onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 570,041 views

Epailija

Posts: 5,636

#181 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Blues:
Kyllä noi roadsterit ainakin lähtee sataseen alta 10sek ettei se mikään täysmopo ole. Kulutus on niin pieni että niillä ajelee mielellään ja kyllä mä ottaisin tuommoisen kun kaupunkiajoa kertyy nykyään jo jonkin verran.



Roadsterit eivät vielä tuolla moottorilla pääse ihan noihin lukemiin, mutta Brabuksen tekemästä V6-Biturbosta (tehoa 125 kW) on tehty jo prototyypit. EU-kulutus tuolla perusversiolla on valmistajan ilmoituksen mukaan 6,3 litraa kaupunkiajossa, 4,3 maantiellä ja 5,1 yhdistetty - eli vähemmän kuin 1.4-litraisilla bensakoneilla, jotka jäävät suorituskyvyssäkin kakkoseksi. Painoeroa Roadsterin eduksi tosin löytyy semmoiset parisataa kiloa...

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

akir0

Posts: 2,554

#182 • • akir0 idleRPG champion 2009
Uudempi auto on just hankinnassa. Pontiac Trans Sport vuodelta 92-96 vähä riippuen hinnasta ja kunnosta.
Late

Posts: 3,441

#183 • • Late team Lasse

Epailija:
Suorituskyky tuolla mallilla on mielestäni ihan riittävä. Vajaan 700:n kuution turbomoottori kun kiidättää valmistajan mukaan auton nollasta sataan 10,9:ään sekuntiin ja huippunopeus on 180 km/h - huippunopeus siis samaa luokkaa kuin pienissä perheautoissa ja kiihtyvyys samaa luokkaa n. kaksilitraisten perheautojen kanssa. Ei tuossa vauhdin hurmaa pääse hirveästi kokemaan, mutta mihin sitä lisäpotkua oikeasti enää tarvitsee? *ding*



Oho muistin kyllä specsit aivan väärin... Nuo on kyllä todellakin aivan riittävät.
Muistelin että luvut olisivat olleet jotain 15 sekunnin ja 130 km/h paikkeilla. *ding*

[muokattu 9.1.2004 11:39]
[Nuclear]

Posts: 5,855

#184 • • [Nuclear] el aprendiz

Epailija:
[...] Ei tuossa vauhdin hurmaa pääse hirveästi kokemaan, mutta mihin sitä lisäpotkua oikeasti enää tarvitsee? *ding*


Siihen, että jos tajuaa jonkun jäävän alle, niin voi painaa lisää kaasua, jotta jalankulkija/eläin/what ever ei jää kitumaan vaan kuolee samantien levollisin mielin. *pahis*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jussi Soro

Posts: 6,385

#185 • • Jussi Soro choon!

akir0:
Uudempi auto on just hankinnassa. Pontiac Trans Sport vuodelta 92-96 vähä riippuen hinnasta ja kunnosta.


IMO noi jenkit on tasan yhtä fiksu ostos, kun jos kaataisit bensaa maahan. Suomen talvi tappaa noi aika tehokkaasti.
Epailija

Posts: 5,636

#186 • • Epailija Physicist, 2nd class.

JussiS:
---
akir0:
Uudempi auto on just hankinnassa. Pontiac Trans Sport vuodelta 92-96 vähä riippuen hinnasta ja kunnosta.
---
IMO noi jenkit on tasan yhtä fiksu ostos, kun jos kaataisit bensaa maahan. Suomen talvi tappaa noi aika tehokkaasti.



Ei mulla ainakaan ole mitään hirveän pahaa sanottavaa kyseisestä autosta. Perheessä semmoinen oli seitsemisen vuotta ja sinä aikana sillä ehti ajella niin kesällä kuin talvellakin. Pienempi 2,3 litrainen moottori kyllä vaati muistaakseni talvisin kaupunkiajossa semmoiset 17 litraa satasella, mutta kesällä pääsi noin yhdellätoista litralla, mikä on jo ihan inhimillinen lukema tuon kokoiselle autolle. Ihan ok peli, mitä nyt vaihteensiirto vähän tökki ja kerran jätti tielle laturin pettäessä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

remotion

Posts: 5,283

#187 • • remotion nostatus guru

Epailija:
Suorituskyky tuolla mallilla on mielestäni ihan riittävä. Vajaan 700:n kuution turbomoottori kun kiidättää valmistajan mukaan auton nollasta sataan 10,9:ään sekuntiin ja huippunopeus on 180 km/h - huippunopeus siis samaa luokkaa kuin pienissä perheautoissa ja kiihtyvyys samaa luokkaa n. kaksilitraisten perheautojen kanssa. Ei tuossa vauhdin hurmaa pääse hirveästi kokemaan, mutta mihin sitä lisäpotkua oikeasti enää tarvitsee? *ding*



Noilla spekseillä ajaisin (lähes) auton kuin auton suoraan mereen.*nukkuu* Lisäpotkua oikeasti tarvitsee siihen että siitä ajamisesta tulee nautittavaa, tollasella mopolla on hirveetä kärvistelyä edes miettiä mitään ohituksia syheröisellä maantiellä. Mulla oli jo kerran diesel volvo joka kiihtyi noin 13 sekuntiin. Sillä on hengen lähtö lähellä kun lähdet ohittamaan esim turuntiellä pitkää rekkaletkaa joka hinaa ylämäissä. Nykyisin meininki on vähän toisenlaista eikä paluuta näy.*heiii*
Blues

Posts: 5,414

#189 • • Blues Koning van Afrika

Epailija:
Roadsterit eivät vielä tuolla moottorilla pääse ihan noihin lukemiin, mutta Brabuksen tekemästä V6-Biturbosta (tehoa 125 kW) on tehty jo prototyypit. EU-kulutus tuolla perusversiolla on valmistajan ilmoituksen mukaan 6,3 litraa kaupunkiajossa, 4,3 maantiellä ja 5,1 yhdistetty - eli vähemmän kuin 1.4-litraisilla bensakoneilla, jotka jäävät suorituskyvyssäkin kakkoseksi. Painoeroa Roadsterin eduksi tosin löytyy semmoiset parisataa kiloa...



Myyjän kanssa juttelin niin olivat tuomassa tuosta 0,7 koneesta 100hp konetta joka on siis brabuksen virittämä. Tuo V6 alkaa tuomaan jo painoa jonkin verran lisää mutta mikä on sen tilavuus sitten..kuitenkin kun on V6 niin voisi kuvitella että ainakin 1,8 tai 2,0 joten se tarkoittaisi sitä että biturboksi aika alhaisilla paineilla jolloin niitä voisi vähän nostella *pahis*
Kyllä tuo olisi kuitenkin aika kiva vehje jos siihen laittaisi Suzuki Hayabusan koneen..tehoa löytyisi kevyestä koneesta jonkin verran ja kierroksia *hih*
Tosin jos laittaisi esim. 1,5l turbokoneen ja siitä 150hp tai enemmän, vääntöä löytyisi paremmin.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Epailija

Posts: 5,636

#190 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Blues:
Myyjän kanssa juttelin niin olivat tuomassa tuosta 0,7 koneesta 100hp konetta joka on siis brabuksen virittämä. Tuo V6 alkaa tuomaan jo painoa jonkin verran lisää mutta mikä on sen tilavuus sitten..kuitenkin kun on V6 niin voisi kuvitella että ainakin 1,8 tai 2,0 joten se tarkoittaisi sitä että biturboksi aika alhaisilla paineilla jolloin niitä voisi vähän nostella *pahis*
Kyllä tuo olisi kuitenkin aika kiva vehje jos siihen laittaisi Suzuki Hayabusan koneen..tehoa löytyisi kevyestä koneesta jonkin verran ja kierroksia *hih*
Tosin jos laittaisi esim. 1,5l turbokoneen ja siitä 150hp tai enemmän, vääntöä löytyisi paremmin.



Tuo 0,7-litrainenhan on kolmisylinterinen, joten tiedä sitten josko kyse on vain pienestä uudelleenjärjestelystä ja tilavuus kasvaisi vain 1,4:ään litraan... No, oli miten oli, niin kyllä siinä aika monta kilowattia ja newtonmetriä tulee per kilogramma ja kun auto on varsin matala, niin vauhdin hurma on varmaan useimmille ihan riittävä. *hymy*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Blues

Posts: 5,414

#191 • • Blues Koning van Afrika

Epailija:
Tuo 0,7-litrainenhan on kolmisylinterinen, joten tiedä sitten josko kyse on vain pienestä uudelleenjärjestelystä ja tilavuus kasvaisi vain 1,4:ään litraan... No, oli miten oli, niin kyllä siinä aika monta kilowattia ja newtonmetriä tulee per kilogramma ja kun auto on varsin matala, niin vauhdin hurma on varmaan useimmille ihan riittävä. *hymy*



Kyllä se monille riittääpi hyvin ja kun siinä on vakiona hyvä alusta niin sillä voi radallakin käydä vähän tuulettamassa *nauru*
Voi olla että lyövät vain 2 konetta kiinni kuten VAG on innostunut tekemään nykyään.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Epailija

Posts: 5,636

#192 • • Epailija Physicist, 2nd class.

remotion:
Noilla spekseillä ajaisin (lähes) auton kuin auton suoraan mereen.*nukkuu* Lisäpotkua oikeasti tarvitsee siihen että siitä ajamisesta tulee nautittavaa, tollasella mopolla on hirveetä kärvistelyä edes miettiä mitään ohituksia syheröisellä maantiellä. Mulla oli jo kerran diesel volvo joka kiihtyi noin 13 sekuntiin. Sillä on hengen lähtö lähellä kun lähdet ohittamaan esim turuntiellä pitkää rekkaletkaa joka hinaa ylämäissä. Nykyisin meininki on vähän toisenlaista eikä paluuta näy.*heiii*



Ei se nollasta sataan arvo kerro hittojakaan ohituskiihtyvyydestä, etenkään dieselillä. Kyseessä on varmaan ollut ihan ikivanha Volvo, sillä nykyiset turbodieselkoneet etsivät ohituskiihtyvyydessä vertaisiaan urheiluautoista. Sitkeys on nimenomaan dieselkoneiden vahvuus. Vertailun vuoksi vaikka Audi A4 1,9 TDI:n (huiput 96 kW ja 310 Nm) ja Honda Accord 2,0i Sport Tourerin (huiput 114 kw ja 190 Nm) kiihdytysmatkat välillä 60-120 kmh/h eri vaihteilla.

Audi: 4. vaihde: 272 m Honda: 3. vaihde 279 m
........ 5. vaihde 343 m ................... 4. vaihde 395 m
........ 6. vaihde 457 m ................... 5. vaihde 555 m

Niin ja nollasta sataan... Audi 9,7 s ja Honda 9,6 s.

Mitä Smartiin tulee, niin ohituskiihtyvyys lienee samaa luokkaa kuin vastaavaan nollasta sataan-arvoon kykenevä perheauto (moottorin iskutilavuus lienee tällöin n. 1,8 litraa).

Edit: Taulukko siistitty.

[muokattu 9.1.2004 13:02]

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#193 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Blues:
Voi olla että lyövät vain 2 konetta kiinni kuten VAG on innostunut tekemään nykyään.



Jep. Ja tuloksena on varmaan turhin moottori, minkä olen missään autossa nähnyt - nimittäin se W12, mikä Phaetoniinkin on ängetty. *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#194 • • hyperventilaatio Guest

Epailija:
nykyiset turbodieselkoneet etsivät ohituskiihtyvyydessä vertaisiaan urheiluautoista

Vertailun vuoksi vaikka Audi A4 1,9 TDI:n (huiput 96 kW ja 310 Nm) ja Honda Accord 2,0i Sport Tourerin (huiput 114 kw ja 190 Nm) kiihdytysmatkat välillä 60-120 kmh/h eri vaihteilla.


Ja sun mielestä accord on urheiluauto? *ding**hahjust*
Epailija

Posts: 5,636

#195 • • Epailija Physicist, 2nd class.

hyperventilaatio:
Ja sun mielestä accord on urheiluauto? *ding**hahjust*



Ei kun tarkoitus oli osoittaa, että tavalliset perheautot jäävät selvästi jälkeen. Esimerkiksi V6 versio Cliosta alkaa jo pärjätä Audille isoillakin vaihteilla, mutta en tähän hätään löydä lehteä, josta nuo kiihdytysarvot saisin.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#196 • • hyperventilaatio Guest
Tosta taulukosta vielä sen verran, et jos tilanteessa on oikeesti tarkoitus lähtee ohittaa 60km/h vauhdista esim autojonoo, nii ei kukaan järkevä alota bensakoneella suurilla vaihteilla. Tossakin vois näin perstuntumalta sanoo et jos on kiire, nii käyttää kakkosta alkuun. *aplodit*

Ymmärrän toki mitä tuolla taulukolla hait, ja myönnän että urpokiisselit ovat mainioita jokapäiväiseen ajoon jo käytännön suorituskyvyltään. Eikä ole tarvis koko ajan vaihtaa vaihteitakaan.
remotion

Posts: 5,283

#197 • • remotion nostatus guru

Epailija:
---
remotion:
Noilla spekseillä ajaisin (lähes) auton kuin auton suoraan mereen.*nukkuu* Lisäpotkua oikeasti tarvitsee siihen että siitä ajamisesta tulee nautittavaa, tollasella mopolla on hirveetä kärvistelyä edes miettiä mitään ohituksia syheröisellä maantiellä. Mulla oli jo kerran diesel volvo joka kiihtyi noin 13 sekuntiin. Sillä on hengen lähtö lähellä kun lähdet ohittamaan esim turuntiellä pitkää rekkaletkaa joka hinaa ylämäissä. Nykyisin meininki on vähän toisenlaista eikä paluuta näy.*heiii*

---


Ei se nollasta sataan arvo kerro hittojakaan ohituskiihtyvyydestä, etenkään dieselillä. Kyseessä on varmaan ollut ihan ikivanha Volvo, sillä nykyiset turbodieselkoneet etsivät ohituskiihtyvyydessä vertaisiaan urheiluautoista. Sitkeys on nimenomaan dieselkoneiden vahvuus.



No se oli 96-mallin 940 2,4l suora 6 ja garrett:n solmu, tosin ajettu jo niin paljon että väännöstä en sano mitään, ne oli jo jäänyt jonnekin matkan varrelle.
Faijalla on vm 2001 S80 2,5l TDI jossa 148hv ja 330nM. Mutta kyllä sekin jää vaan kuin tikku paskaan, vääntöä on tietysti tosi mukavasti alhaalla, mutta sitten kun yrität ottaa kiihdytyksen kunnolla niin se ei oikeestaan lähde minnekkään.

Omani ottaa nelosella mittarin mukaan 242 ja sitten tulee rajoitin vastaan, vitosta en ole kokeillut paljonko se sillä vielä liikkuis, kiekat on silloin jossain 5000 paikkeilla ja 6700rpm asti se repii jos vaan jaksaa(eikä varmasti edes jaksa), mutta ihan mukava matkavauhtihan tuokin on jo. Se frendin M5 onkin sitten vähän liukkaampi otus.*hymy**piis*
remotion

Posts: 5,283

#198 • • remotion nostatus guru

Epailija:
---
hyperventilaatio:
Ja sun mielestä accord on urheiluauto? *ding**hahjust*

---


Ei kun tarkoitus oli osoittaa, että tavalliset perheautot jäävät selvästi jälkeen. Esimerkiksi V6 versio Cliosta alkaa jo pärjätä Audille isoillakin vaihteilla, mutta en tähän hätään löydä lehteä, josta nuo kiihdytysarvot saisin.



Niin vaan noihan onkin täyttä kusetusta verrata vaihteita nimen omaan ihan erilaisen kierros skaalan takia. Mikseivät ne vertaa ihan suoraan sitä kuinka nopeasti auto kiihtyy 60-120, jokainen bensavärkin omistaja tajuaa että sitä moottoria kuuluu vedättää hiukan korkeammalla kierrosalueella jos haluaa eteenpäin päästä, dieselillä riittääkin pykälää isompi vaihde noki pilven saattelemana.
Avatar
#199 • • yana Guest

remotion:
skaalan takia. Mikseivät ne vertaa ihan suoraan sitä kuinka nopeasti auto kiihtyy 60-120, jokainen bensavärkin omistaja tajuaa että sitä moottoria kuuluu vedättää hiukan korkeammalla kierrosalueella jos haluaa eteenpäin päästä, dieselillä riittääkin pykälää isompi vaihde noki pilven saattelemana.



onhan se kiihtyvyys ihan jees. mut toisaalta ma mielummin menisin suht esteetta paikasta A paikkaan B niin ettei pahemmin jaksais muita vaistella.


sen takia mun valinta varsinkin ruuhka-aikana kaupunkiajoon olisi:




rich0018.jpg
Avatar
#200 • • yana Guest

(_I_):
Yhtiömme suosittelee:

LADA NIVA

Tällä ei jää ainakaan hankeen kiinni.
Mulla ei oo tolle sattuneesta syystä
käyttöä, vähän harmittaa myydä mutta
toisaalta turha tota on tyhjänpanttinakaan
pitää. *justjoo*



niva taitaa olla joku HC-heppujen virallinen menopeli ilmeisesti ;)

[muokattu 9.1.2004 13:54]