onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 570,230 views

Epailija

Posts: 5,636

#201 • • Epailija Physicist, 2nd class.

remotion:
No se oli 96-mallin 940 2,4l suora 6 ja garrett:n solmu, tosin ajettu jo niin paljon että väännöstä en sano mitään, ne oli jo jäänyt jonnekin matkan varrelle.
Faijalla on vm 2001 S80 2,5l TDI jossa 148hv ja 330nM. Mutta kyllä sekin jää vaan kuin tikku paskaan, vääntöä on tietysti tosi mukavasti alhaalla, mutta sitten kun yrität ottaa kiihdytyksen kunnolla niin se ei oikeestaan lähde minnekkään.



No eivät nuo 2,5-litraiselle dieselille mitään kovin hyviä arvoja kyllä ole, mutta kyllä sen pitäisi kiihdytyksessä silti piestä vakio-S80:t miten päin tahansa, kunhan tajuaa olla huudattamatta konetta. Tosin taitaa olla tottumuskysymys. Jos on tottunut johonkin M5:een, niin en yhtään ihmettele, jos tuntuu hitaalta.


Omani ottaa nelosella mittarin mukaan 242 ja sitten tulee rajoitin vastaan, vitosta en ole kokeillut paljonko se sillä vielä liikkuis, kiekat on silloin jossain 5000 paikkeilla ja 6700rpm asti se repii jos vaan jaksaa(eikä varmasti edes jaksa), mutta ihan mukava matkavauhtihan tuokin on jo. Se frendin M5 onkin sitten vähän liukkaampi otus.*hymy**piis*



Epäilemättä. *hih*


Niin vaan noihan onkin täyttä kusetusta verrata vaihteita nimen omaan ihan erilaisen kierros skaalan takia. Mikseivät ne vertaa ihan suoraan sitä kuinka nopeasti auto kiihtyy 60-120, jokainen bensavärkin omistaja tajuaa että sitä moottoria kuuluu vedättää hiukan korkeammalla kierrosalueella jos haluaa eteenpäin päästä, dieselillä riittääkin pykälää isompi vaihde noki pilven saattelemana.



Joskus tuota nopeimman mahdollisen kiihdytyksen viemää matkaakin on ainakin TM:ssä mitattu ja ero pienimpään vaihteeseen ei muistaakseni ollut suurensuuri. Yksi vaihtoehto on katsoa vastaavien automaattivaihteisten autojen kiihdytysarvoja, mutta silloin automaattien väliset erot saattavat tulla yllättävän selvästi esiin. Suorassa vertailussa on kyllä ongelmansa, siitä ei mihinkään pääse. Kolme suurinta vaihdetta ovat kuitenkin ne, mitä maantieajossa tulee (ohitukset mukaanlukien) useimmiten käytettyä ihan senkin takia, että ei tavallisella bensakoneellakaan saa parasta puhtia irti missään 5000:ssa kierroksessa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#202 • • Epailija Physicist, 2nd class.

yana:
onhan se kiihtyvyys ihan jees. mut toisaalta ma mielummin menisin suht esteetta paikasta A paikkaan B niin ettei pahemmin jaksais muita vaistella.


sen takia mun valinta varsinkin ruuhka-aikana kaupunkiajoon olisi:

...



*nauru* Itse varaisin seuraavaa rankkasadetta / vesiputken puhkeamista varten tämän:

M1A2-in-river.jpg

Kai tuolla ruuhkassakin pärjäisi. Lisä-authoritaa tarvittaessa voi sitten antaa 120-millisen lausua pari painavaa argumenttia.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

remotion

Posts: 5,283

#203 • • remotion nostatus guru

Epailija:
Kolme suurinta vaihdetta ovat kuitenkin ne, mitä maantieajossa tulee (ohitukset mukaanlukien) useimmiten käytettyä ihan senkin takia, että ei tavallisella bensakoneellakaan saa parasta puhtia irti missään 5000:ssa kierroksessa.


Joo tai noh, se hyöty oikeastaan häipyy siihen vaihtamisaikaan että turha sieltä on renkata viimenen silmään menevä vaihde ajella silla vajaa sekunti ja sitten taas renkata sitä lootaa sekuntin verran. itsellä on ranteet rikki jo hiiren heiluttelusta sun muusta *vink* että on pitänyt tyytyä automaattiin. Tosiaan ei mullekaan se 0-100 ole kovin merkittävä arvo, 100- 200 on tärkeämpi. Tietty meen liikenteen mukana ja tolleen ettei satu mitään peruuttamatonta. mut jos on suora ja selvä tie eikä muuta liikennettä niin kivahan sitä urkua on avata. Täytyy kyllä todeta että dieseltekniikka on mennyt 5 vuodessa 25 vuoden matkan ja tällähetkellä useilla laatu valmistajilla on jo sellaisia diisseleitä et oksat pois...
Epailija

Posts: 5,636

#204 • • Epailija Physicist, 2nd class.

remotion:
Täytyy kyllä todeta että dieseltekniikka on mennyt 5 vuodessa 25 vuoden matkan ja tällähetkellä useilla laatu valmistajilla on jo sellaisia diisseleitä et oksat pois...



Totta. Esimerkiksi BMW:n uusi 530d on semmoinen peli, että kymmenen vuotta sitten se olisi ollut puhdasta sci-fiä. *iloinen*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Blues

Posts: 5,414

#205 • • Blues Koning van Afrika

Epailija:
---
Blues:
Voi olla että lyövät vain 2 konetta kiinni kuten VAG on innostunut tekemään nykyään.

---


Jep. Ja tuloksena on varmaan turhin moottori, minkä olen missään autossa nähnyt - nimittäin se W12, mikä Phaetoniinkin on ängetty. *hih*



Hyöty on siinä että ne saadaan pieneen tilaan.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Epailija

Posts: 5,636

#206 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Blues:
Jep. Ja tuloksena on varmaan turhin moottori, minkä olen missään autossa nähnyt - nimittäin se W12, mikä Phaetoniinkin on ängetty. *hih*
---
Hyöty on siinä että ne saadaan pieneen tilaan.



Ja siinä, ettei kaikkea tarvitse miettiä alusta asti uudestaan. Voimanlähteenä en kuitenkaan arvosta kyseistä pyttyä yhtään. Hyvällä suunnittelulla saa huomattavasti pienemmästä moottorista käytännössä yhtä hyvän.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Blues

Posts: 5,414

#207 • • Blues Koning van Afrika

Epailija:
Hyvällä suunnittelulla saa huomattavasti pienemmästä moottorista käytännössä yhtä hyvän.



Se on totta mutta kun raha tulee kyseeseen niin yleensä halutaan hyötynäkökulmassa edullisin vaihtoehto. Se vaatii miljoonia jos aikoo suunnitella uuden hyvän moottorin aivan tyhjästä.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

tomppi

Posts: 1,600

#208 • • tomppi thzombie ™
Valkoinen Mitsubishi Colt -88. Sillä pääsee paikasta toiseen jos pitää matkat lyhyinä ja antaa sen levätä sitten kunnolla. Eikä juo paljookaan.

Jos saa haaveilla niin:
- Porsche 911 GT2
- BMW Z4, M3, M5
- jne.

[muokattu 9.1.2004 22:13]

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

|Cronos|

Posts: 1,118

#209 • • |Cronos| the Moose
No jos saa todellakin alkaa haaveilemaan niin sitten se on tietenkin Nissan Skyline. siinä autossa on tyyliä, tehoa ja ulkonäköä.. Samantien kun voiton lotossa ni sellanen löytyy autotallist..=)

--
-= Minä en ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaiken =-

cubido

Posts: 66

#210 • • cubido -ta-
Näin unessa vaaleanpunaisen DX Corollan. Sisusta oli kepardi kuvioitu ja katossa roikkui peilipallo, karvanopat ja hajukuusi. Pakoputki oli kuin kaminanpiippu ja renkaat oli kisakireet viistoista tuumaset hopeiseksi maalatuilla peltivanteilla. Perä roikkui maassa kun siellä oli ulkohuussin kokoinen subbari ja kottikärryllinen vaffareita. Antennin päässä nökötti pingispallo ja takaronttia komisti itse tuunattu hervottaman kokoinen spoileri.

Auto mitä en ainakaan halua. Taidan jatkossakin tyytyä apostolin kyytiin jotta en viimeisillä rahoilla osta mitään kamalaa teinix viri viri corollaa.
Mao & Taikahattu

Posts: 1,092

#211 • • Mao & Taikahattu UG-///

cubido:
Näin unessa vaaleanpunaisen DX Corollan. Sisusta oli kepardi kuvioitu ja katossa roikkui peilipallo, karvanopat ja hajukuusi. Pakoputki oli kuin kaminanpiippu ja renkaat oli kisakireet viistoista tuumaset hopeiseksi maalatuilla peltivanteilla. Perä roikkui maassa kun siellä oli ulkohuussin kokoinen subbari ja kottikärryllinen vaffareita. Antennin päässä nökötti pingispallo ja takaronttia komisti itse tuunattu hervottaman kokoinen spoileri.

Auto mitä en ainakaan halua. Taidan jatkossakin tyytyä apostolin kyytiin jotta en viimeisillä rahoilla osta mitään kamalaa teinix viri viri corollaa.



Voi h*lvetti sun kanssas! *nauru**nauru**nauru*

Mee nukkumaan... *iloinen*

[muokattu 9.1.2004 19:19]

--
Eilen oli, tänään ei, ei voi tietää... *täh*

Avatar
#212 • • BTB Guest
Olen autohullu. Tällä hetkellä menopeli on Subaru WRX joka on erittäin käytännöllinen kuin myös nopea. Käydessäni motor showssa, alkoi tekemään mieli vaihtaa STi-malliin tuo auto mutta pitäisi varmaankin ensin maksaa nykyinen pois kokonaan.
Olen unelmoinut myös Eclipse 4wd turbosta johon löysin loistavan korisarjankin. Pitäisi vain etsiä sopiva yksilö maailmalta.
Mr. Sinner

Posts: 408

#213 • • Mr. Sinner enimmäkseen harmiton
Täl hetkel mul on ennen broidin käytössä ollut saab 9000. Mukava auto, jota on helppo käsitellä ja ajaa mukavan tasasesti*hymy*

--
We all need mirrors to remind ourselves who we are.

muksu

Posts: 563

#214 • • muksu LAPANEN
Ollu joskus muutama koppero alla.. ei enään, jouduin melkeen maksaan että pääsin siitä vikasta eroon..

Mutta nyt olis taas autolle käyttöö..

*aplodit**aplodit* muKsu tahtoOo ikioman poppalooran!!! *nauru**aplodit**aplodit* Juuh!! Tahtoo!!

--
*..ota löysin rantein, älä jännitä!!!!*

Blues

Posts: 5,414

#215 • • Blues Koning van Afrika

Mr. Sinner:
Täl hetkel mul on ennen broidin käytössä ollut saab 9000. Mukava auto, jota on helppo käsitellä ja ajaa mukavan tasasesti*hymy*



Taidat kuitenkin kulkea enemmän julkisilla ja takseilla *nauru*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Caritsa

Posts: 1,117

#217 • • Caritsa

muksu:
Ollu joskus muutama koppero alla.. ei enään, jouduin melkeen maksaan että pääsin siitä vikasta eroon..

Mutta nyt olis taas autolle käyttöö..

*aplodit**aplodit* muKsu tahtoOo ikioman poppalooran!!! *nauru**aplodit**aplodit* Juuh!! Tahtoo!!



Juu Muksulle poppaloora, ni Caritsa saa kuskin *aplodit*
Kivaa istuu vaan kyydissä!

--
~se joka ei koskaan syyllisty mielettömyyksiin,
ei todellisuudessa ole
niin järkevä kuin itse uskoo~

Agt

Posts: 47

#218 • • Agt
Mulle ainakin Mitsun EVO VIII. Pieksi ainakin Top Gearissa Subarun vastaavan ja pieksipä ratatestissä Lambourghinin Murcielagonkin.
Wintermute

Posts: 170

#219 • • Wintermute peacemaker
Jos nyt saisi valita, niin ottaisin varmaan Jeepin uuden Grand Cherokee CRD:n. Siinä näyttää olevan kaikki tarpeelliset varusteet, vaikuttaa suht turvalliselta (neliveto, iso koko, korkeammalta näkee pidemmälle), ei kuluta tolkuttomasti löpöä, tarpeeksi tilaa tavaroille ja siihen saa varmasti varaosia. Niin ja kyllähän se on ihan kivan näköinenkin *hymy*

http://www.jeep.fi/grandcherokee/

Tosin toi kyllä maksaa niin julman paljon (72050 juuroa), että ensin pitäisi saada se lottovoitto. Lisäksi tuon painoisen auton diesel-verokin alkaa olla jo aika inhottava...

Hetkinen. Saksassa hinta onkin sitten 46290 euroa. Eikös täällä juuri laskettu autoveroa? *ding*

No on noilla kauppiailla/valtiolla katteet kohdallaan... *igor*

--
"The Tragedy of our times is that we may get exactly what we wanted."

remotion

Posts: 5,283

#220 • • remotion nostatus guru

BTB:
Olen autohullu. Tällä hetkellä menopeli on Subaru WRX joka on erittäin käytännöllinen kuin myös nopea. Käydessäni motor showssa, alkoi tekemään mieli vaihtaa STi-malliin tuo auto mutta pitäisi varmaankin ensin maksaa nykyinen pois kokonaan.
Olen unelmoinut myös Eclipse 4wd turbosta johon löysin loistavan korisarjankin. Pitäisi vain etsiä sopiva yksilö maailmalta.



Toi on upea peli, olin entisessä kankkusen autossa kyydissä ja siitähän se tuli itsellekin tarve vaihtaa vähän nopeampaan!