Selän takana puhuminen ja juoruaminen niin ettet sinä tiedä mistä on kyse.

41 posts, 3 pages, 23,606 views

seollaQ77

Posts: 299

#1 • • seollaQ77 sauvasekoitin
meidän työpaikalla on yksi teho-manaaja se keksii ja välillä muuttaa juttuja ja se o miun mielestä tosi huvittavaa itse naureskelen sen juoruille aina ja uskonhan minä eläviin kiviinkin ni tottakai sen juttuihinkin*hmph*
Avatar
#2 • • shiva Guest
juu-u, tuttu aihe minulle. ehkä jopa vähän liiankin tuttu..
todella paskamaista juoruta, ”puhua paskaa” selän takana ja siinä samalla nauttia saamastaan ”vallasta”. saa nauraa ivallisesti toiselle ja saada muutkin mukaan, ja jopa mahdollisesti kokonaan dissaamaan toista.

mutta itse uhrista... juorut voivat pilata koko elämän. ei pysty miettimään mitään muuta kuin juoruja, ja ei ehdi muuta kuin tuntea itsensä vainoharhaiseksi seurassa kuin seurassa. tuntuu ettei missään ole oikein hyvä olla ja alkaa koko ajan voida enemmän ja enemmän henkisesti pahoin. tuntuu ettei voi tehdä mitään, koska tekee kuitenkin väärin ja saa vain lisää ivaa ja juoruilua osakseen.
koko juttuhan olisi ihan läpihuutojuttu, jos juorujen kohde ei saisi koskaan tietää että hänestä juorutaan. mutta valitettavasti se ei mene näin. aina jostain tihkuu jotain tietoa ja siinähän sitten selitellään ja vatvotaan. kukaan ei kerro missään vaiheessa täyttä totuutta asiasta.. monia kaunisteltuja versioita kuulee useitakin.
lopulta ei uskalla luottaa kehenkään, ei välttämättä edes itseensä..

miettikää mitä juoruilette ja onko siihen todella ”aihetta”.
Blues

Posts: 5,414

#3 • • Blues Koning van Afrika
Perseestä se on jos joku puhuu selän takana. Itse joko vain olen välittämättä koko jutusta tai sitten menen kysymään suoraan että mitä helvettiä.
Ei paljoa vaadi.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Mark

Posts: 7,311

#4 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Osaltaan mun mielestä juoruamiseen vaikuttaa myös oma olotila, jos on ite helvetin väsynyt eikä jaksa juurikaan viljellä mitään uutta plur aaltoa, sitä helposti vaan dissaa jengiä välillä ehkä jopa turhanki tylysti..*uuh* Itse koitan sanoa asiat suoraan ja välttää seläntakana puhumista, muttei siihenkään kyllä aina ihan pysty :( anyways, nykyään toisten seläntakana puhuminen ja kieroilu tuntuu vaan lisääntyneen kokoajan, pikkupennusta lähtien jengi kusettaa ja puhuu paskaa suun täydeltä, kauniit & rohkeat syytteeseen? *igor*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

jUSSi

Posts: 1,377

#5 • • jUSSi äkäinen vanhus

Mark:anyways, nykyään toisten seläntakana puhuminen ja kieroilu tuntuu vaan lisääntyneen kokoajan, pikkupennusta lähtien jengi kusettaa ja puhuu paskaa suun täydeltä, kauniit & rohkeat syytteeseen? *igor*



Se on tämä kilpailuyhteiskunta, jossa kaikki mitataan saavutuksilla, joiden pohjakriteerinäon suosio ja raha. Jjospa jokainen muistaisi tämän kun niitä omia kersojaan sitten joskus kasvattaa. Se on aika paljon kiinni siitä mitä kotona oppii. Rehellisyys ja avoimuus maan perii. Laittakaa nämä attribuutit vaan kiertoon sitten kun joskus lisäännytte.

Niin, ja itselläni tuo selän takana puhuminen ei oikein kuulu harrastuksiin, joskus tulee kirottua jonkun kaverin ärsyttäviä ominaisuuksia (kuten kyvyttömyyttä noudattaa sovittuja aikoja), mutta siihen se jää. Juoruilu ei oo mun juttu.
¡ Previous post about a year ago !
Pablo

Posts: 1,875

#6 • • Pablo
Se on aivan perseestä. Mulle voi suoraan tulla sanomaan ainakin jos on sanottavaa. Mut on ihmisiä kelle ei vihjeet mene perille. *vink*

[muokattu 21.6.2004 12:11]
lohikarme

Posts: 1,730

#7 • • lohikarme RitariVittupää
Perseestä... mulle voi asiat sanoa niin kun ne on *hymy* *ding*

--
Qualis artifex pereo

Riku

Posts: 3,187

#8 • • Riku The Little Prince
Mulla on muutama ohjenuora siihen miten itse toimin. Kaikkea ei viitsi sanoa aina päin naamaa, jos siitä ei ole mitään hyötyä ja sillä vain pahoittaisi toisen mielen, mutta toisaalta siellä selän takana ei sanota mitään mitä ei voisi tarvittaessa sanoa päin naamaakin ja sanojensa takana pysytään. Toisaalta jos kokee tarpeelliseksi ja hyödylliseksi sanoa pahasti päin naamaa, niin siinä ei mielestäni ole mitään väärää niin kauan kuin asialla tosiaan hakee jonkinlaista ”kehittymistä” sen kritiikin saajan toimintaan, eikä vain halua haistatella. Juoruja sun muita ei ylipäätään hirveästi halua levitellä, mutta jos puhuu jostain vastaavasta asiasta, niin tekee aina täysin selväksi että kyseessä on vain kuulopuhe eikä mikään fakta, eikä asiaan pidä siis luottaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

nomic

Posts: 4,120

#9 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Pablo:
Se on aivan perseestä. Mulle voi suoraan tulla sanomaan ainakin jos on sanottavaa. Mut on ihmisiä kelle ei vihjeet mene perille. *vink*

[muokattu 21.6.2004 12:11]



samaa mieltä *joo*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#11 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Tähän oli aivan pakko vastata..

Olen kärsinyt juoruilusta, selän takana puhumisesta ja haukkumisesta lähes koko elämäni. Minut on leimattu milloin miksikin ja juorut ovat olleet todella pöyristyttäviä.. Ja kun en vielä saanut tarpeekseni ilmeisesti kaikesta paskasta. Tein itsestäni julkisen juoruilun kohteen..Mustahan saa nyt puhua mitä vain! Aivan kuin en olisi ihminen ja se olisi jotenkin sallitumpaa. No itsehän tieni valitsin ja siitä kärsin.

Useita vuosia tälläista paskaa kärsineenä, itse vältän viimeiseen asti puhumasta pahaa ihmisistä tai juoruilemasta! Sanon kyllä jos en pidä jostain ihmisestä, mutta turhanpäinen haukkuminen ei kuulu tapoihini. Nykyisin ymmärrän myös paremmin juorujen todellisuuden.. Suuri osa mehevistä jutuista on yhtä suurta valhetta ja sen takia en niitä eteenpäin laita! En halua vaikuttaa tekopyhältä, tottakai jokaiselle joskus sattuu heikko hetki ja vajoaa niin alas että sanoo rumasti toisesta selän takana! Mutta eräs ystäväni sanoi kauniisti minulle kerran..Että kaikkien muiden ihmisten suusta hän on kuullut juoruja ja haukkumista, mutta minun suustani ei koskaan! Ja hän suuresti ihmetteli kiltteyttäni.. Olin tuosta otettu, sillä niin pyrin elämäänkin..

Juoruilla ja paskan puhumisella kukaann ei saavuta mitään! Toivon että jokainen miettisi hetken miksi syyllistyy sellaiseen.. Siitä ei kenellekään tule hyvä mieli ja kukaan ei koko elämää jaksa nauraa kaikelle paskalle mitä itsestään kuulee..Romahdus tulee jossakin vaiheessa. Itse olen rajalla liikkunut jo pitkään.. Kuitenkin vielä suljen korvani ja hymyilen. Kaikista ei tarvitse tykätä eikä voikaan tykätä, mutta kaikkien kanssa voi yrittää tulla toimeen..

Ja vielä kerran jottei kukaan nyt luule että pidän itseäni ylijumalana, niin minullakin on heikot hetkeni silloin täållöin ja saatan sanoa rumasti ihmisestä tai juoruta. Jokaista tekoanikuitenkin kadun.

Että tämmöstä! Rakastetaan toisiamme! *plur*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Leppäkerttu

Posts: 225

#12 • • Leppäkerttu
Kaikista eksoottisinta on kun kuulee itsestään jotain ihan päättömiä juttuja, joilla ei oo mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Herää vaan kysymys kuka jaksaa keksiä niitä juttuja ja mitkä ovat motiivit*ding* Ärsyttävintä on kun kukaan ei suostu suoraan kertomaan mitä puhutaan tai kuka puhuu vaan kaikki seivailee toisiaan. Selän takana kiertää legenda jostain salatutelämätleppäkertusta, jota ei oikeasti ole olemassakaan. Välillä joku rohkea ihminen joka on kuullut tarinoita meikäläisestä rohkaistuu tulemaan juttelemaan ja joutuu pettymään pahasti kun en olekaan transudiilerihuora jne.*nauru*
Ikävää selän takana puhuminen on siksi, että toiset ystävät uskovat niitä juoruja ja alkavat dissaamaan sen takia, mutta eivät kerro varsinaista syytä tai tule kysymään ”kuulin tälläistä, onko se totta?”. Niin pahalta kun se tuntuukin täytyy vain ajatella, että nämä ihmiset eivät sitten olleetkaan oikeita ystäviä, kun eivät tosi asioista jaksaneet ottaa selvää.
Onneksi on niitä oikeitakin ystäviä, jotka eivät juoruista välitä*enkeli*
Roger Roger

Posts: 3,372

#15 • • Roger Roger Kentti
Kohtele toisia niin kuin toivoisit heidän kohtelevan sinua

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Hetu

Posts: 666

#16 • • Hetu hetaro

Roger Roger:
Kohtele toisia niin kuin toivoisit heidän kohtelevan sinua



*joo*
Riku

Posts: 3,187

#17 • • Riku The Little Prince

Hetu:
---
Roger Roger:
Kohtele toisia niin kuin toivoisit heidän kohtelevan sinua

---


*joo*

No toivottavasti kaikki nyt sentään tota ohjenuoraa noudattaa (olen kai optimisti :P), kaikilla ei vaan oo aina sama mielipide siitä kohtelusta ;)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

anri

Posts: 890

#18 • • anri team parempi pitäjä

pHaze:
Mulla on muutama ohjenuora siihen miten itse toimin. Kaikkea ei viitsi sanoa aina päin naamaa, jos siitä ei ole mitään hyötyä ja sillä vain pahoittaisi toisen mielen, mutta toisaalta siellä selän takana ei sanota mitään mitä ei voisi tarvittaessa sanoa päin naamaakin ja sanojensa takana pysytään. Toisaalta jos kokee tarpeelliseksi ja hyödylliseksi sanoa pahasti päin naamaa, niin siinä ei mielestäni ole mitään väärää niin kauan kuin asialla tosiaan hakee jonkinlaista ”kehittymistä” sen kritiikin saajan toimintaan, eikä vain halua haistatella. Juoruja sun muita ei ylipäätään hirveästi halua levitellä, mutta jos puhuu jostain vastaavasta asiasta, niin tekee aina täysin selväksi että kyseessä on vain kuulopuhe eikä mikään fakta, eikä asiaan pidä siis luottaa.



Oon hyvin pitkälle samaa mieltä. *joo*

--
don't go halfway - go all the way

UnityF

Posts: 15,721

#19 • • UnityF joo just se
Miksi sinä välität mitä sinusta on puhuttu selän takana?
Minä en välitä, mulle on ihan sama mitä musta ajatellaan ja suhtaudutaan koska ne jotka tuntee mut niin tietää millainen olen ja hyväksyy mut semmoisenaan kuin olen, jos ne uskoo juoruja niin siitä vaan vapaasti jos se tuo jotain mielihyvää ajatella mut erillaisena kuin olen.
Jokuhan voi puhuu musta epätietoisesti ”paskaa” koska ei tunne minua juurikaan ja kertoo asioita jota se musta tietää mutta ne on virheellisiä koska se ei tiiä kokonaisuutta.
se että tässä topiikissa halutaan tietää kuka sen juorun on laittanu liikenteeseen niin onko siläkään loppupeleissä merkitystä? Mitä silä on väliä? ajattelette haluutte laittaa ihmisen tilittämään ja sitten te alatte mustamaalaaman sitä että toi puhui paskaa musta ja niin kuin juttu etenee niin se tarina muuttuu ja loppupeleissä tekin olette yhtä pahoja kun teijän ”paskanjauhaaja”.
Jourut tulee ja menee niitä on aina, jokaisesta ja ei kenestäkään.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#20 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

UnityF:
Miksi sinä välität mitä sinusta on puhuttu selän takana?
Minä en välitä, mulle on ihan sama mitä musta ajatellaan ja suhtaudutaan koska ne jotka tuntee mut niin tietää millainen olen ja hyväksyy mut semmoisenaan kuin olen, jos ne uskoo juoruja niin siitä vaan vapaasti jos se tuo jotain mielihyvää ajatella mut erillaisena kuin olen.
Jokuhan voi puhuu musta epätietoisesti ”paskaa” koska ei tunne minua juurikaan ja kertoo asioita jota se musta tietää mutta ne on virheellisiä koska se ei tiiä kokonaisuutta.
se että tässä topiikissa halutaan tietää kuka sen juorun on laittanu liikenteeseen niin onko siläkään loppupeleissä merkitystä? Mitä silä on väliä? ajattelette haluutte laittaa ihmisen tilittämään ja sitten te alatte mustamaalaaman sitä että toi puhui paskaa musta ja niin kuin juttu etenee niin se tarina muuttuu ja loppupeleissä tekin olette yhtä pahoja kun teijän ”paskanjauhaaja”.
Jourut tulee ja menee niitä on aina, jokaisesta ja ei kenestäkään.



Niin mulle aina sanotaan..Älä välitä! Ja yritänkin olla välittämättä. Mutta jossain kohtaa raja tulee vastaan..Ei vaan jaksa enää! *uuh* Onneksi minulla on rakkaat ystäväni joihin luotan. Ja uskon että he eivät minusta juorua! Heidän avullaan olen jaksanut hiukan paremmin! *hymy*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..