RIP Plastic Fantastic

21 posts, 2 pages, 3,967 views

Avatar
#1 • • mr.ana Guest
Tällästa sit tälläkertaa:

"We are very sorry to say, after 12 wonderful years of selling records, we will be closing the doors to our shop in Covent Garden, next Saturday 29th July. The website will also be closing down but there are plans to relaunch in a few weeks.

The shop will be open for a closing down sale from Thursday 27th - Saturday 29th July 11.30am - 7pm. Massive reductions on records, Cds, second hand Technics turntables & listening pods. Everything must be sold!

As from now, there is 30% off all orders, just make an order and we will take 30% off the cost of the records in stock.

Thank you for all your support."

Cheers

Enzo (Vincent Amico)

Managing Director/Label Manager



kyllähän toi pistää skidisti mietityttään taas et missä mennään. Plastic oli mulle Junon ohella THE kauppa kumminkin mistä ulkomailta tuli tilailtua levyjä..tosin tässä viimeaikoina toi mp3 meininki on kieltämättä lähtenyt hieman käsistä.

mikä tässä nyt sit ratkaisuksi? levykaupassa käyminen on mun mielestä kumminkin yks sellainen 'riitti' ja vinyylien plärääminen TEH juttu joka kuuluu tähän ammattiin. se että kaupat kuolee digitaalisen revoluutsionin edellä on aika perseestä. Tietty surkeempaa on jäädä voivottelemaan ja valittaan et duunipaikka lähtee jonkun kilpailevan jutun edestä..Markkinat kumminkin jyllää ja uusia kilpailumuotoja on pakko kehittää.

plasticin kohdalla veikkaan et ne siirtyy jossain muodossa verkkokauppaan- kumminkin aika monta labeliä talossa ja semihyvät suhteet jakelijoihin, ellei sit ihan kokonaan digimuotoon..
Avatar
#2 • • Tapi T Guest
No voi paska. :(

Nyt vois olla peliliike lähteä käymään Plasticin kaupassa ja hommata hullut läjät lisää vinyyliä hyllyyn.
Avatar
#3 • • _U Guest
Turha tota on ihmetellä. Me kaikki ollaan aiheutettu omilla elämäntyyleillämme (LUE: kapitalismi; itsekkyys), et aidot asiat väistyvät. Miks kannattaa teknologiaa, kun kehityksen tarkoitus on mennä eteenpäin? Vai olisko parempi kannattaa teknologiaa, joka myös menee taaksepäin? ;)
Avatar
#4 • • Ryvon DJ Guest
Hmm, itseasissa "vinyylintappaja" CD on jo menossa kohti hautuumaata, vaikka sillä on ollut 20 vuotta aikaa tehdä tehtävänsä. Kymmenen tai parinkymmenen vuoden päästä Super-CD tai AudioDVD menee unholaan, kun vinyyli vaan porskuttaa :) Ei ole kyse tekniikasta, vaan uskon asioista ja mausta.

EDIT lisä: digitiedostot, MP3:set ym. ovat se täysin tyylittömin vaihtoehto.
Avatar
#5 • • _U Guest

Hmm, itseasissa "vinyylintappaja" CD on jo menossa kohti hautuumaata, vaikka sillä on ollut 20 vuotta aikaa tehdä tehtävänsä. Kymmenen tai parinkymmenen vuoden päästä Super-CD tai AudioDVD menee unholaan, kun vinyyli vaan porskuttaa :) Ei ole kyse tekniikasta, vaan uskon asioista ja mausta.

EDIT lisä: digitiedostot, MP3:set ym. ovat se täysin tyylittömin vaihtoehto.



Ehkä näin, olen samaa mieltä, ja siihen haluan uskoa, mut jos me kaikki eletään niin kuin eletään (ainakin tällä foorumilla) kaikki aito kuolee. Oliko tarpeeks provo?

Ei tarvii hirveesti lukea edes uutisia, et näkee, miten väärään suuntaan maailmassa mennään. Ja se muutos parempaan lähtee meistä itsestämme.

Ok, taas se jesse pauhaa jne jne jne.
Avatar
#6 • • -orion- Guest

tosin tässä viimeaikoina toi mp3 meininki on kieltämättä lähtenyt hieman käsistä.

mikä tässä nyt sit ratkaisuksi? levykaupassa käyminen on mun mielestä kumminkin yks sellainen 'riitti' ja vinyylien plärääminen TEH juttu joka kuuluu tähän ammattiin.



Kyllä.
MP3-jutun paisumiseen yksi näkökulma: http://orion.reaktio.net/mtarchives/001239.html
Avatar
#7 • • Juki54 Guest
Hmmph, onkohan tua viä auki? Nettisivuilta ainaski pystyy tilaamaan.

Huomenna nääs Lontooseen ja voishan sitä muutaman lättysen tuoltakin poimia :P
Avatar
#8 • • Ryvon DJ Guest
Ei varmaan kannata ainakaan rahojaan lähettää mestaan, saattavat jäädä levyt saamatta. Livenä jos hakee ale-levyjä, mikäs siinä.
Avatar
#9 • • liltony Guest
Meitsi soitti 15 vuotta sitten cdeitä ja totesin jo silloin että tämä formaatti kuolee, ja lopetin niiden ostamisen hyvin nopeasti. Tulee viskottua satoja cdeitä roskiin vuosittain mut ei yhtään vinyyliä, cd on arvoton peace of shit. Cd on vain formaatti mistä voi kuunella musiikkia minulle, mutta ei vinyyli kuole koskaan. Kuoliko Piano kun tuli sähkö Piano? kuoliko roland 303 kun tuli plugarit, sen on vaan maku asia, josta ei kannata kiistellä.Laadusta pitää maksaa Toinen ajaa ladalla ja toinen Rolls Roycella. Jos haluat säilyttää historiaa unohda mp 3met ja osta vinyyliä, muuten osta historiaa kalliilla kymmenen vuoden kuluttua.

Keikoilla voi soittaa uusia demoja cdiltä mut ei siihen kannata lopullisesti siirtyä, jos lompakko kestää ostaa vinyylejä. Kaikki maailman stara djt ja keräilijätkin soittelee cditä mut kyl se vinyyli hyllystä ýleensä löytyy. mp3set on myynnin edistämistä vinyyleillekkin mun mielestä.

levykauppoja kuolee nykyään huommattavasti harvemmin kuin 10 vuotta sitten. siihen on niin monta syytä mix kaupat menee nurin. Internet on pelastanut monia kauppoja Jotka on vain reagoinnut siihen ajoissa ja tehnyt toimivan saitin. Nyt kaikilla on samat markkinat se on vain know howsta ja korvista kiinni mitä sä sieltä netistä bongaat.

save the CD, vinyl is already in safety BOX

ps. puhun tässä oman genreni edustajana, on tietty genrejä jotka on tällä hetkellä täysin Mp 3/Wav/cd/final scratch jengiä, mutta olkoon:)
Avatar
#10 • • Homegrove Guest
Ongelma on nykyään myös se että julkaistaan vitusti matskua ainakin proge ja tech house-puolella pelkästään digitaalisena enää... Itse tullut siirryttyä lähinnä mp3-kauppojen järjettömän laajan valikoiman ja musiikin helpon saamisen takia aika pitkälti cd:eihin, olen jopa harkinnut gramexin kopiointi-luvan maksamista.

Suurin ongelma on tonin mainitsema nollaa lähentelevä tunnearvo ja hankala varastointi. Vinyyliä on jokunen hyllymetri itelläkin ja sieltä löytää minkä vaan biisin alle minuutin mutta ala nyt pari vuotta vanhoja cdr:riä selaamaan...
Avatar
#11 • • J-P Guest
now playing: cd-r mp3 bootleg (limited 500 copies only!).
Avatar
#12 • • MikkiHiiri Guest
Oon aika 100% varma, et vinyyli ei tosta vaan kuole pois ainakaan meiän elinaikana. Toni varmaan puhui lähinnä deep housen puolesta? Siinä genressä näyttää olevan niin, että vinyyli määrää ja cd:t mp3:t tulee kauppoihin joskus, jos tulee. Kylhän se diippi house kuulostaakin vitun paljon paremmalta rahisevalla vinyyliltä vaikka sämpletkin jo pelkästään rahisee :) rahina on parasta. Vittuun kliinisyys tanssimusiikissa.

PS. Joskus tosin on käynyt niinkin, että on tullut niin paskan kuulosta vinyyliäkin vastaan, että ostettu mp3 kuulostaa reippaasti paremmalta.
Avatar
#13 • • MikkiHiiri Guest
Kylläpä nuo vinyylit vielä myy, ainakin tossa genressä:

http://www.trackitdown.net/news/100820.html

Ame: "It is already out and has been for one year, Defected are licensing from our own label and we've already sold 20 000 copies of this record"

Âme - Rej biisistä siis kyse. 20000 on jo klubipiireissä ihan vitusti ja Defectedin julkasusta tulee vielä varmasti reippaasti lisää.

Tietysti hyvä musiikki myy ja tossa genressä sielulla ostajia riittää. Mut todistaapahan ainakin, että vitut se vinyyli mihinkään kuole
Avatar
#14 • • Båssanova Guest
No kyllä mä olen innostunut skidisti esim. iTunesin tarjonnasta, viime aikoina olen ostanut sieltä lähinnä levyjä ja vinyylit ovat vähän jääneet. Mut, vinyylit on ja pysyy mun elemässä aina, siks mulla on teknarit olkkarissa, mutta uusi teknologia tuo uusia mahdollisuuksia. Esim. kuulen doupin raidan radiossa, meen iTunesiin ja ostan samantien levyn itselleni. Poltan levyn ja vien kaverille kuunneltavaksi ja sanon et yo check this shit out. Ja musiikin jakelu on ekologisempaa, kun ei tartte painattaa levynkansia ja levyjä.

Levyjen diggailu levylaareista on kuitenkin se juttu mitä kaipaa, mutta sekin on siirtynyt yhä enemmän nettiin. Joka kerta kun isoissa kaupungeissa vierailee, niin aina tulee tsekattua doupeimmat levykaupat, se on se juttu mikä pitää joka miehen ja joka dj:n oikealla tiellä :)
Avatar
#15 • • liltony Guest
Ame myös sanoi että Cd on jo kuollut. Kristian omistaa levykaupan ja vinyylin myynti kasvanut räjähdysmäisesti. Lataaamisen takia on cd myynti aika mitätöntä. Mutta oli miten oli vinyyli rulettaa. Ibizalla, nykissä jne soitettiin cdeitä pääasiallisesti muutaman vuoden ajan, nyt on asiat ihan toisin. Promot tulee taas vinyyleinäkin.
Avatar
#16 • • Zapa Guest

Ibizalla, nykissä jne soitettiin cdeitä pääasiallisesti muutaman vuoden ajan, nyt on asiat ihan toisin. Promot tulee taas vinyyleinäkin.



Nyt kesällä mitä kahteen reissuun kattelin Ibizalla soittavia DJ:tä, niin suurin osa veti vieläkin CD:ltä. Ja oli siellä joukossa näitä Ableton Livenkin miehiä, kenellä ei ollut ollenkaan CD/vinyyli käytössä.
Avatar
#17 • • thomas Guest

Vittuun kliinisyys tanssimusiikissa.

PS. Joskus tosin on käynyt niinkin, että on tullut niin paskan kuulosta vinyyliäkin vastaan, että ostettu mp3 kuulostaa reippaasti paremmalta.



molemmat pointit on totta. tanssimusiikki (tai siis ne genret mitä itse kuuntelen) ovat kärsineet tuosta kliinisyydestä jo todella pitkään. eikä auta se että dj:t soittaa uusimmat promot ja mp3:t suoraan cd / mp3 formaatissa. ennenvanhaan levyt oli levyjä ja niitä mettästettiin kissojen ja koirien kanssa :)
Avatar
#18 • • liltony Guest

Ibizalla, nykissä jne soitettiin cdeitä pääasiallisesti muutaman vuoden ajan, nyt on asiat ihan toisin. Promot tulee taas vinyyleinäkin.



Nyt kesällä mitä kahteen reissuun kattelin Ibizalla soittavia DJ:tä, niin suurin osa veti vieläkin CD:ltä. Ja oli siellä joukossa näitä Ableton Livenkin miehiä, kenellä ei ollut ollenkaan CD/vinyyli käytössä.



ollaan oltu eri klubeilla sitten. Itse Kävin DC - 10, Priviledge (circo loco bailuissa), Ibiza Underground ja totta Pachassa Morillo soitti cdllä mutta moni cd mies siirtynyt takaisin vinyyliin. Proge osasto vetää varmaan cdllä, mut techno osasto oli kyllä vinyyli voittoista. eli genrestä se on kiinni vielä
Avatar
#19 • • xybo Guest

Ibizalla, nykissä jne soitettiin cdeitä pääasiallisesti muutaman vuoden ajan, nyt on asiat ihan toisin. Promot tulee taas vinyyleinäkin.



Nyt kesällä mitä kahteen reissuun kattelin Ibizalla soittavia DJ:tä, niin suurin osa veti vieläkin CD:ltä. Ja oli siellä joukossa näitä Ableton Livenkin miehiä, kenellä ei ollut ollenkaan CD/vinyyli käytössä.



ollaan oltu eri klubeilla sitten. Itse Kävin DC - 10, Priviledge (circo loco bailuissa), Ibiza Underground ja totta Pachassa Morillo soitti cdllä mutta moni cd mies siirtynyt takaisin vinyyliin. Proge osasto vetää varmaan cdllä, mut techno osasto oli kyllä vinyyli voittoista. eli genrestä se on kiinni vielä



Tänävuonna ku itse kävin ibizalla. Ainoastaan yks kiksu-dj soitti vinyylillä. Ja pa:ta säädettiin melkein tunti, että saivat sen toimimaan kunnolla. Ilmeisesti niin harvoin kukaan soittaa vinyyliä, että äänentoistokin oli säädetty vaan niille.

Plastic Fantastic tyyppisten kauppojen kaatuminen on varsin odotettavaa, ebay/gemm/discogs tyyppisten juttujen valtava suosio yksinkertasesti tekee käytettyjen levyn myymisestä tiukempaa businesta ja kun vinyylien arvo on todella kovassa syöksykierteessä niin mikäs ihme siinä.

-- xybo
Avatar
#20 • • liltony Guest

Ainoastaan yks kiksu-dj soitti vinyylillä.

-- xybo



Missäköhän klubissa olet ollut Ibizalla missä ei vinyylejä soitetaisi:) Kiksu djt ei ehkä soita vinyyliä mutta kyllä ne PAt ja kaikki mestat on säädetty sekä että, ja dj kopeissa on Vinyyli soittimet. Ainakin mitä paikallisten kanssa puhuin Industriassa eli Ibizan kaupungin huippu levykaupassa niin sanoi että Vinyyli rulettaa. Space, DC-10, Amneesia jne osastossa ainakin minimal, techno, deep house illoissa. Kiksusta en tiedä, mitä se edes on?