e10v @ Makasiinit

240 posts, 12 pages, 27,772 views

#81 • • Mimako Guest
Mittatilaus-Elacinit oli mukana.
Mummon kuulolaite olis pitänyt lainata.
#82 • • genki Guest
entropylle onnittelut 10v reippaasta iästä, tuntuu et vuodesta 93 on näissä kuvioissa jo iäisyys... kokonaisuudessaan hyvät kymppivuotisbileet eilen, hattu nousee tästä suunnasta!

makasiinien kans sähläys on kyl saavuttanut lopullisen piikkinsä näistä bileistä päätellen, en kyl usko et kukaan jaksaa enää lähtee niitten kanssa mitään isompaa yrittämään.

hc/wc oli ainoo 'venue' missä volat oli kohdallaan, eli äänenpaine vs tila faktori toimi. itte soittelin tresin kanssa inkvisitiohuoneessa jossa 93dB:ssä pumppaava limitteri tuhos hc-venuen idean kyl täysin. ite oon enempi siinä 'musat lujalle ja tanssijoille _hyvät_ korvatulpat' -koulukunnassa joten makasiineille on varmaan turha enää vääntäytyä tämän jälkeen.

näitä muutamaa ongelmaa lukuunottamatta oli kyl mun mielestä erittäin onnistuneet bileet! jengii oli hyvin ja kaikenlaista (4x4) soundia edustettuna.. ihmiset oli mulle suurin osa uppo-outoja, johtunee siitä et oli paljon porukkaa eri paikkakunnilta mikä sekin on must erittäin positiivinen asia! mitään erityisiä artisteja en kyl nähnyt, mut toisaalta ne volatasot vaikutti varmaan siihenkin puoleen.. ei jaksanu jäädä kuuntelemaan mitään ku viereisen henkilön puhe kuulu kovempana ku soundi. amfibio-ukkojen visut on itse asiassa ainoo juttu mikä jäi sillee vahvasti mieleen, se käsiään vääntelevä dj gorilla tulee mun uniin!!! :D

kiva ilta oli ja viihdyin mestoilla loppuun saakka. kiitokset entropyn porukalle ja inkvisition hepuille - wilai, criss ja tuukka nyt ainakin - ja mukavalle juttuseuralle - mr kilobitti (mukava tavata), hra t.pusero ja puolisonsa, orxu ja vilkamo, link, okiru & co.. seuraavaan kertaan!!!
#83 • • genki Guest
ainii heh mun sisäänpääsy vielä..

jonotin ~25 minuuttia, saavuin paikalle klo 2230 aikoihin.. ei pitkään, mutta kun piti olla 2300 jo soittamassa niin alko jo vähän kuumottamaan yhessä vaiheessa.

ei ollut ilmeisesti mitään artistien sisäänkäyntiä, ja loppujen lopuks kävi niin etten edes päässyt mihinkään tiskille missä olisin voinut sanoa nimeni / hakea badgen tms. vaan sanoin pokelle et helvetti nyt mä meen tonne sisään sanoit mitä sanoit. sit jouduin toisen poken kuumotukseen joka otti riveleistä kiinni ja paiskas mut sellasta pöytää vasten mihin sit tyhjens mun levylaukun sisällön (siinä hötäkässä meni mm. pari vinyylin sleeveä paskaks) ja sen jälkeen mun taskujen sisällön. huomattuaan etten ollu muuli, se päästi mut sisään ja sit mä vaan menin puolijuoksujalkaa inkvisition huoneeseen ja ehin just soittamaan.

ens kerralla pitänee olla paikalla tuntia aiemmin jos mielii ehtiä rauhassa dekkien taakke ennen settiä. :/
#84 • • kytkönen Guest

ainii heh mun sisäänpääsy vielä..

jonotin ~25 minuuttia, saavuin paikalle klo 2230 aikoihin.. ei pitkään, mutta kun piti olla 2300 jo soittamassa niin alko jo vähän kuumottamaan yhessä vaiheessa.

ei ollut ilmeisesti mitään artistien sisäänkäyntiä, ja loppujen lopuks kävi niin etten edes päässyt mihinkään tiskille missä olisin voinut sanoa nimeni / hakea badgen tms. vaan sanoin pokelle et helvetti nyt mä meen tonne sisään sanoit mitä sanoit. sit jouduin toisen poken kuumotukseen joka otti riveleistä kiinni ja paiskas mut sellasta pöytää vasten mihin sit tyhjens mun levylaukun sisällön (siinä hötäkässä meni mm. pari vinyylin sleeveä paskaks) ja sen jälkeen mun taskujen sisällön. huomattuaan etten ollu muuli, se päästi mut sisään ja sit mä vaan menin puolijuoksujalkaa inkvisition huoneeseen ja ehin just soittamaan.

ens kerralla pitänee olla paikalla tuntia aiemmin jos mielii ehtiä rauhassa dekkien taakke ennen settiä. :/

no OHHOH wormpeek.gif
#85 • • :t:c: : : Guest

No jopas on :o
#86 • • happosepi Guest
Olihan siellä ihan kivaa. Dissauksesta päätellen ei ehkä ollut sittenkään niin huono vaihtoehto olla bileissä julmetun päissään.

Marusha ei näköjään osaa edelleenkään miksata. Lopun hittiparaati oli lähinnä huvittava, mutta en sitä ainakaan itse niin otsa rypyssä kuunnellutkaan, ja kivaa oli ;)

Puolet stageista ja suurin osa dj:stä jäi kokonaan näkemättä, mutta mitäpä siitä kun tuttujen kanssa oli mukava turista ja välillä vähän tampata hc/wc:ssä (oikea meininki;)) ja pääpuolella. Psykepuolelle eksyin jossain vaiheessa vahingossa, kauniilta näytti.

Eiköhän narinat ole naristu tuolla ylempänä, kiitos Esalle ja muille entrooppareille vaivannäöstä.

Myös Jyväskylä/Lahti-bussin porukalle kiitos ja anteeksi.

t: perskänninen matkanjohtaja

:)
#87 • • Esa Guest

Kaikkein eniten harmittaa niiden muutaman järkkärin puolesta, joiden ilmeen pääsin näkemään siinä vaiheessa kun oli jo selvää että homma pissii syistä jotka eivät ole omia.

Niin. :(

Entropyn toimintaan kohdistuneista kommenteista "vakavin" eri foorumeilla (Platinum, Klubitus ja Elixiria) näkemäni liittyi siihen, miksi chill-outissa ei ollut patjoja. Tämänkin vastaus on siinä, että juuri ennen tapahtuman alkua paikalla käynyt palotarkastaja määräsi patjat piiloon.

Esimerkiksi narikoiden, sisäänkäynnin, baarihenkilökunnan vähäisyyden ym. seikkojen kanssa esiintyneet ongelmat eivät olleet Entropyn syytä. Ilmenneisiin ongelmakohtiin pyrittiin sitävastoin löytämään ja osittain löydettiinkin ratkaisut. Virallinen selvitys on luvassa lähiaikoina

Eiköhän narinat ole naristu tuolla ylempänä, kiitos Esalle ja muille entrooppareille vaivannäöstä.

Tapahtumassa oli muuten yli 100 talkootyöntekijää Entropyn toimesta... varovasti siis tuon personifikoinnin kanssa. ;)
#88 • • happosepi Guest

Tapahtumassa oli muuten yli 100 talkootyöntekijää Entropyn toimesta... varovasti siis tuon personifikoinnin kanssa. ;)

Juu mut en tunne muita nimeltä :)
#89 • • Timmo Guest

Marusha ei näköjään osaa edelleenkään miksata.

ööh...muutama hassu laukka ja pari volyymivirhettä 3½ tuntiin ei ole mun mielestä välttämättä hirveen paha. Kyllä täti ainakin mun mielestä osas miksata ihan hyvin...Jos noin arvostellaan, niin juuri kukaan dj ei osais miksata.
#90 • • happosepi Guest

Marusha ei näköjään osaa edelleenkään miksata.

ööh...muutama hassu laukka ja pari volyymivirhettä 3½ tuntiin ei ole mun mielestä välttämättä hirveen paha. Kyllä täti ainakin mun mielestä osas miksata ihan hyvin...Jos noin arvostellaan, niin juuri kukaan dj ei osais miksata.

Kuvittelinkohan mä? :) Mut kyllähän se veti aika pitkälle karisman ja hittibiisien varassa ton jutun.
#91 • • Timmo Guest
no joo...tanssin tosin ihan eturivissä PA:n vieressä, joten pahimmat virheet meni varmaan ohi korvien. :)
#92 • • Pinkki Guest
ihme toppuutteluasenne nyt kyllä vallallaan. En voi sanoa olevani pätkän vertaa samaa mieltä että entropyn osalta kaikki toimi.

suoria isoja mogia olivat mm. tämän kokoluokan bileissä halvimman mahdollisen äänen käyttö mitä eteläsuomesta löytyy, mikä pahensi db rajojen aiheuttamia haittoja entisestään, ja riittämättön teknisesti osaavan henkilökunnan palkkaus, niin että esim pääsalissa ei ehditty ohjelmoida valoja yhtään. tilanteen pelasti ainoastaan valoihmisten rautainen kokemus alalla, vaikka siltikin lopputulos oli lähinnä menettelevä kun se olisi voinut olla upea. purun yhteydessä ei asiat näyttäneet olevan paljoa paremmin; kun dekot ja muutama kannu oli saatu alas jätettiin ainakin pääsali ja elements-huone (katto-trusseja lukuunottamatta) oman onnensa nojaan 3 ihmisen harteille (jotka olivat ymmärtääkseni painaneet tuolla duunia jo parisen päivää yötä myöten) ja todistin useammat hampaankiristelyt jäädessäni itse vapaaehtoisena auttamaan muutamaksi tunniksi.
pienempiä kämmejä oli joka suunnalla mutta niitä en jaksa listata edes nillityksen ilosta ;)

Mitä tulee jonotuksiin, tästä asiasta pitäisi imho yrittää tapella yleisesti vähän enemmänkin. Jos kerran päätetään syynätä 2000 (?) ihmisen bileet henkilö henkilöltä läpi, niin se on kanssa tehtävä tilanteen vaatimilla resursseilla sen sijaan että pakotetaan täyden hinnan maksaneet asiakkaat viettämään kolmanneksen/neljänneksen maksamastaan ajasta jonoissa ja artistit eivät pääse valmistautumaan keikkoihinsa ajoissa.
Narikkakaaoksesta.. en tiedä oliko entropy selvillä mikä oli makasiinien käsitys "riittävästä" henkilökunnasta ja yrittivätkö he tapella sinne lisää henkilökuntaa etukäteen - ja olisiko se edes auttanut. ilmeisesti yleisesti ottaen kaikki sopimukset makasiinien kanssa kun oli tervanjuontiin vastaavaa toimintaa :/ ikävää
#93 • • Edited hexagon Guest
Omasta puolesta kommentteja:
Jonoon tulin 22.15 ja sitä touhua katsellessa rupesi jo "hieman" vituttamaan se että tulee Jyväskylästä asti jonottamaan, joten sinänsä törkeällä etuilulla sentään 23.15 narikasta sisään, joten ilta ei onneksi mennyt pilalle jonottamisen takia. Seuraava tunti meni eri saleja etsiessä ja tarjontaa tsekatessa. Makasiinien luotaantyöntävä olemus ja kylmyys ei tunnelmaa ainakaan kohottanut, mutta onneksi hyvillä dekoilla oli paikattu paljon. Puolenyön aikoihin rupesi ihmettelemään, että mikä helvetti on kun mikään ei tunnu miltään. No naurettavat volyymitasothan tietysti syynä, eikä loppuillasta tullut kovin kauan viihdyttyä main roomin ulkopuolella (siellä sentään volyymit oli kohdallaan, ainakin etualalla). Huvittavaa seurata tyyppejä tanssimassa esim. 30 metrin päässä Mush Roomista, eihän sinne kuulunut paljon paskaakaan :hah:
Marusha soitti vakavalla naamalla paikoittain tosi hyvää technoa, mutta toisaalta myös epämääräistä sillisalaattia. Aalto vaikutti ihan hyvältä, mutta eipä sielläkään kauan viihtynyt sattuneesta syystä. Inkvisitiohuoneessa homma meni sopivan sairaaksi joskus loppuillasta. Volyymiä korvattiin aivan tautisella strobojen ja savun käytöllä, mikä ainakin minulle jäi positiivisena mieleen :D
Nessin setistä tykkäsin, erityisesti vikan tunnin aikana tuli todella nautittavaa kamaa, harmi että setti loppui kuin seinään.

Kokonaisuutena ei tosiaankaan minnekään top10-listoille mennyt nämä bileet, mutta sai näistä kuitenkin ihan mukavasti irti, kun keskittyi olennaiseen. Kiitokset JKL:n bussireissun järkkäreille, kaikki meni hienosti :) Makasiinien bileet ei jatkossa pahemmin kiinnosta, jos touhu jatkuu järjestäjistä riippumattomista syistä tällaisena.
#94 • • vaavu Guest

Mitä tulee jonotuksiin, tästä asiasta pitäisi imho yrittää tapella yleisesti vähän enemmänkin. Jos kerran päätetään syynätä 2000 (?) ihmisen bileet henkilö henkilöltä läpi, niin se on kanssa tehtävä tilanteen vaatimilla resursseilla

Eiköhän se "päätös" tehdä noin tarkat syynit tullut ihan jostain muualta kuin Entropyn taholta... Alunperin oli kai tarkoitus tehdä hyvinkin nopeat tarkastukset, mutta ystävämme arvatkaa kuka puuttui sitten illan aikana peliin tunnetuin seurauksin. Tuollaisessa tilanteessa ei edes enää ehdi hankkia lisäresursseja paikalle. :|

Edit: sama ilmiöhän tapahtui myös Koneisto 2002:ssa. Asiasta sikisi sentään se NYT-liitteen artikkeli, mutta eipä se näytä menoa yhtään hillitsevän.
#95 • • jorkki Guest
Bileet oli kyllä kohtuullinen pettymys, ainakin odotin bileiltä paljon enemmän..

-Marusha (uskomattoman huono)
-witun jonotus (tuli hieman viilee ilman takkia, tosin oma moka)
-narikka systeemi (pakollien yms.)
-dB rajat (meni fiilikset täysin)
-kokonaisuus

+Nessin setti :excellent:
+Aalto (aina välillä)
+Tuskaruho vs. Genki
+HC/WC (T-Pusero :D )

:(
#96 • • serotonot Guest
Multa oli takin ollessa narikassa sen taskusta viety hammasharja, jonka harjaosa oli peitetty foliolla ettei se sotkeutuisi, sekä e10v cd.

Haluaisinkin näin julkisesti kiittää hammasharjan varastanutta siitä että bileiden jälkeisenä aamuna oli kirjaimellisesti paska maku suussa \o/

Kaikki kunnia entropylle hyvästä yrityksestä. Makasiinien toiminta vain näyttää tällä hetkellä olevan aika p*skaa...

Onneksi ei jonottamaan joutunut. Olisi skidisti vituttanut istua 2h junassa et saa jonottaa toisen mokoman.

Ihan hauska oli ihmisiä nähdä, mutta ennen kaikkea tuon pa:n hiljaisuuden ja ainakin mushroomissa käsittämättömän tukkoisuuden takia meni bileet lähinnä baarissa istuskeluksi ja läpän heittämiseksi.

Tuntui että siellä oli äänestä koetettu ylä- ja keskiääniä karsimalla saada desibelejä pois mikä ainakin psytrancen kanssa aiheuttaa aikamoisen ongelman. Hookahin settiä tuli vielä hetki tanssittuakin koska edessä oli tilaa ja tuli kivaa psyteknojauhantaa. Sen jälkeen ilta menikin makasiinien ylihintaisten oluiden ääressä.
#97 • • Samus Aran Guest

Entropyn toimintaan kohdistuneista kommenteista "vakavin" eri foorumeilla (Platinum, Klubitus ja Elixiria) näkemäni liittyi siihen, miksi chill-outissa ei ollut patjoja. Tämänkin vastaus on siinä, että juuri ennen tapahtuman alkua paikalla käynyt palotarkastaja määräsi patjat piiloon.

Hmm..

Mites (pointti tällä kertaa boldattuna..):

Yleisesti ottaen, omat bilefiilikset katosivat täysin äänentoistolle asetettujen rajojen myötä. Jos asia oli tiedossa ennen bileitä (kuten pitäisi olla), niin ihmettelen suuresti paikan valintaa. Jono-ongelmien laajuus hämmensi, sillä tapahtuman jättimäinen suosio oli tiedossa jo päiviä, ellei jopa viikkoja aikaisemmin. Itse pääsin tosin sisälle n. 20 minuutin leppoisan jonottelun jälkeen, mutta useimmille ihmisille koko toisen jonon olemassa olo jäi loppumetrien yllätykseksi. Muutenkin kaksi jonoa noilla turvatoimilla (joita tämän kokoluokan nuorisotapahtumissa tarvitaan imo ehdottomasti) tuntui liian pieneltä määrältä.

Eiks tää ookaan merkittävä aihe bileiden toimivuuden kannalta? Ei kannata ummistaa silmiään tässä asiassa, vaikka "#%:n kova urakka olikin..
#98 • • hexagon Guest

Myös Jyväskylä/Lahti-bussin porukalle kiitos ja anteeksi.
t: perskänninen matkanjohtaja

Anteeksi mistä? Sähän olit hyvää paluureissun viihdettä ;) Ja olihan tämä nyt ihan hintansa arvoista kuitenkin, ei mulla varmaan parempaakaan tekemistä olisi ollut :D Edelleenkin ihmettelen, miten helvetissä onnistuitte saamaan kaupaksi jäljelle jääneitä lippuja jonossa 30 eurolla :eek:
Joku: "Näkyy olevan matkanjohtaja aika väsynyt"
Kuski: "Rankka homma"
#99 • • Nefertete Guest
Paikalle saavuin jo ennen yhdeksää, kuitenkin jonkun reilun puoli tuntia joutui ulkona odottelemaan, kun sisälle alettiin laskea joskus vartin yli tms. No, siitä ei voi lainkaan valittaa taannoisen tropic-jonotraumojen jälkeen..
Miinuspuolet pileissä olivat se pitkä kylmä käytävä, huono ääni ja oviaukkojen pienuus ja siitä syntyneet ruuhkat ajoittain..+tietysti narikan hitaus & ahdistus pileiden loputtua..:scared:
Itse pileet olivat ihan mukavat, tuttuja oli hyvin paljon -suustaan onnistui aina jäämään kiinni vessareissulla tms.
Tapsa ja Aalto rokkas, muitakin tuli välillä käytyä tsekkaamassa, mut tuolla 'kiksuhuoneessa' tuli suurin osa ajasta vietettyä. Upeita dekoja siellä tosiaan oli, eikä ollut kauhean kuuma tms. ja Kakku oli hyvää :excellent: eli hyvä maku miun suuhun jäi näistä pileistä.
#100 • • Faini Guest
Marusa oli niinkun TOSI huono, mut sitten tuli Nessi ja näytti sille missä kana pissii! :D