eihän mulla askissa ole enää röökiä ja olin lähdössä ostamaan lisää. Joku silmälasipänen häiskä tuli kysymään että "Tarviitko röökiä, polta vaan toi loppuaski, meikä menee soittamaan tässä välissä". Leuka loksahti lattiaan, lähinnä vanhojen normibaari-iltakokemusten takia missä ihmiset vaan uhoaa toisilleen ja vetää kilarit viimeistään mäkkärissä tai jonkun pizzerian edessä.

Lukemattomissa konemusabileissä on tullut käytyä sen jälkeen ja ehkä juuri hyvän ensivaikutelman takia, pissaliisat ei tule vetämään rähinäkännejä ja testoapinat ei mömmöpäissään uhoile ja jyrää kaikkia. Empiirisen tutkimuksen perusteella väittäisin että tappelua, huumausaineiden käyttöä, epämääräisiin paikkoihin sammumista (baarin vessat, tupakkakopit, portaat, itse baarin istumatilat) on "normibaareissa" n 30-40 % enemmän kuin konemusiikkitapahtumissa, minne ihmiset siis tulevat musiikin ja tanssimisen takia, ei vetämään päätä sekaisin ja pullistelemaan ja pariutumaan keskenään. Itse käyn lähes viikottain ympäri suomea näissä tapahtumissa, joita väitetään kaikenmaailman huumehumppajuhliksi. Jaa että lähden Tampereelta vaasaan/ouluun/kuopioon/helsinkiin/turkuun/whatever vetämään nappeja, ja loput kavereista tulee kans jonnekin toiselle puolelle suomea samaan halliin riehumaan? Jännä homma, kun ainoa mitä vedän on vessa ja lonkero, nekin meinaa unohtua välillä. Tässä teoriassa pettää ny joku logiikka ja pahasti?

Onkohan tässä mitenkään mahdollista että bileiden järjestäjät, DJ:t ja asiakkaat (a.k.a bilettäjät, tamppaajat) diggaa vaan siitä musiikista niin paljon että tuovat ulkomailta artisteja omalla kustannuksellaan, vuokraavat tilat, järjestysmiehet, ruokamyynnin, mahdollisesti anniskelun, tilojen siivoukset (on oikeesti aika perseestä kerätä limasia tölkkejä 3 tuntia), ihan vain rakkaudesta lajiin ja musiikkiin? Ja kun homma hoituu ihan lupineen päivineen lakipykälien mukaan, ainoastaan asenteet ottaa vastaan. Ja ennenkaikkea "varmuuden vuoksi"-asenteet.

Miksi rähisevien teinien annetaan glitterihuuruissaan pyöriä kylillä aivan vapaasti ja näiden barbi-ihmisten ken-versiot taapertaa perässä vetelemässä porukkaa turpaan? Eikö se nyt olis ihan jees jos saatais tampata konemusiikkimme ihan rauhassa? Itse en henk. koht. siedä missään "normibaareissa" käymistä juuri tämän "normibaarikansan" takia, jotka on heti joko a) lääppimässä b) haastamassa riitaa c) vetämässä/tarjoamassa mömmöjä. Konemusiikilla on paha maine vaikka sun missä, mutta kaikenlaisissa piireissä pyörineenä väittäisin että vihdoinkin oon voiton puolella ja jostain saa elämänilonsa taas. Ei ole minkäänsortin mömmöt, viina tai muut, vaan se musiikki ja samanlaiset ihmiset ympärillä joiden kanssa voi tampata koko illan ja yön. Maine on varmasti hieman parantunut mutta joissain kohti mättää vielä ja pahasti, jos järjestetään esim syntymäpäiväjuhlat ja siellä on useampi dj soittamassa niin asian estämiselle tuntuu olevan ylitsepääsemätön tarvis. Sama jos käskisi jonkun perumaan häänsä (ainakin minulle, jättäisin varmaan omatkin häät välistä jos on hyvät bileet samaan aikaan), kaikki suunnittelu, rahallinen panostus ja vaivannäkö turhaan.

Onko elämän pohjimmainen tarkoitus olla yksinkertaisesti aivan perseestä ja kaikki on kiellettävä (varmuuden vuoksi...?)? Vai onko se ihan jees et mennään vaan johonkin halliin tamppaamaan illaksi jos siitä omat fiiliksemme saadaan?

Voisi vaatia siis joustoa näihin ihmeen kuntien omien poliisien omavaltaisiin tapahtumalakisysteemeihin, tällä hetkellä ne tuntuu perustuvan täysin mielivaltaan. Ihan näin yleisesti, todella monelle ihmiselle kasassa pitävä asia on konemuusiikkitapahtumat ja bileet. Joissa on huomattavasti asiallisempi ja siistimipi meno kun normiyökerhoissa, toki timmit tytöt pikkumekoissa ja bodatut miehet vaimonhakkaajapaidoissa on kivempia katsella mutta luojan kiitos minä, ja hyvin, hyvin moni tuttava löytää juttunsa muualta kun nakkikioskilla rähisemisestä baari-illan jälkeen. Kyllä se vaan pistää otsalohkoon jomottamaan jos se yritetään kaikin keinoin viedä pois. Voisiko joku valvoa tätä "poliisien valvontaa"?

Ihan näin yleisesti huutelen vieraisiin pöytiin että järki käteen. Ei tule äkkiseltään mieleen mitään konkreettista lakia minkä muuttamisesta olisi jotain apua, syrjimistä ne on ennakoluulotkin? onko ideoita?

Täällä taas..

By raveda89, Sunday 6.10.2013

Jotenki en vaan osaa näit bloge kirjotelle sillee mitenkää ajallaan ikinä :D viimeks joskus maaliskuussa... no siihen väliin on mahtunut monia bileitä joissa oon päässyt käymään, mutta monia jäänyt välistäkin kun talouteen tullut koira ni ei sitte saa aina sitä vahtia sille. Nyt sain itteeni niskasta kiinni ja kirjottaa hiukan tänne.
Eilen tuli oltua Hous of Hard Mucis bileissä tääl Turussa ja oli kyllä hyvä meininki koko illan ja yön!! Dj:t soittivat alusta alkaen todella hyvää ja menevää musaa!! Bilettäjät loivat mielestäni ihan älyttömän magean tunnelman, enkä ainakaan nähnyt että olisi mitään ihmeellisiä rähinöitäkään ollut. Vihdoin pääsin toteuttamaan pientä unelmaani ja järkkäri mukana jotta pystyin kuvaamaan bileitä. Seuraavaksi sitten kuvaamaan Wake up Turku bileitä!! ei tällä erää muuta joten palataan wake up bileiden jälkeen kunhan muistan :)

Digital Beat - Renoise artist

By dB, Saturday 29.6.2013

renoise_start.jpg

Renoise käyttöliittymä parin vuoden takaa. Päällä on Karma synth Modular VST
jota myös käytän paljon biiseissä.

renoise_karmafx2.jpg

Uusi ja ylpeä Renoise artisti nyt Renoise sivulla.
Muistaakseni olen käyttänyt softaa jo versiosta
1.x alkaen.

linkki:
http://www.renoise.com/artists/digitalbeat

Muistiin

By sapeli, Friday 24.5.2013

Muistiin itselleni pari juttua mitkä unohtuvat helposti:

1) Vihreä tarvitsee sinistä käsitelläkseen asioita ja punaista tietääkseen mitkä ovat tärkeitä asioita käsiteltäväksi.

2) Ilman positiivista energiaa ei tapahdu kehitystä, eivätkä asiat etene mihinkään suuntaan.

Ideasta valmista

By VicTor miKe, Wednesday 10.4.2013

Tuli aamulla yksi kuva-idea mieleen.

8636960839_bf57871f31_z.jpg
Piirustelun ja pienen editoinnin jälkeen tuli sitten valmista.

8638037800_dfbac1bd75.jpg

Kuvan alalaidassa oleva teksti onkin sitten jo ihan toinen idea, eikä liity mitenkään näihin poliittisiin vapauspuolueisiin. Ei hitto viduixmän, takaisin editointiin :P

Tadaa! Do diin oisko tää parempi :)

8639119079_a98dc42bb1_n.jpg

Soundcycle @ Roba10, Helsinki

By Dj Koldun, Wednesday 10.4.2013

http://www.facebook.com/events/361267907315755

SOUNDCYCLE
a cozy fakirs congregation
every friday @ Club Roba10 sublevel

[soundcycle] is a weekly event series connecting artistic performers in all formats, focusing on homegrown soundscapes from the helsinki - tallinn - riga regions, and featured artists from more distant places

the club operates on a DIY basis to create mixed genre events in collaboration with bands, djs, artists, photographers, dancers, vjs, filmmakers, poets, theatre, and creative organizers

expect quality and diverse showcases by local talents, in a cozy and affordable space. welcome!

stage 1 - reggae / dubstep / jungle / drum&bass

22:00 - 23:00
° cozy fakirs djs

23:00 - 00:30
° CHAOZLEVEL [EST / Strictly Dub Records]
-

00:30 - 01:30
° MODEST INTENTIONS [EST]
- http://www.facebook.com/pages/Modest-Intentions/156361384437369
- www.soundcloud.com/modest-intentions

01:30 - 02:30
° RUMBUS
http://www.facebook.com/pages/Rumbus/213705458666743

02:30 - 03:30
° POSITRON dnb set
- http://mbar.fi/artists/264/



stage 2 - freakbeat funk

23:00 - 24:00
° POSITRON chillout set

° PHEW


° KUTIN
rootfunk / hiphop / blustep


tix: 3€ [+2€ narikka]
1 free drink before 24
welcome!!

...

[cozy fakirs] is an event series that sprouted from Tallinn's New World community house, promoting neighborly relations between Helsinki-Tallinn-Riga and beyond

Työläisten välisestä ystävyydestä

By Hendryk, Saturday 6.4.2013

Viime keskiviikon aamu oli karu kuin Erkki.

Olin poikkeuksellisesti valvonut tiistaina puolilleöin tapittaen eurooppalaista seurajalkapalloilua, joka ei minua edes kiinnosta päin vastoin kuin maajoukkuepelit, joissa sentään kohtaavat kansalliset stereotypiat eivätkä omistajatahojen paksut rahamassit. No, olin siis lievästi hessuhopona kun kello pilpatti minut hereille seuraavana aamuna viiden maissa. (Jos osaatte kuvitella miltä H. Hopo näyttää haukotellessaan niillä kanootin mittaisilla leuoillaan, niin tiedätte mitä tarkoitan.) Ulkona oli pakkasta mittarin mukaan seitsemän astetta, mutta koska iltapäivällä olisi saman verran plussaa, ja vähän niin kuin kevätperiaattesta muutenkin pakkasin itseni kohtalaisen keveisiin kankaisiin ja lähdin työmatkalle. Eihän minun tarvitsisi värjötellä kylmässä kuin kolme vajaan kymmenen minuutin mittaista pätkää.

Vaihtopysäkille moottoritien varteen kaikki sujui hyvin, mutta yllättäen jatkobussia ei kuulunutkaan. Se oli varmaan ensimmäinen kerta kolmeen vuoteen. Eipä hätiä, suunnitelma B saapuisi tuota pikaa... Paitsi ettei saapunut. Eikä suunnitelma C:kään, miltei puoli tuntia myöhemmin.

Tässä vaiheessa minä tietysti olin jo osannut päätellä, että meneillään oli jonkin sorttinen työperäinen mielenilmaus, ja asian vahvisti eräs satunnaisesti pysäkillä näkemäni immeinen, joka kysäisi (iloisesti omaan saapuneeseen bussiin noustessaan) tiesinkö minä, että Nobinan bussit eivät kulje sinä päivänä. Juu, juu, minä valehtelin ja nousin samaan bussiin, sillä aamuhoksottimeni olivat jo siinä terässä, että tajusin: "Jaa, Veolia siis vörkkii? Minähän pääsen tällä bussilla paikkaan X, jossa voin vaihtaa Veolian bussiin Y."

Paitsi että hän oli maininnut väärän bussifirman. Veoliahan se vietti passiivipäivää, kuten olisin voinut itsekin päätellä siitä, etteivät ne minun jatkobussini olleet tulleet.

Aamu päättyi siltä osin siten, että käkin aikani siellä X:ssä, soittelin töihin tilanteestani, ja palasin lopulta yli kahden tunnin "työmatkan" jälkeen kotiin sulattamaan itseäni. (Aamu jatkui Yle Areenan rästejä katsellen, joten jotain hyvää*piis*.) Työpäivä meni palkattomaksi, koska minulla ei ollut jemmassa sisään tehtyjä tunteja. Luultavasti myös vähän vilustuin.

Työnantajallenikin koitui tästä seurauksia. En ollut nimittäin ainoa, joka jäi sinä päivänä saapumatta. Torstaina esimiehet kiertelivätkin kyselemässä porukkaa ylitöihin, joille oli tarvetta muutenkin, sillä olihan menossa pääsiäisen jälkeinen lyhyt työviikko. Itse en voinut jäädä tekemään menetettyä päivääni sisään, joten takkiin tuli. Pääkaupunkiseudun joukkoliikennettä pyörittävältä instanssilta olisi mahdollista saada korvausta tästä, mutta en ole asian suhteen kovin luottavainen.

Olen oman sosiaaliluokkani johdosta näissä (korpi)lakko- ja muissa työselkkausasioissa käytännössä aina duunareiden puolella, ja sitä varmemmin silloin kun kähinän osapuolella on AKT, jonka kärkkään edunvalvonnan hedelmiä me muiden liittojen edustajat sitten napsimme vuosikausia jälkijunassa omiin sopimuksiimme. Tällaiset olemattomalla varoitusajalla tempaistut työtaistelut, joissa suurin haitta kohdistuu kanssaduunareihin eivät kuitenkaan ole kuljetusalalle hyvää peeärrää. En minäkään elä vedellä ja vellillä, mutta asuntolainan lyhentäjälle ylimääräiset palkattomat päivät eivät kuitenkaan tuota kuin kiukkua. Jos olisin edes tiistai-iltana tiennyt mitä on tulossa, olisin - niin kuin näin jälkikäteenkin - tiennyt lähteä toiselle suunnalle pääkaupunkiseutua ja päässyt työpaikalleni, vaikkakin myöhässä.

Tällaisten itsekkäästi ja äkkinäisesti hoideltujen työtaistelujen takia työläisten välinen solidaarisuus voi ajoittain olla koetuksella. En siltikään ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi etenkin hoitoalalla työskentelevät ja alaa symppaavat tahot nostavat AKT:n lakkojen aikana aina kauhea porun siitä kuinka vähällä palkalla ja kurjissa olosuhteissa he itse joutuvat työtään painamaan. Tehkööt asialle jotain! Ei AKT: jäsenten (ulkopuolisten mielestä) korkeat palkat ole muiden puurtajien pussista riistetty, ja kuten sanoin, kuljetusalan tahtovoiman ansiosta meillä muillakin on kanttia vaatia itsellemme samaa.

Jottei tästä kaikesta jäisi urputtamisen maku (olisin vuodattanut tämän Metro-lehteen, mutta ihan kaikki ei mahtunut yhteen tekstariin), niin kerron lopuksi rohkaisevan tarinan siitä, kuinka me-henki rakentuu työyhteisössä:

Kyberaika on muuttanut paljon asioita jobbiksessani, mutta aikanaan meillä oli kellarissa oma kirjapaino, jossa tulostettiin - ja paljon! - kaiken laista tauhkaa, joka on nykyisin muuttunut bittivirraksi. Paino sijaitsi kellarissa, tai oikeastaa puolittain kellarin kellarissa, sillä sinne vei pitkä loiva luiska.

Aikanaan sen luiskan yläpäässä oli leimauslaite, jossa me hikityötä tekevät raamikkaat uroot sekä minä kokoonnuimme odottamaan sen verkalleen kuluvan viimeisen minuutin loppumista.

Yhtenä iltana lähtöä odotellessamme sieltä painosta punkesi ulos hintelä heppu vetäen sähkökäyttöistä pumppukärryä, jonka päällä huteralla kertakäyttölavalla notkui suunnilleen tonnin painosta vastaprintattuja tarroja. Näkyvillä olevista ihmisistä hän oli ainoa, jolla oli kauluspaita. Hän lähti vetämään lastiaan ylös ramppia, mutta sähkömoottorista loppui puhti jo ennen puoltamatkaa, ja hän joutui tytisemään takaisin alas horjuvan kuormansa kanssa, tai oikeastaan kuorma tempaisi hänet sinne. (Muistaakseni hän onnistui kerran hipaisemaan purjehduskenkänsä kärjellä lattiaa.)

Hän yritti uudestaan, tällä kertaa työntämällä, mutta tulos oli sama, paitsi että hän oli jäädä takaisin valuvan rahtinsa alle, ja kun hän painoi paniikkinappulasta lavan lattiaan, sen päällä aladobin lailla hyllynyt roina meinasi romahtaa.

Tätä yrittelyä jatkui puolen tusinaa kertaa erilaisina versioina, mutta aina lopputulos oli se, että rimpparaajainen kaveri pääsi korkeintaan rampin puoliväliin, ja joutui sitten tytisemään paniikissa alas painovoiman riepoteltavana. Me 29 salskeaa karjua sekä minä katselimme tätä aikamme, ja sitten me katselimme toisiamme. Ja aloimme tirskua. Koko porukka. Minuutit tulivat täyteen, ja me leimasimme itsemme ulos ja lähdimme jonossa kotiin. Kukaan ei hihittelyltään joutanut sanomaan hippiäiselle, että tuossa vieressä olisi, jos et ole tietoinen, hissi.

Tällainen toiminta, rakkaat kanssatyöläiseni, tällainen toiminta on omiaan kasvattamaan ja lujittamaan yhteishenkeämme.