väkivaltaa vastaan

55 posts, 3 pages, 16,169 views

Uhuu

Posts: 844

#1 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
tästä saattaa olla jo oma aihe jossakin, mutta en löytänyt sitä nopealla silmäyksellä.
siispä avaudun näin uudella aiheella...

tämän kevään aikana varsinkin aamubileissä on valitettavan usein jouduttu todistamaan ikäviä ja täysin turhia väkivallan purkauksia. ainakin henkilökohtaisesti tilanteet ärsyttävät ja pelottavat, sillä homma alkaa yhä enenevässä määrin liukua pahempaan suuntaan. valitettavaa on, että asialle ei tehdä mitään, vaikka ongelmien aiheuttajana on kerrasta toiseen yksi ja sama porukka.

pelkään, että lähitulevaisuudessa tapahtuu jotakin erittäin ikävää, jos asiaan ei puututa. keinot vaan ovat aika vähissä. tähän on turha sanoa, että pistäkää takaisin. eipä sitä kukaan ole tehnyt... ja ravintolan henkilökuntakin näyttää sulkevan silmänsä. ihmeellistä kyllä!!
olen useamman henkilön kanssa asiasta keskustellut ja valitettavaa on, että normaalisti suvaitsevainen ja rauhallinen ilmapiiri on mm. premin aamuissa muuttunut huonompaan suuntaan. pelko ei ole mukava seuralainen, kun tavoitteena on pitää hauskaa!!

varmasti täältäkin löytyy niitä, jotka ovat saaneet nyrkistä, tuopista tai joutuneet tönimisen ja uhkailun kohteeksi. eikö tältä forumilta löytyisi joukkohenkeä yrittää kitkeä tuota ikävää väkivaltaa pois. olen kaikkeni yrittänyt, niin hyvällä kuin pahalla. yksin en ainakaan pysty muuttamaan yhtään mitään ja jos ei asialle nyt tehdä jotakin, niin kohta alkaa meno muistuttaa vantaan kauhukolmion normaalia viikonloppuörvellystä. miten ihmeessä tilannetta voisi helpottaa?? en halua, että joku lähtee kekkereistä halvaantuneena saatuaan harkitsemattoman potkun päähänsä... lähellä oli jo yhtenä sunnuntaina...

-huolissaankuinoravajollaon100käpyämuttaeiyhtäänhammastauhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

hallucinogen

Posts: 8,190

#2 • • hallucinogen Edain
Saako kysyä mikä porukka mahtaa olla kyseessä?
Onko se sitä samaa mikä sit rähisi hesperiassa kun sitä yhtä tuikattiin puukolla?

--
pikku-*possu*

Avatar
#3 • • wxw Guest
Samaa possee ku silloin ku sain tuopist päähän eli hallmark season closing party ja sen jälkeiaet aamut premis. SAma porukka kummaskin. Jäänyt vähän paska maku...en oo käyny sen jälkee

*dissaa**dissaa**dissaa**dissaa*
Mark

Posts: 7,311

#4 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
ei ole sama porukka kyseessä. halluissa rähisivät ulkomaalaiset, mutta premin aamuissa kyseessä on muutama ihmistä jotka tuntuvat pitävän mestaa jonain harjotussalinaan ja pieksevät ihan huvikseen jengiä. Ja voin kyllä allekirjoittaa uhuun sanat, premissä hlökunta _EI TODELLAKAAN_ tee asialle mitään! *dissaa* Mä olen aivan 100% varmasti mukana jos löytyy joku pätevä keino kitkeä väkivalta pois bileistä.

edit: niinjoo, pääs unohtuu et olihan ne sankarit sillä kerralla kuulemma riehumassa myös halluissa, mut siis ei sitä samaa porukkaa ketkä vöiden ja puukkojen kans myllytti pihalla (näin ainakin mun käsityksen mukaan).

-M

[muokattu 16.6.2003 12:44]

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Lost-Soul

Posts: 3,107

#5 • • Lost-Soul los pallos
Mark

Mä olen aivan 100% varmasti mukana jos löytyy joku pätevä keino kitkeä väkivalta pois bileistä.



Mut tosiaan sen pitäis olla pätevä keino.. Väkivalta lisää väkivaltaa...

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Uhuu

Posts: 844

#6 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
enpä usko, että kukaan meistä edellisistä väkivallalla tilannetta haluaisi kitkeäkään...
ei ainakaan ollut oma pointtini.
mutta luulisi, että tilanteelle voisi yhdessä tehdä jotaki. hankala homma, kun osa siitä porukasta on kavereitani ja yleensä helvetin mukavia ja asiallisia kundeja. haluaisin rauhoittaa tilanteen puolin ja toisin, mutta keinot on loppu... =(
ehdotuksia otetaan vastaan!!

-antiviolenceuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

ezzy

Posts: 8,060

#7 • • ezzy Droid-pappa
eka kerta kun kuulen mitään tälläisesta, kerro lisää?

itse sain premissä tuopista päähäni evereissä (imho happy hour kerää väärärlaista jengia mestaan, mutta minkäs bilettäjä sille vois, jos rafla moisen päättää laittaa voimaan)
aamubileistä en ole mitään pahaa kuullut.
nemo

Posts: 656

#8 • • nemo Wanha kettu

Uhuu:pelkään, että lähitulevaisuudessa tapahtuu jotakin erittäin ikävää, jos asiaan ei puututa.



Amen to that! Olet Uhuu hyvällä asialla ja toivonkin että joku keksisi tähän ongelmaan hyvän ratkaisun. Ei vaan ole sieltä helpoimmasta päästä tämäkään asia... Ja kuten joku tuolla jo totesikin, väkivalta vain synnyttää väkivaltaa. Jotain muuta pitäisi keksiä.

Itseänikin on juuri Premissä joskus hirvittänyt kun siellä on käytännössä vaan yks tai kaks kukkakeppipokea ja yks henkilö baaritiskillä. Vaikka ne kaikki kävis joukolla jonkun piribodatin kimppuun (noin niinkuin taltutusmielessä :), ei siitä tulis mitään. Tällä en siis tarkoita että rähinöitsijät olisivat aina 'piribodareita', mutta ne ainakin on pelottavan kokosia. Itse olen kyllä nähnyt vain juuri tällaisten järkäleiden siellä rähisevän, en muiden.

Väkivalta sucks. *dissaa*

edit: tämä siis koskee vain aamuja, itselläni ei ole premistä kokemuksia kuin aamuilta

[muokattu 16.6.2003 14:07]

--
Tää on mun sigu

Avatar
#9 • • Relic Guest
jep.. premi aamut on vähä mitä on.. toisinaan saa varoa ettei hipaisekkaan saati katso väärään suuntaan.. jotkut ehkä tulkitsee sen riidanhaastamisena..

no.. siellä vaan tuppaa kokoontumaan ihmisiä joille ei riitä säkkien hakkaaminen..

[muokattu 16.6.2003 14:15]
nemo

Posts: 656

#10 • • nemo Wanha kettu

Relic:jep.. premi aamut on vähä mitä on.. toisinaan saa varoa ettei hipaisekkaan saati katso väärään suuntaan.. jotkut ehkä tulkitsee sen riidanhaastamisena..



Juuri näin kävi kaverille. Käveli portaita ylös ja sattui siinä katsomaan vastaantulevaa henkilöä ja se sitten olikin jo riidanhaastamista... hirveet pultit ja meinas tosiaan tulla nenä kipeeks.

Vituttaa tollanen. *dissaa**dissaa**dissaa*

--
Tää on mun sigu

eemeli

Posts: 910

#11 • • eemeli
onhan tää ollut odotettavissa bileiden suosion kasvaessa... Jatkossa pitää vaan luottaa enemmän järjestyksen valvojiin. Esim Hesperian poket teki hienoa työtä heittäessään ne pellet heti ulos.

--
celebration generation

hallucinogen

Posts: 8,190

#12 • • hallucinogen Edain
Näin gloriassa kerran kun sellainen helvetin iso äijä meni haastaan riittaa yhelle pienelle sällille kun se sattu pari kertaa mulkaseen sitä *eiei*
On muuten klubbarissa kuvakin siitä köriläästä

--
pikku-*possu*

nemo

Posts: 656

#13 • • nemo Wanha kettu

eemeli:
onhan tää ollut odotettavissa bileiden suosion kasvaessa... Jatkossa pitää vaan luottaa enemmän järjestyksen valvojiin. Esim Hesperian poket teki hienoa työtä heittäessään ne pellet heti ulos.



Toihan järjestyksenvalvojan tehtävä on. Tätä varten ravintolassa saisi olla ammattitaitoiset poket jotka osaavat toimia eri tilanteissa. Tällä en siis tarkoita perinteisä 'natsipokeja' vaan pokeja jotka saavat jengin rauhoittumaan ilman väkivaltaa ja tarvittaessa poistavat häiriköt paikalta.

Uhuu koitti ilmeisesti peräänkuuluttaa jotain tekoja asiakaskunnan puolelta kun Premin henkilökunta ei asiaan puutu. Mitähän ne teot voisivat olla? Yksi keino on tietysti äänestää jaloillaan, mutta on vaan sääli jos joutuu jättämään bileet väliin noin typerän syyn takia.

--
Tää on mun sigu

Jone

Posts: 8,258

#14 • • Jone Archibald Haddock
Viimeksi eilen Premin aamuissa jouduin todistamaan sitä ”ihanuutta” kun muutama kpl joko itä- tai etelänaapurista lähtöisin olevaa kaveria ensin päätti ottaa oikeuden lähennellä ihan ketä tahansa ja kun tätä ei katsottu suopein silmin niin eräs seurueemme naisista sai nyrkistä. Tämän jälkeen ravintolasta oman turvallisuutensa nimissä poistui ko. nainen, ja poket eivät isoista puheista huolimatta heittäneet häiriköitä ulos vaan nämä jatkoivat ravintola-aamua kaikessa rauhassa pelon ilmapiirin vallitessa muiden keskuudessa. Räyhääjäpaskiaiset uskalsivat vieläpä sanoa pokeille että nyrkistä saanutta naista ei heidän puolestaan tarvitse poistaa ravintolasta koska tämä (peloissaan) pyysi heiltä anteeksi tapahtunutta.

Vähän ennen aamuysiä päätin lähteä himaan ja sen jälkeen ko. häiriköt olivat kuuleman mukaan pätkineet vielä ainakin paria muuta asiakasta ja heitä ei siitä huolimatta poistettu ravintolasta. Olivat kuulma (pokejen kertoman mukaan) ravintolan omistajan VIP-asiakkaita, joka näköjään oikeuttaa nykyään ainakin Premissä tekemään ihan mitä tahansa.

Nyt on kerrankin tämä hymiö --> *dissaa* paikallaan.

Vaikka mä en ehkä aina muuten jaksa olla niin PLUR kun monien teistä mielestä pitäisi niin väkivaltaa vastaan olen kaikissa sen muodoissa ja likipitäen tilanteeseen katsomatta. Luulisi että ihmisten puusta putoamisesta olisi jo sen verran aikaa että kukaan ei enää saisi nautintoa moisesta öykkäröinnistä, mutta ilmeisesti tietyissä porukoissa idiotismi on edelleen kovassa huudossa.

[muokattu 16.6.2003 15:29]
Avatar
#15 • • wxw Guest
Nii-i ja sit ku ne on vielä sellasia joita ite tietää eikä sille oikee voi mitn tehä ku tiiä mit sit tapahtuu. Ihan yleinen kommentti. EI LIITY JONEN VIESTIIN
[Nuclear]

Posts: 5,855

#16 • • [Nuclear] el aprendiz
Miten on virkavallan paikalle soittaminen? Sit ku huomais rähinää, niin mainitsis ekaks ravintolan henkilökunnalle, et jossei ne puutu asiaan, niin ei ne jätä muuta vaihtoehtoo ku virkavallan paikalle kutsuminen ja se tuskin on parasta mahdollista mainosta kyseiselle ravintolalle. Jos esim. puhelimessa mainitsee tyyliin ”henkilökunta ei puutu asiaan kun rähinöijät on VIP-asiakkaita”, niin oisko mahdollista, että poliisilaitos ottais sit jälkeenpäin yhteyttä omistajaan ja kyselis mitäs meininkii tää on? Okei, uskon ettei kukaan juhlija ilahdu ku sinivuokot pukkaa paikalle ja kaikki fiilikset menee sit kuitenkin, mut mut...tiedä häntä.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

jUSSi

Posts: 1,377

#17 • • jUSSi äkäinen vanhus

[Nuclear]:
Miten on virkavallan paikalle soittaminen? Sit ku huomais rähinää, niin mainitsis ekaks ravintolan henkilökunnalle, et jossei ne puutu asiaan, niin ei ne jätä muuta vaihtoehtoo ku virkavallan paikalle kutsuminen ja se tuskin on parasta mahdollista mainosta kyseiselle ravintolalle. Jos esim. puhelimessa mainitsee tyyliin ”henkilökunta ei puutu asiaan kun rähinöijät on VIP-asiakkaita”, niin oisko mahdollista, että poliisilaitos ottais sit jälkeenpäin yhteyttä omistajaan ja kyselis mitäs meininkii tää on? Okei, uskon ettei kukaan juhlija ilahdu ku sinivuokot pukkaa paikalle ja kaikki fiilikset menee sit kuitenkin, mut mut...tiedä häntä.



tää vois toimii. tarpeeks kun sinivuokot vierailee niin lääninhallitus alkaa repii lupia pois ravintolalta. Tämä ainakin pakottaisi ravintolan poistamaan häiriköt.
Avatar
#18 • • Relic Guest
täällä puhutaan asiaa :)
nemo

Posts: 656

#19 • • nemo Wanha kettu

Relic:
täällä puhutaan asiaa :)



Kerrankin *iloinen*

--
Tää on mun sigu

Jone

Posts: 8,258

#20 • • Jone Archibald Haddock
Niinpä niin, jos kyseessä olisi Highlightin kaltainen mesta niin olisin jo itse soittanut niille kytille, koska mua ei pätkääkään kiinnostaisi mitä kyseiselle raflalle käy koska en siellä kuitenkaan itse haluaisi käydä. Premissä olisi kuitenkin Essentialien ja Everien merkeissä hauska käydä vastaisuudessakin ja vaikka väkivallattomuus onkin prioriteetti nro 1 tässä tapauksessa niin en myöskään toivoisi että näiden bileiden järjestäjille (joista varsinkin toista pidän kovasti arvossa) Venuen menettämistä.

Mut joo, ei kai tässä kohta ole paljon vaihtoehtoja jos/kun meno ei tunnu muuttuvan.