Tekstareista ja sähköpostista veroa -rakennetaan EU:ta jee

50 posts, 3 pages, 9,923 views

#41 • • da_chef Guest

Anonymiteetin katoaminen minua häiritsee. Onneksi Suomessa lääkkeisiin varmuuden vuoksi laitetaan jatkossa rfidit. Ihan vaan tehtaalta kauppaan seuraamista varten.

Niin siis RFID-tagi on purkissa, tuskin jokaisessa pillerissä.

Vainoharhaiset voivat sitten ottaa oman purkin mukaan lääkekauppaan.
#42 • • :t:c: : : Guest
wtf? :D

Eikos siina ehdotuksessa olla verottamassa maiden kokonaisliikennetta EU:n varojenkeraamiseksi? vtut siina mikaan yksityisyydensuoja katoa tms. Vai oonko vaan lukenu taas liian pintapuolisesti nyyssit?
#43 • • MikkiHiiri Guest

Ellen oo ihan väärin tajunnut, niin ainakin MSN Messengerillä lähetetyt paketit kierrätetään jenkkilän kautta, eikä suoraan käyttäjälle kuten esim. IRC:ssä.

Jos sähköpostit ja tekstarit verotetaan, niin miksei myös pikaviestimet, skype sekä IRC. Teknisesti olisi kaiken järjen mukaan mahdollista seurata liikennettä, ja sitä kautta laskutussummia.

Skypen voi ottaa pois laskuista. Yhteys on jatkuvasti 256bit AES salauksella, joten lähetettyjä viestejä ei eroteta bittipuurosta millään.
#44 • • Ryvon DJ Guest

Onko Saarioisten maksalaatikossa varmasti se 400g tavaraa ja eihän kukaan ole lisännyt siihen syanidia? Kulkeeko autosi aivan varmasti 80km/h, kun nopeusmittari näyttää kyseistä lukemaa? Onhan ostamasi levy nimenomaan siinä mainitun artistin tekemä?

WTF?

Niin, koskaan ei voi varmasti tietää. Sattumat ja todennäköisyydet ohjaavat elämäämme. Syanidia maksalaatikossa, mitä varmimmin ei, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. Auto todennäköisesti kulkee sen 5km/h hiljempaa kuin mittarilukema, ellei ole kyseessä kalliimpi auto. Ja onhan noita artistihuijauksia nähty.

No topikki on hypännyt sivuraitelle, totta. Siitä onko vainoharhaisuus tässä asiassa turhaa vai relevanttia, voidaan kiistellä, mutta tuskin kannattaa.

Jos tuo EU:n ehdotus menisi läpi, olisi mielenkiitoista nähdä miten ulkomaiset sähköpostintarjoajat, ohjelmistonvalmistajat, Microsoft ja Apple reagoisivat asiaan?
#45 • • Taedium Guest

Niin siis RFID-tagi on purkissa, tuskin jokaisessa pillerissä.

Vainoharhaiset voivat sitten ottaa oman purkin mukaan lääkekauppaan.

No ei ne varmastikaan rfidejä syötä ihmisille. Ei tule ainakaan yhtään vaivaa mieleen mihin ne auttais.

Vaan, pikku puroista syntyy joki. Lääkkeissä, CD-levyissä, DVD-levyissä, Rotterdamilaisen diskon VIP kortti on RFID käsivarressa, Englannissa yksi pubi ottaa sormenjäljet asiakkailtaan, kaikki Ziljoona korttia jotka sulla on seuraa sun elämää eri tavoin, vähä napsitaan tuolta, vähä sieltä.

Mitenköhän kuluttajansuoja? Saankohan halutessani pyytää RFIDittömiä tuotteita?
#46 • • akir0 Guest

Ellen oo ihan väärin tajunnut, niin ainakin MSN Messengerillä lähetetyt paketit kierrätetään jenkkilän kautta, eikä suoraan käyttäjälle kuten esim. IRC:ssä.

Irc-viestitkin menee palvelimen kautta, paitsi jos käyttää DCC Chattia.
#47 • • akir0 Guest
Aiheeseen liittyen teknistä löpinää. Mulla on oma sähköpostipalvelin, tarkoittaako se nyt sitten sitä, että meikän pitäs rekisteröityä jonkun veron maksajaksi ja toimittaa verottajalle logit ja systeemit kaikista lähettämistäni maileista?

Jos tälläinen systeemi tulisi, niin veikkaisin, että aika moni putiikki siirtäis sähköpostipalvelimensa EU-alueen ulkopuolelle.
#48 • • rewind Guest

Irc vielä veron alle, 7centtiä/viesti+22%alv!!1! :mad:

Irccihän on idlaamista varten, joten maksu pitäisi periä siellä vietetyn ajan perusteella.
#49 • • R2 Guest

No eipä kyllä toimi.

Messengerin protokollasta lisää vaikka tuolta http://en.wikipedia.org/wiki/MSN_Messenger#Protocol

ja pannaan ny viel toinenkin linkki sekaan

http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Messenger_Service

Eikä kyllä mulle tuu mieleeni mitään muutakaan Instant Messaging -ohjelmaa, joka käyttäis sähköpostia viestien välitykseen.

No ni! Siinäs näitte! Eli älä huutele ääneen jos et tiedä.. Kiitos korjauksesta, joskaan toi Wikipedian teksti ei juuri asiaa mulle selventäny..
#50 • • MikkiHiiri Guest

No ni! Siinäs näitte! Eli älä huutele ääneen jos et tiedä.. Kiitos korjauksesta, joskaan toi Wikipedian teksti ei juuri asiaa mulle selventäny..

Joo eipä Wikipediassa itse protokollasta mitään sanottu. Tsek tis out
http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.php