394 posts, 20 pages, 131,813 views
Jone:
Siinä vaiheessa kun kyseessä on perheeni ja sukuni. Jos mä olen vähän pahansisuinen toisinaan, niin mietippä mistä se mahtaa periytyä ja mitä kaikkia ilmenemismuotoja sillä saattaa olla.
Feidaaminen ei käy meillä päinsä ennenkuin on esim. jouduttu juomaan isoisän mielenkiintoista glögiä (jossa on 60% tavarasta 60%:ista tavaraa) mahdollisimman vähän irvistellen, syöty niin että perse repeää + vähän päälle ja kuunneltu koko ilta turpa tukossa kun isoisoäitini (kyllä, meillä on sellainenkin) päätyy tarinasta 1 tarinaan 423 taukoa pitämättä ilman että tarinoissa olisi hetkeäkään mitään logiikkaa tai että kukaan muu saisi suunvuoron.
Jos jotain hyvää pitää mainita, niin isoäitini tekee oivallista hirvipataa, jota odotan joka vuosi yhtä innolla.
Aini, pidän vanhemmistani ja isovanhemmistani aivan uskomattomasti yleisesti ottaen, mutta joulunvietomme on säännönmukaisesti mun näkemykseni mukaan hyvin lähellä maan päälle tuota helvettiä. Tosta kaavasta ei todennäköisimmin pääse irtautumaan ennenkuin suuri osa asianomaisista on heittänyt lusikan nurkkaan ja siinä vaiheessa musta onkin jo todennäköisesti tullut se, joka tekee omille lapsilleen ja lapsenlapsilleen jouluhelvetin.
Summerblink:
Ihmiset ottaa jostain syystä joulun hyvin voimakkaasti tunnetasolla. Jotkut tykkäävät ja jotkut suorastaan vihaavat. Suurin osa kumminkin tykkää saada lahjoja, syödä hyvin, levätä ja nähdä perhettä/ystäviä/sukulaisia.
Vaikken itse olekaan kristitty niin pidän joulusta älyttömästi ja vietän perinteisesti.
Juhlat on aina makeita, olkoon sitten vaikka jouluja tms.
hallaaa:
joulu on luxus, varsinki ku saan uuden läppärin joululahjaks
T0mbstone:
Miksikäs jouluna pitää ostaa lahjoja?