119 posts, 6 pages, 15,892 views
Tyhjänpäiväinen vittuilu tekee tästä foorumista entistä hiljaisemman kun kukaan ei viitsi kirjoittaa / antaa muutakaan kontribuutiota kun seurauksena on vaan jotain random-perseilyä jostain kohtuullisen epärelevantista asiasta.
No hei mähän sanoin että toi oli turhaa valitusta. Musta foorumit tekee hiljaseks se ettei missään saa kertoa mielipiteitään vaan aina pitäis olla nöyristelemässä ja pyytelemässä anteeks "paikan omistajilta".
ehkä tää on jotain seurausta siitä että on hypännyt aikoinaan suoraan träkkereistä vst-ympäristöön, eikä oo missään vaiheessa oikeesti tullut sellasta tilannetta että ois ollut pakko käyttää pelkästään hardissynoja midisekun ohjaamina.
vähän sama homma ollut itellä, parempi tehdä just niinku itestä tuntuu.. siitä on seurannut vaan yks harmillinen piirre - yhtä nopeesti sen kun uuden hardislaitteen tai softasynan omaksuu sen käytöstä pystyy myös luopumaan, jolloin yleissoundi muuttuu turhan nopeeseen tahtiin eikä tule kunnolisia linjauksia ja tyylejä omaan matskuun. pitemmälle ajatellen oonki alkanu hakeen jotain originaalia juttua, senkin uhalla että joutuu perehtymään ja opettelmaan soundien tekemisen ja ohjaamisen vaikeimman kautta.
colonian1,
battery3 ois sinäänsä hyvä softa samplejen soitteluun ja manipulointiin, mutta se on kai auttamattoman buginen. oon kuullut tosi paljon valitusta siitä miten se on hidas ja kaatuilee ja ärsyttää. en tuhlaisi siihen rahojani ennenkuin native instruments saa niitä pahimpia mokia korjattua.
Oon kullu vähän samaa. Netti on sitäpaitsi pullollaan kaikenlaisia samplereita, ilmasia ja maksullisia, jotka tekee samat jutut. Suosittelen käyntiä kvraudio.com:n kautta ja testailla, mikä toimii itelle.
Henk.koht ei diggaa tehdä rumpuja sampleilla ollenkaan, poislukien luppi/hiphop/dnb-meinigit. Rumpusynällä saa imo paljon läskimmän basarin + muihin saudiehin oman kädenjäljen.
Oon kullu vähän samaa. Netti on sitäpaitsi pullollaan kaikenlaisia samplereita, ilmasia ja maksullisia, jotka tekee samat jutut. Suosittelen käyntiä kvraudio.com:n kautta ja testailla, mikä toimii itelle.
jooh... sehän siinä. tosin battery on kyllä aika hyvä all-in-one -rumpusampletyöasema noin ominaisuuksien puolesta, mut ehkä mielummin fxpansionin guru sit kuitenkin jos tollasta tarvii. siinä on sentään kivat luuppisilpomistyökalutkin.
Henk.koht ei diggaa tehdä rumpuja sampleilla ollenkaan, poislukien luppi/hiphop/dnb-meinigit. Rumpusynällä saa imo paljon läskimmän basarin + muihin saudiehin oman kädenjäljen.
riippuu rumpusynasta ja sampleista... esim tosi suures osas softarumpusynoista on imo liian laiskat (hitaat, ehkä väärän muotosetkin) envelopet varsinkin softapuolella että sais TOSI tiukkoja saundeja aikaan. ja toisaalta, jos otat hyväst rumpusynasta basarisamplen niin ei se sen vähempää läski oo :-) hyvän kuulosiahan niitä kyllä on softapuolelkin, esim microtonicista diggaan tosi paljon.
ylipäätään toi on tosiaan aika genresidonnaista, jos duunaa jotain Perinteisen Elektronista saundia niin voi ihan hyvin pärjää pelkil rumpusynoilla mutta ite harvoin tulee semmosta tehtyä, ja kyl sitä aina tarvii jonku verran sampleja tai äänitettyjä raitoja messiin.
Fxpansionin DR-008 on aikas hyvä kompormissi ton sample vs syna dilemman väliltä. Padeihin voi ladata sekä sampleri että synamoduleita ja molempia löytyy monta sorttia. Porukka voi vielä ite koodata omat modulinsa tohon niin laajennettavuuttakin löytyy.
auts. arvaa vaan, kuinka paljon vituttaa että DR008 on discontinued, ja että siitä ei oo mäkkiversiota?
olin yhden kokonaisen albumin verran käytännös täysin riippuvainen DR008:sta ja phatmatik prosta samplejen soittelun suhteen, ja DR008 on simppelin ja nopeen käyttöliittymädesignin suhteen selkeesti paras rumpusamplerisofta mitä oon testannut. bonarina todella kevyt, ja modulaarinen rakenne on vielä ihan törkeetä luksusta, harmi ettei oikein ottanut tuulta siipiensä alle. varmaan sillä viimeseks jääneelläkin versiolla vois vielä pärjätä muuten, mut kun eipä tuu tehtyy windowsilla musaa.
oikeestaan ainoot vaihtoehdot mulle täl hetkellä on RM IV ja battery 3 ja pienen testailun jälkeen molemmat tuntuu aika kömpelöiltä. fxpansion gurua testasin joskus ajat sit ja se oli tosi monipuolinen mut tuntu myös olevan raskas ja tulevan vähän liikaa tielle kun yritti tehdä vaan juttuja nopeasti. pitäis varmaan evaluoida uusiks nyt kun taitas olla universal binary -demoversio kai ulkona. jos jollakulla on nopeista UB-rumpusamplerisoftista hyviä ehdotuksia niin otetaan vastaan.