Tänään buusterissa oli sellasen hattupäisen misun haastattelu. Mikään yksittäinen lause ei käyny ärsyttämään, mutta se kävi, että se vastas kysymyksiin aina yhdellä tai kahdella sanalla, loput 50-100 sanaa oli jokseenkin seuraavaa täytesanasettiä:
et sillee
niinku
tota
sit
munmielest
tai jotain
"Tota mun mielestä pettäminen niinku johtuu tota siitä, et sillee niinku ei oikeen niinku tota pysty sillee puhumaan niinku sen tota kumppanin kans ja sit tota niinku silleen sit tota pettää tai jotain mun mielest."
Oon kait maininnut tän aikasemminkin tässä topikissa, (?) mutta melkeen ärsyttävimmästä päästä on sanonta: "Aikaa aikaa kutakin." tai "Kaikella on aikansa!"
Nykyään saan duunissa kuulla melko useasti sanontaa: "Näin se homma etenee!"
.
.
.
S**TANA!
Sillon ku pentuna rypäs pyörällä turvalleen asfalttiin niin et verta tuli kyynärpäist ja vähän muualtaki, niin siinä köpöttää pari mummoa ohi ja pysähtyy kysymään et "sattuko?" Tekis mieli sanoo et "no miltä &%¤/@ta näyttää?! hyvältä tuntuu asfaltti poskessa! noh, ei mitään mummoja vastaan mutta vois ehkä miettiä mitä tulee puhumaan kun hermot muutenkin jo pinnas..
Jago, 5.6.2006 18:34:
joo toi on mielenkiintoista.. ittekkin venytän noi sanat jostain kummasta.
tosin käytän lausetta eeeeii ku määäää vaaaaa kaatteelen*nauru*
Mä osaan niin kuvitella sut sanomassa tätä, pää sillee ihan vähän kallellaan
sapeli, 6.6.2006 01:49:
--- Jago, 5.6.2006 18:34:
joo toi on mielenkiintoista.. ittekkin venytän noi sanat jostain kummasta.
tosin käytän lausetta eeeeii ku määäää vaaaaa kaatteelen*nauru*
---
Mä osaan niin kuvitella sut sanomassa tätä, pää sillee ihan vähän kallellaan
joo pään pitää ehottomasti olla vähän kallellaan ja naamalla pitää olla semmonen typerä hymyntapanen sitä sanoessa*hihu*
ei mene lause kategoriaan ihan tällaisenaan, mutta vihaan kun joku viljelee sanaa tavallaan lauseiden väliin.
Joskus koulussa jouduin istumaan joidenkin ihmisten lopputyön arviointitilaisuuksia ja parissakin esityksessä meni aihe kokonaan ohi korvien, kun jäin kuuntelemaan vain niitä tuhansia ja tuhansia "tavallaan" lisäyksiä.
Ajattelinkin, että tämä on varmasti tottumattomien puhujien ongelma, mutta olen havainnut sitä "ammatti"puhujissakin. Heti jos joku sanoo tavallaan, korvat lukkiutuu siihen väkisinkin :S
"Miten menee?" <-- kysymys jonka yksi pomoistani esittää pariin kertaan päivässä. Ei siihen voi vastata kuin että "Ihan jees" tai "Eitäs mitään" vaiok tekis mieli huutaa "teen täs samaan tapaamiseen kolmea eri taustaa eli teidän hommia enkä saa siitä edes palkkaa ja kaikki kiskoo eri suuntiin, et miten kuvittelet et menee?"
Luonnollisesti toinenkin ärsyttävä lauseiden viljelijä löytyy töistä, viereisellä pöydällä työskenetelvä henkilö joka AINA kiittäessään sanoo "mille grazie".
Joo, mulla on liikaa angsteja ja kaikki käy hermoille.
No kannan minäkin nyt korteni kekoon tässä aiheessa..
eli mulla savu nousee korvista jos kysyn esim. jotain et "voitasko mennä sillo sinne ja tänne ja jne.." nii vastaus on "noooooo katotaan nyt" tai katsotaan sitä sitten..