kilobitti:
auton kustannus vuodessa on vaikkapa 6000 (sis.hankintahinta jaettuna käyttövuosilla) tekee samalla sumalla vuodessa 20 taksimatkoja 300 kpl*nauru*
Tällä ei jää ainakaan hankeen kiinni.
Mulla ei oo tolle sattuneesta syystä
käyttöä, vähän harmittaa myydä mutta
toisaalta turha tota on tyhjänpanttinakaan
pitää.
Epailija:
Kyllä eteläsuomessa etuvedollakin ihan hyvin pärjää. En koe sitä lisäsijoituksen arvoiseksi menoeräksi näillä talvikeleillä, etenkään kun se lisää kulutusta keleistä riippumatta. 1.8T taas jää käytännön suorituskyvyssä dieselistä kauas taakse, eikä muutenkaan voita kuin ehkä mielikuvissa. Jos T on punainen, niin 0-100 välillä diesel hävinnee selvästi, mutta ohituksissa se punaisuuskaan ei auta. Kulutuslukemat vain saisivat sitten lisäksi näkemään punaista.
Näilläkin keleillä mitä nyt on ollut, niin nelivedolla ajaminen on kyl ihan ku toisesta galaksista. Jos haluu ottaa mittaa jostain etuvetosesta, niin se ero on aivan käsittämätön, en tajunnut ennenku ite näin. Dieselit on kivoja niin kauan ku turbo puhaltaa eli sen 1500-3000 rpm näin likipitäen arvioiden...mut se fiilis tuleekin sit vasta ku se viisari nousee sinne 4000 paremmalle puolelle. Ite en vaan ostais dieseliä ellei siinä sit olis tehoja suht runsaasti eli se 2.5 TDI alkais riittämään. Jos haluatte huvittavaa dieseliä ajaa, niin kokeilkaa Peugeot 206 1.4 TDi...vetoalue noin 2000-3000 ja sillon se nykii tota koppimopoa sen verran et alkaa jo naurattamaan.
[Nuclear]:
Näilläkin keleillä mitä nyt on ollut, niin nelivedolla ajaminen on kyl ihan ku toisesta galaksista. Jos haluu ottaa mittaa jostain etuvetosesta, niin se ero on aivan käsittämätön, en tajunnut ennenku ite näin. Dieselit on kivoja niin kauan ku turbo puhaltaa eli sen 1500-3000 rpm näin likipitäen arvioiden...mut se fiilis tuleekin sit vasta ku se viisari nousee sinne 4000 paremmalle puolelle. Ite en vaan ostais dieseliä ellei siinä sit olis tehoja suht runsaasti eli se 2.5 TDI alkais riittämään. Jos haluatte huvittavaa dieseliä ajaa, niin kokeilkaa Peugeot 206 1.4 TDi...vetoalue noin 2000-3000 ja sillon se nykii tota koppimopoa sen verran et alkaa jo naurattamaan.
Niin. Jos haluaa ottaa mittaa. Selvähän se, että liukkaalla hyvälle nelivedolle ei pärjää, mutta toisaalta neliveto auttaa vain kiihdytyksissä. Se on hyvä tuudittaa itsensä hyvän pidon tunnelmiin kiihdytyksessä ja sitten jarrutuksessa huomata, että keli on huomattavasti liukkaampi kuin mitä arveli. Etuvedolla saa rehellisemmän kuvan siitä, mikä on sopiva tilannenopeus. Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on sattumoisin tuon kokoluokan diesel-sedaneiden vertailu. Mukana Audi, BMW, Volvo, Jaguar ja Mercedes-Benz - ja Audi voitti selvällä erolla.
Niin ja tuon Peugeotin suorituskyvyn on pakko olla jotain optista harhaa. PSA-konsernin dieselit eivät ole ainakaan minua vakuuttaneet (ainakin 607:n uusinta tekniikkaa edustava dieseli oli muistaakseni varsin laiskan oloinen) ja 1.4 litraa on vähän - oli turbo tai ei. Ohituskiihtyvyys on epäilemättä parempi kuin vastaavan bensakoneen, mutta esim. se klassisnen 0-100 km/h ei varmaan mene sen nopeammin kuin Clio 1.4:lläkään, joka kuluttaa siihen semmoiset 12 sekuntia tai vähän päälle. Voi sitä vauhdin hurmaa!
Epailija:
Niin ja tuon Peugeotin suorituskyvyn on pakko olla jotain optista harhaa. PSA-konsernin dieselit eivät ole ainakaan minua vakuuttaneet (ainakin 607:n uusinta tekniikkaa edustava dieseli oli muistaakseni varsin laiskan oloinen) ja 1.4 litraa on vähän - oli turbo tai ei. Ohituskiihtyvyys on epäilemättä parempi kuin vastaavan bensakoneen, mutta esim. se klassisnen 0-100 km/h ei varmaan mene sen nopeammin kuin Clio 1.4:lläkään, joka kuluttaa siihen semmoiset 12 sekuntia tai vähän päälle. Voi sitä vauhdin hurmaa!
Siis rimpulahan toi on, kaasu pohjassa sai ajaa motarilla et se viisari pysy 110 km/h lukemissa...nihkeetä ku rekat on puskurissa kiinni, mut minkäs teet ku auto ei vaan yksinkertaisesti kulje lujempaa. Mut sen pari sekuntia mitä toi vetoalue kattaa, niin tuntuu jopa, että se liikku.
Ehdottomasti Audin A8 eikä mitää muuta..peräti kerran päässy istuu sellasen nahkaistuimille ja tippa tuli linssii.. ja kaikki ne ihanat tekniset härvelit.. GPRS, lcd-näyttö jne. A8
Täydellisen kokoinen auto tällaiselle hoikalle hukkapätkälle. Jonkun Citroen C5:n sisällä näyttäisin kuin pikkulapselta. No okei, näytän kyllä sellaiselta muutenkin.
Janne:
Mä näin tollasen Wienissä. Ihan näppärän näköinen, tosin kuski näytti hädin tuskin mahtuvan sisään.
Tuli kokeiltua tuollaista cabriota ja mä ainakin mahdun sinne ihan mukavasti vaikka olen 195cm pitkä. Honda S2000:ssa on aika tiukkaa istua ja sama Peugeotin 206cc:ssa jossa olen puoliksi autosta pihalla
Epailija:
Tämä peli voisi olla ihan mukava kaupunkiauto kesäisin.
Noi on kyllä varsin mukavan näkösiä ja varmasti ihan näppäriä kaupungissa. Mutta suoritus kyky on se mikä noissa kusee niin pahasti että niistä ei edes kannata haaveilla.
Smart fortwo coupé brabus ois kyllä varsin jees kauppakassi.
Late:
Noi on kyllä varsin mukavan näkösiä ja varmasti ihan näppäriä kaupungissa. Mutta suoritus kyky on se mikä noissa kusee niin pahasti että niistä ei edes kannata haaveilla.
Smart fortwo coupé brabus ois kyllä varsin jees kauppakassi.
Kyllä noi roadsterit ainakin lähtee sataseen alta 10sek ettei se mikään täysmopo ole. Kulutus on niin pieni että niillä ajelee mielellään ja kyllä mä ottaisin tuommoisen kun kaupunkiajoa kertyy nykyään jo jonkin verran.
Late:
Suorituskyky tuolla mallilla on mielestäni ihan riittävä. Vajaan 700:n kuution turbomoottori kun kiidättää valmistajan mukaan auton nollasta sataan 10,9:ään sekuntiin ja huippunopeus on 180 km/h - huippunopeus siis samaa luokkaa kuin pienissä perheautoissa ja kiihtyvyys samaa luokkaa n. kaksilitraisten perheautojen kanssa. Ei tuossa vauhdin hurmaa pääse hirveästi kokemaan, mutta mihin sitä lisäpotkua oikeasti enää tarvitsee?