Illumination, Season Opening @ Royal Night, Vaasa 15.10.2004

17 posts, 1 page, 1,919 views

Avatar
#1 • • BetaFactory Guest
Huomenta!

Kiitos ensinnäkin koko Illumination-porukalle hyvin järjestetyistä bileistä, ja kiitos myös kaikille illan soittajille. Aika paljon oli kävijöitä, ja fiiliskin oli suht.koht. korkealla, etenkin illan keskivaiheessa. :)

Fiercen setti oli ihan hyvä, ainoa "ongelma" oli se, että tanssivaa yleisöä puuttui. :) Mutta siihen saa illan ensimmäisen setin soittaja aina varautua, ainakin täällä Vaasassa. Fiercen strategia oli näköjään "hard housesta hard tranceen ja sitten takaisin hard houseen". Minulla on muuten (ehkä mahdoton) kysymys Fiercelle: muistatko lainkaan mitä biisiä soitit kun kello oli tasan 22:55? Sanoisin, että kyseinen biisi on vuodelta 1999 tai jopa vanhempi, ja tuo sinun soittamasi versio ei tainnut olla originaaliversio, vaan joku rankempi remiksaus. Alkuperäinen on "trancempi". Ja heh, et tainnut pysyä 160BPM:n rajan yläpuolella koko ajan. :hah:

Illan huipennus oli minun mielestäni Luminescentin livesetti. Hemmetin, hemmetin, hemmetin hyvää psy/goa/melodic-painotteista trancea!!! En voi muuta sanoa. :) Kiitos btw muille eturivin tanssijoille kivasta tanssiseurasta! :cool:

E-nrg:n dj-setti rokkasi. Silloin alkoi jo olla aika paljon ihmisiä tanssilattialla. Rankkaa ja vetovoimaista...

Myös Carbon Based-livesetti oli tosi jees. Mielenkiintoisia breikkejä siinä alussa. Itse tykkäsin vähän enemmän siitä Luminescentin livesetistä, mutta tuo on tottakai henkilökohtainen makuasia.

Eliot Nessin setti ei ehkä loppujen lopuksi sovinnut niin hyvin illan edellisiin setteihin, tempo/ote oli vähän löysempi, ja dnb/junkka-breikit olisivat IMHO saaneet jäädä soittamatta. Mutta taas, moni ihminen näytti tykkäävän siitäkin setistä (vaikka ei enää kolmen maissa ollut niin paljon porukkaa tanssilattialla enää). Mitä sitten myöhemmin tapahtui, niin siitä minulla ei ole mitään tietoa - päätin lähteä kotiin vähän kolmen jäkeen.

Kiitti jälleen kaikille nille, jotka jaksoivat käydä Royalissa eilen.

EDIT: Näyttihän myös "kännikaupunki Vaasa" aidot kasvonsa eräässä kohdassa. Toivottavasti Carbon Basedin Virus D-rack pysyi ehjänä. Harmillista kun tuollaista pääsee tapahtumaan. :( :mad: Itse en aivan ehtinyt ymmärtää mitä siellä tapahtui, motta ymmärtääkseni oli joku kännipää siellä häiritsemässä. Sitten näytti vain siltä, että tuo Royalin järjestysmies reagoi sata kertaa liian brutaalisesti, ja ehkä senkin takia syntikkauoli jäi uhriksi. Paremmin ja paljon rauhallisempi osasi Luminescent itse reagoida siihen samankaltaiseen tapaukseen, kun tuo "innokas pianonsoittaja" oli siellä Nord2:n takana leikkimässä. :)
Avatar
#2 • • Dzad Guest
Löytyykö valokuvia tai videopätkiä? :)
Avatar
#3 • • chip Guest
Mukavasti oli jengii paikalla! Musiikki sopivan tiukkaa ja menevää ja oli hyvä meno paikalla! :hearts:
Avatar
#4 • • k1mm0 Guest
porukkaa oli ihan hyvin kyllä, mutta välillä näytti
kyllä aika tyhjältä ja vaisulta. tai sit olin itse tyhjä
ja vaisu :P

fiercen soittamat teknommat biisit (psycho, jne)
toimi mulle hyvin. luminiscentin retrogoa oli myös
ihan miellyttävää kuunnella. myös e-nrg yllätti
aika positiivisesti.

mut sitten carbon based ei kyllä taaskaan mulle
toiminut yhtään, mut aika monille muille näytti
toimivan. nessinkin setti oli vähintään sekava
ja aika "kännivaasa"-henkinen, mutta muutamat
wanhat tutut reivit oli ihan kiva kuulla.

musiikki oli kuitenkin aivan liian kovalla suurimman
osan ajasta. bileissä ei pystynyt juuri ollenkaan
puhumaan ja korvat ovat vieläkin hieman arat.
äänentasoa voisi vastaisuudessa hieman miettiä,
mut muuten royal on ihan jees bilepaikka.
Avatar
#5 • • chip Guest



musiikki oli kuitenkin aivan liian kovalla suurimman
osan ajasta. bileissä ei pystynyt juuri ollenkaan
puhumaan ja korvat ovat vieläkin hieman arat.
äänentasoa voisi vastaisuudessa hieman miettiä,
mut muuten royal on ihan jees bilepaikka.



Joo varsinkin dj boxin luona musa oli loppuillasta aika kovalla..meinasi korvat haljeta ja nyt on tosiaan korvat vähn arat! Hyvät bileet oli ja seuraava illumination onkin jo kuukauden päästä! :) Hyvä!Vähän trancempi line-up mutta vaihtelu virkistää! Lisää tällasia bileitä kiitos!
Avatar
#6 • • BetaFactory Guest
Aivan, siitä olen K1mm0n ja chipin samaa mieltä. Jos meinaa siellä olla ilman korvatulppia ja myös yrittää keskustella jonkun toisen kanssa, tuollainen äänitaso on varsin epämiellyttävä. Itse en enää lähtisi mihinkään EDM-bileisiin ilman korvatulppia, sen verran on kuulo kärsinyt menneiden vuosien aikana. Ymmärrän täysimääräisesti jos niiden korvat, joilla ei ollut korvatulppia mukana, ovat vähän arat vielä tänään.

Luminescentin setti oli tosiaan illan helmi (olen aina kuulunut Nordlead-faneihin btw :)). Elove, K.O.E., Belltower...aah, ihanaa!! Prikulleen mun tyyliin!

Voisiko joku muuten vielä kertoa mikä niminen tuo Carbon Basedin eräs biisi on, jossa oli tuo pari sekunnin pitkä "hiljaisuus" breikissä? Mielestäni CB:n setin paras biisi. Samassa biisissä oli myös hieno 303-raita. :)
Avatar
#7 • • BetaFactory Guest

nessinkin setti oli vähintään sekava
ja aika "kännivaasa"-henkinen



Spot on. Ainakin Nessin setin alussa tempo oli selvästi alle 140. Illan päätteeksi olisi minun mielestäni sopinut jotain vielä rankempaa ja tahdikkaampaa, jotain, joka olisi luonnollisesti jatkanut siitä, mihin Carbon Basedin setti jäi. Minä olisin itse ehkä tehnyt niin, että olisin laittanut Nessin ihan alkuun, ja sitten Fierce olisi saanut soittaa vihoviimeisenä.
Avatar
#8 • • Johnny D Guest
Ihan veikkauspohjalta heittäisin, että Eliot Ness oli laitettu viimeiseksi soittajaksi (tai "pääesiintyjäksi") sen takia, että mies on kirkkaasti tunnetuin nimi ko. bileiden line-upista - näin minä asian järkeilisin ja varmasti järjestäisinkin.

Mutta parhaiten tästä soittojärjestyspolitiikasta ovat perillä bileiden järjestäjät, jotka (halutessaan) osaavat kertoa miksi se ja se soitti silloin ja silloin.
Avatar
#9 • • Coyote Guest



Fiercen strategia oli näköjään "hard housesta hard tranceen ja sitten takaisin hard houseen".



Omasta mielestä soitti kyl osaks teknompaa saundia,aivan loistavaa oli.



E-nrg:n dj-setti rokkasi. Silloin alkoi jo olla aika paljon ihmisiä tanssilattialla. Rankkaa ja vetovoimaista...



Aivan loistavaa oli kyl..



Eliot Nessin setti ei ehkä loppujen lopuksi sovinnut niin hyvin illan edellisiin setteihin, tempo/ote oli vähän löysempi, ja dnb/junkka-breikit olisivat IMHO saaneet jäädä soittamatta. Mutta taas, moni ihminen näytti tykkäävän siitäkin setistä (vaikka ei enää kolmen maissa ollut niin paljon porukkaa tanssilattialla enää). Mitä sitten myöhemmin tapahtui, niin siitä minulla ei ole mitään tietoa - päätin lähteä kotiin vähän kolmen jäkeen.



Aijai.. silloha ne parhaat biisit tuliki, Orbit iski tajuntaan niin maan..

Tulispa kunnon trance bileet joskus missä soitettais pelkästään näitä tajunnan räjäyttäviä sielukkaita biisejä.
Hyvät bileet muuten.
Avatar
#10 • • BetaFactory Guest


Eliot Nessin setti ei ehkä loppujen lopuksi sovinnut niin hyvin illan edellisiin setteihin, tempo/ote oli vähän löysempi, ja dnb/junkka-breikit olisivat IMHO saaneet jäädä soittamatta. Mutta taas, moni ihminen näytti tykkäävän siitäkin setistä (vaikka ei enää kolmen maissa ollut niin paljon porukkaa tanssilattialla enää). Mitä sitten myöhemmin tapahtui, niin siitä minulla ei ole mitään tietoa - päätin lähteä kotiin vähän kolmen jäkeen.


Aijai.. silloha ne parhaat biisit tuliki, Orbit iski tajuntaan niin maan..

Tulispa kunnon trance bileet joskus missä soitettais pelkästään näitä tajunnan räjäyttäviä sielukkaita biisejä.
Hyvät bileet muuten.[/quote]

Oho. Ehkä olisi pitänyt jäädä puoli neljään asti kuitenkin.

Ehkä saadan sitten aikaan "kunnon trancebileet" silloin kun Illumination palaa Vaasaan muutaman viikon päästä. Cosmicman, Goldenscan, Poliisi - kaikki ne viittaa kyllä ehdottomasti tranceen. :) Ja jos Fierce vielä laittaa hard trancea soimaan ollan kyllä aika lähellä...
Avatar
#11 • • Coyote Guest



Ehkä saadan sitten aikaan "kunnon trancebileet" silloin kun Illumination palaa Vaasaan muutaman viikon päästä. Cosmicman, Goldenscan, Poliisi - kaikki ne viittaa kyllä ehdottomasti tranceen. :) Ja jos Fierce vielä laittaa hard trancea soimaan ollan kyllä aika lähellä...



Saatan kuitenkin epäillä.
Avatar
#12 • • Illumination Guest

Huomenta!


EDIT: Näyttihän myös "kännikaupunki Vaasa" aidot kasvonsa eräässä kohdassa. Itse en aivan ehtinyt ymmärtää mitä siellä tapahtui, motta ymmärtääkseni oli joku kännipää siellä häiritsemässä. Sitten näytti vain siltä, että tuo Royalin järjestysmies reagoi sata kertaa liian brutaalisesti, ja ehkä senkin takia syntikkauoli jäi uhriksi.



Järjestysmies ei reagoinut itseasiassa ollenkaan liian brutaalisti, meilkeinpä päin vastoin. Kyseinen känniääliö :angry: häiritsi Eliotin keikkaa n. 15 inuutin ajan roikkumalla dj kopin puolella (melkein levareiden päällä) ja jankuttamalla tunnetko sen ja sen...Järjestäjät pyysivät henkilöä poistumaan useaan otteeseen, samoin ravintolapäällikkö ja lopuksi järjestysmies, ei auttanut mikään, sitten kaveri tarras kynsin ja hampain kiinni dj koppiin :confused: ja laittoi vastaan järjestysmiehelle. Luonnollisesti järjestysmies poisti henkilön pienen painimatsin jälkeen.

Eliotin alkusetin aikana oli toinen vastaavanlainen tapaus ja yhdessä nämä henkilöt pitkälti pilasivatkin Eliotin fiiliksen ja sitä kautta setin ja setti ei ollut aivan sitä mitä oli tarkoitus olla.
Avatar
#13 • • Coyote Guest


Eliotin alkusetin aikana oli toinen vastaavanlainen tapaus ja yhdessä nämä henkilöt pitkälti pilasivatkin Eliotin fiiliksen ja sitä kautta setin ja setti ei ollut aivan sitä mitä oli tarkoitus olla.



No ihmekää ku oli niin vaisua meininkiä. Eikö siihe kopi etee voi rakentaa sellasta muuria että ei tollaset tapaukset pääse pilaamaan aina meininkiä. Ja täähä ei tainnu olla ensimmäinen eikä varmaa viimenenkään kerta.. :scared:
Avatar
#14 • • Zakka Guest


Eliotin alkusetin aikana oli toinen vastaavanlainen tapaus ja yhdessä nämä henkilöt pitkälti pilasivatkin Eliotin fiiliksen ja sitä kautta setin ja setti ei ollut aivan sitä mitä oli tarkoitus olla.



No ihmekää ku oli niin vaisua meininkiä. Eikö siihe kopi etee voi rakentaa sellasta muuria että ei tollaset tapaukset pääse pilaamaan aina meininkiä. Ja täähä ei tainnu olla ensimmäinen eikä varmaa viimenenkään kerta.. :scared:



Vai olisiko helpointa järjestää tapahtuma paikassa, jonne porukka tulee vain ko teemaillan vuoksi - niin vältytään isoimmilta ongelmilta. Okei, tästä alkaa heti loputon keskustelua Vaasa Art Cityn bilepaikkojen puutteesta ja muiden kuin yökerhojen kalleudesta.. mutta sitä saa mitä tilaa, kun bileet on pe/la-iltana suht populääreissä mainstream-yökerhoissa.

Ai joo, djboothin eteen voi tietty pystyttää sellaisen bissetuoppiverkon, mitä leffoissa näkee (tyyliin Blues Brothers), mieluiten pienellä sähkövarauksella lisättynä :D

BTW jotenkin toi Nessiä häirinnyt tyyppi kuulostaa tutulta, ainakin kaikille, jotka olivat Moowy Groowyn Electro-illassa, hehehe.
Avatar
#15 • • BetaFactory Guest
Justiinsa. Koska en koko tapahtumasarjaa nähnytkään, en voinut tietää, käyttäytyikö vartija liian väkivaltaisesti vai ei. Näköjään niin ei tehnytkään. Minä näin vain sen, kun tuo häirikkö yritti pitää kiinni kopista, ja sitten kun hän sen jälkeen lensi Viruksen päälle. :( Tuon selvennyksen jälkeen ymmärrän tottakai myös sen, miksi Eliotin setistä ei ehkä tullut siitä, mitä ihmiset olivat odottaneet. Toivottavasti mies vielä haluaa tulla soittamaan Vaasaan. :) Fiilis tarkoittaa näissä hommissa kaikkea.

Tuo Zakan idea olisi tottakai jonkinmoinen utopia, mutta uskaltaako joku vielä tänä päivänä, ja tällaisessa räkäkaupungissa, järjestää bileitä esim. jossain aivan muualla kuin mainstream-ravintoloissa? Olisi kiva nähdä edes kerran, toimiiko vai ei. Taloudellinen riski taitaa olla aika suuri, mutta olisin itse valmis maksamaan aika paljon sellaisten bileiden pääsylipusta. Varmasti moni muukin olisi siihen valmis.

Hmm, mitä Moowy Groowyn electro-bileissä tapahtui? Muistikuvia ei ole... :confused:
Avatar
#16 • • Mick J Guest

Hmm, mitä Moowy Groowyn electro-bileissä tapahtui? Muistikuvia ei ole... :confused:



Illan pääesiintyjää (phinn) tultiin häiritsemään samaan tapaan kuin nyt Illuminationissa. Häirityksi tullut kävi tämän jälkeen henkilökohtaisesti tukistamassa häirikköä.. :)

Ei tainu ollu sama häirikköpersoona nyt Illuminationissa..
Avatar
#17 • • BetaFactory Guest

Hmm, mitä Moowy Groowyn electro-bileissä tapahtui? Muistikuvia ei ole... :confused:



Illan pääesiintyjää (phinn) tultiin häiritsemään samaan tapaan kuin nyt Illuminationissa. Häirityksi tullut kävi tämän jälkeen henkilökohtaisesti tukistamassa häirikköä.. :)
quote]

"NO RECORD REQUESTS. DJ IS NOT A JUKEBOX.
HECKLERS WILL BE HURT." /phinn @ www.phinnweb.com

Heheh, nyt tiedämme ainakin sen, että tuo pitää vielä ihan hyvin paikkaansa. :D