Tämän hetken midikiipparit ?

88 posts, 5 pages, 14,674 views

Avatar
#61 • • Eeroville Guest
Jahas. Pitänee sit odottaa mahdollista päivitystä tai sit jotain aivan muuta.
Avatar
#62 • • San Mejor Guest
Tuli ostettua thomannilta tuo CME-UF8 mm. tän threadin inspiroimana :)
ja muuten oon ollut tyytyväinen, mutta tässä reilun viikon käytön jälkeen
ilmeni sellainen ongelma:

Yksi kosketin ei toimi, kuten pitää. Se kyllä lähettää midiä
eteenpäin ja soundia tulee, mutta ongelma on itse tuntumassa.
Muut koskettimet toimii ihan pehmeästi, ja toi vaan silleen "naksahtaa",
kun sitä painaa siellä "kauemmas reunasta", mustien koskettimien
välissä. Kun sitä painaa lähemmäs reunaa, se ei tunnu niin pahalta.
Tuntuu et siellä on jotain koskettimen ja vasaran välissä tai jotain...
Pikkuvika, mutta ärsytää ihan vitusti, kun pitää soittaessa painaa
just sinne, että menee soinnut oikein.

Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Voiko sitä jotenkin
"korjata" itse, vai onko ainoa vaihtoehto lähettää se takaisin
thomannille (just sopivasti jouluruuhkan aikana...)
Avatar
#63 • • Superflyer Guest

Tuli ostettua thomannilta tuo CME-UF8 mm. tän threadin inspiroimana :)
ja muuten oon ollut tyytyväinen, mutta tässä reilun viikon käytön jälkeen
ilmeni sellainen ongelma:

Yksi kosketin ei toimi, kuten pitää. Se kyllä lähettää midiä
eteenpäin ja soundia tulee, mutta ongelma on itse tuntumassa.
Muut koskettimet toimii ihan pehmeästi, ja toi vaan silleen "naksahtaa",
kun sitä painaa siellä "kauemmas reunasta", mustien koskettimien
välissä. Kun sitä painaa lähemmäs reunaa, se ei tunnu niin pahalta.
Tuntuu et siellä on jotain koskettimen ja vasaran välissä tai jotain...
Pikkuvika, mutta ärsytää ihan vitusti, kun pitää soittaessa painaa
just sinne, että menee soinnut oikein.

Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Voiko sitä jotenkin
"korjata" itse, vai onko ainoa vaihtoehto lähettää se takaisin
thomannille (just sopivasti jouluruuhkan aikana...)



Haha! Itselläni oli ihan sama ongelma. Siellä kuulemma oli jokin "rautapala" välissä jonka korjasivat CME:n maahantuojalla. Ilmoittivat myös, että kannattaa vähän heiluttaa laitetta sivusuunnassa, jotta koskettimet asettuvat paikoilleen. Kannattaa siis ekaks ite heilutella laitetta ja jos ei korjaannu lähetä huoltoon. Toivottavasti tämä ei ole mikään tyyppivika...
Avatar
#64 • • San Mejor Guest



Haha! Itselläni oli ihan sama ongelma. Siellä kuulemma oli jokin "rautapala" välissä jonka korjasivat CME:n maahantuojalla. Ilmoittivat myös, että kannattaa vähän heiluttaa laitetta sivusuunnassa, jotta koskettimet asettuvat paikoilleen. Kannattaa siis ekaks ite heilutella laitetta ja jos ei korjaannu lähetä huoltoon. Toivottavasti tämä ei ole mikään tyyppivika...



Heh, oon yrittänyt kovasti ravistella tota lähes 30-kiloista monsteria,
mutta ei se vaikuttanut yhtään mihinkään. Kai tässä ei muuta
vaihtoehtoa ole, kuin huoltoon. Vituttaa kyllä tuommoinen,
en ole ees ehtinyt nauttia tosta vielä kunnolla.
Avatar
#65 • • Daniel Braun Guest
Jeps.
Ja mulle tulla tupsahti tuo remote sl zero <3
Näin melko vähäisellä kokemuksella ei voi muuta sanoa kuin että: "helvetti kun on loistava peli" :)

Siis aivan rahan arvoinen vehje.
Mukavan tukeva, kuitenkin kevyt laite.
Nupit&napit ja liu'ut on hyvän tuntuisia, rumpupadit myös ok.
Yleinen fiilis on selkeä ja laadukas.
Noi näytöt rok rok <3
Avatar
#66 • • jorkki Guest
Tullu kans vähän aikaa leikittyä Alesis Photon 25:lla. Ihan pätevän olonen peli (ainakin tän hetken tarpeisiin), ottaen huomioon et maksoin siitä postikuluineen 70e (thomannilta).
Avatar
#67 • • the Atonalizer Guest
Tuli ite poistettua E-MU:n Xboard 25 hätärikiippariks halvan hintansa ja pienen kokonsa vuoksi. Kiippari osottautuikin yllättävän hyväksi, tatsi imo parempi kun noissa cme:n malleissa.
Avatar
#68 • • aleksivirta Guest
örr. mulla ois nyt tarve jollekin 61-88key kiipparille, jota ois ennen kaikkea mukava soittaa, ei niillä ylimääräsillä knobeilla niin hirveetä väliä. parhaat testatut vaihtikset täl hetkel tatsin puolesta vaikuttas olevan:

* cme:n uf6:n ja uf7:n synakiipparit oli mukavan jämäkkiä verrattuna about kaikkiin muihin vastaaviin mitä oon soittanut... kasia ei oo tullut testattua mutta kuullut paljon positiivista. muuten vois ehkä tulla kaupat vaikka heti, mutta huolettaa noiden laatu kun about joka toisella uf-sarjalaisen ostaneella on tuntunut olevan jotain irto-osia tai mennyt laite paskaks parin kuukauden päästä tai jotain muuta kummallista. tässäkin threadissa jo kahella. PLZ OTTAKAA KANTAA?!?!?!11
* yamahan painotetut kiipparit oli ihan kipeen hyviä jos pianotatsin haluis. ilmeisesti kaikissa p-sarjan koskettimissa, siinä isossa motifissa ja s90:ssä tms. on sama koskettimisto... halvin taitaa olla p70/p70s joka sekin maksaa joku 650-700e.

sen lisäks m-audion niissä uusissa kiippareissa, axiom tms, oli aika jännä tatsi... vähän kevyt ja muovinen ehkä verrattuna noihin cme:ihin mutta ei niin köyhä ku jossain vanhemmissa, eli sellasen vois hyväksyä, kun tais olla 61 kosketintakin isoimmas mallissa. plus siinä ois bonarina muutama rumpupadi.

oon lisäks vielä vähän kahden vaiheilla että haluunko mm. ison ja painotetun pianotyylisen koskettimiston vai vähän lyhemmän ja nopeemman / kevyemmän synakiipparin. joka tapauksessa suosituksia ja kommenttia saapi antaa.
Avatar
#69 • • bulk Guest
Osta Kurzweilin SP76 tai SP88, maksaa jonku 500e ja saa vielä hyvän piano- ja urkusaundin mukana.
Avatar
#70 • • aleksivirta Guest
kurzweilin sp76 on jo 600e ja sp88 800e... menee vähän samalle osastolle ku toi yamaha p70 eli säästellä pitäis. toisaalta, jos sais lainattua jostain jonkun edirolin muovikontrollerin niin vois ihan hyvin jaksaa venaillakin.
Avatar
#71 • • Tuppu_ Guest
Yamahan S90 oli ainakin aika namu kun testailin joskus aiemmin fasussa ja ex hemussa. S90ES tekis mieli jossain vaiheessa laittaa. Se pianosoundi oli mielestäni aika hyvä jo siinä vanhemmassakin mallissa. Ja se koskettimisto oli kyllä paras mihin oon törmännyt. Fasussa kävin syksyllä hakemassa iLokin ja samalla testasin pikapikaa ilman mitää soundia sitä CME:n UF8:aa ja ei kyllä vaikuttanut läheskään niin hyvältä mitä olin foorumipuheiden perusteella odottanut. Pitää testata sitä vielä uudestaan, kun saa jotain soundiakin kuulumaan.
Avatar
#72 • • aleksivirta Guest
kas, tulikin käytetty sp76 vastaan fiksuun hintaan, katotaan ostaisko ton pois.
Avatar
#73 • • aleksivirta Guest
tuppu, toi S90ES oli just se unelmalaite mitä kokeilin. noi liikkuu vaan käytettynäkin jossain 1,5ke pintaan ja... noh, mä en oo keikkakosketinsoittaja enkä niin välitä nyt romplereista tai työasemista joten melkein riittäis vaan se pelkkä laitteen luksuskoskettimisto ja midi outti, ehkä joku siedettävä pianosaundi jolla soitella sillonku ei jaksa pistää konetta päälle. olihan siinä pikasel testailul hiton hyvä pianosaundi mutta mulla on ihan tarpeeks hyvät pari samplesettiä exs24:llekin.

P70/P70S on tosiaan yamahan halvin ja muovisin stagepiano ja ainakin huhupuheiden ja oman näppituntuman mukaan siinäkin oli sama (tai ainakin about sama) koskettimisto kuin tossa S90ES:ssä. yhtä jämäkkä jne... kyl se varmaan joku sellanen on pakko ostaa jos hurahtaa joskus ihan pianokoskettimistoihin, mähän en oo defaulttina lankaan pianisti ja vihasin vielä jokunen vuos sit pianotyylistä actionia mutta viime aikoina on alkanut tuntua hyvältä.

(sori, oon laiskalla ja uneliaalla päällä enkä jaksanut vaan editoida edellistä viestiä...)
Avatar
#74 • • aleksivirta Guest
kävinpä ostelee sen sp76:n puolisokkona. ihan loistavan jämäkkä tatsi, arvostan. bulk, kiitti vinkistä :)
Avatar
#75 • • bulk Guest

kävinpä ostelee sen sp76:n puolisokkona. ihan loistavan jämäkkä tatsi, arvostan. bulk, kiitti vinkistä :)



Jep, ne on toudella hyviä pelejä, melkein kyynelehtien luovuin omasta SP88:stani kun ei tila riittänyt niin leveälle koskettimistolle. Lähestulkoon paras tatsi niistä elektronisista soittimista millä oon ite soittanu.
Avatar
#76 • • aleksivirta Guest
bulk, mä asustelen opiskelijakämpässä atm, about 11 neliön asuinhuoneessa kompaktina studiona dynaudio bm6a:t, evolver, mpatch2, traveller ja läppäri jotka ei yhteensä paljoo tilaa vie... vähän tiukallehan toi 76 kosketinta menee täs mittakaavassa mut just ja just mahtuu siihen nurkkaan missä aiempi pienempi koskettimisto majaili.

ja joo, päivän soittelun jälkeen pitää todeta että kyllä toi kyllä päihittää muut testailemani ja omistamani puolipainotetut kiipparit tatsin puolesta. saunditkin (varsinkin perus-pianosaundi) on hyvin jees treenailusoitteluun. sain vielä lusikkasustainin kaupan päälle = teh win. hämmentävää miten kivasti ja dynaamisesti tolla pystyy soittaa noita sampletekkin isoi pianosamplesettejä... toi on näemmä sen verran "painava" että ei tunnu oudolta soitella pianoakaan, eikä toisaalta niin painava ja hidas kuin vasarakoneisto-koskettimistot että nopeempien syna-/urkujuttujen tai perkussioiden näpyttely ois vaikeeta.
Avatar
#77 • • eGrind Guest
Ostin Thomannilta M-audio keystation 49e'n.

Asennuksessa on pienia ongelmia, olen asettanut driverit, ja soitimestakin on tiedot Reasonissa, mutta en vain saa vehjettä soimaan. /: Olisiko muilla samanlaisia kokemuksia/mitään vinkkejä?
Avatar
#78 • • Daniel Braun Guest

Ostin Thomannilta M-audio keystation 49e'n.

Asennuksessa on pienia ongelmia, olen asettanut driverit, ja soitimestakin on tiedot Reasonissa, mutta en vain saa vehjettä soimaan. /: Olisiko muilla samanlaisia kokemuksia/mitään vinkkejä?


Öh.
Siis miten soimaan?
Onko sulla mikä softa käytössä, reason olettaisin?
Eiks sielt asetuksista jotain ruksata et midi päälle tms?
Enp sen enempää tiedä, Reason kun ei o mun tuttu juttu...
Avatar
#79 • • eGrind Guest

Ostin Thomannilta M-audio keystation 49e'n.

Asennuksessa on pienia ongelmia, olen asettanut driverit, ja soitimestakin on tiedot Reasonissa, mutta en vain saa vehjettä soimaan. /: Olisiko muilla samanlaisia kokemuksia/mitään vinkkejä?


Öh.
Siis miten soimaan?
Onko sulla mikä softa käytössä, reason olettaisin?
Eiks sielt asetuksista jotain ruksata et midi päälle tms?
Enp sen enempää tiedä, Reason kun ei o mun tuttu juttu...



Juuh, olen reasoniin laittanut mallin ja tiedot, mutta nyt minua lähinnä kiinnostaa että toimiiko tämä, kun pakkauksessa oli suoja "pussit" menneet toiselta puolelta kokonaan pois paikoiltaan, että tietää lähettää takaisin. Onkos mitään muita suositeltavia, helppoja ja mielellään ilmaisia softia?

Soimaan, siis että lähettääkö se midiä, vai onko vaurioitunut matkalla*

Eipä enää ongelmaa, toimii kuin unelma ainakin tältä ensi koittamalta. Reasonin olin laittanut vastaanottamaan midiä, mutten toistamaan sitä. (:
Ante

Posts: 16

#80 • • Ante
Terve

Kyselisin vähän tämän hetken malleista suosituksia:
http://www.thomann.de/fi/midi_masterkeyboardit.html
- minkä valmistajan tuotteissa on yleensä ollut kohtuullinen hinta-laatusuhde
- ellei nyt kellään ole sitä vastaan, niin pistäisin tilaukseeen M-AUDIO KEYSTATION 61ES (knobeja en luule tarvitsevani)