343 posts, 18 pages, 78,177 views
Tulikos tää linkki jo tänne. joku nettivetoomus savuttoman ravintolan puolesta ilmeisesti.
:D
Tuosta linkistähän koko threadi on saanut alkunsa. Lue eka postaus :)
Just nyt ei valitettavasti oo aikaa / intoa keskustella kaikista mielenkiintosista asioista netissä, mut juurikin sen takia meillä on FHFFI.
:silence:
Olipas harvinaisen huonoja ja mustavalkoisia perusteluja.
Just nyt ei valitettavasti oo aikaa / intoa keskustella kaikista mielenkiintosista asioista netissä, mut juurikin sen takia meillä on FHFFI.
:silence:
Olipas harvinaisen huonoja ja mustavalkoisia perusteluja.
Okei, ei mun mielestä. Harmi, ettei tosiaan jaksa sen kummemmin osallistua iänikuiseen keskusteluun, mut tervemenoa perustelemaan oma näkemyksesi artikkelin kirjoittajalle. Seuraan mielenkiinnolla sivusta..
http://invisionfree.com/forums/worldofstuart/index.php?showforum=1
Edit: itseasiassa, odotan innolla, että sanot tuon saman siellä JA jatkat keskustelua edes muutaman postauksen verran.
Yhtä hyviä perusteluja en ole kuullut ainuttakaan tupakoinnin puolesta. Ainoa perustelu tähän mennessä on: "mä haluun".
Yksilönvapaus on huono perustelu aina. Puolue on tärkein. Unohtakaa tupakka ja siirtykää Victory giniin!Yhtä hyviä perusteluja en ole kuullut ainuttakaan tupakoinnin puolesta. Ainoa perustelu tähän mennessä on: "mä haluun".
Blah... ei noi kyllä ole fiksusti ilmaistuja.FHFFI.
Nämä ei mielestäni kyllä ole "mä haluun" -perusteluja.
Jep.
Yhtä hyviä perusteluja en ole kuullut ainuttakaan tupakoinnin puolesta. Ainoa perustelu tähän mennessä on: "mä haluun".
Kumoa ekaks se mun ilmastointiehdotus. Saa kirjoittaa omin sanoin tai laittaa linkkejä johonkin muuhun kun tollasille hattivattisivuille.
Ilmastoidussa tilassa tupakointi vähentää haittoja niin, että siitä ei ole enää käytännön haittaa tilassa olijoille. Tietty voidaan herkkänenäsenä valittaa hajusta, mutta niin voin minäkin roskiksien asetteluista, laillisesti juodun alkoholin suunkautta maahan laittamisesta aiheutuvasta hajusta, kaikesta mahdollisesta kaupunkien hajusta joka ei ole ruusulle tuoksuvaa...
Mua kiinnostais tupakointi ympäristönkin kannalta. Jos Pera Peruspolttaja polttaa 5 röökiä päivässä ja heitä on niin ja niin monta maapallolla, kuinka paljon haitallisia päästöjä vapautuu ilmakehään ja kuinka nopeasti ne hajoavat (ja mitkä ovat hajoamistuotteet). Jos jaksais, vois yrittää etsiä tollasta tutkimustulosta.
Tupakan polton välittömästi aiheuttamat ympäristövaikutukset ovat mitättömät. Sen sijaan tupakan tuotanto on ympäristölle merkittävä haittatekijä. Tupakkaviljelmiä varten raivataan metsiä pelloiksi, joita lannoitetaan ja myrkytetään voimakkaasti. Tupakkaa kuivataan puulämmöllä (arvioidaan, että tupakantuottajamaiden metsien häviämisestä n. 5 % johtuu suoraan tupakan kuivauksen vaatimista hakkuista). Tupakan valmistus tehtaissa aiheuttaa myös runsaasti päästöjä.
Tämän tiesinkin, mietin vain sitä, kuinka pikku puroista kasvaa joki. Luulisi että miljardin ihmisen päivittäisellä tupakoinnilla olisi jonkinlaista vaikutusta ympäristöön, ainakin pistemäistä. (Ja tuo miljardi oli ihan hatusta heitetty luku.) Voihan tietenkin olla, ettei näin ole.
Tämän tiesinkin, mietin vain sitä, kuinka pikku puroista kasvaa joki. Luulisi että miljardin ihmisen päivittäisellä tupakoinnilla olisi jonkinlaista vaikutusta ympäristöön, ainakin pistemäistä. (Ja tuo miljardi oli ihan hatusta heitetty luku.) Voihan tietenkin olla, ettei näin ole.
Tupakkaa palaa maailmassa vajaa 7 miljoonaa tonnia vuodessa. Vertailun vuoksi, öljyä poltetaan samassa ajassa n. 4 500 miljoonaa tonnia, polttopuita ja kivihiiltä 5 000 miljoonaa tonnia kumpaakin, lisäksi maakaasua, biopolttoaineita, jätteitä ym. ym. Tupakan polttamisen aiheuttamat päästöt ovat kokonaisuuden kannalta aivan mitättömät.
Tupakkaa palaa maailmassa vajaa 7 miljoonaa tonnia vuodessa. Vertailun vuoksi, öljyä poltetaan samassa ajassa n. 4 500 miljoonaa tonnia, polttopuita ja kivihiiltä 5 000 miljoonaa tonnia kumpaakin, lisäksi maakaasua, biopolttoaineita, jätteitä ym. ym. Tupakan polttamisen aiheuttamat päästöt ovat kokonaisuuden kannalta aivan mitättömät.