mä nään vaan positiivisena just sen, että noi satunnaiset tupakoitsijat jättäis vetäsemättä sen satunnaisen röökinsä. Se lienee myös lain yks ajatus.
Ei voi olla lain tarkotus tommonen.
Jos tommonen olis syynä siihen yhtään, niin se on ihan samassa kategoriassa, kuin joku perseenpyyhinnän tekniikoita koskeva laki. Jos pyyhkii väärää suuntaa tulee satasen sakko.
Mä en kyllä näe mitään yhtäläisyyttä tohon perseenpyyhkintään sillä, että pyritään ohjaamaan ihmisiä kohti terveempiä elämäntapoja.
Satunnaisena polttajana väittäisin, että toi laki nimenomaan laskee sitä satunnaista tupakointia ja se on osittain tarkoitus. Ei varmasti tule itse vedettyä röökiä samalla tavalla kun pitää sitä varten raahautua erilliseen tilaan. Hyvällä tuurilla tulee lopetettua polttaminen kokonaan :)
Mä veikkaisin, että alkoholin kulutus yhden illan aikana kasvaa satunnaisilla tupakoijilla. Ainakin itselläni tupakan tarkoitus on osittain vähän hillitä sitä juomitsa, sillä nikotiini sekottaa päätä aika paljon. Jos ja kun tuo viedään pois, tulee helpommin otettua vähän enemmän tuoppia.
Saisi tulla jo nopeasti tuo laki. Hauttaa pestä kaikki vaatteet 10min baarireissun jälkeen vaan sen takia, että joku ei suostu vetämään röökiä erillisessä tilassa.