NEO - Vuorikatu 2, Helsinki

17 posts, 1 page, 17,035 views

Lupu

Posts: 317

#1 • • Lupu Supersaha
En löytänyt aiheesta viestiketjua joten avataan uusi.

Eli nyt on jonkun aikaa jo tiedetty että Redrumin tilalle tulee Nessin klubi NEO. Näissä linkeissä lisätietoa tulevasta ohjelmasta, taustoista jne:

Yökerho Neo Helsingin Vuorikadulle:
http://raflaopas.fi/index.php?sivu=artikkelit&a_id=479

Neoa etsimässä:
http://www.city.fi/yhteisot/blogit/ninaniskanen/113057/

Mielestäni tämä on oikein hyvä uutinen. Pelkäsin vielä kesällä että tilalle tulisi normiyökerho, rokkibaari tms. Nyt alkaa stadissa olla mukavasti hyviä tiloja/klubeja. Onko liikaakin?

YK on profiloitunut vähän eri suuntaan ja jatkaa varmaan vahvasti. Mutta miten käy Playgroundille jonka uudelleenavajaiset vesivahingon jälkeen osuvat samalle viikonlopulle NEO:n virallisten avajaisten kanssa?

Saa nähdä mitä kaikkea Vuorikadulla tulee tapahtumaan tulevaisuudessa. Olisi kiva kuulla vaihteeksi esimerkiksi psykeä siellä.
golem

Posts: 1,395

#2 • • golem Golem

Replying to NEO - Vuorikatu 2, Helsinki:

En löytänyt aiheesta viestiketjua joten avataan uusi.

Eli nyt on jonkun aikaa jo tiedetty että Redrumin tilalle tulee Nessin klubi NEO. Näissä linkeissä lisätietoa tulevasta ohjelmasta, taustoista jne:

Yökerho Neo Helsingin Vuorikadulle:
http://raflaopas.fi/index.php?sivu=artikkelit&a_id=479

Neoa etsimässä:
http://www.city.fi/yhteisot/blogit/ninaniskanen/113057/

Mielestäni tämä on oikein hyvä uutinen. Pelkäsin vielä kesällä että tilalle tulisi normiyökerho, rokkibaari tms. Nyt alkaa stadissa olla mukavasti hyviä tiloja/klubeja. Onko liikaakin?

YK on profiloitunut vähän eri suuntaan ja jatkaa varmaan vahvasti. Mutta miten käy Playgroundille jonka uudelleenavajaiset vesivahingon jälkeen osuvat samalle viikonlopulle NEO:n virallisten avajaisten kanssa?

Saa nähdä mitä kaikkea Vuorikadulla tulee tapahtumaan tulevaisuudessa. Olisi kiva kuulla vaihteeksi esimerkiksi psykeä siellä.



Mun mielestä hyvä juttu että on tarjontaa. Niin kauan ku on kilpailua ja tarpeeksi pelaajia kaikissa arvoketjun osissa (venuet, promoottorit, artistit, jne..), niin on todennäköistä että kuluttaja saa sitä mitä haluaa ja siihen hintaan mihin sen pitää sitä saadakin, ja musiikillinen tarjonta monipuolistuu. Ja ainakin eräs ravintoloitsija sanoi: kaikki muut yökerhot paitsi Sedu Koskisen omistamat ovat samassa veneessä (koska Sedulla on vahva monopoli ja markkinointikoneisto), eli siihen veneeseen tuli yksi yökerho lisää.

Sitä että onko yökerhoja liikaa lienee aika vaikea ennustaa. Jos käy niin (kuin on käynyt IMO monta kertaa viime parin vuoden aikana), että monta klubia järkkää suunnilleen saman kohderyhmän tapahtuman samalle päivälle, niin siinä ei kyllä voita kukaan.

Se et parit avajaiset osuu päällekkäin, nii eipä sillä oo kauheesti merkitystä pitkällä tähtäimellä.

Se millä on kanssa merkitystä kuluttajalle asti on se, kuinka hyvin yökerho (ravintoloitsija + poket) kohtelee bilejärkkäreitä. Aika moni venue tarjoaa ihan naurettavia diilejä bilejärkkäreille, ja kohtelee bilejärkkäreitä erittäin huonosti (jopa bileitten jälkeen vaikka kassassa olisi viisinumeroinen luku).

Playground kohtelee bilejärkkäreitä aika hyvin, ja siellä on hyvä äänentoisto (tai ainakin oli keväällä). En usko et Pleikkarille siis käy mitään (muuta kuin että meno vaan paranee). Mä uskon et kaikki kolme klubia tulee toimimaan hyvin =)
eemi

Posts: 186

#3 • • eemi
En äkkiseltään löytänyt näistä täältä. Tiedänpä ainakin mihin itse suuntaan tuona päivänä, no questions asked. MARCO BAILEY (Belgium) saturday 11.09. @ Neo.


Uh! <3
pyhimys

Posts: 622

#5 • • pyhimys

Replying to NEO - Vuorikatu 2, Helsinki:


---

MARCO BAILEY (Belgium) saturday 11.09. @ Neo.

---

http://www.marcobailey.com/index2.php

niinpä näkyy. nyt kuuluukin kysymys, että miksi tästä kuulen vasta nyt? o_O

astaroth


Mitäpäs tuommoisista pikkunimistä ilmoittelemaan :D joo voisihan tuonne tulla, jos vähän tietäisi aikataulua ja hintaa. Ei se pahitteeksi olisi, jos tuota tapahtumaa edes pikkaisen markkinoisi.
Unik

Posts: 4,117

#6 • • Unik
Kyllähän tosta Marco Bailey bileistä oli jo jossain joku mainos tai flyer muistaakseni. En muista oliko Klubituksessa vai Facebookissa vai missä...
tomii

Posts: 3,594

#7 • • Edited tomii kallion herttua
Ite ihan säkällä luin jostakin tosta klubista. Suht puun takaa tuli. Pitää ehdottomasti tulla tsekkaa joku perjantai, et millanen mesta, ja millanen meno. Suosittelisin silti edes vetää alan forumeille (klubbari, stealth, basso, elixiria, mitä näitä nyt on) jotaan infoa, että jengi tietäisi. Painotan tosiaan, että SÄKÄLLÄ osui silmääni jostaan www:n syövereistä joku pieni juttu ks. klubin tulemisesta Redrumin tiloihin. Kukaan bileissä käyvä frendikään ei ollut kuullut tosta, kun heitin tossa lauantaina synttäreilläni ton uutisen ilmoille. :P No... mikäpä mä olen ketään neuvomaan miten pisnestä tehdään. Mutta joo, kiinnostuksella oottelen sopivaa klubi-iltaa ja saumaa.

Ps. jos noi Raflaoppaan mainitsemat Green Velvet ja LTJ Bukem ovat totta, niin lienee aika must-see-kamaa molemmat. *joo*

--
reivaan kunnes kuolen

ValaX

Posts: 3,891

#8 • • ValaX
Oliskohan tää Jackin ja HTC:n uus koti. Tietysti sillä edellytyksellä että jälkimmäinen vielä jatkaa, mitä kyllä syvästi toivon.
Lupu

Posts: 317

#9 • • Lupu Supersaha

Replying to NEO - Vuorikatu 2, Helsinki:

Ja ainakin eräs ravintoloitsija sanoi: kaikki muut yökerhot paitsi Sedu Koskisen omistamat ovat samassa veneessä (koska Sedulla on vahva monopoli ja markkinointikoneisto), eli siihen veneeseen tuli yksi yökerho lisää.


Hyvä pointti. Tosin Sedu tekee käsittääkseni jotain hyvääkin rempatessaan pikku hiljaa stadin yökerhot hyvään peruskuntoon (YK:n edeltäjät esimerkiksi).

Sitä että onko yökerhoja liikaa lienee aika vaikea ennustaa. Jos käy niin (kuin on käynyt IMO monta kertaa viime parin vuoden aikana), että monta klubia järkkää suunnilleen saman kohderyhmän tapahtuman samalle päivälle, niin siinä ei kyllä voita kukaan.


Ei näitä mestoja toki liikaa ole, jos vaan riittää kiinnostavia tapahtumia ja uutta nuorta porukkaa löytää tämän kulttuurin. Koska YK on mennyt vahvasti omaan suuntaansa, uskon että NEO:n mentävä paikka tarjonnassa on hyvinkin olemassa.

Parhaassa tilanteessa luodaan uusia markkinoita ja uutta kysyntää eikä kilpailla vaan verisesti jostain rajoitetun kokoisesta kakusta. "Tuplabookkauksia" ei toki tarvittaisi.

Offtopiccina tuli mieleen että en itse tiedä mistä alle parikymmpiset ihmiset löytävät nykyään nämä alakulttuurit, eli kuka tekee sitä perusduunia josta saadaan uutta jengiä ja jatkuvuutta.

Se et parit avajaiset osuu päällekkäin, nii eipä sillä oo kauheesti merkitystä pitkällä tähtäimellä.


Heh, en silleen kelannutkaan. Jotenkin vaan sykähdytti kun olin just noteerannut playgroundin uudelleenavajaiset ja sit luin heti perään että kilpaileva mesta avaa samaan aikaan. Mutta niin kuin sanoit, niin ei näitä paikkoja voi nähdä suoraan toistensa kilpailjoina.

Playground kohtelee bilejärkkäreitä aika hyvin, ja siellä on hyvä äänentoisto (tai ainakin oli keväällä). En usko et Pleikkarille siis käy mitään (muuta kuin että meno vaan paranee). Mä uskon et kaikki kolme klubia tulee toimimaan hyvin =)


Mukava kuulla. Itse pidän Playgroundista ja toivon sille menestystä. Aion käydä jatkossakin.
rec

Posts: 2,923

#10 • • Edited rec

Replying to NEO - Vuorikatu 2, Helsinki:


Offtopiccina tuli mieleen että en itse tiedä mistä alle parikymmpiset ihmiset löytävät nykyään nämä alakulttuurit, eli kuka tekee sitä perusduunia josta saadaan uutta jengiä ja jatkuvuutta.



Uskoisin et nykyään ollaan aika hanakoita hakemaan tietoa itsenäisesti internetistä. Ainakin Suomi HC / hardtekno skenaariossa tuntuu olevan melko omatoimista porukkaa, kun tuo musiikkikaan ei ole mitään valtavirta mazkua... hakevat informaatiota netistä tai lukevat siitä sattumalta forumeilta.
Jka

Posts: 317

#11 • • Jka Harder.fi

Replying to NEO - Vuorikatu 2, Helsinki:


---

Offtopiccina tuli mieleen että en itse tiedä mistä alle parikymmpiset ihmiset löytävät nykyään nämä alakulttuurit, eli kuka tekee sitä perusduunia josta saadaan uutta jengiä ja jatkuvuutta.
---


Uskoisin et nykyään ollaan aika hanakoita hakemaan tietoa itsenäisesti internetistä. Ainakin Suomi HC / hardtekno skenaariossa tuntuu olevan melko omatoimista porukkaa, kun tuo musiikkikaan ei ole mitään valtavirta mazkua... hakevat informaatiota netistä tai lukevat siitä sattumalta forumeilta.



Kyllähän noita halukkaita on melko paljon tekemään itsenäisesti asioita, joka on todella positiivista.

Varsinkin pääkaupunkiseudulla rankemman konemusiikin piireissä jengillä on erittäin hankala löytää keskeisiä ja julkisia tiloja, joissa kyseisiä bileitä voisi järjestää. Tähän olisi todella hienoa saada muutosta, vaikka ajat eivät ihan prime time -päivillä sitten edes olisikaan. Ainahan kyse on rahasta, mutta lähtökohtaisesti järjestäminen on ollut liian kallista ja riskaapelia.
Ben Moroder

Posts: 63

#12 • • Ben Moroder
Himan ihmetyttää, että tulevan viikonvaihteen ohjelmisto neohelsinki-saitin kalenterissa näyttää tyhjää.
Vaikuttaa muutenkin todella ug-henkiseltä paikalta, sillä em. saitilla ei ole minkäänlaisia yhteystietoja Klubille.
Acid City

Posts: 66

#14 • • Acid City
0,33l "iso tuoppi" maksoi 5,20€, eli tällä hinnalla oikea iso tuoppi maksaisi 7,90€

Jos mä tilaan ison tuopin ja saan tollasta paskaa käteen niin onhan kumma. Jatkossa muualla.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#16 • • liikkuva muna an egg on the move

Replying to NEO - Vuorikatu 2, Helsinki:

0,33l "iso tuoppi" maksoi 5,20€, eli tällä hinnalla oikea iso tuoppi maksaisi 7,90€

Jos mä tilaan ison tuopin ja saan tollasta paskaa käteen niin onhan kumma. Jatkossa muualla.



Hahaha ei vittu mitä paskaa :D Mun mielestä sanaa "tuoppi" ei pitäs edes käyttää jos juomaa on alle 0,5l. Tän mestan tiski meni boikottiin.
Wolverine

Posts: 1,860

#17 • • Wolverine

Replying to NEO - Vuorikatu 2, Helsinki:


---
0,33l "iso tuoppi" maksoi 5,20€, eli tällä hinnalla oikea iso tuoppi maksaisi 7,90€

Jos mä tilaan ison tuopin ja saan tollasta paskaa käteen niin onhan kumma. Jatkossa muualla.
---


Hahaha ei vittu mitä paskaa :D Mun mielestä sanaa "tuoppi" ei pitäs edes käyttää jos juomaa on alle 0,5l. Tän mestan tiski meni boikottiin.



kun luki tuolta stealthunitin sivuilta paikasta niin baaritiski ei ole ainoa mikä menee boikottiin. ihan luokatonta toimintaa.