e10v @ Makasiinit

240 posts, 12 pages, 27,886 views

#61 • • edelweiss Guest
Bileistä en jaksa kommentoida, jonot ja äänentaso on käsitelty jo kiljoonaan kertaan kuten myös hyvät dekot. Itseäni miellytti Makasiineissa mystinen käytävällä kuljeskelu, siinä tuli jonkinlainen siirtymäefekti (tää on jotain syntymähappoja varmaan).

Tuli mieleeni, että miksiköhän siihen toiseen narikkaan ei saatu aikaiseks jotain aitoja millä olis voitu blokata sivusta etuilevat?

Kiitokset Entropylle noin yleisesti toiminnastanne, toivottavasti se jatkuu.
#62 • • Edited Tapi T Guest
Ensiksi täytyy toivottaa onnea 10v. Entropylle. Elementsien loistavan fiiliksen muistavana olisin totisesti toivonut yhdistyksen synttäreiden parempaa onnistumista.

Myös minä ihmettelen suuresti, että mitä ihmettä järjestyksenpidosta vastannut taho oli oikein ajatellut sisääntuloa ja narikkaa suunnitellessaan. Jos jo etukäteen oli tiedossa, että paikalle tulee about 2000 ihmistä, niin miten voi olla mahdollista, että heitä ohjataan sisään ainoastaan kahdesta pienestä sisäänkäynnistä?! Ja miksi asiakkaita oli tutkimassa ainoastaan pari pokea? Narikoiden sijoittelu oli myös vähintäänkin erikoinen; mikä idea oli sijoittaa ne koko tilan pahimpien pullonkaulojen taakse? Surkuhupaisinta tässä kaikessa oli se, että pääareenan narikassa oli hieman puolen yön jälkeen peräti kaksi(!) henkilöä laittamassa takkeja paikoilleen.

Jono. Jos paikalla oli reippaasti yli tunnin jono jo yhdeksän jälkeen, niin eikö siinä vaiheessa olisi pitänyt ruveta toimimaan ja etsimään ratkaisuja?

Bileistä sen verran, että oli kivaa nähdä paljon tuttuja samassa paikassa. Musiikki olisi varmasti ollut ihan jees, jos sitä olisi voinut soittaa, niinkuin bileissä on tapana... Ennen kolmea homma oli totisesti nähty ja oli aika lähteä himaan. Toivottavasti seuraavalla kerralla asioita mietitään hieman paremmin.

edit: turhat kiristelyt pois.
#63 • • Arenzis Guest
Hieman ihmetyttää se, että miksi Entropy ei etukäteen maininnut siitä, että desibeli- raja on kyseisissä bileissä keskimääräistä alhaisempi. 95db.

Asiahan oli jo heidän tiedossa viimeistään kaksi viikkoa sitten kun "Pulsar: enter the computer"- bileet keskeytettiin liian suuren äänenvoimakkuuden takia makasiineilla..

Osa ihmisistä olisi saattanut jättää kyseiset bileet väliin, mikäli he olisivat tienneet, että äänenvoimakkuus tulee olemaan heidän mieltymysten suhteen aivan liian alhainen nautinnollisen bilekokemuksen saavuttamiseksi..

Suuri osa ongelmista johtui kuitenkin Entropysta riippumattomista tekijöistä.. Viranomaisten ja paikan omistajan määräykset tuntuvat aika vittuilulta.

Dekot olivat mush roomissa erittäin hienot :hearts:
#64 • • A-E Guest
Täytyy kommentoida tota kun monet ovat kehuneet Mush Roomin hyvää fiilistä. Veikkaan että "sieni huoneessa" olleet pipo rasta piripäät olivat nauttiineet jotain muuta kun laillisia piristeitä.

PS. Makasiinit maantasalle.
#65 • • Juha Guest
Hmm oonkohan mä ainoo jonka mielestä vola oli juurikin sopivalla? Ekat bileet vähään aikaan joissa ei tarvinnut tulppia. Bassoa ei paljoa kyllä päässyt tuntemaan mutta se on mielestäni pienempi haitta kuin tukkoinen ääni, johon on saanut tottua kun ei omista 200eur hifitulppia.
#66 • • Pinkki Guest
Jonossa kuultua (part 3): mä kelasin mennä tän jälkee marushan kaa samoille jatkoille, mun yks frendi tuntee nessin hyvin joka taas tuntee marushan hyvin, ni meil on varmaa aika hyvät saumat päästä samoille jatkoille

:D :laugh: :D
#67 • • jUSSi Guest

Jonossa kuultua (part 3): mä kelasin mennä tän jälkee marushan kaa samoille jatkoille, mun yks frendi tuntee nessin hyvin joka taas tuntee marushan hyvin, ni meil on varmaa aika hyvät saumat päästä samoille jatkoille

:D :laugh: :D

hei, älä viitti. Monikaan ei ole noin skene useammankaan vuoden jälkeen :D
#68 • • .susa Guest

Myös minä ihmettelen suuresti, että mitä ihmettä järjestelijät ovat oikein ajatelleet sisääntuloa ja narikkaa suunnitellessaan. ......
Surkuhupaisinta tässä kaikessa oli se, että pääareenan narikassa oli hieman puolen yön jälkeen peräti kaksi(!) henkilöä laittamassa takkeja paikoilleen.

Dissaat Entropyä turhaan. Luulenpa, että sekä narikka että turvallisuusjärjestelyt olivat makasiinien vakiotoimittajan vastuualueina, kuten muissakin makasiineilla järjestettävissä tapahtumissa. Narikka on ollut makasiineilla aina pullonkaula. Ja tyypit kun kuuluvat pakettiin, kun vuokraat mestan... Nämä alan asiantuntijathan ovat vuosien varrella onnistuneet esim. tekemään puolen tunnin jonon kymmenestä ihmisestä sekä hukkaamaan allekirjoittaneen takin (palveluasenteella "taisit sittenkin hakea sen narikasta jo, ei me täällä takkeja hukata"). Eli siis ei ehkä niinkään entropistien vika, vaan makasiinien oman vakiohenkilökunnan.

Summa summarum: jonotus varmaan latisti monen bilefiiliksiä kiitettävästi, mutta annetaan siitä kunnia niille, joille se kuuluu. Entropyllä näytti olevan omat hommat dekotusta ja suunnittelua myöten hanskassa, minkäs voit jos paikan vakkarihenkilökunta ei ole samaa tasoa. Minulla oli ihan hauskaa, mutta aika meni kyllä täysin vanhojen partojen kanssa turistessa, ei niinkään tanssiessa (en ala jauhamaan musiikin volyymista tässä..). Kivointa olikin nähdä pitkästä aikaa niin monta vanhaa bilettäjää samassa mestassa.

Kiitos Entropylle hyvästä ruuasta ja juomasta, ja pitäkää hyvää huolta siitä jatkojohdosta!

.susa
#69 • • Juha Vilkamo Guest
edit: olkoon nyt..
#70 • • Edited Tres Guest

Joku olisi varmaankin kertonut mielellään, että kuinka esim. Koneistossa hommat ollaan hoidettu.

:scared: :crybaby:

Järjestysmiehet olivat vuokralla, ja
vastuu alimiehityksestä oli käsittääkseni
heitä vuokranneen yrityksen, ei suinkaan Entropyn
vastuulla.
#71 • • LindaGP Guest
En jaksa kitistä ollenkaan, vaan onnittelen Entropyä, 10 vuotta on pitkä aika! Dekot olivat todella kauniit Sienihuoneessa. Jostain syystä en millään päässyt oikeaan bilefiilikseen, eikä mikään musa iskenyt. Ehkä syytä voi etsiä kipeästä selästä 2 tunnin jonotuksen jälkeen. Tai jostain muusta. Oli kiva tavata vanhoja tuttuja ja pari uuttakin. Blondie kiittää.
#72 • • Tapi T Guest

Luulenpa, että sekä narikka että turvallisuusjärjestelyt olivat makasiinien vakiotoimittajan vastuualueina, kuten muissakin makasiineilla järjestettävissä tapahtumissa. Narikka on ollut makasiineilla aina pullonkaula. Ja tyypit kun kuuluvat pakettiin, kun vuokraat mestan...

Eli järjestäjien toimesta ei pystytty vaikuttamaan narikoiden sijaintiin, sisääntulopaikkojen ja pokejen lukumäärään millään tavalla?

Jos makasiinien nihkeys oli jo ennen bileitä tiedossa, niin oliko ylipäänsä järkeä ruveta toteuttamaan siellä tämän kokoluokan projektia?

*muistelee kaiholla taannoista Devotion to Trance 2-tapahtumaa, jossa kaikki toimi viimeisen päälle...*

Entropyllä näytti olevan omat hommat dekotusta ja suunnittelua myöten hanskassa, minkäs voit jos paikan vakkarihenkilökunta ei ole samaa tasoa.

Ääh, mä unohdin mainita noista dekoista. Olivat muuten ehdottomasti bileiden parasta antia. Erityisesti pääareenan ja psykesalin visuaaliseen ilmeeseen oltiin todella panostettu. Props.

Jonossa kuultua part 4: Vittu mä maalasin sitä yhtä psykesalin dekoa varmaan yheksän tuntia. Tänään mä oon ollu täällä 14h ja nyt jaan kylmissäni näitä rannekkeita...
:D

:scared: :crybaby:

Tuo kommenttini koneistosta koski lähinnä tämän vuotista tapahtumaa, jossa homma toimi jo erinomaisen hyvin.
#73 • • diezel Guest

Ääh, mä unohdin mainita noista dekoista. Olivat muuten ehdottomasti bileiden parasta antia. Erityisesti pääareenan ja psykesalin visuaaliseen ilmeeseen oltiin todella panostettu. Props.

Dekoista ei todellakaan voi kitistä yhtään.. aika hienona oli makasiinit, vaikka en imho paikasta juuri tykkääkään.. en ennen eilistäkään ;)
#74 • • tuke Guest
jeps... iso miinus 1.5tunnin jonosta ja äänen voimakkuudesta.. genki vs tres oli kumminkin ihan hyvä.
#75 • • Gluteus Guest
No, näitä keskusteluja tuli odotettuakin jo ennen kuin sisään pääsi :) Valituksessa onkin tartuttu jo jokaiseen epäkohtaan, siis aikaa kiitoksille...

Itse pidin kyllä bileistä todella paljon. Ihmisiä oli paikalla todella paljon, joista ilahduttavan paljon oli uusia kasvoja. Olipa kiva olla pitkästä aikaa hyvissä hallikemuissa, kuitenkin samalla nauttien klubitason dekoista, valoista ja tarjoilusta. Oli muuten mun ekakerta makasiineilla, paikka antoi sopivan häivähdyksen UG-fiilistä. Paikka oli saatu näyttämään tosi hyvältä.

Soiittoaikataulut olivat hyvin esillä ja mestat oli mun mielestä ihan helposti löydettävissä, vaikka en aikaisemmin makasiineilla ole ollutkaan. Tarjoilu toimi hyvin, eikä tiskeilla ollut juurkaan jonoa. Bileitten osa tarkoituksena oli kai myös tuoda teknomusiikka tunnetuksi uusille ihmisille. Kaverini joka oli ekakertaa teknoissa piti erittäin paljon bileistä ja kiitteli juuri muun muassa että paikalla oli muitakin ei niin ammattilaisia.

Pidin todella paljon näkemästäni joten kiitsat ja palljon onnea kymmenen vuotiaalle!
#76 • • akir0 Guest
Kitinät on kitisty, itselläni narikkahässäkkä sujui jouheasti molempiin suuntiin, joten siitä en osaa palautetta antaa.

Kaikenkaikkiaan bileistä jäi varsin kaoottinen fiilis, koko bileiden ajan tuntui, että kaikki vaan vaeltelivat päämääräämättömästi huoneesta toiseen, eikä missään salissa (mushroomia lukuunottamatta) tuntunut syntyneen mitään ihan älytöntä meininkiä, tämä ainakin siis omasta näkökulmastani.

Elementsissä tuli kaikesta huolimatta vietettyä eniten aikaa, vaikka mm. Orkidean setti meni äänenvoimakkuuden takia täysin ohi, sillä biisejä ei tanssilattian ulkopuolelle(jossa nyt on ihan kiva trainspottailla) selkeästi kuullut. Aallon pojat heitteli aika mukavia raitoja kehiin ja olihan paikalla myös suomen humalaisin vj, dr. jones :)

Pääsalin dekoista ja videotauluista plussat, vanhaa demomiestä lämmitti erityisesti ne fractaalizoomerit, joita ainakin marushan loppusetin aikana näytettiin aktiivisesti (olikos niissä muuten joku yhdyntäkohta complexin doomsdayhyn, kun näyttivät niin samanmoisilta :) )

Onhan noita heikonpiakin bileitä ollut, mutta itselleni ei jäänyt hirveästi käteen, johtuen ehkä siitä, että areenoita oli liikaa ja tuli juostua edestakaisin.

Kiitokset kuitenkin Entrooppareille ja onneksi olkoon!

Somewhere over the rainbow kyl rokkas!
#77 • • pie Guest
Jonossa paria minuuttia vajaa 2h, jonoon tulin 21.40 aikoihin. Se latistikin jo tarpeeksi tunnelmaa, Entropy kyllä teki sen mitä siinä vaiheessa tehtävissä oli joten se siitä. Narikkaan vielä hetki jonotusta lisää. Sitten vaan kaikki huoneet läpi pikaisesti ja lopulta chilliin pitkäksi ajaksi. Muualle ei vaan meininkiä ollut. Chilli oli parasta koko bileissä ja taisi olla ainoa paikka missä kaikki toimi. Artisteista ei jäänyt kukaan mieleen kun meni koko bile paikasta toiseen liikkumiseen. Vittuuntuneena lähdin pois kolmelta, kun arvasin että lopussa kaikki menee ihan vituiksi narikassa. Ja niin oli mennyt.

No ei nyt niin paskat bileet, visuaalisuus oli huippuluokkaa. Olisinpa vaan myynyt liput jollekin hullulle ennen bileitä hyvään ylihintaan :D
#78 • • Lyylikki Guest
Mun mielestä oli hassua, kun vessassa oli valot pois :D

Ei ollenkaan ärsyttävää tai inhottavaa! Kyllä omat paikat pitäisi niin hyvin tuntea, että voi ilman valoja toimia :laugh:
#79 • • nrg Guest

Pääsalin dekoista ja videotauluista plussat, vanhaa demomiestä lämmitti erityisesti ne fractaalizoomerit, joita ainakin marushan loppusetin aikana näytettiin aktiivisesti (olikos niissä muuten joku yhdyntäkohta complexin doomsdayhyn, kun näyttivät niin samanmoisilta :) )

Marushan setin aikana vj:n hommia hoiti droid/mfx :)
#80 • • Ana-- Guest

Marushan setin aikana vj:n hommia hoiti droid/mfx :)

Joo, kivoja fläsäreitä skeneilyajoilta toi ne :)