Eli laitoin tilaukseen Numark Mixtrack Pro kontrollerin. Aiemmin en ole dj-hommia tehnyt, mutta esim musaa tehdessäni referenssibiisien kaivaminen dawiin on ollut aikamoista pain in the ass -hommaa, koska iTunes on kaikessa ystävällisyydessään järjestänyt folderit päin persettä, eli artistin nimen perusteella. Esim, jos haluaisin etsiä vaikkapa jonkun axwellin biisin, niin pitää plärätä vaikka kuinka monta kansiota läpi:
Musiikki -> iTunes -> iTunes Media -> Music -> löytyy kansiot
Axwell
Axwell & Bob Sinclar Feat. Ron Caroll
Axwell feat. Magnus Carlsson
Axwell feat. Max'C
Axwell feat. Steve Edwards
Axwell, Sebastian Ingrosso, Steve Angello
Ja näiden alla on vielä "Uknown Album" tai "albumin nimi" -alikansioita!
Voisin kuvitella että tuollaisesta sekasotkusta mikä mulla on kovolla, on mahdotonta löytää biisejä helposti ja järkevästi virtual DJ:llä tai Traktorilla. iTunesilla kirjasto on ehkä vielä jotenkuten hallussa kiitos playlistien ja genretagien, mutta muutoin olen aika hukassa tuon homman kanssa.
Olisko antaa vinkkejä, saako noita foldereita jotenkin järjestettyä järkevämmin, ja varsinkin miten itse käsittelette musakirjastoanne? Onko biisit järjestetty genrettäin kansioihin, bpm:n mukaan, mixed in keyn mukaan vai millä tavalla?
Voiko tuota mun librarya jotenkin rakentaa järkevämmin uudestaan "from the scratch" vai pitääkö tyytyä tuohon sekasotkuun?
Kaikki tipsit on enemmän kun tervetulleita :D