Eli useimmiten vanhalla autolla ajava vaihtaa sinne itse öljyt ja osaa laittaa talveksi notkeammat kuin kesäksi. Uuden auton omistaja puolestaan huollattaa autoaan huolto-ohjelman mukaan, tuskin edes tietää miten öljyjä tarkistetaan.
Ja tuo moottorin väljyys, no se lienee kaikille itsestään selvyys? Päälle 300tkm ajetun mannemeban moottorissa ei ole lähellekään samoja puristuksia kuin 30tkm päästeltyn Seatin pannussa, näin karrikoiden.
Niin ja kaikkihan varmaan tiesivät sen ettei näitä uudehkoja autoja saisi edes talvella sahata pitkään käyntiin, joissain jopa on tehtaalta esto sille, kuinka monta kertaa / kuinka pitkään autoa voi yrittää käynnistää ilman x pituista taukoa.
Sahatusta moottorista näet tunkee bensat kattiin ja parhaimmassa tapauksessa katista tulee entinen -> ei ihan halvinta lystiä..