Laskiaispullavertailu

25 posts, 2 pages, 20,793 views

Avatar
#1 • • Edited gnomex Guest
Laskiaispullat, nuo herkulliset hiilaripommit ovat jälleen laskeutuneet kauppojen hyllyille. Itsehän hamstraan näitä vähintään 4 pullaa per päivä siihen asti kun niitä riittää, koska olen herkkuperse. Mantelimassaan en koske joten itse arvostelen vain hillopullia.

Eho Perheleipurit, mansikkahillolla
Kansi vaikeasti irroitettava. Kermavaahtoa sopiva määrä ja maultaan ja koostumukseltaan vaahto on hyvää. Hillo hillomaista ja hyvää. Taikina maistuu oikealta pullalta. Kannen päällä raesokeria, ei tomusokeria, siitä yksi tähti pois.
4/5

Vaasan Laskiaispulla, hillo
Eipä paljon sanottavaa. Kermavaahto öklömakeaa ja paksua kuin voi. Hillo mautonta ja marmeladimaista. Taikina kuivaa. Säälistä yksi tähti.
1/5

Fazerin Laskiaispulla, hillo
Aina ennen ollut valmispullien ykkönen, vaan ei enää. Kermavaahdon määrä tuskin puoletkaan siitä mitä edellisinä vuosina on ollut. Lieneekö säästökuuri iskenyt. Hillo maukasta, taikina sopivan kosteaa. Tomusokeri plussaa. Kermavaahdon määrä rokottaa kaksi tähteä pois.
3/5

Lisää tulee kunhan testailen.

Prisman leipomon laskiaispulla
Vadelmahillolla, nam. Kerma on oikeaa tuoretta kunnon kermavaahtoa. Niin hyvää ettei sanotuksi saa.
5/5

Järvenpään Kulmakonditorio, mantelipulla
Hirvein kokemus tähän mennessä. Kerma oli todella syvältä. Semmoista painepurkista suihkutetun makuista ja karmean paksua, öklömakeaa.
0/5
Morrowe

Posts: 865

#2 • • Morrowe
Hmm, vasta yksi syöty, mutta otampa osaa keskusteluun silti. Tämä oli pikkukahvilan oma pulla, joten en siitä sen enempää kommentoi, paitsi että se oli hyvää ja hilloista.

- Hillopulla on Ainoa Oikea Laskiaispulla. (Mantelimassat on jotain ulkomaalaisten outoja humputuksia, joilla yritetään kaataa suomalainen hillopullaperinne, lapsilla pitää olla oikeus hillopullaan!!!11111)

- kermavaahdon pitää olla oikeaa vatkattua kermavaahtoa, ei mitään paineilmalla pursotettua.

- ja pullan pitää olla tarpeeksi painava ja kiinteä, ei mitään höttöpullaa. Lisäksi pullan olisi hyvä olla enemmän kiekkomainen kuin pallomainen, jotta hilloa ja kermaa tulee isommalle alueelle pullan tilavuuteen nähden.

--
not really

Hendryk

Posts: 510

#3 • • Hendryk Sen verran, että sapiens
Minun laskiasipullafilosofiani on, että laskiaispullat ovat hyviä, kun niitä on paljon.

--
Härifrån tvättas och linkodes. Och huumori kuivades.

pirpeli

Posts: 5,533

#4 • • pirpeli

Replying to Laskiaispullavertailu:

Minun laskiasipullafilosofiani on, että laskiaispullat ovat hyviä, kun niitä on paljon.



Tähän filosofiaan minäkin voin upota! :)
Lisäksi: muhkea, tarpeeksi "raskas" pulla, jossa sisällä sekä mantelimassaa, kermavaahtoa että hilloa :DD Ja päällä reilusti raesokeria. Nautitaan oikein hyvän kahvin tai kunnon tummasta kaakaojauheesta tehdyn kaakaon kanssa.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Avatar
#5 • • gnomex Guest
Prisman leipomon laskiaispulla
Vadelmahillolla, nam. Kerma on oikeaa tuoretta kunnon kermavaahtoa. Niin hyvää ettei sanotuksi saa.
5/5
remotion

Posts: 5,283

#6 • • remotion nostatus guru
Ensimmäinen kunnon keskusteluaihe pitkään aikaan!

Pitänee tuollainen prismalainen tai eho käydä poistamassa huomenna :P tai pari :P
Avatar
#7 • • Muussika Guest
Aaaaaah, ei saa kirjotella tämmösiä, iski instant laskiaispullavajarit! Just ku oon palannu loman raflaherkuttelujen jälkeen reenien ja perus reeniruuan pariin!

Noh, pulla piristää! Onneks on Prisma vieressä. <3 (Mut se on jo kiinni. :G)
remotion

Posts: 5,283

#8 • • remotion nostatus guru
Ostin tänään fazerin laskiaispullat sitten oikeen tätä topikkia varten. Toinen syöty toinen odottaa aamua kun kaveri ei halunnutkaan syödä.

Ostin myös Runebergin torttuja :D Niitä on tässä tullut mäsäytettyä huolestuttavaa tahtia jo tovi.
Mielestäni kovempi juttu kuin laskiaispullat. Tuo fazer oli ainakin varsin sieluton teollisen oloinen tuotos.
noemi

Posts: 535

#9 • • noemi

Replying to Laskiaispullavertailu:

AAAAAAAH PULLAAAAAAAAHHHHHH!!!!!!!! Viis tähteä tälle topikille!

Just meinasin tänään kauppareissulla tarttua pariin Fazerin kermapullia (aiemmin kun olivat bulkkileipomon bulkkituotteeksi melko hyviä), mut sit iski pihiys ja ehkä ihan hyvä kun nyt näitä arvosteluja kattelin...nyt kiikarissa Ehon pullat, ja voin myös lämpimästi suositella Marian konditorian pullia, joita saa esim. Itiksestä sekä Kaisaniemen ja Sörnäisten metroasemalta - myös mukaan *sydän*

Mutta entäs Runebergin tortut? Kertokaa te jo maistelemaan ehtineet mitä sorttia kannattais haalia ostoskoriin ja mitkä jättää hyllyyn. Kiitän jo etukäteen!

--
Oikeutta koneille!

Janisa

Posts: 2,226

#10 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Ei tähän aikaan voi tulla klubbariin ja lukea tällaista keskustelua!!! Argh! Pakko saada pullaa, NYT! *kuolaa*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Tapi

Posts: 1,437

#11 • • Tapi Dreamstate

Replying to Laskiaispullavertailu:


Mutta entäs Runebergin tortut? Kertokaa te jo maistelemaan ehtineet mitä sorttia kannattais haalia ostoskoriin ja mitkä jättää hyllyyn. Kiitän jo etukäteen!


Empiiristen tutkimuksieni mukaan rubenergintortuissa valmistaja ei ole niin tärkeää kuin tortun tuoreus. Oikeaoppisessa, reilusti punssilla tai arrakilla kostutetussa tortussa taikina on melko kiinteää ja sisältää runsaasti pähkinää ja/tai mantelia. Jos torttu seisoo pitkään, niin se muuttuu nopeasti kuivaksi ja mitäänsanomattomaksi.

Mielestäni Sinuhen ja Ehon leipomoiden tortut ovat jees. Fazerin vastaavat kelpaavat myös, mutta ovat ylihinnoiteltuja.
remotion

Posts: 5,283

#12 • • remotion nostatus guru

Replying to Laskiaispullavertailu:

AAAAAAAH PULLAAAAAAAAHHHHHH!!!!!!!! Viis tähteä tälle topikille!

Mutta entäs Runebergin tortut? Kertokaa te jo maistelemaan ehtineet mitä sorttia kannattais haalia ostoskoriin ja mitkä jättää hyllyyn. Kiitän jo etukäteen!



No siis mä oon asiantuntija. Nykyäänhän noi tulee sellasis kahden kappaleen pakkauksissa jotka on ilmatiiviitä. siis kosteus ei oo ongelma. En oo tajunnu merkkejä katsella ja kaikki on ollu hyviä.
Mutta semmoisen säännön oon ottanu et niitä en syö jossa on hillon ympärillä valkoisen sokeririnkulan sijasta vaaleanpunainen. Tuntuu niin feikiltä jotenki ne pinkit.
hane

Posts: 242

#13 • • hane
Hyvä topik :) Mukava lukea millasia kaupan pullat on että jos vaikka ostaisi maistiaiseksi. Muuten kyllä oma tekemät, tuhdit maitopullat, on parhaita. Mielestäni myös kolojen koverrus hillolle on joutavaa, koska on just hauskaa koittaa syödä täyteen ahdettu pulla ilman että hillot ja kermat pursuaa reunoilta :) tietty sen kannen voi syödä eka alta pois

--
- Luulotauti paranee tiedolla -

%

Posts: 568

#14 • • Edited %
Laskiaispullat on kyllä niin nom nom, pitää varmaan poistaa pari kohta. Käyttääkö kukaan tämmöisiä ikinä laskiaspullan korvikkeena jos niitä ei oo tarjolla?

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

flatstick

Posts: 343

#15 • • flatstick UG-/// Liquid Skies // Playaz Club

Replying to Laskiaispullavertailu:


---

Mutta entäs Runebergin tortut? Kertokaa te jo maistelemaan ehtineet mitä sorttia kannattais haalia ostoskoriin ja mitkä jättää hyllyyn. Kiitän jo etukäteen!
---

Empiiristen tutkimuksieni mukaan rubenergintortuissa valmistaja ei ole niin tärkeää kuin tortun tuoreus.



Joo, Runebergintortun tulee olla niin märkä viinaksista, että sen ympärillä on lammikko. Lisäksi tortun tulee röyhkätä bentsaldehydiltä pitkän matkan päähän. Sit se on jees.

Oma mielipiteeni on mikä tahansa halpa torttu, tunattuna punssilla jossa snadisti karvasmanteliöljyä tai -esanssia. Viimeksimainittua voi sitten lyödä kolajuomien joukkoon ja saa instant drpepperii tai cherrykolaa :P

--
Rahat vai kolmipyörä?!
Don&#039;t fight the feeling..

pululu

Posts: 1,102

#16 • • pululu .jemmutti.
Oonko mä ainoa jota ei pullat ja tortut niinkään hotsita? Kyllä yhden (1) laskiaispullan voi mansikkahillolla ja kermalla vuodessa syödä, mutta taitaa sekin jäädä väliin kun ei täältä taida sellaisia saada, enkä todella aio yhden pullan tähden alkaa leipomaan itse :D

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

m1kk3

Posts: 5,560

#17 • • m1kk3 no-life

Replying to Laskiaispullavertailu:

Oonko mä ainoa jota ei pullat ja tortut niinkään hotsita?


Et ole :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Late

Posts: 3,441

#20 • • Late team Lasse
Vaasan mantelipulla oli ihan hyvä valinta, itse pulla vähän hötöä mutta maku oli hyvä. NOM.