Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa)

440 posts, 22 pages, 676,634 views

m1kk3

Posts: 5,560

#343 • • m1kk3 no-life

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Mitä eroa on traktorin s-sarjan kontrollereilla ja vaikkapa pioneerin ddj:llä?


Kyllä kai ne suurimmat erot varmaan tulee softa-hardware-integraatiosta. Native Instrumentsin kontrollereissa se on kyllä ihan parasta mahdollista tasoa ja omaa luokkaansa+laite toimii just niinku pitääkin out of the box, ilman ylimäärästä säätöä. Mutta edellyttää toki sitä että sun pitää käyttää Traktoria, jos haluut hyötyä siitä. Eikä IMO oo mitään järkeä käyttää S2:sta tai S4:ä millään muulla ku Traktorilla. Pioneer on sitte taas enempi yhteistyössä Serato Itchin ja Virtual DJ:n kanssa, vaikka löytyyhän niiltä toki Traktor-kontrollerikin. Toki muitakin eroja on, Pioneerit on ehkä vähän "koreampia", vilkkuvine jog wheeleineen yms. Kuka sitte tykkää mistäkin, mä en niitä kaipaa. Ja mun mielestä Pioneerit on vähän ylihintasia, etenkin jos sulla ei oo softaa ennestään. S-sarjan mukanahan täysi softa tulee aina, Pioneerin ei. Mut tosiaan jos on ennestään täys versio haluamastaan ohjelmasta ni sit ei toki tuolla oo väliä.

Mä sanoisin, että ensin valitaan softa, ja kontollerivalikoima rajataan sen mukaan ja valitaan sitten niistä. Ainoa järkevä tapa IMO.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

fatal_error

Posts: 275

#344 • • fatal_error ........⌘........
Sorry kun kestää taas tänne kirjootella, mutta tosiaan. Laite tuli huollosta n. 3-viikossa ja nyt ei ole enää mitään ongelmia! Toimii kuin junan vessa! (joka on paska sanonta *hih* ) Nyt o päässy kunnolla leikkiin tolla, ja täytyy sanoa. Aivan loistava laite! Jossain välissä vitutti, kun oli ongelmaa kokoajan. ei vituta enää!! *nauru*

--
LISÄÄ LÄMPÖÖ KOPPIIN!

walkout__

Posts: 401

#345 • • Edited walkout__ DJ
Hei,

Ajattelin ostaa Denon DN-S3700 -masiinan. Voiko sen kytkeä timecodella Traktor 2 Pro:hon ja Kontrol S4:een?
Sampe

Posts: 10

#346 • • Sampe
hmm.. Mahtaako tota traktor pro 2 lisenssiä saada enää millään kolmannelle koneelle käyttöön? Tilanne on se että, olen asentanut sen jo kahdelle koneelle, mutta uuden tietokoneen osalta olisi nyt tarkotus saada se tohon uuteen läppäriin. Miten mun tulis tarkalleen toimia? Onko kukaan muu käyny tällästä vastaavaa robleemaa läpi?

Ymmärtääkseni pitäs ottaa yhteyttä nativen supporttiin ja laittaa jotain viestiä. Meneekö se sitten niin että, ne sulkee mun tilin sitten sieltä, jonka jälkeen se on käyttövalmis uudelleen ohjelmoitavaksi!? Sitä kans kuulin et natikka kuulemma huono vastailemaan tämäntyyppisiin ongelmiin :/
darudevil

Posts: 427

#347 • • darudevil Darude
Sampe, jos sulla ei ole pääsyä enää siihen toiseen vanhaan koneeseen, niin sitten vaan NI:lle postia, että disabloivat sen toisen lisenssin (mistä tietää kumman, en tiedä), että saat uuteen koneeseen käyttöön. Sano vaikka että et voi disabloida itse, kun kone kosahtanut tms. Päivän-parin sisällä itelle tulee yleensä vastaus. Jos taas haluat käyttöön kolmannenkin koneen (etkä vaan disabloida sitä yhtä), niin sitten periaatteessa tarvii uuden lisenssin, ellet sitten pysty selittämään jotenkin sitä NI:lle.

Tuli just mieleeni, että pystyyköhän sen vanhan koneen itse de-assignaamaan netitse NI-tilin kautta? Tai Service Centerin? (en pysty nyt itse tsekkaamaan)
Sampe

Posts: 10

#348 • • Edited Sampe
Kyllä mulla molemmat koneet löytyy ihan kotoota, eikä niitä minnekkään ole myyty.
Haluan vain sen lisenssin pois käytöstä tuosta toisesta koneesta, jotta voinen käyttää sitä tuossa uuemmassa koneessa, sillä lisenssihän on vain kahdelle koneelle kerrallaan.

Lähetin postia sinne supportin kautta. Katsotaan millon tulee vastausta.. Mutta joo kuten sanoit, niin olis tosi hyvä, jos sen vois vaikka ITSE mitätöidä kokonaan toiselta koneelta, niin ei tarvitsisi odotella NI:n sähköpostivastauksia.

EDIT: Nopeasti katsottuna lisenssin purkua ei pysty tehdä itsenäisesti ollenkaan, vaan se on mentävä tuolta NI:n supporttiin ja pistellä postia sitä kautta.

Sain lopulta äskettäin vahvistusviestin NI:ltä ja nyt toi homma näyttäs olevan kondiksessa. Eli ei muutakun kokeilemaan toimiiko tosiaan uudessa koneessa, toivotaan :)
TNE

Posts: 15

#349 • • Edited TNE
Mistä saisi Helsingin seudulta S4:lle uuden tai vastaavan virtajohdon?
djmicu

Posts: 46

#350 • • djmicu
joko täällä on f1 controlleria käyttäviä dj.tä
dj upi

Posts: 1,835

#352 • • dj upi
Böö!

En nyt tiedä, onko tähän joku jo ottanut kantaa, mutkueimilläänjaksaselaillakaikkiasivujaläpi :D

Eli: Mulla on ollut lainassa S4-kontrolleri jo jonkin aikaa, ja parilla keikallakin päässyt sitä testaamaan. Nyt ideana olis sit ostaa oma. Yks juttu tuossa kuitenkin häiritsee, eli kun kuulokkeiden volaa nostaa, alkaa ääni särisemään mun mielestä suhteellisen pienellä volalla. Tässä pienellä volalla tarkoitan siis suurehkoa volyymiä, jolla ei kuitenkaan esim. Pioneerin mikseristä kuunnellessa kuulokkeet vielä särise. Tarkoittaa siis, että joko kontrolleri on viallinen, tai sit se vaan käyttäytyy noin.

Muilla kokemuksia vastaavasta?


Topic 2: F1-käyttäjäkokemukset kiinnostaa. Olisko siitä mihinkään, esim jos meinais vetää sellasen puoliks live- ja puoliks DJ-setin? :)
darudevil

Posts: 427

#353 • • darudevil Darude
F1-kokemus on vielä tosi vähäistä, mutta kyllä neljällä raidalla x16 samplea (ja toinen dekki myös lennosta asetusta vaihtamalla), joiden pituus ja käyttötapa on about vapaa pystyy aika paljon tekemään, joko rakentamaan tahdin tai parin luupeista ihan impro-matskua, tai sitten tekee neljästä erikseen filtteröitävästä stemmasta efektikikkailulla pientä omaa kivaa. Yksi makea ominaisuus on Punch, eli sellainen, että slotissa kun soi pitkä sample, ja siinä tuo Punch päällä, niin kun lämäsee alemman slotin soimaan, ja sitten takaisin ylempään, niin se ylempi jatkaa oikeasta kohtaa, eli on koko ajan soinut eteenpäin. Kannattaa lukea manuska ja kattella YouTube-tutoriaaleja, niin saa käsitystä mitä sillä voi tehdä. Ei se Ableton Live ole, muttei mun mielestä tarvitsekaan, koska tässä combossa on ominaisuudet juuri sellaiset, kuin live-DJ:tykseen tarvii, ei juuri mitään ylimääräistä, eikä hankalaa. Tosiaan itse parilla sämplellä kikkailin viime keikalla kahden tavallisen raidan lisäksi enkä ole mikään mestari, enkä multikikkailun perään muutenkaan, mutta on se kyl mahtava ajatuksellisesti, että saa ylimääräistä kivaa siihen remix-dekkiin varmuuden vuoksi, jos tulee tylsää... ;)
djmicu

Posts: 46

#354 • • djmicu
eli normi baari soittelussakin vois iloa olla f1.stä,siellä kun ei liikaa kestä kikkailla tai pissikset suuttuu...
m1kk3

Posts: 5,560

#355 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


kun kuulokkeiden volaa nostaa, alkaa ääni särisemään mun mielestä suhteellisen pienellä volalla. Tässä pienellä volalla tarkoitan siis suurehkoa volyymiä, jolla ei kuitenkaan esim. Pioneerin mikseristä kuunnellessa kuulokkeet vielä särise. Tarkoittaa siis, että joko kontrolleri on viallinen, tai sit se vaan käyttäytyy noin.

Muilla kokemuksia vastaavasta?


Onks sulla missä asennossa se kuulokkeen volume siellä Traktor-softan puolella, crossin oikealla puolella ? Mulla ainaski tekee tota satunnaisesti, jos se volume on yli 3/4 täydestä volumesta, riippumatta missä asennossa kontrollerin nupikka on.

Jos se särisee tosta huolimatta, ni melkein veikkaisin vika on kontrollerissa. Mikäs softaversio sulla on ?

Itellä ainakin kunhan malttaa pitää ton volumen siellä softan puolella siinä max 3/4 ni voi vääntää kontrollerista vaikka tappiin ton volumen. Tosin mulla ei korvat sitä kestä :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

darudevil

Posts: 427

#356 • • darudevil Darude

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

eli normi baari soittelussakin vois iloa olla f1.stä,siellä kun ei liikaa kestä kikkailla tai pissikset suuttuu...



Njoo, siis feature-rikkaan combon kaikkia featureja ei tietenkään tarvitse käyttää... Muista, että F1 on tarkoitettu lisäkontrolloreksi, ei ainoaksi (vaikka siinä sekundääritoimintoina tavallisen dekin hallintaankin on mäppäys, ja omia voi tehdä)
Saipher

Posts: 44

#357 • • Saipher
Villellä ilmeisesti Traktorin 2.5 käytössä, onko tullu vastaan mitään vakavia bugeja ja mitä luulet, kannattaako päivittää 2.5:een jos pelkästään S2 käytössä?
djmicu

Posts: 46

#358 • • djmicu

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---
eli normi baari soittelussakin vois iloa olla f1.stä,siellä kun ei liikaa kestä kikkailla tai pissikset suuttuu...
---


Njoo, siis feature-rikkaan combon kaikkia featureja ei tietenkään tarvitse käyttää... Muista, että F1 on tarkoitettu lisäkontrolloreksi, ei ainoaksi (vaikka siinä sekundääritoimintoina tavallisen dekin hallintaankin on mäppäys, ja omia voi tehdä)



toki.numarkin omnilla soitan normaalisti,ja päivitetty on 2,5 traktor siis
dj upi

Posts: 1,835

#359 • • dj upi
Kiitti vinkeistä. Menee kokeiluun :)

Tänään tosin kaivoin aikakoodit naftaliinista, ja oli neki hauskoja. Aagh tätä valinnan vaikeutta! :)
darudevil

Posts: 427

#360 • • darudevil Darude

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Villellä ilmeisesti Traktorin 2.5 käytössä, onko tullu vastaan mitään vakavia bugeja ja mitä luulet, kannattaako päivittää 2.5:een jos pelkästään S2 käytössä?


Muita ei vielä, mutta yksi kenkkumainen ja ihmeen tyhmä, joka ei esiintynyt aiemmassa: Sync feature "näkee" vain ekan grid markerin, eli jos vaikka sulla on tasan 128bpm biisi, mutta siinä on vapaasti soitettu rokkipätkä breikissä, ja sitten taas tulee tarkka 128bpm kello breikin jälkeen, ja toinen grid marker tarkasti siinä ekassa kickissä, niin homma kusee, sync ei toimi, vaan synkkaa edelleen siihen aiempaan markkeriin, joka saattaa olla miten vain päin v:tä verrattuna jälkimmäiseen. Tämä on tietenkin täysin älytöntä ja en osaa sanoa onko bugi, vai kesken jäänyt koodaus vai mikä, mutta ei todellakaan voi olla näin ajateltu (ei)toimivaksi. Uskoisin, että joku 2.5x päivitys tulee pian ja toi korjaantuu. Ainakin NI forumilla siitä on nostettu kova meteli, ja syystä.

MP3:n lataus suoraan Remix Deckin slotteihin saattaa aiheuttaa soittaessa snadin, mutta nykäsevän ja soljuvuuden sekoittavan lägin, varsinkin loopatessa, se on tunnettu issue. NI suosittaa lataamaan ensin Track Deckiin, sitten 'capture' sieltä, jolloin Traktor tekee siitä oman WAV-tiedoston, joka toimii kunnolla. Tähän pakosti paraikaa myös koodaavat fixiä.

Muuten kyllä hieno update, ja F1 hieno vehje, tulee varmasti pikkuhiljaa siihen rakennettua enemmän ja enemmän samplepankkia, efektejä, looppejä ja jotain spessubiisejä tai biisin kohtia, kun tulee laite enemmän tutuksi ja osaksi lihasmuistia.