Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa)

440 posts, 22 pages, 677,257 views

darudevil

Posts: 427

#221 • • darudevil Darude
Traktor 2.1.1 update now online!

Ööö, kyllä kai se ideaalimaailmassa voisi toimia, mutta ite en about IKINÄ lähtis keikalle luottaen, että 1) joku toinen hommaa mulle koneen (yleensäkään) 2) joka toimii 3) jonka speksit on tarpeeksi hyvät 4) + tuhat muuta syytä. Nimim. "Riderit on lähetetty, ja varmistetusti aina mennyt perille, mutta se, että niitä luetaan ja jutut toteutetaan on kaksi ihan eri asiaa. Jos totta puhutaan, niin joskus tuntuu, että lähemmäs 50%:lla keikoista jotain (teknistä/olosuhteisiin liittyvää) on niin pielessä, että sopparin mukaan voisin jättää soittamatta)."

Mun käsittääkseni Traktorissa saa valita tallentaako waveformin ja muut metadatana suoraan fileen, jolloin konelta koneelle ei pitäisi olla ongelmaa, vaiko yleiseen libraryyn (näin ainakin oli joskus aiemmin). Ainakin mielestäni markerit säilyy, jos näin tekee, waveformista en tiedä.

Jos haluat pelkkää kovalevyä kannella, niin paljon lähempänä käytännön toteutusta olisi alkaa vaatimaan Pioneerin Kakstonnisia, ja matkailla USB-tikut, ja/tai se kovalevy taskussa.
golem

Posts: 1,395

#222 • • golem Golem

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Traktor 2.1.1 update now online!

Ööö, kyllä kai se ideaalimaailmassa voisi toimia, mutta ite en about IKINÄ lähtis keikalle luottaen, että 1) joku toinen hommaa mulle koneen (yleensäkään) 2) joka toimii 3) jonka speksit on tarpeeksi hyvät 4) + tuhat muuta syytä. Nimim. "Riderit on lähetetty, ja varmistetusti aina mennyt perille, mutta se, että niitä luetaan ja jutut toteutetaan on kaksi ihan eri asiaa. Jos totta puhutaan, niin joskus tuntuu, että lähemmäs 50%:lla keikoista jotain (teknistä/olosuhteisiin liittyvää) on niin pielessä, että sopparin mukaan voisin jättää soittamatta)."



kyl mä kuitenkin uskoisin et toi voi toimia. Tapahtumajärjestäjälläkin on oma maine menetettävään, niin tyhmäähän se olis jotain konetta tuoda artistille jota ei ole ensiksi testattu ja todettu toimivaksi, vaikka varmasti sitäkin tulisi tapahtumaan kiireen/ei-skarppiuden sanelemana =D

Ja eikai Traktor sen kummempia speksejä koneelta vaadi jos koko kokoelma on jo valmiiksi analysoitu..? En sit tiedä jos laittaa kaikki efektit päälle samaan aikaan ja kaikki sampleplayerit tms.., mut semmoses ainakin normi-DJ-käytössä, jossa soi useimmiten max. 2 tai ehkä 3 biisiä samaan aikaan.


Mut joo, en mäkään kyllä luottaisi pelkkään kovalevyn tuomiseen mestoille, vaan ottaisin varasetiksi USB-tikut ja jos sit jotain menee vituiksi nii voi siirtyä soittaa suppeamman setin kakstonnisilta (tai 850:ltä).



Jos haluat pelkkää kovalevyä kannella, niin paljon lähempänä käytännön toteutusta olisi alkaa vaatimaan Pioneerin Kakstonnisia, ja matkailla USB-tikut, ja/tai se kovalevy taskussa.



Ongelmaksi tossa taitaa tulla vaan se, että kaikki uudet Pioneerin soittimet ei tue NTFS tai exFAT tiedostojärjestelmiä, ainoastaan FAT32:ta ja sitä mäcin omaa (en muista sen nimeä), niin ilman mitään erikoisvirittelyjä osion koko FAT32:lla voi ymmärtääkseni olla max. 32GB, eli joudut pilkkomaan musakokoelman pieniin osiin. Traktor lukee exFAT levyjä sekä PC:llä, että uudella mäcillä.

Tietenkin jos käyttää vain ja ainoastaan mäcciä niin tuen puute ei taida muodostua ongelmaksi. Ja en sit tiedä jos Pioneer olisi viimeinkin tullut järkiinsä ja julkaissut exFAT tuen jossain aivan viimeaikaisissa päivityksissä.

2kpl CDJ-2000:a maksaa kuitenkin joku 3300eur ja Traktor S4+500e läppäri maksaa 1366eur, reilusti alle puolet halvempi ja moni bilejärkkääjä ostaa kuitenkin S4:n itsellensä, eli semmonen saattaa löytyä jo valmiina bilejärkkäriltä tai frendiltä. Mä uskoisin kyl et jos toi todetaan kokeilemalla luotettavaksi tavaksi soittaa traktorilla ulkoisia kovoja, niin tendenssi tulee vahvasti olemaan S4:een päin ainakin ei-rahakkaiden bilejärkkärien keskuudessa :D Ite olisi tarkoitus tässä syksyn aikana testata Traktoria vähän laajemmalti et kuinka luotettavasti se toimii illan aikana ravaa moni eri DJ-kovalevyn kanssa soittamassa sillä.
darudevil

Posts: 427

#223 • • darudevil Darude
Okei, infoa ihmeessä miten menee. Voin kyllä aika varmasti sanoa, että vaikka homma teknisesti toimisikin, niin isompaa piiriä jukkia joita et henkkoht tunne, et saa lähtemään liikenteeseen pelkän kovalevyn kera, FAT, slim tai Mäkki. Ja jos lähdet itse soittamaan ja riderissäsi lukee 1kpl S4 + latest T2 on well-specced computer, niin voi vähän tulla kysymyksiä perään (tai sitten ei, eikä vehkeitä).

Helvetin monet bileet soitetaan vuokrakamoilla, ei promoottorin, tai edes klubin, tarvitse välttämättä omistaa Kakstonnisia. Älä ymmärrä väärin, en yritä saada sua luopumaan ajatuksesta, mutta ihan helvetin paljon enemmän "liikkuvia osia" tossa vs. 2x Pio 2k + 800/900. Tai vaikka vain S4 ja sä ite tuot läppärin. Taas kerran nimim. 'VittuettäniitäkoomiaONtullutvastaan'
Apo

Posts: 1,574

#224 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Olisi kiva kuulla muittenkin DJ:tten mielipiteitä et voisko tommonen malli toimia, että DJ kanniskelisi ympäriinsä oman läppärin sijasta ulkoista kovalevyä, ja tapahtumajärjestäjä sitten hankkisi Traktor läppärin (ja S4:n) paikalle kuin CDJ:t konsanaan.



Ei voi toimia, koska tietokoneissa on liian monta tapaa saada ne rikki tai huonoon happeen sekä softan, asetusten että hardiksen puolelta. DJ gearilla toi "järjestäjä tuo laitteet"-malli toimii koska ne koneet saa aina normaalitilaan (paitsi ruuvatut levarit).
Jussi Soro

Posts: 6,385

#225 • • Jussi Soro choon!

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Helvetin monet bileet soitetaan vuokrakamoilla, ei promoottorin, tai edes klubin, tarvitse välttämättä omistaa Kakstonnisia.


Joo ja kun miettii missä kunnossa noi vuokrakamat usein on (promoottorin tietämättä, huom!) niin en kyllä lähtis luottamaan läppärin toimivuuteen. Meillä on ollut välillä valo-ohjaukseen vuokrakoneita, ja niiden toimivuus on sitten mitä on, muutama tuoppi kuohujuomaa kaatunut näppikselle, portit ei toimi jne. Itse soitin yhden keikan promoottorin tarjoamalla S4:llä, otin siis vain oman läppärini mukaan ja se toimi ihan hyvin. Pro 2 oli just silloin tullut ja vaati boottauksen välissä, nykyään taitaa mennä paremmin "heittämällä kiinni". Mitään muita ongelmia ei kyllä ollut tuossa keikassa.
golem

Posts: 1,395

#226 • • golem Golem

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---
Olisi kiva kuulla muittenkin DJ:tten mielipiteitä et voisko tommonen malli toimia, että DJ kanniskelisi ympäriinsä oman läppärin sijasta ulkoista kovalevyä, ja tapahtumajärjestäjä sitten hankkisi Traktor läppärin (ja S4:n) paikalle kuin CDJ:t konsanaan.
---


Ei voi toimia, koska tietokoneissa on liian monta tapaa saada ne rikki tai huonoon happeen sekä softan, asetusten että hardiksen puolelta. DJ gearilla toi "järjestäjä tuo laitteet"-malli toimii koska ne koneet saa aina normaalitilaan (paitsi ruuvatut levarit).



Joo, mut sä voit ehkäistä noita ongelmia silleen, että et asenna tietokoneeseen muuta ku käyttiksen, äänikortin ajurit ja Traktorin, sit otat kovalevystä imagen talteen jonnekin. Voi sitten vaikka varmuuden vuoksi aina palauttaa puhtaan imagen ennen joka bileitä jos vähänkään pelkää et joku olis voinu sekottaa koneen. Mut anyway niinku sanoin nii vaikka kovalevynroudaus DJ:ksi muuttuisin nii en silti luottaisi tähänkään ratkaisuun, vaan backup-ratkaisuna mulla olisi USB-tikut mukana jotka voi sitten hätätilanteessa kytkee halvempiin CDJ-soittimiin.

Ja tosissaan vaikka yleisesti Traktor-läppärit alkaisi korvaamaan CDJ:t, niin kyl mä miettisin kahteen kertaan että mistä läppäriä vuokraisi (jos vuokraisi) juuri noitten Daruden luettelemien ongelmien takia.
golem

Posts: 1,395

#228 • • golem Golem

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

Joo, mut voit ehkäistä noita ongelmia silleen, että et asenna tietokoneeseen muuta ku käyttiksen, äänikortin ajurit ja Traktorin, sit otat kovalevystä imagen talteen jonnekin.
---


Enhän MÄ hallinnoi sitä konetta, vaan se kuuluisa JOKU MUU.



Sori en mä ihan noin persoonallisesti tota viestiä tarkottanut :), ehkä siin olis pitäny lukee toi joku muu.
Apo

Posts: 1,574

#229 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


Sori en mä ihan noin persoonallisesti tota viestiä tarkottanut :), ehkä siin olis pitäny lukee toi joku muu.



En ottanu sitä persoonallisesti, vaan yritin painottaa sitä että siitä yleiskäytössä olevasta koneesta ei kukaan ota kunnolla vastuuta -> se menee paskaks ennemmin tai myöhemmin.
Antenakki

Posts: 18

#230 • • Antenakki
Mulla ei ole sen ihmeempää asialinjaista sanottavaa (vielä) kuin että säästän rahaa tähän comboon ja oon suhtkoht täpinöissäni. *kuolaa*
golem

Posts: 1,395

#233 • • golem Golem
Yritin tänään testata S4:ta, mutta ku kytkin koneeseen, niin device managerissa se näky keltasena huutomerkkinä. Ts. vaatiiks toi aina ajurin asentamista, vai miten virallisesti toi S4 asennus menee...? Pitäis varmaan googlettaa manuaali...

Lähinnä siis sitä takaa-ajaen että kuinka kätevästi skulaa jos yrittää omaan läppäriin kytkeä frendin S4:n, vai onko joka kerta liikaa säätöä.
DropIt

Posts: 66

#235 • • DropIt
Nyt alko S4 ryttyileen. Ei toiminu aluksi play toisessa dekissä ja traktorin käynnistämisen jälkeen ei pystynyt scratchaamaan toisella dekillä vauhdista. Huomenna kalibroidaan dekki uusiksi ja katotaan auttaako...
Antenakki

Posts: 18

#236 • • Antenakki
Mulla hävisi päivityksen jälkeen hotcue-napeista "notkeus", ts. rytminen toisto/kikkailu ei onnistu kun saattaa tulla nappia painaessa biitin kokoinen viive. välillä ei playkään lähde soittamaan oikeasta kohdasta vaan hiukan sen jälkeen vaikka kuinka olisi viilattu paikoilleen. Ajattelin et näin käy koska valittu kohta ei ole gridissä, mutta ilmeisesti näin ei ole, eikä joka tapauksessa pitäisikään olla. What to do?! Tää päivitysrumba vissiin on ihan oikeasti hanurista...

Tähän mennessä olen muutoin ollut erittäin tyytyväinen, vielä kun hommasin Akain pikkupadin kylkeen ja mappasin siihen mm. tapin ja keyn niin a vot.

Jos olisin enemmän pro niin valittaisin muutamista rautajutuista, kuten maadoittamattomasta virtalähteestä ja xlr-mikkisisääntulon ja ulostulojen puutteesta.
Jil

Posts: 682

#237 • • Jil

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Nyt alko S4 ryttyileen. Ei toiminu aluksi play toisessa dekissä ja traktorin käynnistämisen jälkeen ei pystynyt scratchaamaan toisella dekillä vauhdista. Huomenna kalibroidaan dekki uusiksi ja katotaan auttaako...



Joo mulla rupes elämään volasliderit omaa elämäänsä. Ison hetken pohdittuani et mitä v'ttua niin tajusin kalibroida koko vehkeen uusiks niin johan pelittää taas. :)
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#238 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Mulla hävisi päivityksen jälkeen hotcue-napeista "notkeus", ts. rytminen toisto/kikkailu ei onnistu kun saattaa tulla nappia painaessa biitin kokoinen viive. välillä ei playkään lähde soittamaan oikeasta kohdasta vaan hiukan sen jälkeen vaikka kuinka olisi viilattu paikoilleen. Ajattelin et näin käy koska valittu kohta ei ole gridissä, mutta ilmeisesti näin ei ole, eikä joka tapauksessa pitäisikään olla. What to do?! Tää päivitysrumba vissiin on ihan oikeasti hanurista...



Quantize-mode päällä? Silloinhan Traktor automaattisesti synkkaa painallukset jos oma ajoituksesi ei ole täydellinen, joten tuosta johtuen saattaa tulla biitin kokoinen viive ;)
DropIt

Posts: 66

#239 • • DropIt

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---
Nyt alko S4 ryttyileen. Ei toiminu aluksi play toisessa dekissä ja traktorin käynnistämisen jälkeen ei pystynyt scratchaamaan toisella dekillä vauhdista. Huomenna kalibroidaan dekki uusiksi ja katotaan auttaako...
---


Joo mulla rupes elämään volasliderit omaa elämäänsä. Ison hetken pohdittuani et mitä v'ttua niin tajusin kalibroida koko vehkeen uusiks niin johan pelittää taas. :)



Hyvin pelaa vehkeet mullakin kalibroinnin jälkeen. :)
Jokke L

Posts: 1,203

#240 • • Jokke L [GoodMusic]
eli siis Traktor DJ Studio 3 + Hercules Rmx, eilen toimi kaikki hyvin, mut tänää ku avasin ni ei toimi kun mikin On/Off nappi ja kuulokkeiden äänenvoimakkuuden säätönappi, muista ei tapahdu yhtään mitään. mikäköhän vois olla ongelmana? ja tosiaan eilen asennettu jolloin kaikki ok.

hassusti kirjotettu *uros*

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.