Eduskuntavaalit 2011

102 posts, 6 pages, 43,018 views

Aukikco

Posts: 132

#1 • • Aukikco
Mitä oot kelannu tän vuoden vaaleista? Minne sun ääni menee?
NwB

Posts: 327

#3 • • Edited NwB
Yritä kirjoittaa hieman pitempiä lauseita noissa kannanotoissa imo. Muutamalla täytesanalla tekstistä tulee intohimoisempi. Nyt se on enemmän PP tyylinen bulletpoint kokonaisuus jossa lauseet nytkähtelevät kuin aamubileiden väsyneet tanssijat nitkun tahtiin.
En sano olevani parempi, mutta laitetaan nyt neutraalia kritiikkiä. - Se tulee mahdollisesti läpi päästyäsi olemaan harvinaista herkkua.
(Huomaatko miten tekstini nytkyy? Tälläinen retoriikka ei toimi kovin hyvin)

EE: Joku sanallisen taiteen / toimittajan kurssi ei ole poliitikolle hukkaan heitettyä aikaa.

--
Jee! Kumpi voitti!!

Aukikco

Posts: 132

#4 • • Aukikco

Replying to Eduskuntavaalit 2011:

(Huomaatko miten tekstini nytkyy? Tälläinen retoriikka ei toimi kovin hyvin)


Havainnollistit kyl hyvin tekstissäs. Eiköhän tossa joo oo parantamisen varaa aina. Tuorein, toi päihdepoliittinen kannanotto, taitaa tulvia eniten kyseisenlaista tiivistämistä. Välillä tulee sokeuduttua, uhrattua soljuvuus kompressoidun asiapitoisuuden alttarille.

Toisaalta tykkään kyllä eksperimentoida erilaisilla kirjoitustyyleillä, hyödyntäen toisinaan loputtoman kompleksisia ja kyllästymisenkin rajoja kutittelevia lauserakenteita, mutta ehkäpä sellainenkaan kiemuraisuus ei lopulta ole mitenkään ideaali kannanottoväline.

Pitää tutkia. Kiitos kritiikistä.
NwB

Posts: 327

#5 • • NwB
Äläkä käytä capseja. Käytä mielikuvitusta. Huuda riveistä, älä riveille. Capsit voit korvata laatusanoilla.

Samoin esimerkiksi noissa kysymyksissä lähden yleisesti yksityiskohtiin. Itse olisin mielummin nähnyt konkreettisen vaihtoehdon kysymysmerkkien jälkeen ja vasta siitä johdettuna dekriminalisoinnin kannatuksen kasvun. Eka siis tuloksia ja vasta sen jälkeen laajempaa hyväksyntää. Nyt se vähän mielestäni hakee kausaliteettia.

Piraattien riveistä et nyt suojatyöpaikkaan varmaankaan pääse, vaan jostainhan se on aloitettava. :)
(Ei toi kyllä kerro susta tarpeeksi että kiinnostuisin äänestämään.)

--
Jee! Kumpi voitti!!

Aukikco

Posts: 132

#7 • • Aukikco

Replying to Eduskuntavaalit 2011:

Äläkä käytä capseja. Käytä mielikuvitusta. Huuda riveistä, älä riveille. Capsit voit korvata laatusanoilla.


Aika harvoinhan mä capseja käytän. Mutta toisinaan se on musta hyvä, tyhmä keino.

Oon tutustunut tohon Schopenhauerin tekstiin joskus. Vois lukea uuestaankin. Kiitti perspektiivistä.
NwB

Posts: 327

#8 • • Edited NwB

Replying to Eduskuntavaalit 2011:


Aika harvoinhan mä capseja käytän. Mutta toisinaan se on musta hyvä, tyhmä keino.


Sitä noi Schopenhauerin tekstit ajaakin takaa, mutta sivistyneemmin. (Tosin ollakseen sivistynyt, niitä pitää osata soveltaa) Ei tarvitse pitkälle lukea ymmärtääkseen niiden olevan populismia, mutta etpä sä siellä Arkadialla järin välkkyihin tyyppeihin pääsääntöisesti törmää, ja siksi suosittelen painamaan noi kohdat mieleen ja kunnolla. Sillä kuinka paljon enemmän asiaa sä puhut, ei ole niin suurta merkitystä kun äänestäjät käyttävät sydäntään ehdokkaansa valinnassa.


Kiitti perspektiivistä.


Ei midistä.

Vielä kysyisin mitä vastaisit vasta-argumenttiin; Jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa!

--
Jee! Kumpi voitti!!

NwB

Posts: 327

#10 • • NwB
Sä just käänsit selän äänestäjälle ja oikeutit Ville Itälän äänestäjien mielipiteet. Sanalla sanoen hävisit täysin absurdille väitteelle.
Et sä voi poliitikkona valita missä sä ammattiasi harjoitat, vaan olet 24/7 kansanedustaja. Siihen liittyy vastuu.

--
Jee! Kumpi voitti!!

Aukikco

Posts: 132

#11 • • Aukikco

Replying to Eduskuntavaalit 2011:

Sä just käänsit selän äänestäjälle ja oikeutit Ville Itälän äänestäjien mielipiteet. Sanalla sanoen hävisit täysin absurdille väitteelle.
Et sä voi poliitikkona valita missä sä ammattiasi harjoitat, vaan olet 24/7 kansanedustaja. Siihen liittyy vastuu.


Juu. Sinne meni.
NwB

Posts: 327

#12 • • NwB
Oltiin kerran markkinoilla, kun nähtiin Kokoomuksen teltalla jaettavan ilmapalloja. Pienessä nousuhumussa päätimme hakea niitä kimittääksemme helium-äänellä aikamme ratoksi.
Teltalla noin 60-vuotias Kokoomuksen kunnallisvaaliehdokas kuitenkin vastasi pyyntöömme ilmapallosta per capita kovin tympeään sävyyn.
- Ei näitä riitä kaikille.
Johon vastasin vieno virne naamalla.
- Tyypillistä Kokoomusta.
Ja jatkoimme matkaa metrin päässä olevalle keskustan teltalle.

Sanaakaan sanomatta Keskustan rouva ojensi ilmapallot käteemme katsoen samalla Kokoomuksen teltalle hymyillen, aivan kuten minäkin.

Harvemmin tulee vastaan yhtä punaista porvaria.

--
Jee! Kumpi voitti!!

Aukikco

Posts: 132

#13 • • Aukikco
Ai niin, en tokikaan olettanut että esitit kysymykses tosissas. Ajattelin, että Ville Itälän ajat ovat mennyttä jo. Mutta toisaalta - varaan kyllä oikeuden pöyristyttäviin kannanottoihin, ja tulen tekemään itsestäni urpon tulevaisuudessakin.

Jotta ei jäis epäselväks, niin mua ihan todella kiinnostais ihmisten kannanotot mihin tahansa polttaviin poliittisiin aiheisiin ja puolueiden toimintaan.
NwB

Posts: 327

#14 • • NwB
No ainakin sä osaat väistää kysymyksen. Eihän tossa ollut kyse ilmapalloista, vaan asenteesta. :)

Vanha viisaus kertoo: Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa..
*vink*

--
Jee! Kumpi voitti!!

Aukikco

Posts: 132

#15 • • Edited Aukikco

Replying to Eduskuntavaalit 2011:

No ainakin sä osaat väistää kysymyksen.


Mitään todellista kysymystä kannabispiikeistä ei ole olemassa.

Jos muotoilet kysymyksesi toisin, saatan vastata argumentatiivisemmin. Eli mistä sä nyt oikeesti haluut kuulla?
Amuck

Posts: 2,396

#16 • • Amuck dub-i-dub

Replying to Eduskuntavaalit 2011:

...
"- Ei näitä riitä kaikille."
...
Harvemmin tulee vastaan yhtä punaista porvaria.



Mutta tuohan on juuri porvaria! Vai viittasitko johonkin muuhun?


Itse kysymykseen: APUA EN OSAA ÄÄNESTÄÄÄ!! Mitä enemmän tiedän, sitä enemmän ahdistun siitä että ehdokkaissa (ja kansanedustajissa) on vaikka minkämoista typerystä ja häikäilemätöntä oman ja seurapiirin edun tavoittelijaa. Pahimpia ovat ne, jotka ovat kanssani monissa asioissa samoilla linjoilla ja tarkoittavat hyvää niin kuin mä tarkoitan hyvää, mutta eivät ymmärrä monia talous- ja poliittisia asioita niin syvällisesti että osaisivat tehdä oikeat päätökset.

Kuka hitto voi tietää mikä on oikea päätös?

Vaalikoneissa tulee raksittua monta kertaa eos-vaihtoehto. En kuitenkaan, tietenkään, halua äänestää eos-ehdokasta. Mutta mistä _mä_ VOISIN tietää kuka niistä on oikeassa?

Ottakaa multa äänioikeus pois!

Pitäisikö äänestäjille olla tasokokeet? Jos et ymmärrä maailman menosta hölkäsen pölähtämää, et saa äänestää. Se tietysti veisi äänioikeuden tietyntyyppisiltä ihmisiltä, kuka sitten puolustaisi näiden tietyntyyppisten ihmisten asioita?

Miksi politiikan pitää ylipäätään olla omien ja omanlaisten asioiden ja etujen puolustamista. Miksei voi puolustaa kaikkien parasta.


Yritin treidaa ääniä Uudenmaan vaalipiirissä olevan kaverini kanssa; jos hän äänestäisi threadin aloittajaa, mä äänestäisin ketä vaan hän haluaa Helsingissä. Peruin diilin kun olisi pitänyt äänestää Ben Zyskowicziä.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

NwB

Posts: 327

#17 • • NwB

Replying to Eduskuntavaalit 2011:

Mutta tuohan on juuri porvaria! Vai viittasitko johonkin muuhun?



Yritin leikitellä. Porvari on punainen -> Punainen porvari. Punaisella viittaan vasemmistoon.

--
Jee! Kumpi voitti!!

ValaX

Posts: 3,891

#18 • • ValaX
Voishan sen tyhjän lapun käydä tiputtamassa sinne laatikkoon... Katotaan nyt...
Freja

Posts: 8,774

#19 • • Freja Sihteeri
Ääneni pidän vaalisalaisuutena, mutta tärkeintä pointteja itelleni on ehdokasta etsiessä seuraavat:
-Kannattaako ydinvoimaa vai ei
-Mikä on näkemys NATOsta
-Mikä on näkemys maahanmuuttopolitiikasta
-Mistä haluaa leikata kuluja/miten säästää
-Mikä on kanta EUn suhteen

Onhan noita muitakin kyllä, mutta tavallaan liittyvät tavalla tai toisella yllämainittuihin.

Vielä täytyy paljon vaalikoneita tehdä, ei ole noussut mistään selvää ykköspaikan haltijaa useammassa koneessa, mutta oon pannut merkille muutamia tyyppejä jotka on suht korkeella mielipiteissään mun kanssa. Sen jälkeen oon tutkaillut heidän vastauksiaan ja kantoja niihin asioihin, missä meiän vastaukset ei matchanneet, ja pohtinut sitten sitä onko hyvä vai huono asia.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

NwB

Posts: 327

#20 • • Edited NwB
Tällä kertaa punakoneiston ja maahanmuuttajien sijaan vihollinen vaaniikin vällyjen välissä!

Tuo vulvanpunaisin huulin lepertelevä femakkosoturi on tossuttanut koko kansakuntamme Vihreiden johdolla, ja vain harva on herännyt havannoimaan rappioituneen valtiomme tilaa, Panu etunenässä.

Panu, tuo He-manin itseoikeutettu manttelinperijä saapuukin nyt avaamaan kevättuiskeen sulkemat silmämme todellisuuteen, joka on karuakin karumpi. Pillua kun ei saa enää edes bordellista, ellei kuulu sosioekonomiseen eliittiin, jolla on varaa matkustaa Viron markkinoilta vonkaamaan.
Mutta. Näin ei tarvitse olla, kertoo Panu. Asiat voisivat olla toisinkin, kertoo Panu. Uskotko sinä Panua, vai jotain Vihreiden femakkosoturia?

Valta on käsissänne arvon lukijat.

Panu Horsmalahti.
Koska minuakin panettaa.
http://horsmalahti.puheenvuoro.uusisuomi.fi/48341-seksin-puute-tasa-arvo-ongelmana

--
Jee! Kumpi voitti!!