V-mäisimmät poket ja pokehässäkät?

184 posts, 10 pages, 59,967 views

Freja

Posts: 8,774

#81 • • Freja Sihteeri

innae, 13.10.2005 05:07:
Asiasta kivekseen, olisko Late ;)?



*tirsk*
(juoksee ohi kovaa vauhtia nurkan taakse) *lmao*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

UnityF

Posts: 15,721

#82 • • UnityF joo just se
Helsingin parhaat poket löytyy puolestaan (haban koko tiimi*super**sydän*) Laturin ihanat otukset *plur* ja Gloorian posse *super**hali*
Individual

Posts: 10,942

#83 • • Edited Individual HYPNO!
Mun käsittääkseni ennen poke, porttieeri on ollut asiakaspalvelija ja todellinen herrasmies kiireestä kantapäähän ja ennenkaikkea ravintolan edustaja. Liekö sitten yhteiskunnan raaistuminen pakottanut korvaamaan heidät tyypeillä, joilla on enemmän lihaksia ja vähemmän...tai noh, jätetään sanomatta. ( tämä luonnehdinta ei tietenkään päde kaikkiin )
kilobitti

Posts: 2,419

#84 • • kilobitti 1-2-3 techno

Ana-5000, 13.10.2005 11:49:
Muun muassa nimensä listalle saaneet, vapaalipulla tulevat, ennakkolipulla tulevat, tutut, sun muut jotka eivät sitä lippua maksa jättävät silti takkinsa narikkaan (kaksi euroa, kiitos) ja nauttivat siitä turvallisuudesta mitä poket sinne tuovat.


Vastasin tähän jo:

kilobitti, 13.10.2005 10:56:
---
Järjestelykysymys. Esim. jos nimi on listassa, tyypin tarvitsee maksaa vaan 2.
---
Edelleen, jos ovella oleva poke sanoo että tämä kaveri pääsee ilmaiseksi, tyyppiä ei kirjata -> ei maksua



mayah, 13.10.2005 12:01:
Voi toimia jossain, ei kuitenkaan suurempien massa-ravintoloiden puolella, jossa asiakkaat kuvittelevat olevansa mm. entisiä missejä *vink*



Miksi sillä olisi vip-missille väliä, maksaako se sen 2 lipunmyyjälle vai pokelle, etenkään, kun lipunmyyjä alleviivaa että kyse on narikkamaksusta?

Tähän hässäkkään ei mielestäni enää tarvita narikkakassaa..



Nimenomaan, en halua erillistä narikkakassaa. Haluan maksaa vaan yhteen kassaan, josta lipunmyyjä illan päätteeksi tilittää pokeille heidän osuutensa. Harvemmin asiakkaan toiminnan monimutkaistaminen on nopeuttanut tai helpottanut mitään.

Huomautan, että edelleen puhun suuremmista yökerhoista, joissa tavallisena lauantai-iltana on vaikkapa 1000-2200 kävijää.



Kärjistäen;
Jono#1. 5000 ihmistä maksaa yhdelle kassalle sisäänpääsymaksun
Jono#2. 5000 ihmistä maksaa yhdelle kassalle sisäänpääsymaksun, toiselle vaatteidensäilytysmaksun, kolmannelle siivousmaksun (ulkoistetuille siivoajille), neljännelle oksennusvakuutuksen mahdollisten vahinkojen varalta.

Päivän kinkkinen kysymys: Kumpi jono liikkuu nopeammin?

Edelleen sisäänpääsymaksu on sisäänpääsymaksu ja narikkamaksu...-klip-



Edelleen, haluan maksaa siitä samasta palvelusta ja yhtä paljon kuin nyttenkin, enkä ole mitään muuta väittänytkään. Jos jotain, se lisää mun arvostusta pokeja kohtaan, kun ne ei ole anelemassa multa jotain hiluja.

Dzmal, 13.10.2005 17:36:
Mutta mikä ihme siinä on niin vastenmielistä ja kamalaa ja sietämätöntä, et maksaa pääsylipun ja narikan erikseen? En käsitä.



Ensinnäkin, nähdäkseni se monimutkaistaa sisäänpääsyä-> hitaampaa. Vaiva on mulle loppujen lopuksi pieni, mut kun sama mun mielestä turha hidaste vaikuttaa jokaiseen kävijään, on sillä jo jotain merkitystä. Toiseksi, vältän käteisen käyttöä koska haluan käyttää mahd pientä lompakkoa. Ainoa paikka missä mulla ylipäätään kuluu käteistä on raflojen lipunmyynti ja narikkamaksu.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#85 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

JussiS, 13.10.2005 02:56:
---
Kalle, 13.10.2005 02:44:
Oma lukunsa on tietenkin tämä "eteispalvelumaksu", jota peritään vaikka sille maksulle ei minkäännäköistä vastiketta saada. Esimerkkinä vaikka kun t-paita-kelien aikaan peritään jengiltä narikassa maksua vaikka narikkaan ei todellisuudessa jätetä mitään. Se millaisen työsopimuksen portsarit ovat itselleen menneet tekemään ei luonnollisesti ole mikään selitys/oikeutus sille että peritään piilopääsymaksua.

---

No ei.

Euron - kahden hinnalla poket vastaa sun turvallisuudestas ravintolassa koko illan. Isossa osassa mestoja niitten diilit on vaan neuvoteltu niin, että ne saa narikkamaksut (tai että järjestyksenvalvontafirma saa narikkamaksut, ja äijät saa tuntiliksan). Ei siis voi sanoa että pokejen ainoo "homma" on hoitaa narikkaa.



Olen aivan samaa mieltä. Ihmiset eivät ajattele sitä että ku joku humalainen idiootti käy niiden päälle niin ovimies on se joka tulee heitä auttamaan.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Everes

Posts: 184

#86 • • Everes
Kyllä sen ymmärtää ettei portieerit hienovaraisuudella välttämättä saavuta samaa auktoriteetin tasoa kuin kovistelulla. Tosin joskus hämää kun kovistellaan väärää puuta..

--
living in irresponsible selibacy

malishousu

Posts: 182

#87 • • malishousu Dr. Philth

kilobitti, 13.10.2005 21:04:
Ensinnäkin, nähdäkseni se monimutkaistaa sisäänpääsyä-> hitaampaa. Vaiva on mulle loppujen lopuksi pieni, mut kun sama mun mielestä turha hidaste vaikuttaa jokaiseen kävijään, on sillä jo jotain merkitystä. Toiseksi, vältän käteisen käyttöä koska haluan käyttää mahd pientä lompakkoa. Ainoa paikka missä mulla ylipäätään kuluu käteistä on raflojen lipunmyynti ja narikkamaksu.



Mut joutuishan massat kulkemaan narikan kautta jättääkseen nassakat, takin ja muut rensselit sinne vaikka maksaisivatkin síitä sisäänpääsymaksun ohella. Mä en pysty näkemään että se merkittävästi hidastaisi mitään.

No kun jokatapauksessa joutuu sitä käteistä sen 20een setelin nostamaan siihen sisäänpääsymaksuun, ei se narikan erikseenmaksaminen varmaan sitä päällä olevan käteisen määrää kasvata?

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Avatar
#88 • • Edited Killer_cat Guest
Joo,poket on kyl ihan tyhmii,niin...Mä en ala kans*hmph* Varsinki glorian poket...*hmph**nauru*
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#89 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Everes, 13.10.2005 21:16:
Kyllä sen ymmärtää ettei portieerit hienovaraisuudella välttämättä saavuta samaa auktoriteetin tasoa kuin kovistelulla. Tosin joskus hämää kun kovistellaan väärää puuta..



Kovistelun taso riippuu aika pitkälti asikaskunnasta. Yleensä hiukan eri meininki, jossain teatterissa kun idän lähiöbaarissa. Ovimehetkin on vaan ihmisisä tottakai joskus tapahtuu ylilyöntejä.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Freja

Posts: 8,774

#90 • • Freja Sihteeri

miryah, 13.10.2005 21:21:
Joo,poket on kyl ihan tyhmii,niin...



Nii onhan se ihan tyhmää kun ne huolehtii sun takista ja turvallisuudesta jne koko illan. Kaikki portsarit pois ovilta ja kaikki ihmiset sisään vaan, ihan kaikki erkkarit ja alaikäiset, joo! Vapaaehtoinen itsepalvelunarikka, joo!

*justjoo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

kilobitti

Posts: 2,419

#91 • • kilobitti 1-2-3 techno

Dzmal, 13.10.2005 21:21:
Mut joutuishan massat kulkemaan narikan kautta jättääkseen nassakat, takin ja muut rensselit sinne vaikka maksaisivatkin síitä sisäänpääsymaksun ohella. Mä en pysty näkemään että se merkittävästi hidastaisi mitään.



niinno, kesällä narikkaan ei ole mitään asiaa, talvellakin puolet säädöstä liittyy fyrkkaan.

No kun jokatapauksessa joutuu sitä käteistä sen 20een setelin nostamaan siihen sisäänpääsymaksuun, ei se narikan erikseenmaksaminen varmaan sitä päällä olevan käteisen määrää kasvata?



Paitsi että
-lipun voi ostaa etukäteen kortilla
-lipun hinta on korkeampi, joten siitä ei välttämättä tule ollenkaan hiluja taskuun. Narikasta tulee aina, ellei satu olemaan kolikoita mukana.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

malishousu

Posts: 182

#92 • • malishousu Dr. Philth

kilobitti, 13.10.2005 21:28:
---
Dzmal, 13.10.2005 21:21:
Mut joutuishan massat kulkemaan narikan kautta jättääkseen nassakat, takin ja muut rensselit sinne vaikka maksaisivatkin síitä sisäänpääsymaksun ohella. Mä en pysty näkemään että se merkittävästi hidastaisi mitään.
---


niinno, kesällä narikkaan ei ole mitään asiaa, talvellakin puolet säädöstä liittyy fyrkkaan.




---
No kun jokatapauksessa joutuu sitä käteistä sen 20een setelin nostamaan siihen sisäänpääsymaksuun, ei se narikan erikseenmaksaminen varmaan sitä päällä olevan käteisen määrää kasvata?
---


Paitsi että
-lipun voi ostaa etukäteen kortilla
-lipun hinta on korkeampi, joten siitä ei välttämättä tule ollenkaan hiluja taskuun. Narikasta tulee aina, ellei satu olemaan kolikoita mukana.



Hmm.. Eli siis etukäteisliputkin sisältäisi narikan?
Mut milläs rahalla sit jättää pokelle tipit lähtiessä jos ei käsittele käteistä koko illan aikana?

Ihan asiallisia pointteja sulla, mut en vaan voi olla vänkäämättä *piis*

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Lyylikki

Posts: 2,975

#93 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Yleensä poket (varsinkin se jo aikaa hieman enemmän nähnyt sakki) tuppaavat olemaan mukavan lupsakoita, isoja hemmoja, joiden viereen voi aina hakeutua turvaan.

Varmastikkin erittäin vittumaista hommaa kattella känniääliö/mitälieääliö touhuiluja siellä ovella ja narkikassa ja vielä kuunnella vähintäänkin väsynyttä läppää asiakkailta (itseni mukaanlukien). Joskin uskon, että kaikkeen voi asennoitua oikein. Jos lähtee mihin tahansa hommaan jo valmiiksi lerssi otsassa, niin kyllä se näkyy myös asiakkaassa.

Toiset poket on kyllä jokseenkin itseään täynnä, mutta niinhän koko ihmiskunnastakin on. Premissä joskus aikoja sitten näin esimerkillistäkin toimintaa, joissain aamuissa, kun lihaskimput alko mättään toisiaan. Siinä lähti liha liikkuun jokseenkin nopsaan.

Jaksamista vaan kaikille pokeille. Ja hymyä huuleen.
Avatar
#94 • • Annakins Guest

Dzmal, 13.10.2005 18:37:
Ei mua itseänikään aina haluta maksaa narikkaa jos on menossa vain käymään yhdellä kaverin kanssa, mutta sillon valitsen tietosesti sellaisen kuppilan tai kippolan jossa ei narikkaa ole. Tällöin myös tosin tiedostan, ettei mahdollisesssa häiriötapauksessa ole pokea tukena, vaan pitää selviytyä ainakin aluksi omalla tilannekyvyllä, mutta valitsemalla vähän siistimmän paikan esim. jonkin kahvilan missä rähisijöitä ei todennäköisesti ole, ei sekään liiempää ahdistusta aiheuta.



Ei pokeja ole ainoastaan niissä baareissa joissa on narikka. Lähes tulkoon jokaisessa Helsingin keskustan baarissa on ovella poke, joten kyllä siellä joku on tukena jos rähinä alkaa.
kilobitti

Posts: 2,419

#95 • • kilobitti 1-2-3 techno

Dzmal, 13.10.2005 21:37:
Hmm.. Eli siis etukäteisliputkin sisältäisi narikan?
Mut milläs rahalla sit jättää pokelle tipit lähtiessä jos ei käsittele käteistä koko illan aikana?



Se on tietty vaikeampaa. Ei mua sinällään haittais, jos pieni tippi ois jo hinnassa.

Ihan asiallisia pointteja sulla, mut en vaan voi olla vänkäämättä *piis*



Kiitos samoin*nauru*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Avatar
#96 • • Annakins Guest

Dzmal, 13.10.2005 18:06:
---
Annakins, 13.10.2005 17:55:
Ei kyse ole siitä, että se olisi vastenmielistä tai kamalaa, vaan siitä, että ainakin omasta mielestäni on älytöntä, että ensin maksaa sisään 5 ja sit narikkaan 2, tulee sellanen fiilis että kiskotaan. Mun mielestä sisäänpääsymaksu voisi saman tien kattaa myös narikkamaksun, erityisesti paikoissa joissa on pakollinen narikkamaksu vaikka ei takkia tms. sinne jättäisikään.

---


No jaa. Mä en vaan nää et mikä siinä on älytöntä, kun (esimerkiksi) sen 7 maksaa jokatapauksessa oli se sitten 7 tai 5+2. Ei se nyt varmaan oo niin uskomaton vaiva suorittaa kaks maksua kun baaritiskilläkin jaksaa ravata kerta toisensa jälkeen.

Eikä se 2 voi rahallisestikkaan olla niin tuskainen menetys, kun juomapuoleen kuitenkin kuluttaa sen moninkertaisena. Ja jos taas on vesilinjalla, niin ei pari euroa varmaan paljoa paina kun ei viinaan kulu rahaa ollenkaan.



Niin. Kuten on jo moneen kertaan todettu, ei ole kyse siitä, ettenkö haluaisi maksaa sitä narikka maksua, mutta mun mielestä se on tehokkaampaa rahastaa kaikki maksut samalla kuin alkaa taas narikassa kaivamaan kuvetta uudestaan.
Avatar
#97 • • Killer_cat Guest

Freja, 13.10.2005 21:26:
---
miryah, 13.10.2005 21:21:
Joo,poket on kyl ihan tyhmii,niin...

---


Nii onhan se ihan tyhmää kun ne huolehtii sun takista ja turvallisuudesta jne koko illan. Kaikki portsarit pois ovilta ja kaikki ihmiset sisään vaan, ihan kaikki erkkarit ja alaikäiset, joo! Vapaaehtoinen itsepalvelunarikka, joo!

*justjoo*





ja sähän et tietysti ymmärrä läppää..Älä ota kaikke tosissaan,mitä jengi heittää,tai kirjottaa tänne...NIIIIIIIIN.....
Freja

Posts: 8,774

#98 • • Freja Sihteeri
Mulla ei oo niin kiire sinne baaritiskille ettenkö voisi maksaa ensin sisään ja sitten narikan. Sopivasti siinä välissä ehtii ottamaan takin päältään ja laittamaan tarvittavat tavarat mukaan taskuihin. Eikä silloin saa sitä tusinapalvelua, vaan yksilöllistä. Ja mä pidän siitä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#99 • • Annakins Guest

Freja, 13.10.2005 22:03:
Mulla ei oo niin kiire sinne baaritiskille ettenkö voisi maksaa ensin sisään ja sitten narikan. Sopivasti siinä välissä ehtii ottamaan takin päältään ja laittamaan tarvittavat tavarat mukaan taskuihin. Eikä silloin saa sitä tusinapalvelua, vaan yksilöllistä. Ja mä pidän siitä.



Eihän se palvelu katoa mihinkään, tai muutu sen tusinamaisemmaksi, vaikka maksaisitkin sen narikan siihen kassalle jo etkä vasta pokelle!
Freja

Posts: 8,774

#100 • • Freja Sihteeri

miryah, 13.10.2005 22:02:
ja sähän et tietysti ymmärrä läppää..Älä ota kaikke tosissaan,mitä jengi heittää,tai kirjottaa tänne...NIIIIIIIIN.....



No anteeksi jos käsitin hiukka väärin. Mulla on tapana oikeastikin olla aika tosikko. Varsinkin pari tuntia nukkuneena ja melkein 24h hereillä pysyneenä. *poks* Ehkä pitäis jättää nää quottaamiset ja muutenkin kirjoittelut silloin vähemmälle kun oon lapsikitinätuulel *blush*

*piis*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been