Digitaalikamerat / kuvaus

856 posts, 43 pages, 432,134 views

nostatus

Posts: 343

#181 • • nostatus

ville:
---
nostatus:
Mitäs sanotte Canon PowerShot Pro-1:stä?
L-sarjan linssi houkuttais kovasti... muutenkin pieni koko on plussaa verrattuna 300d:hen.

Onko kokemuksia?

---


Se, että kameran linssissä on L -merkki ei lopulta oikesti tarkoita yhtään mitään. Kyseinen temppu on jälleen yksi keino markkinoida ja edistää canonin myyntiä (vrt zeiss lasi sony 828:ssa, joka osoittautui paskaksi)

Pro-1 on varmasti erinomainen kamera ja kenties hintaluokkansa parhaimmistoa. Silti kyseistä kameraa vaivaa kaksi perusongelmaa, joista ei vaan voi päästä eroon pienellä kennolla:

1) 8 mpix ja 2/3” kenno = kohinageneraattori
2) 2/3” = linssi polttoväliä 7.2 - 50.8 = järkevillä polttoväleillä syvyysterävyys ääretön

Jos ja kun nuo seikat eivät haittaa ja kompaktius on tärkein kriteeri pro-1 on varmasi loisto-ostos.

Ero 300D tai D70:een on naurettavan pieni, mutta mahdollisuudet ovat täysin erilaiset. Jos harrastusta on oikeasti tarkoitus laajentaa ei vaihtoehtoja lopulta ole kuin yksi.



Jesh, kiitän.

Ajattelinkin, että tossa on varmaan se pienempi \”kohisevampi\” kenno. Kompaktius kyllä houkuttais, koska järkkäriä ei oikein millään jaksa kantaa mukana, mutta toisaalta ketuttaa sitten myöhemmin jos haluaa vaikka pitkän putken, jossa on esim. kuvanvakain niin pro-1:n sitä ei saa enää millään.

Kyllä se varmaan 300d on ostettava.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

[Nuclear]

Posts: 5,855

#182 • • [Nuclear] el aprendiz

nostatus:
Jesh, kiitän.

Ajattelinkin, että tossa on varmaan se pienempi ”kohisevampi” kenno. Kompaktius kyllä houkuttais, koska järkkäriä ei oikein millään jaksa kantaa mukana, mutta toisaalta ketuttaa sitten myöhemmin jos haluaa vaikka pitkän putken, jossa on esim. kuvanvakain niin pro-1:n sitä ei saa enää millään.

Kyllä se varmaan 300d on ostettava.


”Pitkä putki, jossa on esim. kuvanvakain”...noista tötteröistä saat maksaa jo niin maan perkeleesti, mihis moisia tarvisit?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

W

Posts: 1,049

#183 • • W
Tere, itse olen ollut jo pitkään ostamassa kameraa, mutta hyvin, hyvin, hyvin kohtuuhintaista (eli pa***a?) Saako jostain digi-kameraa jollain parilla sadalla, jolla oikeasti pystyisi kuvia ottamaan (joista viellä saisi selvääkin ;)

Pieni apu aloittelijalle! ja tosiaankin aivan harrastelijatason vehje riittää....kunhan on halpa ja mahdollisimman hintansa arvoinen. *ding*
diezel

Posts: 430

#184 • • diezel -

William-78:
Tere, itse olen ollut jo pitkään ostamassa kameraa, mutta hyvin, hyvin, hyvin kohtuuhintaista (eli pa***a?) Saako jostain digi-kameraa jollain parilla sadalla, jolla oikeasti pystyisi kuvia ottamaan (joista viellä saisi selvääkin ;)



Kahdella sadalla saa kyllä jo ihan ok näppäilykameran uutena, mutta lisärahaa palaa sitten vähintään siihen muistikorttiin (128MB : 27-44 eur, 256MB : 46-68 eur) sekä mahdollisesti lisäakkuihin ja suojapussukkaan.

esim.
Minolta X20
Canon PowerShot A300
Sony DSC-P32
Canon PowerShot A60
Nikon CoolPix 2200

Arvosteluja esim:
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

[muokattu 7.4.2004 22:57]
W

Posts: 1,049

#185 • • W
Kiitoksia! Ostan varmasti tuon canonin mallin a, mutta siitä a310:n....varmaan ihan sama vehje....?....maksaa atk-agentissa 179E, joten muistikortteineen ja postikuluineenkin joku 230-240e...ei paha jos kerran pelittää! Kiitos infosta! *hih*
nostatus

Posts: 343

#186 • • nostatus

[Nuclear]:
---
nostatus:
Jesh, kiitän.

Ajattelinkin, että tossa on varmaan se pienempi ”kohisevampi” kenno. Kompaktius kyllä houkuttais, koska järkkäriä ei oikein millään jaksa kantaa mukana, mutta toisaalta ketuttaa sitten myöhemmin jos haluaa vaikka pitkän putken, jossa on esim. kuvanvakain niin pro-1:n sitä ei saa enää millään.

Kyllä se varmaan 300d on ostettava.
---

”Pitkä putki, jossa on esim. kuvanvakain”...noista tötteröistä saat maksaa jo niin maan perkeleesti, mihis moisia tarvisit?



No en nyt just mihkään, mutta mistä sitä ikinä tietää mitä sitä innostuu kuvaamaan tulevaisuudessa. Vaikka tipuja. Siis niitä eläimiä.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

diezel

Posts: 430

#187 • • diezel -

William-78:
Kiitoksia! Ostan varmasti tuon canonin mallin a, mutta siitä a310:n....varmaan ihan sama vehje....?....maksaa atk-agentissa 179E, joten muistikortteineen ja postikuluineenkin joku 230-240e...ei paha jos kerran pelittää! Kiitos infosta! *hih*



Jos tuolla valitsee Canon A310:n ja A300:n niin eipä paljoa eroa löydy:
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Tosin tossa A310:ssa suurin aukko on 3.6, eli en tiedä bilekuvien onnistumisesta, sekä tossa A310:ssa ei ole zoomia ollenkaan. Mut ihan ok kai tän perusteella ainakin:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a300_pg5.html
ezzy

Posts: 8,060

#188 • • ezzy Droid-pappa
a60 alkaa oleen jo alle 200e monissa paikoissa, mielummin se kuin a300

edit: 185e näemmä hintaa netssonissa ja verkkokauppa.comissa 186e

[muokattu 8.4.2004 11:26]
diezel

Posts: 430

#189 • • diezel -

ezzy:
a60 alkaa oleen jo alle 200e monissa paikoissa, mielummin se kuin a300

edit: 185e näemmä hintaa netssonissa ja verkkokauppa.comissa 186e



Parempi kamera varmaan, mutta toi A310/300 on kiva näppäilykamera jos pitää tärkeänä sitä, että olisi kokoajan mukana mahdollisesti.

Ja ehkä kannattaisi WIlliam-78:n vielä miettiä ennen kuin kauppaan ryntää. Uusiimmassa Kamera-lehdessä näytti ainakin olevan malleja jonkun verran esitelty ilman sen kummempaa vertailua, ehkä voi saada jotain inspiraatiota?
nostatus

Posts: 343

#191 • • nostatus
Ajattelin nyt tilata 300d:n http://www.technikdirekt.de:stä, onko kellään kokemuksia? Ja minkähänlainen saatavuus kameralla on? Soitin Foto-Tapioon, ja ne sano että tilaukset on lähtenyt viime joulukuussa eikä vieläkään ole saapunut, verkkokaupaan taas oli viime kuussa tullu yli kymmenen kameraa... tiedä sitten onko technikdirektissä hyllyssä.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

[Nuclear]

Posts: 5,855

#192 • • [Nuclear] el aprendiz

nostatus:
Ajattelin nyt tilata 300d:n http://www.technikdirekt.de:stä, onko kellään kokemuksia? Ja minkähänlainen saatavuus kameralla on? Soitin Foto-Tapioon, ja ne sano että tilaukset on lähtenyt viime joulukuussa eikä vieläkään ole saapunut, verkkokaupaan taas oli viime kuussa tullu yli kymmenen kameraa... tiedä sitten onko technikdirektissä hyllyssä.


Taitaapi olla ihan luotettava kauppa, nykyään sieltä ei vaan saa postiennakolla Suomeen, niin siksi tilasin itse AC-Fotosta (www.ac-foto.de). AC-Fotossa taitaa olla jonkin verran kalliimmat hinnat, mut palvelu on kyllä ensiluokkaista (omassa tilauksessa oli pientä häikkää) mitä foorumeilta lukenu. Ja mitä tuotteen saatavuuteen, niin äkkiäkös sen maililla kysäsee, AC-Fotossa vastaukset tuli paris kolmes tunnis työaikana. Jos ite saisin suositella heti mitä kannattaisi ottaa samalla kertaa, niin kehottaisin harkitsemaan EF 50/1.8 II objektiivia (~100), hinta/laatu-suhde käsittämättömän hyvä.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

akir0

Posts: 2,554

#193 • • akir0 idleRPG champion 2009
AC-Fotoa voin edelleen suositella. Lähemmäs 10keurolla ollaan kaverin kanssa jo ko. paikasta tilattu ja aina toiminut ensiluokkaisesti. Voi maksaa postiennakolla tai luottokortilla tosiaan.
Progress

Posts: 955

#194 • • Progress
mulla vaan ihan peruskamera. Eli Nikon Coolpix 2000. Veljeltä lainailen jatkossa parempaa Canon A80- kameraa. Silläå luulis saavan jo perempii kuvii. *iloinen*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

diezel

Posts: 430

#195 • • diezel -

ezzy:
eipä a60:kään koolla ole imho pilattu...



Eipä joo, mutta ei varsinainen kompakti ole A310:n tyyliin. Ois tollanen tosi kompakti ja pieni kiva olla kakkoskamerana mitä voisi sitten kännykän tavoin kuljettaa aina mukana, ei ihan V1 mene niin helposti, vaikka senkin taskukameraksi lasken.
ville

Posts: 3,780

#196 • • ville olen oikeasti ujo

nostatus:
Ajattelin nyt tilata 300d:n http://www.technikdirekt.de:stä, onko kellään kokemuksia? Ja minkähänlainen saatavuus kameralla on? Soitin Foto-Tapioon, ja ne sano että tilaukset on lähtenyt viime joulukuussa eikä vieläkään ole saapunut, verkkokaupaan taas oli viime kuussa tullu yli kymmenen kameraa... tiedä sitten onko technikdirektissä hyllyssä.



Ennenkuin tilaat kameraa mistään liikkeestä kysy postilla tai soita ja varmista että kameraa on varastossa .... muuten voit joutua odottamaan pari kk ....

Itse olen tilannut kaiken technikdirektiltä, eli varmaan lähemmäs kymmenen pakettia ilman yhtää ongelmaa. Tilaukset olen tehnyt maanantaina ja paketti on ollut kotiovella perjantaina. Ennen tilausta olen aina soittanut sinne ja varmistanut varastotilanteen. Puhelimessa palvelu on ollut loistavaa ja saksalaiset ovat puhuneet erinomaista englantia.

Ainoa haitta tossa liikkeessä on, että saattavat vaatia kopiota ajokortista ja visasta kun ekaa kertaa tilaa.

Voin kyllä suositella.

Maksun olen suorittanut aina visalla, sillä jos jokin menee pieleen luottokunnasta saa helposti palautuksen.
ezzy

Posts: 8,060

#198 • • ezzy Droid-pappa
eikös siihen saanut jotain 10D:n laajempiakin ominaisuuksia firmispäivityksellä?
Nomify^

Posts: 66

#199 • • Nomify^ aye!
Itsellä ollut Minolta Dimage Z1 kohta 3kk, kuvattua on tullut ja ihan mukavalta kameralta vaikuttaa. Ja säätöjä tuossa on mulle ihan tarpeeks ku on valotusaikaa, ISO:a, valkotasapainoa jne.. *vink*
JustinSan

Posts: 822

#200 • • JustinSan Nullius in verba
Itse olen jo vähän aikaa intoillut valokuvauksesta ja nyt olisikin tarkoitus ostaa ensimmäinen ihka oma kamera. Valintaprosessi on ollut meneillään tässä kohta pari kk. Aluksi suunnitelin A70 ostoa. Sitten A80. Sitten aloin vakavasti harkitsemaan Fujifilmin S5000-vehjettä kunnes havahduin Sonyn 717-vempaimen olemassaoloon Aluksi meinasin kyllä senkin jättää väliin koska steve's digicamin mukaan siinä ei ollut tuki kuin memorystickille (eli ei memorystick pro:lle) mutta nyt kun tarkemmin perehdyin asiaan totesin, että useimmat (esim. dpreview) kyllä väittävät, että myös protikkuja tuo söisi niin alkaa näyttää vääjämättä siltä, että tuo se taitaisi olla kamera minulle ja luultavasti tässä kohtapuoleen valuutta vaihtaa omistajaa.

Onhan tuo pari vuotta vanha mutta kun vertaa samassa hintaluokassa pyöriviin uusiin kameroihin, niin kyllä tuo ominaisuuksiltaan ja monipuolisuudeltaan tuntuisi ne pesevän aika kirkkaasti. Jos kuva oli kaksi vuotta sitten hyvä niin tuskin se kaksi vuotta myöhemmin huono on (ellei joku ilkeämielinen taho ole sitten mennyt asentamaan digikämeihin parasta ennen-päivää :P)

Hupaisaa kun katsoo tuota skaalaa mietityistä kameroista tai lähinnä hintakehitystä (a70 nykyään n. 200e -> 717 ~600 *hymy* ) mutta järkeilin asian niin, että eihän kukaan kilpa-ajaja hyppää suoraan formulan rattiin vaikka varaa olisikin eli siis pystyisin luultavasti ”suht” kivutta hankkimaan jonkun 300d:nkin härpäköineen mutta kuten sanottu näin n00bille suurin osa niistä kaikista ominaisuuksista menisi ohi kovaa ja korkealta. Joten olen päättänyt ostaa kameran joka ei maksa aivan mansikoita mutta en kuitenkaan ihan leluakaan vaan vekottimen joka tarjoaa runsaahkosti ominaisuuksia ja kasvunvaraa.

Muttajuu, tosiaan valaiskaa ihmeessä jos on jotain erityisempää huomautettavaa tuosta kamerasta tai suositella jotain toista ~samoilla ominaisuuksilla brassailevaa sielunvarastajaa :)

[muokattu 20.4.2004 21:49]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."