Ja kymmenien uskomattoman hienojen ja monipuolisten softasynien testaamisen jälkeen olen palannut ihan oikeasti tekemään 90% synasoundeistani Reasonin Subtractorilla, koska sen simppelimmäksi ei soundinvääntö enää mene. Ja loput 10% sitten Reasonin muilla vehkeillä. Vanhuus tuo muassaan laiskuuden :)
Mä en myöskään jaksa käyttää kaikenmaailman uusia softasynia, koska niissä on usein käytettävyys unohdettu ja parametreja on miljoona mitä voi säätää. Vaikuttaisi siltä, että kun ei soundia osata parantaa, niin lisätään sitten vain ominaisuuksia kauheat määrät, että pystytään edes jollain alueella pistämään paremmaksi kuin jokin toinen softasyna. Ja tehoahan nuo tuppaavat myös vievän aika tavalla. Mun mielestä parhaat softasynat on kevyitä ja simppeleitä. Reasonia en ole käyttänyt, mutta sen synat vaikuttavat vielä järkeviltä. Samoin esim. logicin synat. Ja vaikka softa vs. hardis-väännöltä aina yritetään välttyä, niin pakko vielä sanoa, että harvasta softasynasta kuitenkaan kuulee yhtä laadukasta soundia kuin monista hardis-synista, joissa myös jyllää softa sisällä. Kaikki ei vaan osaa koodata yhtä hyvin. :)