Rumpukone Symbian Series 60 puhelimeen..

52 posts, 3 pages, 10,765 views

Avatar
#21 • • whuf. Guest


Sen enempää tuota ohjelmaa kokeilematta (en omista s60 käyttiksen omaavaa luuria tällähetkellä) pisti silmään hemmetisti toi "tehot loppuu"
Jos vanhoilla Game Boy konsoleilla (ok, tiedän, ne hyödyntää kys. laitteen äänipiiriä) saa ohjelmia (mm. nanoloop) jotka venyvät prkleen pitkälle niin uskoisi että uudet nokialaiset pystyis ihan samaan...



Niin sitä luulis. Mut todellisuudessahan kännyt on aika heikkoja, koska niillä ei ole edes tarkotus ajaa mitään raskasta. Puhelimissakin on spesiaali piirit niitä "vaikeempia" juttuja varten. Esim tiedonsiirtoon, pakkaukseen ym. Se erillinen äänipiiri vaikuttaa ihan helvetisti tohon tehoon. Itelläkään ei Nokialaista ole, mutta hyvä esimerkki samanlaisesta oli aikoinaan kun pyöritteli 386:lla trackeria. Jonkun neljä ääntä siitä sai ulos prossun voimin. Kun asensi erillisen äänipiirin(GUS äänikortin) hyppäs se 32 ääneen ja prossunkulutus tippu varmaan lähemmäs 10% :) (tosin paha sanoo kun ei voinu millään mitata sitä). Nokian Gageissakin on luultavasti erilliset grafiikkapiirit joten siks pelit rullaa hyvin.


Siisti projekti. Jos optimointi edistyy tosta vois saada jotain hyvinkin mielenkiintosta :heart:
Avatar
#22 • • akir0 Guest


Sen enempää tuota ohjelmaa kokeilematta (en omista s60 käyttiksen omaavaa luuria tällähetkellä) pisti silmään hemmetisti toi "tehot loppuu"
Jos vanhoilla Game Boy konsoleilla (ok, tiedän, ne hyödyntää kys. laitteen äänipiiriä) saa ohjelmia (mm. nanoloop) jotka venyvät prkleen pitkälle niin uskoisi että uudet nokialaiset pystyis ihan samaan...



Jonku verran on s60:lle tullu nyt soodailtua ja kyl (ainaki javan kanssa) tehoja on tosi rajallisesti käytössä vrt. Gameboy. Näkeehän tuon jo siitä ku vertaileepi, että minkälaisia pelejä noille on julkaistu.
Avatar
#23 • • akir0 Guest

Nokian Gageissakin on luultavasti erilliset grafiikkapiirit joten siks pelit rullaa hyvin.



Kyl se N-gage taitaa olla kuitenkin ihan vakio s60-alusta, pelit nimittäin toimii kyllä muissakin s60-luureissa ihan ok.
Avatar
#24 • • root Guest
N-Gage ja 6600 ovat raudaltaan pitkälti sama kapula, sisällä sama TI:n prossu joka sykkii reilun 100mhz taajuudella. SPMark04 antaa lähes identtisen tuloksen. 6630 taas selättää N-Gagen ja 6600 lähes puolta paremmalla tuloksella. En nyt muista tarkkoja lukuja, kun siitä on reilu vuosi kun viimeksi teki töitä ko. kapuloiden parissa.

SPMarkin04:sen voi muuten ladata ilmaiseksi. Hienot grafiikat jävät tosin näkemättä jos näytön reso ylttää 176x144.
Avatar
#25 • • khatt Guest
Start/Stop-toiminnolle vois olla joku pikanäppäin.

Jos looppi on käynnissä ja painaa start sequencer, sovellus suljetaan ja luuri menee hetken päästä täysin jumiin.

Tuosta shuffle-nykimisestä... En sinänsä tajua symbian-ohjelmoinnista mitään, mutta ehkä tuota 10ms puskuria kannattaisi pidentää? Jos painallusten "kuuntelu" soiton aikana syö ylimääräistä tehoa, siitä voi hyvin luopua, kun nuo painallukset menee muutenkin niin off-biittiin. Loopin ollessa pysähtyneenä nuottien syöttö numpadilta on kyllä ihan kätevä ominaisuus. Samoin överivolume ja siitä seuraava lofi-särö.
Avatar
#26 • • propotti Guest
Samasta osoitteesta löytyy nyt optimoitu versio, ei pitäisi shufflettaa niin paljoa.. C:stä stoppaa ja starttaa sekvensserin, 0 napista ruudunpäivitys on/off..
Avatar
#27 • • mute Guest
upea sovellus, nostan hattua kyllä tälle projektille!
6600:ssa toimii täydellisesti.

feature requesteja jos saa heittää niin
ehkäpä juuri tuo patternien seivausmahdollisuus olisi luksus.

ootteko muuten tutustuneet tohon python for s60-meininkiin?
http://opensource.nokia.com/projects/pythonforseries60/
Avatar
#28 • • Daniel Braun Guest
Ei helvatti.
Pitäis vissiin vaihtaa tää uudenkarhea 6111 johonkin s60 käyttiksen omaavaan.
Prkle kun ne vaan tuppaa olemaan niin isoja :(

Tekis kyl mieli kokeilla...
Ainakin olis hilpeää tekemistä iltaisin... :D
Avatar
#29 • • insertxox Guest
Mites onko s80 malleihin tulossa?
Avatar
#30 • • gomez Guest
Aivan huikea softa :hearts:

Toimii mainiosti 6630:lla.
Avatar
#31 • • tehapo Guest
Helmi!

Hyvin näytti toimivan sekä Nokia 7610:ssä ja N90:ssä.
Avatar
#32 • • olle Guest
mahtava softa :heart: toimii hyvin 6680:ssa
tallenus mahdollisuus ois niin sit ois hyvä
Avatar
#33 • • Laite Guest
Perse, pitäis varmaan valjastaa mun N-Gage QD pelkästään tälle. Tai sit asentaa tää tohon N90:een...
Avatar
#34 • • JussiS Guest
ihan vitun loistava!
Avatar
#35 • • 029 Guest
tässä puhelimen vaihtoo miettineenä sellanen kyssäri et saaks tohon importattuu jotain omii sämplei jotenki?
Avatar
#36 • • MikkiHiiri Guest

Kokeilkaas asettaa kännykän kaiutin suulle ja muovata soundia suuontelossa. Kuulostaa ihan filtteriltä :D Tästä esimerkki (220kt)



No koko resonanssifiltterin idea syntikoissa on alunperin ollut mallintaa kaikukoppaa :) Suu on myös kaikukoppa, jonka resopiikkiä ja suodinta voi vaihdella vääntelemällä suuta kiinni/auki :D
Avatar
#37 • • espoo_rumpshaker Guest
This is not compatible with the N80 - any chance of updating it?
Avatar
#38 • • Tech-X Guest

This is not compatible with the N80 - any chance of updating it?



Käsittääkseni tuossa N80:ssä oli just ongelmana se, että siinä ei toimi nuo "tavalliset" Series 60:iin tarkoitetut softat, koska N80:ssä on ehkä vähän erilainen käyttöjärjestelmä (vaikka S60 taisi sekin olla), tai ainakin suurempi ja tarkempi näyttö tjsp. ?
Avatar
#39 • • propotti Guest

tässä puhelimen vaihtoo miettineenä sellanen kyssäri et saaks tohon importattuu jotain omii sämplei jotenki?



Joo, ne on periaatteessa WAV muodossa sielä "levyllä" tiedostoina, 8khz, mono, ilman headertietoja. Tiedostonimet 1-8.wav muistaakseni. Päälle vaan kopioi uudet. Mulla on yks toinenkin samplesetti tohon olemassa, pistän linkin kun ehdin..
Avatar
#40 • • propotti Guest

This is not compatible with the N80 - any chance of updating it?



I can try if it compiles with symbian 9.1 sdk...