Huonoimmat vokaalit ikinä? (elektronisessa musiikissa)

68 posts, 4 pages, 24,679 views

Riku

Posts: 3,187

#42 • • Riku The Little Prince

Replying to Huonoimmat vokaalit ikinä? (elektronisessa musiikissa):

Cloud, 25.3.2010 23:48:
Niin ehkä se on huono lähtökohta. Tosin itse en pidä tuosta sanoituksesta johtuuko se sitten että siinä on vain tuo yksi vai siitä että minusta tuo lause ei ole mitenkään super hienoa tai hyvä muutenkaan vai yhdessä kummastakin.

Ehkä toi biisi saa multa myötätuntoa ja pisteitä klassikkoarvonsa vuoksi. Taitaa tulla piakkoin 20v täyteen sen julkaisusta, ja kun ottaa tekniikan rajoitukset yms asiat huomioon, niin ei viitti tuomita kovin rankalla kädellä.

Itse saatankin kuunnella paskaa musaa mutten silti osaa järin paljon mennä sanomaan huonoja sanoituksia. Kokonaisuus se mulle on tähän mennessä ratkaissut tykkäämiset.

Muista naurahtaa aina välilä :)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

vel

Posts: 173

#44 • • Edited vel
Zlad! - Elektronik Supersonik


Tuli mieleen vastaava ketju vuosien takaa tranceaddict.net:n forumeilta johon kaveri vastasi (kaikkine sanoituksineen tietysti) Gigi D'Agostino - Bla bla bla :D Ihan osuva vastaus kyllä tosiaan!
Avatar
#45 • • Edited niomic Guest

Replying to Huonoimmat vokaalit ikinä? (elektronisessa musiikissa):

astaroth, 25.3.2010 19:18:
---
Timce, 25.3.2010 19:08:
Kaikki Sensation-bileiden mehustelut.

---

qlimax-läpinät samaan kastiin:



kenen valopään idea oli, että ois ihan siqamaqee juttu laittaa don lafontaine II lukemaan darth vaderin vuorosanoja? useamman tutkimuksen mukaan noi aiheuttaa enemmän syöpää kuin tupakka



Kyseessähän on bileiden virallinen _intro_, lähtölaukaus. Miten tämmönen nyt eksyy johonkin elektronisen musiikin paskimmat vokaalit -säikeeseen? Noi promovideot nyt on ehkä vähän övereitä välillä mahtipontisella leffatyylillään, mutta ite oon ainakin (sen kerran kun olen nähnyt) dikannu ihan pirusti bileissä, kun on just tommosta mahtipontista intro + artistintro -meininkiä. Voi olla et dikkailen just siks et se on niin erilaista ku mitä Suomessa koskaan tehdään. Eipä Suomessa tosin ole kuin ehkä 1-2 bileet vuodessa mihin tuollainen edes voisi sopia hyvin (tosin tiettyjen genrejen pienempiinkin bileisiin ehkä ;). Oma kokemus oli siis Tallinnasta, junkkabileistä: Pirate Station - Immortal 2009 Tuo siis yksi introista, imo siel oli kyllä pidempiäkin :)

Tosin videon kattominen vs. et mikä oli fiilis paikanpäällä on sama ku vertaa et oli viime vuoden prodigy-keikalla kentällä aika edessä ja sen videon katsominen _itse_ jälkeenpäin.
Avatar
#46 • • astaroth Guest

Replying to Huonoimmat vokaalit ikinä? (elektronisessa musiikissa):

niomic, 26.3.2010 02:06:
Kyseessähän on bileiden virallinen _intro_, lähtölaukaus. Miten tämmönen nyt eksyy johonkin elektronisen musiikin paskimmat vokaalit -säikeeseen?


siinä olen samaa mieltä, että ei noita ns. vokaaleiksi voi lukea, jotka tekevät sen biisin. koin vain halua kompata timcen kommenttia omalta osaltani.

for the record: kuitenkin vastaavanlaisia vokaaleita käytetään raidoissa hyvin usein, varsinkin siinä musiikissa jota esim. qlimax edustaa. kiinnostus monia raitoja kohtaan on loppunut rehellisesti sanottuna siltä istumalta, kun jossain dropissa ollaan laukaistu noita vuosittain korniudessaan ekponentiaalisesti kasvavia aivopieruja. älä kässää väärin, hyvin tehdyt ja teemaan sopivat munakkaat spiikit ovat hyvin suotavia, mutta em. esimerkit tippuvat itselläni kategoriaan "nyt saatana turpa kii"

Noi promovideot nyt on ehkä vähän övereitä välillä mahtipontisella leffatyylillään, mutta ite oon ainakin (sen kerran kun olen nähnyt) dikannu ihan pirusti bileissä, kun on just tommosta mahtipontista intro + artistintro -meininkiä.


makunsa kullakin. itse tällaisena naama peruslukemilla kulkevana monoteknoläskinä suosin enemmän sitä, että karvanen karpaasi tulee stagelle ja iskee vaan raakana sisään raidan jonka kliimaksi saavutettiin 15 sekuntia sen alkamisesta, mieluiten naamallaan ilme josta voisi luulla että lava on tehty lantakasan päälle :D

Voi olla et dikkailen just siks et se on niin erilaista ku mitä Suomessa koskaan tehdään. Eipä Suomessa tosin ole kuin ehkä 1-2 bileet vuodessa mihin tuollainen edes voisi sopia hyvin (tosin tiettyjen genrejen pienempiinkin bileisiin ehkä ;).


en mä nyt suoralta kädeltä bashaa kaikkia bilespiikkejä, mutta nekin voisi oikeasti tehdä tyylillä. pablo franciscon little tortilla boy-sketsin voin kuunnella himassakin
Ergilion

Posts: 751

#48 • • Ergilion
Quad City DJs - Come on ride the train chu chu ride it! *ankka*

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Timce

Posts: 5,381

#49 • • Timce
Another night, another dream, but always you,
it's like a vision of love that seems to be true,
Another night another dream, but always you,
in the night I dream of love so true.

Just another night, another vision of love,
you feel joy, you feel pain, cuz nothing will be the same.
Just another night, is all that it takes,
to understand, the difference between lovers and fakes,
so baby, I talk talk, I talk to you,
in the night in your dream, of love so true.
I talk talk, I talk to you,
in the night in your dream, of love so true.
In the night, in my dreams,
I'm in love with you, cuz you talk to me like lovers do,
I feel joy I feel pain, cuz it's still the same,
when the night is gone I'll be alone.

Chorus

Just another night, another dream, another vision,
of love, with me,
I'm here to set you free I am your lover, your brother,
hey sister let me cover, your body with my love is with my lovin' just another,
vision of love, that seems to be true, where we do all the things that only lovers do,
vision of love, that seems to be true, where we do all the things that only lovers do.
In the night in my dreams I'm in love with you,
cuz you talk to me like lovers do, I feel joy I feel pain,
cuz it's still the same, when the night is gone I'll be alone.

Chorus

I talk talk, I talk to you in the night,
in your dream, of love so true.
I talk talk, I talk to you, in the night, in your dream, of love so true.
In the night, in my dreams I'm in love with you,
cuz you talk to me like lovers do, I feel joy I feel pain
cuz it's still the same, when the night is gone I'll be alone.

Chorus

Love x ~17

Get the picture?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

speukka

Posts: 335

#51 • • speukka
Olis varmaan helpompi luetella hyvät vokaalit, koska niitä on aika vähän tullut kuultua :)
Jimmyfi

Posts: 904

#52 • • Jimmyfi
noh se oli joku dunen rainbow to the starts cover jollain pändillä X jonka laulaja oli niin ameebasta vedetty että itketti.. ääni oli niin.. argh että yök :D sanat on jees mutta ääni arghl.)))

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

AnderS

Posts: 470

#54 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Ma-ia-hii
Ma-ia-huu
Ma-ia-hoo
Ma-ia-haha!

Shiinä! Dragostea Din Tei! *sars*

Ja oma kotimainen suosikki; Tea - tytöt tykkää*lukko*

Tytöt tykkää, tytöt-ty-ty
Tytöt tykkää, tytöt tykkää Tytöt tykkää pojista ja pojat tykkää tytöistä
Vaik tytöt välil esittää, ettei niit muka kiinnosta... jnejne

Kait nämäkin luetaan jollakin tavalla elektronisen musiikin piirin, valitettavasti!=(
Avatar
#55 • • Sunshine^82 Guest
NENÄ Inc. - Nyt On Perjantai (Lavis Danzos Video Edit) *sars*

Riku

Posts: 3,187

#56 • • Riku The Little Prince

Juhgu, 26.3.2010 03:13:
Pano- tms. voihkimissamplet, vauvanäänisamplet, ja minkä tahansa samplejen/voksujen loputon aivoton toisto aiheuttavat näppylöitä. Riesa etenkin ambientissa/chilloutissa.

Panovoihkimissampleissä Z2 - I Want You on ollu ihan vitun loistava raita jo 10v huolimatta siitä, että se sisältää noita ominaisuuksia, ja siitä biisistä katoaisi jotain asenteesta, jos noi voihkimiset ja vokaalit poistettaisiin. (Argh, näköjään siitä on nykyään olemassa Lange-remix. Eikö mikään enää oo pyhää :P)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

dj upi

Posts: 1,835

#57 • • dj upi

Replying to Huonoimmat vokaalit ikinä? (elektronisessa musiikissa):

Freja, 25.3.2010 18:52:
---
spaze, 25.3.2010 18:41:
Mitä huonoa tuossa nyt on? Muutamalla rivillä iskostanut koko suhderituaalin naurettavuudet. Kerrassaan mainiot lyriikat vaikka en itse biisiä tietääkseni ole koskaan kuullutkaan.

---


Omasta mielestäni nuo ovat vain yhdet mauttomimmista lyriikoista mitä nopeasti tuli mieleen.
Itselleni nuo ei iske, ei niin yhtään.
Mulle biisin sanotuksissa on tärkeää, että se herättää mussa jonkinlaisia muita tunteita kuin hämmennystä ja häpeää.

Yhteinen hautapaikka? Tuo laulu tuntuu sellaiselta, että sanoittaja on jo kaiken keksinyt pienestä mielestään, ja päättää kirjoittaa hautapaikasta.



Okei ensinnäki 2 sanaa: Paska biisi.

Sit toiseks vokaalit ja lyriikat on eri termit. Don't mess with them.

Esim.

-Joku tekee biisin jossa on hyvin lauletut vokaalit mut paska lyriikka.
-Joku laulaa coverin biisistä jossa on hyvät sanat mutta uuden version lauluosuudessa joku mättää->paskat vokaalit.
-jne.
ValaX

Posts: 3,891

#58 • • ValaX
Black boxin ride on timesta se versio jossa se kansikuvatyttö laulaa itse, kun ne alkuperäiset Loletta Hollowayn Love sensation samplet piti poistaa. Tässä siis ne uudelleen lauletut vokaalit.


Ei nyt historian huonoimmat välttämättä ole, mutta melkoista rienaamista kun niihin alkuperäsiin vertaa IMO.
Riku

Posts: 3,187

#59 • • Edited Riku The Little Prince
Jos joku rupee dissaamaan Black Box - Right On Timea, niin varaan saunan ja sen takana on tilaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.