e10v @ Makasiinit

240 posts, 12 pages, 27,840 views

:D

#41 • • :D
Njooh. Aika vaisut bileet kyl. Parin tunnin jonottaminen nosti vaan
odotuksia... mut sisällä pettymys olikin suuri. :/ Opastus kehnoa kehnoa.
Perille huoneisiin pääsin oikeastaan kyselemällä ihmisiltä ympäriinsä. :/

Noh! Suurin osa illasta tulikin sitten notkuttua kiksuhuoneessa jossa musa
oli vinin jees, mutta volyymit oli taustamusiikki tasolla -> meni vaan
kuunteluksi ja kuvien räpsimiseen(josta ei sit kummempaa tullut kuitenkaan).

:right:

Toisaalta lopussa joskus vähän jälkeen kolmen tuli mentyä main arenalla
jossa nessi oli löytänyt jostain volumenappula ja musa pauhasi jo kiitettävällä
volyymilla. Lie mistä taas kerran nessi on löytänyt sen volumenappulan.
Tulipa maralle itku. yyh. Oli kiva nähdä kavereita ja seurustella. +10db
olis nostanut fiiliksen kiksuhuonees kyl ihan eri atmosfääreihin.

Nyt pitää sit alkaa ihmettelemään että kannattaako sittenkään mennä
Synchroniteyhin jos siel ei tosissaan voida soittaa musaa isomalla. :[]

Mut joo otipa siis muutaman kehnon kuvan. Jeejee. :/

http://www.luola.net/muumi/mara/E10V/
#42 • • Ana-- Guest

en ollut näissä bileissä ja uskon että pa oli liian hiljaisella, mutta tämä ois mun mielestä todella huono suuntaus noin yleisesti. seuraavaks soittajienkin olisi pakko käyttää eareja kun ei korvat kestäis tunnin tai parin settiä, ja oltais aika äkkiä kierteessä jossa pitäis jakaa yleisölle kunnon kuulosuojaimet jottei korvat pamahtaisi.

mun mielestä ois kiva kuulla (muutakin kun piippausta) vielä 40 vuodenkin päästä. hiljanen äänentoisto varmasti laskee biletunnelmaa, mutta on se kuitenkin parempi juttu kun liian kovalla luukutettu pa.

Höpö höpö. Musaa voi kuunnella kotona, mutta kun meen bileisiin, mä
haluan siitä musiikista myös kineettisen kokemuksen; basson pitää tuntua
rinnassa ja puntissa. Jos se on niin lujalla ettei korvat kestä, sitten
tulpataan, mutta liian hiljaselle saundille ei voi tehdä mitään. Melulta voi
sentään suojautua.
#43 • • Samus Aran Guest

Höpö höpö. Musaa voi kuunnella kotona, mutta kun meen bileisiin, mä
haluan siitä musiikista myös kineettisen kokemuksen; basson pitää tuntua
rinnassa ja puntissa. Jos se on niin lujalla ettei korvat kestä, sitten
tulpataan, mutta liian hiljaselle saundille ei voi tehdä mitään. Melulta voi
sentään suojautua.

Höpö pöpö sulle. Et oo ilmeisesti ollut ikinä bileissä, missä basso todella tuntuu, mutta korvat ei todellakaan hajoa. Melulta voi aina lähteä karkuun, mutta silloin ei voi edes _kuunnella_ musiikkia, eilen sentään useimmissa saleissa pystyi. Tulppaaminen musiikkitapahtumassa on mielestäni väärä suuntaus, eikä todellakaan pakon sanelema juttu.
#44 • • Juki54 Guest
Itse en päässyt paikalle ja ihmisten kommenteista päätellen en paljoa menettänyt..

Mites Aallon setti? Mitä biisejä pojat soitti?
#45 • • Timmo Guest
No, mulla oli aivan mahtava ilta!!! Jonottamaan lähdin 20:30 ja olin jonossa täysin ensimmäinen...ja kolmas sisällä. Sen jälkeen Inkvisitioon ja HCWC:hen lämmittelemään. Ja sitten, MARUSHA!! :hearts: :hearts:

Eturivi kutsui loppuun asti ja kun ne raveklassikot alko soimaan niin voi luoja... :heart: :heart: :heart:

Kiitos Entropy ja Onnea. Mulla oli todella kivaa. :)
#46 • • Husu Guest
Eläkeläisreivaajien kahvituskerhona ja vanhojen naamojen seurustelutapahtumana ihan ok. Bileenä ei pärjänny millään tapaa.

Propsit järjestäjille jotka jaksoivat kuunnella valitusta ja paskanjauhamista, ei varmasti korota tunnelmaa kun 1000 muuta asiaa painavat päälle.

Toivottavasti tulevien seuraavan 10 vuoden tilavalinnat ja järjestelytekniset asiat tulevat sujumaan paremmin jotta asiat saadaan hoidettua mallikkaammin. Yleensä kun tuppaa olemaan että mitä enemmän on asioita jotka voivat mennä pieleen, sitä enemmän niitä menee pieleen, etenkin isomman kokoluokan tapahtumissa.
Jos niihin ei ole ennalta varauduttu tai tehty ennaltaehkäiseviä suunnitelmia mitä tehdään ongelmatilanteissa, tapahtuman laatu pääsee tippumaan erittäin nopeasti ala-arvoiseksi. Niinkuin nyt pääsi käymään narikoiden sijainnin, opasteiden vähyyden ja henkilökunnan puutteen muodossa, vaikkakin tunnelma olisi voinut olla erittäin hyvä itse tapahtumassa näiden asioiden toimiessa.
Joskus ei kannata haukata liian isoa palaa, etenkin kun erittäin suurella todennäköisyydellä viranomaiset tulevat puuttumaan asioihin sellaisen nähdessään.

Noh, eipähän enään tarvitse makasiineilla käydä.
#47 • • piksi Guest
puhhuh... itselläni kesti ainakin aika suhteellisen kauan ennenkuin sain tanssijalan vipattamaan, bileet olivat tosi paradoksaaliset: toisaalta upea potentiaali ja toisaalta omituisia vastoinkäymisiä jotka latistivat fiilikset melko lailla.

+ upeat decot, hirveästi tuttuja, kiva kakku&cd-ylläri
+ osan ajasta hyvää musiikkia
+ hyvä chilli, tosin pieni

- osan ajasta omituisen hiljaisella musiikki, ei entropyn vika, mutta silti edelleen latisti tunnelmia...
- mitä järkeä on tehdä täysin randomilla summittaisia ruumiintarkastuksia ovella??? jos joku haluaa tuoda aineita sisään, se olisi onnistunut riippumatta tuollaisista tarkastuksista.
- liikaa stageja, välillä oli turhan ahdasta ja hankalaa suunnistaa esim chilliin kun porukka norkoili mush roomin viereisillä pöydillä tukkien tien sinne kokonaan.
- eikö niitä vitun tamppaavia piripäitä jotka huitovat muita päihin "tanssiessaan" voi jo siivota pois? :mad: miksi kytät kiusaavat vain iloisia ja kilttejä kiksuttajia? :excellent:
- musiikkia ei saada kovemmalle vaikka kuinka huutaisitte.
- tungos. ainakin elementsissä oli loppuillasta sellainen tungos, että tanssimaan mahtui suurinpiirtein postimerkin kokoiselle alueelle

upeaa potentiaalia bileissä oli ja osan ajasta nautin todella, saavuin paikalle noin 20:45 ja sisään pääsi noin puolen tunnin odotuksen päästä, kaikki vaikutti lupaavalta, mutta kun porukkaa alkoi lapata sisään, valot menivät ja tanssimaan piti mennä suurinpiirtein skobejen viereen jotta olisi voinut päästä fiiliksiin niin :(

entropylle suuri kiitos kaikesta vaivasta minkä ovat nähneet! makasiinit on tuhoontuomittu. ehkäpä tulevaisuudessa musiikkitaloa voisi käyttää oopperoiden sijaan hiukan luovemminkin mm. tämäntyyppisiin tapahtumiin :D
#48 • • Edited Encoder Guest
Enpä jaksa muuta avautua, kuin että lopun narikkaryysis pilasi muuten hyvin menneen iltani.

Ja itse bileistä - :hearts:
#49 • • Jokke Guest

liian hiljaselle saundille ei voi tehdä mitään.

Kyllä voi. Itse suosin perinteistä, opiskelijabudjettiin sopivaa mallia. Myös katu-uskottavampi design on löytänyt tiensä markkinoille.

Sori off-topicista... Jotta musiikki erottuisi melusta, on äänitason oltava tutkimusten mukaan noin 16 desibeliä suurempi kuin yleisön aiheuttaman pohjamelun taso. Klubeilla yksistään yleisön tuottama äänitaso on lähentelee 90 desibeliä. Musiikin tason tulisi olla kevyesti yli 100 desibeliä kuuluakseen hyvin.
#50 • • Vexe Guest
Kyllä oli yksi huonoimmista bileistä missä olen käynyt.

Marushaa ja Aaltoa oli tarkoitus kuunnella. Sisäänpästyä tuli nopeasti kierettyä kaikki arenat ja parkkeerasin main arenalle. Desibelit olivat kokoajan aivan liian alhaiset, jotta musiikista olisi voinut nauttia täydellisesti. Ei todellakaan ole kivaa, kun puheensorina tulee jatkuvasti musiikin yli. Kahden aikoihin siirtyminen club elements arenalle, jossa ei viihtynyt hetkeäkään. Vika ei ollut Aallossa, vaan edelleen äänentoistossa. Aivan kauheaa puuroa! Loppu meni sittten pyöriessä edestakaisin ja odotellessa bileiden loppua.

Osasyyn huonoon fiilikseen antoi kipeytynyt selkä, joka vähensi tanssimista. Yllättävän kylmä monella arenalla. Sienipuolella oli lämpöäkin mukavasti.
#51 • • Edited MikkiHiiri Guest
Öh.. paikalla soitti ties miten monta DJ:tä eikä Marushaa lukuunottamatta
oo palautetta mistään artistista.. En näköjään menettäny mitään kun en
päässy paikalle.

edit:lisää

Heh. Ja heti ku kuuntelee juttuja muualta ku Plattarista ni olikin ollu ihan
vitun hyvät pileet :confused:
Alhaset desibelit tuskin oli Entropyn vika
#52 • • mja Guest
Kiitos entropylle mahtavista järjestelyistä. Liput tuotiin bussiin saakka. Järjestäjät jopa soittivat takaisin jos eivät ehtineet vastata puhelimeen. Jonottaa itse bileisiin ei juuri tarvinut ja narikastakin selvittiin kummallakin kerralla <10min.

Marushaa jammailin varmaan puoli tuntia ja musiikista en muista yhtään mitään, kiitos niiden ilmaisten sherryjen mitä siellä takana jaettiin :D
Suurin osa ajasta kului Sieni Huoneessa..loistavaa :)

Miinuksena täytyykin sitten varmaan pitää niitä nihkeitä huumepoliiseja jotka ei antanu mun silittää niiden koiraa.. :crybaby:

Tampere over and out. Spinni kiittää kanssamatkustajia!

Miika
#53 • • mts02 Guest
En ikinä ole pitänyt makasiineja hyvänä paikkana järjestää bileitä, mutta pelkästä kunnioituksesta entropya kohtaan saavuin paikalle ja jonotin sen puolitoista tuntia.
Kuten aina aikaisemminkin, oli viileää ja äänentoistosta ei saa parasta mahdollista irti noissa tiloissa. Lisäksi määrätty desibeliraja on lähinnä vittuilua.
Marusha ei iskenyt tälläkään kertaa. Vähän turhan paljon "kerava" klassikoita, jotka kyllä jaksoivat hymyilyttää, mutta ei juurikaan saanut tanssijalkaa vipattamaan. Nessi taas pisti setin loppupuolella muutaman wanhan teknoklasarin joita olisi halunnut kuulla useampiakin.
Aalto livenä oli nannaa

Muuten tulikin pääasiassa palloiltua edestakaisin paikasta toiseen ja harjoiteltua kameran käyttöä.
Kiitokset kuitenkin entropylle menneistä vuosista ja jatkakaa samaan malliin.
#54 • • Walker Guest
Joo..20.50 oli jonossa ja 21.50 vasta sisällä..koneistoonkin pääs sisälle 10minuutissa :mad: Ois ollu parempi idea myydä vaikka lippu jollekin ja mennä corstenia kuuntelemaan tänään. Marushan sentään kerkesi kuunnella ja vähän orkideaa ja nessiä. Bassoa ois saanu olla enemmän :happyroll: Hc wc oli aika nasta :excellent:
#55 • • Karo Guest
Kummallisen negatiivista palautetta täällä. :confused:

Jouduin itsekin jonottamaan reilun tunnin verran, mutta ei se iltaa pilannut, on sitä ennenkin jonotettu. Narikkaan en joutunut jonottamaan kovinkaan kauaa, en myöskään vessaan tai edes baaritiskeille hakiessani silloin tällöin juomaa. En tajua mistä moinen nillitys? Kävikö minulla vain mahtava tuuri?

Makasiinit ovat edelleen mielestäni kiva bilepaikka. Kyllä siellä on kympillä enemmän tunnelmaa kuin jossain kliinisellä klubilla. Entropyn bileissä oli mahtavat dekot ja valotkin ihan kohtuulliset.

Äänentoiston vaimeus toki häiritsi minuakin varsin paljon, mutta siitä on turha valittaa, kun asialle ei mitään voi tehdä. Kunnon fiiliksiin en päässyt kenties juuri sen takia... On se nyt kumma kun kahden metrin päässä kajareista kuulee kun humalainen äijä pokailee jotain typyä parin metrin päässä. :rolleyes:

Miinusta tulee juomien hävyttömistä hinnoista, ja sekä jonossa että bileissä toilailleista junteista, mutta näistä kumpikaan ei ole Entropyn vika (!).

Oli silti ihan peruskivaa. Tuli tanssattua (jopa *reivattua* hc/wc:ssä :D ), pousattua ja sosieerattua. Marusha oli ajoittain hupaisa, Hux Flux varsin viihdyttävä ja Nessikin pisti kivaa teknoa. Kiitos tästä, viihdyin. :hah:

p.s. Olen melko varma, että iso osa bilettäjistä ei löytänyt lainkaan Chilliä, Leisure Suit Loungea tai Inkivisition huonetta. Henkilökohtaisesti tämä ei häirinnyt, sillä jäipä enemmän tilaa itselle ja kavereille. :winkwink:
#56 • • Ama Guest
Olimme ilmeisesti onnellisessa asemassa kun huomattiin kello kymmenen se lyhyempi jono. Päästiin noin puolessa tunnissa sisään. Aluksi makasiineilla oli hitaan sisäänpääsyn takia todella väljää, mikä osaltaan latisti vähän tunnelmia. Korvatulpat olin unohtanut kotia, mutta onneksi musiikki ei ollut kovalla.

Alkunihkeyden jälkeen pääsi kyllä fiiliksiin Mush Roomissa. Sienis ja Hux Flux olivat selkeästi illan ykköstajusteet :hah:

Kiitos ilmaisesta vedestä jota sai chillin vieressä olevasta baarista :)
#57 • • KarriN Guest
Jonoahan oli kuin Tranzexperiencessä konsanaan, sillä erotuksella, että sitä oli reilusti enemmän ja se lyheni reilusti hitaammin. Tranzexperiencessä oli sama tilanne lähempänä ovea, reilusti lyhyempi jono, jota ihmiset eivät sitten vaan tajunneet käyttää. No, parempi vaan meille, ja kiitos Lasse vihjeestä.

Jonossa kuultua (part 1): "Vittu se <insert name here> on ihan salee vittu homo! Vittu jos näkisin sen vittu siviilis niin varmaan vittu vetäisin heti pataan!"

Sisään päästyämme alkuiltaa häiritsivät suuresti sankoin joukoin paikalle vaivautuneet juntit. Stressi alkoi hellittää saatuani hieman viinaksia kiduksiin, täten laskien itseäni hieman lähemmäksi edellämainittuja.

Marushan vaihdettua ensimmäiset teknoväännöt breakbeatiin, totesi morsmaikku, että "Nyt meni liian kikkailuksi!", joten lähdimme vastalauseistani huolimatta ensimmäiselle kierrokselle. Stygehuone oli vallan hienosti dekottu, ja siellä oli lämpimämpääkin kuin pääsalissa. Which was nice. Salissa esiintyi toki suurissa määrin noita teknotapahtumien maantieteellisiä hasardeja, psykemyllyjä. Vessoista ja käytävistä sammuneet valot toivat lähinnä tunnelmaa. En käsitä, mistä kitisette. :angry: :angry: :angry: :angry: Lounge oli mukava levähdyspaikka, tosin täyttyi myöhemmin tupakansavusta suht huolella.

Jonossa kuultua (part 2): "Vittu ei ne mua voi pois käännyttää tällasen jonottamisen jälkeen" - Humalainen, pääsyliputon juntti (lyhyt, pitkät rasvaiset hiukset, pipo, etuhampaat lyöty sisään tjsp). Kuultu abt siinä rautatietunnelin kohdalla.

Suurimmaksi henkilökohtaiseksi ongelmaksi jäi se, että sieltä täältä kuului välillä vallan mukavaa musiikkia, mutta aina kun parkkeerattiin tanssimaan, tuntuivat biisit valuvan taas monotoniselle keskitasolle.
Äänenpaineesta ei tarvinne mitään lisätä.

Loppupeleissä oli kuitenkin ihan mukavaa. Ottakaa valittaessanne myös huomioon bileiden hinta, vaivaiset 10e. Vaikka tietenkään hinta ei ole mitenkään suorassa suhteessa ongelmien laatuun ja määrään, voin todeta, että olen ollut paljon kalliimmissa bileissä, joissa homma on kussut abt 10x E10V:hen nähden. Kermaperseet kyykkyyn!

-K
#58 • • snt Guest
ihan mukavasti ja odotusten mukaan itselläni meni... tuon kokoluokan bileisiin nyt syntyy melkein aina jonot ja/tai joku muu kusee

omat fiilikset latistu kyllä heti alussa kun aivan oman mokani takia jätin paperit bussiin... puolentoistatunnin säätämisen ja vääntämisen jälkeen lopulta pääsin sisälle jonottamaan puolisen tuntia lisää!!! mutta tämä siis oli täysin oma mokani!! hegelle kiitos takin lainasta ja finaalissa siitä sisällepääsystäni saan kiittää okirua: KIITOS OKIRU!!! :heart:

mutta itte bileistä::: heti alkuun laskenut fiilis jäikin sille samalle matalalle tasolle koko illaks:
hienot dekotukset, ja yleisesti ihan mukavasti sujunut tapahtuma mut musaa oon joskus soittanu kovempaa himassakin... sitä ei hei oikeesti kuullut

mut kiitokset kaikesta huolimatta järkkäreille, kakeille ja hanasta saadulle crowmoorille : ihan mukavahan siä oli hengailla
#59 • • drS Guest
Joo-o.
Negatiivinen fiilis mullekin jäi illasta, mutta entropyn porukka varmasti teki kaiken voitavansa. Kiitos ja onnee!

minus:
- Tietty ne jonot. Ennen yheksää jonoon, ja kymmenen maissa sisään.
- Sisääntullessa narikkasysteemi vielä pelitti, mutta bileiden loputtua ei :panic: 50min jonotusta, tai pikemminkin kaaoksessa vellomista. Narikan yhteydessä olleella myyntitiskillä seisoskeli neljä myyjää kädet ristissä koko hässäkän ajan. Kun heitä ystävällisesti pyydettiin auttamaan narikkatouhussa, vastaus kuului "Eihän me voida tästä mihinkään lähtee", vaikka myynti oli jo lopetettu. Myös jokainen narikkatyöntekijä taisi ainakin kerran todeta kovaan ääneen "Ei mun kuuluis ees olla täs duunissa!"
- Oli myöskin 'mukavaa' kun matkasi t-paitasillaan main arenalta mush roomiin ja joutui jonottelemaan narikkajonossa, koska narikassa oli ruuhkaa. OK. :scared:
- Äänentaso ei skulannu missään muualla ku chillissä, loungessa ja mush roomissa. Bilefiilistä ei syntynyt täten missään vaiheessa, ja setit jotka ois muuten saattanu rokata, kuulostivat huonolta.
- Marusha. Urheasti yritin jaksaa vähän väliä kuunnella settiä, mutta ei voinu mitään. Aika rapaa IMO. Onnistuin tietysti missaamaan nuo edellämainitut klassikot.
- Aalto. Ei napannu ei. Liekö tämäkin hiljaisen volan syytä vai mitä, mutta haukotuksia tuli vähän väliä, eikä ees jalka ruvennu naputtaan lattiaa vaikka yleisöllä olikin meno päällä.

plus:
+ Mush Room. Vaikkei ollu mun saundia, niin selkeästi paras arena. Vola ihan ok, jengi eniten fiiliksissä ja aivan uskomattomat dekot!
+ Valot sammu vessasta. Mulla ainakin oli hauskaa :D Ja varmaan sillä pariskunnallakin joka harjoitti siveettömyyttä vieressä samalla kun tein tarpeitani..
+ Main arenalla pääsi yllättävän usein istuun.
+ Loungessa ja chillissä oli ahtaudesta huolimatta fiilistä.
+ hc/wc. Loistomusaa koko illan, ja itse vessa oli hieno kunhan sinen uskalsi mennä :)
+ Tuskaruho vs. genki. Sairasta.
#60 • • osm Guest

Vessoista ja käytävistä sammuneet valot toivat lähinnä tunnelmaa. En käsitä, mistä kitisette.

Hehe, mä hetken jopa kelasin et se oli ihan tarkoituksella. :D

Liian moni homma mätti, eikä bileistä oikein tullut mitään. Sääli sinänsä koska potentiaalihan olisi ollut vaikka mihin, paikka vaan ei toiminut toivotusti. Ilta meni kuitenkin vajaan kahden tunnin jonotuksen jälkeen ihan mukavasti loungessa, jossa äänenvoimakkuus oli sopiva ja baaritiskillä ei joutunut jonottamaan. :)

10v-onnittelut Entropylle! :heart: