Replying to NEO - Vuorikatu 2, Helsinki:
Ja ainakin eräs ravintoloitsija sanoi: kaikki muut yökerhot paitsi Sedu Koskisen omistamat ovat samassa veneessä (koska Sedulla on vahva monopoli ja markkinointikoneisto), eli siihen veneeseen tuli yksi yökerho lisää.
Hyvä pointti. Tosin Sedu tekee käsittääkseni jotain hyvääkin rempatessaan pikku hiljaa stadin yökerhot hyvään peruskuntoon (YK:n edeltäjät esimerkiksi).
Sitä että onko yökerhoja liikaa lienee aika vaikea ennustaa. Jos käy niin (kuin on käynyt IMO monta kertaa viime parin vuoden aikana), että monta klubia järkkää suunnilleen saman kohderyhmän tapahtuman samalle päivälle, niin siinä ei kyllä voita kukaan.
Ei näitä mestoja toki liikaa ole, jos vaan riittää kiinnostavia tapahtumia ja uutta nuorta porukkaa löytää tämän kulttuurin. Koska YK on mennyt vahvasti omaan suuntaansa, uskon että NEO:n mentävä paikka tarjonnassa on hyvinkin olemassa.
Parhaassa tilanteessa luodaan uusia markkinoita ja uutta kysyntää eikä kilpailla vaan verisesti jostain rajoitetun kokoisesta kakusta. "Tuplabookkauksia" ei toki tarvittaisi.
Offtopiccina tuli mieleen että en itse tiedä mistä alle parikymmpiset ihmiset löytävät nykyään nämä alakulttuurit, eli kuka tekee sitä perusduunia josta saadaan uutta jengiä ja jatkuvuutta.
Se et parit avajaiset osuu päällekkäin, nii eipä sillä oo kauheesti merkitystä pitkällä tähtäimellä.
Heh, en silleen kelannutkaan. Jotenkin vaan sykähdytti kun olin just noteerannut playgroundin uudelleenavajaiset ja sit luin heti perään että kilpaileva mesta avaa samaan aikaan. Mutta niin kuin sanoit, niin ei näitä paikkoja voi nähdä suoraan toistensa kilpailjoina.
Playground kohtelee bilejärkkäreitä aika hyvin, ja siellä on hyvä äänentoisto (tai ainakin oli keväällä). En usko et Pleikkarille siis käy mitään (muuta kuin että meno vaan paranee). Mä uskon et kaikki kolme klubia tulee toimimaan hyvin =)
Mukava kuulla. Itse pidän Playgroundista ja toivon sille menestystä. Aion käydä jatkossakin.