onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 570,507 views

Andy

Posts: 1,019

#581 • • Edited Andy
..täs on mun "auto"... :j

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Epailija

Posts: 5,636

#582 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Late:
Ei ole vieläkän autoa hirveä pähkäily käynnissä mikä kosla olisi järkevä, vaihtoehtoja kun riittää. *ding*
Tuore japsi / saksalainen 1,4-1,6 koneella on vähän niiinkun oikea suunta.



Järjen tuulahdus näiden turhuuksien joukossa. Ihanaa. ^^ Muista harkita dieseleitä. ; )

Omalle listalleni on ilmestynyt uusi Skoda Octavia tuon edellistä (ei siis tätä suht rumaa nykyistä) korimallia edustavan Audi A4:n rinnalle.

Kaupunkimaasturit (BMW X5, Volvo XC90, Porsche Cayenne jne.) saisi kieltää lailla. Täällä Ruotsissa on heitelty ajatuksia ilmaan niiden kieltämisestä kaupungissa. Voi olla vähän hiljaista, että tuollaiset ideat menisivät läpi...

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Andy

Posts: 1,019

#583 • • Andy

Epailija:
---
Late:
Ei ole vieläkän autoa hirveä pähkäily käynnissä mikä kosla olisi järkevä, vaihtoehtoja kun riittää. *ding*
Tuore japsi / saksalainen 1,4-1,6 koneella on vähän niiinkun oikea suunta.

---


Järjen tuulahdus näiden turhuuksien joukossa. Ihanaa. ^^ Muista harkita dieseleitä. ; )

Omalle listalleni on ilmestynyt uusi Skoda Octavia tuon edellistä (ei siis tätä suht rumaa nykyistä) korimallia edustavan Audi A4:n rinnalle.

Kaupunkimaasturit (BMW X5, Volvo XC90, Porsche Cayenne jne.) saisi kieltää lailla. Täällä Ruotsissa on heitelty ajatuksia ilmaan niiden kieltämisestä kaupungissa. Voi olla vähän hiljaista, että tuollaiset ideat menisivät läpi...


..mitäs v*tun väliä koko asialla..sana maasturi kun on muutenki nii pahasti tärvelty!!

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Epailija

Posts: 5,636

#584 • • Epailija Physicist, 2nd class.

zro:
..mitäs v*tun väliä koko asialla..sana maasturi kun on muutenki nii pahasti tärvelty!!



No tavallaan kyse on juuri tuosta.Ne ovat isoja autoja, jotka kuluttavat paljon ja joita käytetään pääsääntöisesti kuin mitä tahansa kauppakassia. Varsinaisten maasturien kanssa ne eivät kilpaile, vaikka maastokelpoisia osin ovatkin, sillä kuka ihme nyt lähtee vaarantamaan uuden Porschensa maalipintaa?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

akir0

Posts: 2,554

#585 • • akir0 idleRPG champion 2009
Noh, ainakin noista kaupunkimaastureista saisivat vihdoin kieltää noi karjapuskurit. Niillä kun ei saa muuta kuin telottua jalankulkijat.
WuZuul

Posts: 181

#586 • • WuZuul

ezzy:
---
WuZuul:
Tällä hetkellä löytyy Toyota Carina E jollaista ei toista Suomesta löydy, tekniikaltaan lähinnä.

---


mitäs erikoista tuossa on?



Moottori :) Tai siis sehän on vakio mutta ei oo kukaa täälpäin sitä tollaseen koriin laittanu ;)

--
Wannabe bilekone.

eimink

Posts: 14

#587 • • Edited eimink

WuZuul:
---
[
Moottori :) Tai siis sehän on vakio mutta ei oo kukaa täälpäin sitä tollaseen koriin laittanu ;)



Celican motilla vai? Muistaakseni olen sellaisen virityksen jossain nähnyt...

Sitten aiheeseen..
Itseltä löytyy Honda Civic sedan vm -95. Tarvittavin lisävarustein (ja lisää tulee). Harmittaa vaan vieläkin kun sain rahat auton ostoon pari viikkoa liian myöhään... muuten alla olisi Toyota Supra Turbo mk.III
ezzy

Posts: 8,060

#588 • • Edited ezzy Droid-pappa

Epailija:

Ne ovat isoja autoja, jotka kuluttavat paljon



verrattuna johonkin toyota prius-hybridiautoon?

toi on yhtä suuri harha, kuin että _kaikki_ jenkkiautot vie ainakin 100L/100km...
Epailija

Posts: 5,636

#589 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy:
verrattuna johonkin toyota prius-hybridiautoon?



Verrattuna mihin tahansa "normaaliin" henkilöautosedaniin, jota ei olla varustettu sillä malliston suurimmalla ja tehokkaimmalla motilla. Kaupunkiajossa noilla kaupunkimaastureilla on ihan turha kuvitella pääsevänsä eteenpäin alle 12:a litralla per satanen. Itse asiassa Volvon sivujen mukaan XC90 esimerkiksi kuluttaa bensakoneella kaupungissa vähintään 15 l ja dieselkin nielee karvan verran yli kymmenen. Jenkkimarkkinoita ajatellen luotu V8-versio imeekin jo 20l. Ihan v*tusti siis näin Eurooppalaisittain. Mikä osa tässä on harhaa?

Nimim. Yli kymmenen litraa satasella on paljon.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ezzy

Posts: 8,060

#590 • • ezzy Droid-pappa

Epailija:
---
Kaupunkimaasturit (BMW X5, Volvo XC90, Porsche Cayenne jne.) saisi kieltää lailla. Täällä Ruotsissa on heitelty ajatuksia ilmaan niiden kieltämisestä kaupungissa. Voi olla vähän hiljaista, että tuollaiset ideat menisivät läpi...



Millä perusteella noita ollaan edes kieltämässä? En vaan ymmärrä miksi jokin ajoneuvotyyppi pitäisi kieltää kokonaan.

Tuon Volvo XC90:sen kulutus oli tosiaan aika ylläri itsellenikin, mutta volvot nyt yleensä eivät ole niitä bensapiheimpiä autoja. Porsche menee maantiellä 10.9L/100km tuntumassa(yhdistetty 13.2L) ja BMW 3L koneella 9.1 maantiellä (yhdistetty 12.6L) Kulutuslukemat, jotka eivät ole mitenkään epätavallisia esim. isoissa (samanpainoisissa ja samalla koneella varustetuissa) edustusautoissa.
Eikä noita nyt oikeasti ole edes kovin montaa liikenteessä...
Epailija

Posts: 5,636

#591 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy:
Millä perusteella noita ollaan edes kieltämässä? En vaan ymmärrä miksi jokin ajoneuvotyyppi pitäisi kieltää kokonaan.



Jos oikein muistan, niin perusteena oli ainakin suuri koko (katuja ja parkkipaikkoja ei olla suunniteltu tuon kokoisia autoja silmälläpitäen). Lisäksi kun täällä muutenkin ollaan ilmeisesti miettimässä enimmäkseen autotonta keskustaa (tulleineen kaikkineen), niin en usko, että tuollaiset "suurkuluttajat" muutenkaan ovat suosiossa.


Tuon Volvo XC90:sen kulutus oli tosiaan aika ylläri itsellenikin, mutta volvot nyt yleensä eivät ole niitä bensapiheimpiä autoja.



Totta. Volvon moottori-insinööreillä on vielä hitunen matkaa japanilaisten bensamoottorien ja saksalaisten dieselkoneiden tasolle.


Porsche menee maantiellä 10.9L/100km tuntumassa(yhdistetty 13.2L) ja BMW 3L koneella 9.1 maantiellä (yhdistetty 12.6L) Kulutuslukemat, jotka eivät ole mitenkään epätavallisia esim. isoissa (samanpainoisissa ja samalla koneella varustetuissa) edustusautoissa.



Nuo kaupunkimaasturit voi lähes hyvällä omatunnolla laskea täällä Euroopassa edustusautoksi - Porschen kohdalla moinen lienee selvää jopa jenkkilässä. Toki joku VW Phaeton W12-moottorillaan jättää kulutuslukemissa nuokin taakseen, mutta se jos mikä onkin täyttä turhuutta. Maantiekulutuksien ilmoittaminen on IMO hieman harhaanjohtavaa, sillä ne ovat melkein autossa kuin autossa lähes järkevän kuuloisia (muistaakseni jopa Phaetonissa), enkä usko, että noilla kaupunkimaastureilla ajetaan yhtään sen enempää maantieajoa kuin muillakaan autoilla.


Eikä noita nyt oikeasti ole edes kovin montaa liikenteessä...



Totta kyllä. Onneksi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Late

Posts: 3,441

#592 • • Late team Lasse

Epailija:
Järjen tuulahdus näiden turhuuksien joukossa. Ihanaa. ^^ Muista harkita dieseleitä. ; )
----8< klipp


8<---
Kaupunkimaasturit (BMW X5, Volvo XC90, Porsche Cayenne jne.) saisi kieltää lailla. Täällä Ruotsissa on heitelty ajatuksia ilmaan niiden kieltämisestä kaupungissa. Voi olla vähän hiljaista, että tuollaiset ideat menisivät läpi...



Iitseasiassa jos mulla ois rahaa kuin roskaa voisin jopa harkita Porsche Cayennea, matka ajoon. *hihu*
-Mutta jos nyt kumminkin pysytään realiteeteissa niin, oiskos jollain täällä kertoa kokemuksia A140 mesestä?

...on muuten yllättävän vaikeeta edes saada päätettyä mikä auto nyt olisi se millä jaksaisi jokusen vuoden ajaa (ja vieläpä mahd pienillä (huolto)kustannuksilla.. *ding*
Epailija

Posts: 5,636

#593 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Late:
Iitseasiassa jos mulla ois rahaa kuin roskaa voisin jopa harkita Porsche Cayennea, matka ajoon. *hihu*
-Mutta jos nyt kumminkin pysytään realiteeteissa niin, oiskos jollain täällä kertoa kokemuksia A140 mesestä?



Käyttökokemuksia ei ole, eikä tästä uusitusta versiosta testituloksiakaan luettuna, mutta se muutaman vuoden vanha malli on käsittääkseni hinta-laatusuhteeltaan varsin kehno. Autona A-sarja ei ole juuri kehuja saanut ja se mersun logo tuo "kivan" lisän myyntihintaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Late

Posts: 3,441

#594 • • Late team Lasse

Epailija:
Käyttökokemuksia ei ole, eikä tästä uusitusta versiosta testituloksiakaan luettuna, mutta se muutaman vuoden vanha malli on käsittääkseni hinta-laatusuhteeltaan varsin kehno. Autona A-sarja ei ole juuri kehuja saanut ja se mersun logo tuo "kivan" lisän myyntihintaan.



Pitiäis vissiin käydä koeajamassa jossain välissä. Toi ois vaan näppärän kokonen, mulle sopivalla motilla ja vielä esp+abs vakkarina. Eikä noi 98-99 mallit enää niin kalliita oo jollei halua jotain avantgrande-hamann A999 mallia halua. Olen kyllä kuullut että noi ruostuu pohjasta ja että ajettavuus on perseestä, mutta toistaalta olen kyllä kuullut paljon hyvääkin.
Grizzley

Posts: 2,893

#595 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti
Ei oo autoa, ne on häkkilinnuille! *pahis* Mua kuljettaa Harley Davidson FXDCI eli Dyna Super Glide Custom...nimim kevättä odotellessa *iloinen*

--
Signature summarily executed for treason

Epailija

Posts: 5,636

#596 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Late:
Pitiäis vissiin käydä koeajamassa jossain välissä. Toi ois vaan näppärän kokonen, mulle sopivalla motilla ja vielä esp+abs vakkarina. Eikä noi 98-99 mallit enää niin kalliita oo jollei halua jotain avantgrande-hamann A999 mallia halua. Olen kyllä kuullut että noi ruostuu pohjasta ja että ajettavuus on perseestä, mutta toistaalta olen kyllä kuullut paljon hyvääkin.



Kuten "alitehoinen lämmityslaite on tosi kiva juttu"? *vink* Noh, ajotuntuman suhteen kyse on toki vähän makuasioista, joten koeajo kannattanee joka tapauksessa. En kyllä muista kenenkään kehuneen A-sarjalaisten ajo-ominaisuuksia niin kesällä kuin talvellakaan (oli ESP:tä tahi ei). Mersujen jälleenmyyntiarvon pitäisi olla aika hyvä ehkä juuri tuon imagon takia, joten käytetyistäkin saa todennäköisesti maksaa liikaa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

[Nuclear]

Posts: 5,855

#597 • • [Nuclear] el aprendiz

Late:
Mutta jos nyt kumminkin pysytään realiteeteissa niin, oiskos jollain täällä kertoa kokemuksia A140 mesestä?


Pistä pennis Peugeot 206:een...jossei muuta, niin ihan pehmee ajaa ja kaupungissa älyttömän näppärä, kääntösäde varmaan 30 senttii.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Mosh

Posts: 137

#598 • • Edited Mosh Adonis
Mercedes Benz SL500

--
Naiset eivät ikinä ole ovelia. Naiset ovat vain katalia.

Epailija

Posts: 5,636

#599 • • Epailija Physicist, 2nd class.

[Nuclear]:
Pistä pennis Peugeot 206:een...jossei muuta, niin ihan pehmee ajaa ja kaupungissa älyttömän näppärä, kääntösäde varmaan 30 senttii.



Haha. TM:n sanoja vapaasti lainaten "ajajan auto". Ohjaus ei ilmeisesti ole sieltä parhaimmasta päästä siinäkään, vaan vaatii jonkin verran huomiota ja aktiivisuutta kuljettajalta. Ihan kiva jos sellaisesta tykkää, mutta itse ainakin pidän rauhallisemmasta otteesta.

Itse suosittelen Renault Clioa, mutta en sitä kasvojenkohotuksen läpikäynyttä mallia, joka ilmeisesti menetti uuden ohjaustehostuksen myötä hieman ajotuntumastaan. Ei siinäkään ohjaus täydellinen ole, mutta Clio tuntuu numeroa isommalta autolta ja on mukavakin ja kelpaa pidemmillekin matkoille. Kääntösäde on tosin vähän iso pikkuautolle, mutta itse en ainakaan pistänyt moista pahemmin merkille. *vink*

Ei mutta miten olisi Mini Cooper? *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Cloud

Posts: 2,162

#600 • • Edited Cloud Game Freak

Epailija:
Kaupunkimaasturit (BMW X5, Volvo XC90, Porsche Cayenne jne.) saisi kieltää lailla. Täällä Ruotsissa on heitelty ajatuksia ilmaan niiden kieltämisestä kaupungissa. Voi olla vähän hiljaista, että tuollaiset ideat menisivät läpi...



Saanen kysyä syytä ko. asiaan? Kyllä minulle vain Porchen Cayenne kelpaisi ja mielelläni sillä ajalisin jopa maastossa. Tosin onhan totta että ei ole lantikan voittanutta oikeassa maastoautossa. Silti perusteluja kaipaan.

. Pian pitäisi tämän herran olla pränikän skylinerin onnellinen haltia, Miten pian siitä ei ole varmuutta, mutta pian toivottavasti.. Kyllä sillä kelpaa ajella.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.