mikä on paras peli?

1,110 posts, 56 pages, 259,422 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#1001 • • hallucinogen Edain
Tulipa tuossa eilen imastua Dark Messiah: Might and magic demo (vaivaiset 1.4gb demo =D) ja täytyy kyllä sanoa et tais tulla pakko-ostos :) Pelimekaniikka oli tosi mukava ja peliin pääsi helposti sisälle ilman tuntien opettelua. Parasta antia pelissä on ehdottomasti vihujen surmaaminen tai paremminkin se miten eri tavalla niitä örkkejä voi laittaa poikki ja pinoon. Ehdottomia suosikkeja on potkasta kaveri korkealta alas, hajottaa köysi ja laittaa kattokruunu tms örkin päähän, heittää tynnyrillä tai potkaista kaveri jotain terävää vasten :D Itse en ehtinyt kamerakulmia testailemaan ja pelasin ainoastaan first person moodissa ja täytyy sanoa, että näytti todella komealta kun örkki hyökkää miekka heilutellen ja parryat sen lyönnin ja väännät siinä, että kumpi onnistuu tönäsee toisen pois. Kaveri maahan selälleen ja apinan raivolla päälle survaisemaan miekka vastaan kyllä kiitos <3 Visuaalisesti peli on karkkia ja aivan täysillä en pystynyt itse pelaamaan jos en halunnut osakseni satunnaista nykimistä. (a64 3800+ 7600gt, 1gb ja z-tweaked ajurit)

Jos ropet, miekat ja pahikset kiinnostaa synkässä tunnelmassa niin ehdottomasti ainakin kannattaa tsekkaa demo :) löytyy vaikka peliplaneetta.netistä

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#1002 • • hallucinogen Edain
Porukka vois ihan hyvin kirjoitella tähän topiciin vähän "arvosteluja" peleistä mitä ovat pelanneet. Kaikkia pelejä ei millään kerkiä kokeilemaan ja sitten on paljon niitä joita ei ymmärrä kokeilla ellei joku sano paria hyvää sanaa kyseisestä tuotteesta :)

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#1003 • • hallucinogen Edain
Onkos kukaan pelannut Heroes of the might and magic viitosta? Oon tykänny tosi paljon aikaisemmista mutta eikös 3DO menny konkkaan joitain vuosia sitten et mitenköhän mahtaa olla tän uuden laita kun on Ubisoftilta?

--
pikku-*possu*

0-scar

Posts: 760

#1005 • • 0-scar Team Teknolipat :)

Cloud, 27.5.2006 19:21:
UO



kyllä! :D

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

Cloud

Posts: 2,162

#1007 • • Cloud Game Freak

hallucinogen, 22.8.2006 13:08:
---
0-scar, 22.8.2006 13:06:
---
Cloud, 27.5.2006 19:21:
UO

---


kyllä! :D

---

Mä olin aika yllättyny et hesarin mukaan kymmenenneksi suosituin mmorpg on Ultima Online, ei mut onnea vaan 10-vuotiaalle :)



Näin betasta asti pelanneena ja vasta pari vuotta sitten Maksullisilla Origin servuilla vihdoin lopettaneena täytyy sanoa, että uh oh ikävä on kova. mutta vihdoin tuli liikaa muutoksia.

Muistolla muistelen sitäkin kesää kun elätin itseni UO:Ta pelaamalla..

Ei muuta kuin jeps onnea Tälle vanhalle parralle, mihin aika on ikävä kyllä jälkensä jättänyt. Ei siinä jos saisin Ultiman Loistonsa aikaan takaisin. Tyyliin FinalBetaan ja siitä pari ekaan vuoteensa.. En muuta pelaisikaan =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

hallucinogen

Posts: 8,190

#1008 • • hallucinogen Edain
Piristetään ketjua :)

20060823.jpg

--
pikku-*possu*

Avernian

Posts: 7,451

#1009 • • Edited Avernian Kerettiläinen
Space rangers 2 - The Dominators

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let&#039;s get ready to ruuuumblee! *sydän*

kap-pu

Posts: 1,167

#1010 • • Edited kap-pu the amazing suction cup boy
ok, tässä taas melkein miniarvostelu, kun jumittanut jotakin pelaamaan pitkästä aikaa. :D

tällä hetkellä jyllää Prey. perusidealtaan kohtalaisen yksinkertainen FPS-ammuskelu, mutta jokunen niin kova ässä hihassa, että koukuttaa vallan mainiosti. ensinnäkin, juoni kaikessa yksinkertaisuudessaan: alienit abduktoi sankoin joukoin ihmisiä Tellukselta, mukaanlukien päähenkilön (reservaatissa tylsistyvä intiaani), tämän tyttöystävän ja vaarin. abduktiota säestää Blue Öyster Cultin (Don't Fear) The Reaper. :D no eihän siinä mitään, perushuttua, mutta juoneen perustuu sitten pelin tapahtumapaikka, massiivinen puoliorgaaninen avaruusalus, jota kansoittaa joukko erilaisia vihamielisiä otuksia ja nyttemmin myös katatonisessa tilassa sopertelevia ja kaukaisuudessa kirkuvia ihmisiä. okei, kuulostaa vähän vieläkin Doomilta, mutta Preyssa on kyl ihan oma fiiliksensä - avaruusaluksen erilaiset alueet, käsittämättömän massiivisen tapahtumapaikan tuntu, päähenkilön viljelemä huumori, kohtuuloistava musiikki yms.

lisäjippoina, jotka sulautuvat aika saumattomasti pelikokemukseen (eivätkä siis ole pelkkiä halpoja kikkailuja), teknisesti edistyneessä itseriittoisessa avaruutta seilaavassa maailmassa kun ollaan, löytyy mestoilta mm. paikallisia painovoimakenttiä ja paikasta toiseen vieviä portaaleja (joiden toiselle puolelle myös näkee, ja toisella puolella näkyvät ötöt voi ampua). huoneissa tulee vastaan esimerkiksi polkuja, joita pitkin pystyy kävelemään seinissä ja katoissa. toisaalla tulee vastaan laattoja seinissä ja katoissa, joita ampumalla koko huoneen painovoima kääntyy ammutun laatan suuntaan. lisäksi portaalit määrittelevät myös sen suunnan, mistä painovoima pelaajaa kohti vaikuttaa uuteen (tai samaan, mikäli portin toinen pää on samassa huoneessa) tilaan astuessa. sanottakoon, että välillä hieman häiritsee siirtyä vertigo-fiiliksissä wallwalk-polkua pitkin huoneen kattoon, ja sitten huoneen lattia täyttyy yhtäkkiä portaaleista, josta hyppii siis ylösalaisin olevia pahiksia pelaajan subjektiiviseen "kattoon".

painovoimakikkailun avulla pelin ongelmanratkaisukohdissa yksi olennainen elementti on spirit walking - äijä irtaantuu ruumiistaan ja lähtee hillumaan henkimuodossa. vähän epäloogisesti henkimuodossakin voi napata mukaan vastaan tulevia ammuksia yms. henkimuodossa ei pääse köpöttelemään wallwalk-polkuja pitkin tms, mutta sillä sitten puolestaan pääsee voimakenttien läpi tai voi vaikka käydä lätkäisemässä hissin nappia sillä aikaa, kun ruumis odottelee hississä.

kaikki yllämainittuhan olisi turhaa, jos tasodesign olisi pyllystä, vaan onpa sekin näemmä saatu aika kohdilleen. helvetin hyvä paketti, kun uudet jipot on lisätty muutenkin hyvin viilattuun peruskaavaan. elokuvamaisuus, samaan aikaan friikki ja eeppinen tunnelma ja hämmentävät alien-maisemat bonaria, jotka mun kirjoissa muuttaa pelin hyvästä... no, erittäin hyväksi!

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

oooo

Posts: 1,249

#1011 • • oooo
Need for speed most wanted ehdottomasti
Displacer

Posts: 1,828

#1012 • • Displacer
ADOM on ihan jees. Just sain läpi ekaa kertaa *pepsodent* johan sitä on tullut pelattuakin jonkin verran aikojen saatossa.

Eka maailman pelastus tapahtui Gray elven archerilla :)
Syder

Posts: 2,255

#1013 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

Displacer, 13.10.2006 03:06:
ADOM on ihan jees. Just sain läpi ekaa kertaa *pepsodent* johan sitä on tullut pelattuakin jonkin verran aikojen saatossa.

Eka maailman pelastus tapahtui Gray elven archerilla :)


Peruslopetus vai ultimate ending?

--
Divida et impera.

Displacer

Posts: 1,828

#1014 • • Displacer

Syder, 13.10.2006 07:25:
---
Displacer, 13.10.2006 03:06:
ADOM on ihan jees. Just sain läpi ekaa kertaa *pepsodent* johan sitä on tullut pelattuakin jonkin verran aikojen saatossa.

Eka maailman pelastus tapahtui Gray elven archerilla :)

---

Peruslopetus vai ultimate ending?



Ihan perus, en mä niin pro sentään ole.
hrdkvr

Posts: 3,929

#1015 • • hrdkvr KURGO
NWN2 ODOTELLESSA!!!

--
-keep it hard-

Syder

Posts: 2,255

#1016 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

Displacer, 13.10.2006 12:15:
Ihan perus, en mä niin pro sentään ole.


No seuraaval pelikerral sit joko Avatar of Order/Balance tai itte Chaos God ^_^
Voisin spoilaa mut en kehtaa!

--
Divida et impera.

Displacer

Posts: 1,828

#1017 • • Displacer

Syder, 13.10.2006 12:41:
---
Displacer, 13.10.2006 12:15:
Ihan perus, en mä niin pro sentään ole.

---

No seuraaval pelikerral sit joko Avatar of Order/Balance tai itte Chaos God ^_^
Voisin spoilaa mut en kehtaa!



Mä olen about niin spoilattu kun voi muutenkin. En usko että tuota peliä pääsee edes läpi lukematta spoilereita. sama juttu Nethackin kanssa.

(siis onhan se teoriassa mahdollista, mutta käytäntö voikin sit olla eri asia)
Pauha

Posts: 515

#1019 • • Pauha
Guild Wars.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Displacer

Posts: 1,828

#1020 • • Displacer

Pauha, 13.10.2006 13:35:
Guild Wars.



Mäkin kokeilin, mut ei inspannu samalla tavalla kuin WoW.

En tosin päässyt mihinkään klaanimatseihin asti edes... mut ehkä ihan hyvä, MMORPG:t on saatanasta, vievät ihan liikaa aikaa "oikealta" elämältä.