äänilähteistä (edit 6.6.2007)

119 posts, 6 pages, 15,643 views

Avatar
#1 • • Edited colonian1 Guest
Mun mielestä synat löytyy sillain että paat vaan postia bändille jonka soundeista pidät, ja kysäset rohkeesti mitä geareja ne käyttää..nii ei siiten tartte tehdä turhia ostoksia...synista jotka ei sovi sun makuun :=)
universumin paras syna on KORG Z1 v_v
Topicin aiheesta vapaata keskustelua
Suuta ei saa soittaa, se ei ole kohteliasta...kaikkien etu että keskustelu on rakentavaa.Good sense of humour is also allowed :-).
Kiitos.

alla eriddäin Spicy link:
http://www.astral-projection.com/control/index.htm
YoDa vauhdissa :-)
-peace-
Avatar
#2 • • Edited bulk Guest
Kunnon klubitusthriidi, huh?

En allekirjoita tuota Z1:stä universumin parhaaksi synaksi, maailmassa on niin paljon hyviä analogejakin.

Enemmän se on kiinni KUINKA niitä synia käyttää kuin MITÄ syntikoita sitä ruuvailee.
Avatar
#3 • • Roz Guest
Mun mielestä Reason ohjelman softa synista saa melkein kaiken irti, mitä tarvii :) :)
Avatar
#4 • • R Guest
eikun e-jayon paras syntikka ikinä!!!ihq


mikshän Florian.S tai Ralf.H ei vastaa mun meileihin ja kerro mitä gearia niillä on??
Avatar
#6 • • Tuppu_ Guest
Oikeastaan on täysin mahdoton sanoa, mitkä synat on just ne parhaat ja ainoat oikeat, kun ihmiset käyttää niitä usein ihan eri tavoilla. Sanoisin, että jokaisesta synasta löytyy aina joku hyvä soundi tai ominaisuus, kun vain kaivaa niitä esiin. Samoin tyylilaji vaikuttaa paljon siihen, tekeekö jonkintyyppisellä soundilla mitään. Korgin Z1 esim. mun mielestä oli hieman piikikäs ja kylmä soundiltaan. Saa silläkin hyviä soundeja aikaan, mutta ainakaan oma suosikkini se ei ole sen yleissoundin ja hieman hankalan käytettävyyden takia. Jos nyt jotain suosikkeja pitäisi laittaa kehiin, niin waldorfin microwave xtk ehdottomasti digitaalisista pörpöttimistä ja analogeista alesiksen a6. Molemmissa riittää kaivamista ja soundit on aika täydellisesti mun makuun.
Avatar
#7 • • RA Guest
Saaks ees sekkari olla softaa?

Vai saaks siitäki bugeja, murheita, ajanhukkaa, nysväystä ja silmälasit?
Avatar
#8 • • colonian1 Guest
noi mielipiteet softasynista oli vaan kahden maailmalla menestyvän artistin mielipiteitä kun kysyin mitä synia kannattais hommata.
Duunia pukkasivat molemmat kotistudiossaan myös softalla mutta tuskailivat työläyttä softissa ja käyttivät vain miditykseen ja editointiin.Soundforgea kehui toinen kovasti.
Korg Z1:stä suositteli mikäli haluaisin ns"mad" leadeja.
Olipa softa tai hardware niin makuasioitahan nämä ovat.
Itse esim olin ehdoton psy-trance freak mutta nyt on perhe ja levyhyllyltä
löytyy trancen lisäksi mm vangelis ja bach:n musiikkia :=)
Avatar
#9 • • bulk Guest
Jos päätät, että Z1 on se "place to be", niin hommaa 1/3 hinnalla käytetty Prophecy, synteesi on sama vaikka onkin monologinen, isoveli taisi olla 12-ääninen.

Soolosynassa monologisuus on vielä melkein enemmän etu kuin haitta.
Avatar
#10 • • Roz Guest
Työläys on toki sekin makuasia. Itse luovuin hardiksesta, koska on vain yksinkertaisesti helpompaa klikata softasyna päälle, kuin alkaa räpeltää kaikenmaailman piuhojen, midikanavien ja soundidumppien kanssa. Ja kymmenien uskomattoman hienojen ja monipuolisten softasynien testaamisen jälkeen olen palannut ihan oikeasti tekemään 90% synasoundeistani Reasonin Subtractorilla, koska sen simppelimmäksi ei soundinvääntö enää mene. Ja loput 10% sitten Reasonin muilla vehkeillä. Vanhuus tuo muassaan laiskuuden :)
Avatar
#11 • • Tuppu_ Guest

Ja kymmenien uskomattoman hienojen ja monipuolisten softasynien testaamisen jälkeen olen palannut ihan oikeasti tekemään 90% synasoundeistani Reasonin Subtractorilla, koska sen simppelimmäksi ei soundinvääntö enää mene. Ja loput 10% sitten Reasonin muilla vehkeillä. Vanhuus tuo muassaan laiskuuden :)


Mä en myöskään jaksa käyttää kaikenmaailman uusia softasynia, koska niissä on usein käytettävyys unohdettu ja parametreja on miljoona mitä voi säätää. Vaikuttaisi siltä, että kun ei soundia osata parantaa, niin lisätään sitten vain ominaisuuksia kauheat määrät, että pystytään edes jollain alueella pistämään paremmaksi kuin jokin toinen softasyna. Ja tehoahan nuo tuppaavat myös vievän aika tavalla. Mun mielestä parhaat softasynat on kevyitä ja simppeleitä. Reasonia en ole käyttänyt, mutta sen synat vaikuttavat vielä järkeviltä. Samoin esim. logicin synat. Ja vaikka softa vs. hardis-väännöltä aina yritetään välttyä, niin pakko vielä sanoa, että harvasta softasynasta kuitenkaan kuulee yhtä laadukasta soundia kuin monista hardis-synista, joissa myös jyllää softa sisällä. Kaikki ei vaan osaa koodata yhtä hyvin. :)
Avatar
#12 • • whuf. Guest


Ja vaikka softa vs. hardis-väännöltä aina yritetään välttyä, niin pakko vielä sanoa, että harvasta softasynasta kuitenkaan kuulee yhtä laadukasta soundia kuin monista hardis-synista, joissa myös jyllää softa sisällä. Kaikki ei vaan osaa koodata yhtä hyvin. :)



Tuskinpa kyse siitä on. Enemmänkin ongelma on PC prossujen tehottomuudesta signaalinkäsittely laskennassa. Siinä missä kymmenen vuotta vanha alle euron dsp(EMU10k1 - 24.6mhz) laskee perus IIR filtterin yhdessä prossun kello cyclessä, menee pc prossulla(Intel Core) samaan useita kymmeniä(arviolta ~50). Do the math...
Avatar
#13 • • master bator Guest
Vois vaikka tässä välissä hehkuttaa, että budjettiluokan ratkaisuna Korg EX800 + Moog Slayer ja FM-800 modaukset on ihan killeriyhdistelmä. Mieletöntä vinkunaa kun vetää resot tappiin ja sitä FM-nupikkaa reilusti :) Vielä täytyis testailla miten se skulaa särön läpi. Rokk! Hyviä pädejä irtoaa myös.
Avatar
#14 • • bulk Guest
Ite oon koittanu varovaisesti kiikaroida ko. yhdistelmää edullisesti, mutta on vähä ollu toistaseks hiljasta.
Avatar
#15 • • OSC8 Guest
Mulla on nyt mielipiteet vaihtunu muutaman vuoden takaisista ihan täysin. Esim. mulla on ollu duunikaverin moog prodigy lainassa, ei kyllä enää vois ikinä kuvitellakaan tekevänsä musaa pelkästään rautasynillä saatikka analogivehkeillä joissa ei ole patch memoryjä.

Ihan kiva simppeli 2osc vehje se prodigy on, mutta kun sitä on niiiiiiiiiin vaivalloista käyttää (ja mä olen sentään kasvanut näiden rautalaitteden parissa musiikintekoon ;) ).. Et jos vertaa sitä että avaat logiciin ES1:n päälle ja saat about ihan samat soundit väsättyä mutta täysin automatisoituna yms yms niin kyllä se valinta on mulle aika selvä.. Mä en kuitenkaan kuule tollasessa peruskäytössä mitään eroa soundillisesti näiden kahden välillä - ihan yhtä hyvältä niiden bassot mun korviin kuulostaa.
Avatar
#16 • • R24 Guest

Vois vaikka tässä välissä hehkuttaa, että budjettiluokan ratkaisuna Korg EX800 + Moog Slayer ja FM-800 modaukset on ihan killeriyhdistelmä. Mieletöntä vinkunaa kun vetää resot tappiin ja sitä FM-nupikkaa reilusti :) Vielä täytyis testailla miten se skulaa särön läpi. Rokk! Hyviä pädejä irtoaa myös.



Modasitko ite vai ostitko valmiiksi modatun?

Mä annoin macmavikselle mun Poly800 kun en sillä mitään tehny. Jos tollasen modin sais viriteltyä niin vois käydä ehkä pummailemassa sitä takaisin ;)
Avatar
#17 • • Tuppu_ Guest
OSC8, joo en itekään pystyis kyl tekee musaa pelkillä analogeilla missä ei oo muistipaikkoja ollenkaa. Mullaki on tossa toi sh101, joka on kyllä mielestäni loistava monosyna, mutta olis siihenki niin mukava tallentaa niitä soundeja. Nopeahan sillä on niitä myös tehdä, mutta noinkin yksinkertaisella synteesillä kun saa tehtyä niitä soundeja niin paljon erilaisia, niin olisi hyvä jos voisi selata niitä nopeasti. ES1:stä täytyy kans sanoa, että se on harvinaisen onnistunut softasyna. Tykkään myös sen soundista. Sopii oikein hyvin basslinejen tekoon.
Avatar
#18 • • RA Guest

Vois vaikka tässä välissä hehkuttaa, että budjettiluokan ratkaisuna Korg EX800 + Moog Slayer ja FM-800 modaukset on ihan killeriyhdistelmä. Mieletöntä vinkunaa kun vetää resot tappiin ja sitä FM-nupikkaa reilusti :) Vielä täytyis testailla miten se skulaa särön läpi. Rokk! Hyviä pädejä irtoaa myös.



Moog Slayerillä ainaki on takuu saada kajarit ja korvat särki jos ei varo sen q-boostin kanssa. :D

Muuten kyl imho 800:ssa on melko tylsä saundi mut tuolla sen saapi ainaki huutamaan. :)

FM kuulostais vielä aikas mukavalta lisältä.
Avatar
#19 • • OSC8 Guest
Tuppu_ juu kyllä se jotenkin nopeempaa on rautasynalla vääntää joku mielessä oleva soundi silleen "hands on" esille. Varsinkin jos kyseessä on tälläset esimerkin mukaiset erittäin beisikit subtraktiiviset synat. Ehkä jonkun FM hirviön kaa voi ollakin mukavempi vääntää virtuaalivalikosta niitä painikkeiden asentoja ;)

Mut muuten edut on kyllä softan puolella kaikin puolin, IMHO. Kyllä mä rautaa siis vieläkin käytän, mutta vaan siks kun niitä sattuu oleen nurkissa ja ovat vielä suht käyttökelposia VA-synia tänäkin päivänä.
Avatar
#20 • • master bator Guest

Modasitko ite vai ostitko valmiiksi modatun?



Tutulta ostin silleen, että se teki sen modauksen ennen myymistä ja maksoin siitä sitten vähän ekstraa. En mä uskaltaisi itse tuollaista tehdä :) Kaveri teki kyllä tosi hyvää jälkeä.