asiallista tekstiä rivikaupalla...
Aika asiallisen sävyyn kirjoitettu palaute :) Hienoa että pysytään hyvän maun puolella, toivottavasti sait nyt kaikki purettua sydämmeltäsi. Tamperelaisena joudun sanomaan tähän vain lyhyesti ja ytimekkäästi että OOSNY!. Skutta-porukan puolesta tipahtaa järjestäjille propsit upeista valoista ja parhaasta äänestä mitä olen tampere-talossa koskaan kuullut. 2-pisteääni hyvin säädettynä on jee, ei pahemmin puuroa kuultu.
Itse ollaan kerran lähdetty tampere-talosta vekselit kädessä, joten tunne on tuttu. Sitä ei toivoisi kenellekään, mutta onneksi elämä jatkuu ja olemme taas tukevasti omilla jaloillamme.
Anniskelut ovat aika kinkkinen asia, ja niiden saaminen K16 tapahtumiin on lähes mahdotonta. Itselleni ei ole vieläkään selvinnyt miksi tapahtumat kuten Provinssirock, pääsevät tämän seuraavan pykälän ohi kuin koira veräjästä:
Anniskelulupa voidaan jättää myöntämättä tai lupaviranomainen voi rajoittaa anniskeluaikaa, anniskelualuetta, anniskeltavien alkoholijuomien lajeja tai asiakaspaikkojen lukumäärää taikka asettaa anniskelun valvonnan ja järjestyksenpidon kannalta tarpeellisia ehtoja, jos:
1) anniskelulupaa haetaan pääosin lapsille tai nuorille tarkoitettujen tai heidän käyttämiensä tilojen yhteyteen tai välittömään läheisyyteen tai paikkaan, jossa elinkeinotoiminnan on katsottava kohdistuvan pääosin lapsiin ja nuoriin.
Länsi-Suomen läänin sekä Tuotevalvontakeskuksen mukaan ko. pykälä tarkoittaa sitä, että erillistä anniskelualuetta EI VOI olla K16 tapahtumissa, koska elinkeinotoiminta kohdistuu nuoriin. Taistelemme itse jatkuvasti saman ongelman kanssa, jopa asianajajan voimin, eikä mielestäni syy anniskelujen puuttumiseen ole pelkästään järjestäjän. Tietysti voisi järjestää K18-tapahtumia, mutta...
Jos "massan" elämä nyt on mennyt päin helvettiä siitä syystä ettei anniskelualuetta ollut, niin eipä voi kovin suuret kuviot ko. henkilön nupissa olla. Kyllähän "menetetty" 30 euroa voi harmittaa, mutta käsittääkseni bileisiin tullaan musiikin, ei alkoholitarjoilun takia. Itse ainakin olisin halunnut Marco V:n nähdä, oli anniskeluja tai ei. Harmikseni jouduin sähläämään i-klubilla jatkoja kasaamassa. Anniskelujen päätarkoitus lieneekin tapahtuman kohdistaminen tietylle ikäryhmälle...
Eli kiteytettynä:
OOSNY!
- Matti -
SKUTTA aka KONSORTIO