343 posts, 18 pages, 78,328 views
näin
Se ei mun mielestä ole kuitenkaan ydinkysymys tässä jutussa. Tärkein tehtävä mun mielestä noin kansanterveydellisesti tupakointia koskien on pyrkiä vähentämään tupakoinnin aloittamista.
sopis mulle kyllä, mutta miskei sitä hoidettaisi sillä kunnollisella tuuletuksella nykyisestikin olevilla tupakointialueilla? Mahtaako olla lähinnä symbolinen ele tuo kopitus / ulos laitto?
Esitänkin siis hypoteesin: Jos tupakointi kielletään ravintoloissa ja tupakoitsijat käyvät nykäisemässä kessunsa tupakkakopeissa, tupakoinnin aloittaminen vähenee, ja sitä kautta tupakoivan väestönosan määrä vähenee. Täähän on kansanterveydellisesti ainoastaan mainio juttu.
tuskin toimis pidemmän päälle, tulis vaan tätä jo yläasteelta tuttua: "ope tulee, äkkii se rööki piiloon"
Intti on sit oma lukunsa. Sielläkin monet alkaa polttamaan, mut se johtuu sit puolustusvoimien omista mokista. Tupakoitsijoita suositaan, ja ne pääsee pitämään taukoja, ja tupakalle pääsemistä käytetäänkin sumeilematta motivaattorina nikotiininnälkäisille sotilaille.
Sillonku kessuttelijat pääsee tupakkatauolle, muut siivoaa tupaa. Arvaa tuleeko nopeesti kiire sinne tupakkakatokseen?
Tai ainakin jos tehtäisiin niin, että inttiin tullessa tupakoitsijat rekisteröityy tupakoitsijoiksi ja savuttomat savuttomiksi, eikä leiristä toiseen loikkaamista suvaittaisi, sekin ois jo askel oikeaan suuntaan.
Hienointa ois kyl jos sitä lopettamista kannustettais esim. just kuntoisuuslomilla ja nikotiinikorvaustuotteilla..
:eek: Siis kansanterveyttä hoidetaan lakipykälin, ei valistuksen avulla?Täähän on kansanterveydellisesti ainoastaan mainio juttu.
Jep. Noi oli hyviä kommentteja, että jos intti sen tupakoinnin sijaan suosisikin tupakan lopettamista. Itse intin tupakoimattomana käyneenä jouduin sluibailemaan ihan muiden keinojen kanssa kun tupakan. Ja huomasin, että röökaajia suositaan, juurikin Anan kertpmien tapojen avuin.Intti on sit oma lukunsa.
:eek: Siis kansanterveyttä hoidetaan lakipykälin, ei valistuksen avulla?Täähän on kansanterveydellisesti ainoastaan mainio juttu.
Sydän- ja verisuonitaudit on melkoisen iso osa kuolintilastoissa Suomessa. Mitäs tehdään suolalle ja rasvalle? Jaa nii tää on taas tätä omanapa juttua... Ku suola on vaa sille ittelleen vaarallista. Mitäs me sitten teemme autoille? Entä tehtaille?
En ole varma, mutta veikkaan, että ihminen jopa tarvii suolaa ja rasvaa.
Tarviiko ihminen suklaata, televisiota, sellasia tohveleita, missä on pupunkorvat, hassunhauskoja tarroja auton takaikkunalle, spraymaalia, yksittäispakattuja mehupillejä, mehupillejä ylipäänsä, muovihaarukoita... paljoko haluat, että jatkan listaa?Tarviiko ihminen tupakkaa? Onko tupakasta jotain hyötyä?
(Niin, ja juu, tarvii sitä suolaa, parisataa grammaa vuodessa. Rasvaa ei sinällään, elimistö osaa tuottaa sitä itse.)
Esimerkiksi ylimääräisen sokerin elimistö muuttaa rasvaksi. En sitten ole varma, onko sillä eroa, miten se rasva elimistöön kulkeutuu.Ei ihan pidä paikkaansa. Rasvaton ruokavalio on erittäin epäterveellinen ja noutaja saapuu aika nopeasti jos et yhtään sitä rasvaa syö.
Jos et itse valmista omasta maasta kaikkea safkaasi, saat riittävän määrän suolaa päivittäin lisäämättä suolaa. Tai no siis jos elät nyky-yhteiskunnassa. Saat vähä plussaakin.Ja suolaton ruokavalio heittää elimistön suolat aika tehokkaasti perseelleen, jolloin olotila ei silloinkaan ole hirveän kehuttava. ->vrt krapula.
Esimerkiksi ylimääräisen sokerin elimistö muuttaa rasvaksi. En sitten ole varma, onko sillä eroa, miten se rasva elimistöön kulkeutuu.
Jos et itse valmista omasta maasta kaikkea safkaasi, saat riittävän määrän suolaa päivittäin lisäämättä suolaa. Tai no siis jos elät nyky-yhteiskunnassa. Saat vähä plussaakin.
Ah, huomasit itsekin Anan kommentin absurdiuden.Inhottava argumentti verrata tupakkaa muihin tuotteisiin, jotka jotenkin (olkoon se sitten kuinka epäsuorasti tahansa) aiheuttavat haittaa ihmiselle tai ympäristölle, tai mille tahansa.
...Jos kuitenkin olet eri mieltä kommentistani, niin voinet varmasti selventää miten jatkuva kaupunkialuuen dieselautojen päästöt ovat vähemmän haitalliset, kuin satunnainen tupakansavu ravintoloissa.
Ei, vaan en pidä kansanterveydellistä syistä tupakan laittomaksi asettamista. Mielestäni jos sellaiseen pelleilyyn lähdetään, niin kielletään kaikki paha. Punaisesta lihasta lähtien, ilkeiden asioiden ajatteluun saakka.Bitch plz. Eli jos on olemassa jotain muutakin epäterveellistä kuin tupakansavu ravintoloissa, ei asialle saa missään nimessä tehdä mitään?
Dieselauto saastuttaa ja sen päästöt aiheuttavat huomattavan paljon varmemmin syöpää, kuin tupakansavu. Passiivinen tupakointi ei rafloissa kävijöille käytännössä aiheuta niin paljoa terveyshaittoja, työntekijöille kyllä. Työntekijät tosin ovat tietoisesti hakeneet sinne raflaan töihin. (Vai onko joku vahingossa joutunut? Ie hakenut leipomoon töihin ja huomannutkin, että leipomo on baari.) Joten tällainen natina kansanterveydestä on mielestäni suurtakin suurempaa beeässää.Dieselautojen päästöissä ja tupakansavussa on myös se sama ero, mitä monissa muissakin mainitsemissasi esimerkeissä. Siitä autosta voi olla jopa hyötyä. Sillä voit esimerkiksi toimittaa sydänkohtauksen saaneen mummosi äkkiä sairaalaan. Pystytkö tekemään saman röökiaskilla?
Mielestäni jos sellaiseen pelleilyyn lähdetään, niin kielletään kaikki paha. Punaisesta lihasta lähtien, ilkeiden asioiden ajatteluun saakka.
Dieselauto saastuttaa ja sen päästöt aiheuttavat huomattavan paljon varmemmin syöpää, kuin tupakansavu. Passiivinen tupakointi ei rafloissa kävijöille käytännössä aiheuta niin paljoa terveyshaittoja, työntekijöille kyllä.
Työntekijät tosin ovat tietoisesti hakeneet sinne raflaan töihin. (Vai onko joku vahingossa joutunut?
Tupakansavu enemmän ärsyttää, kun aiheuttaa syöpää siellä raflassa. Kyllähän sitä voidaan jauhaa, että toisen käden tupakointi on vaarallisempaa, mutta sekin on osoittautunut vääräksi teoriaksi. Se ei käytännössä ole sellainen terveysriski asiakaskunnalle, että sitä pitäisi muuta kuin sen ärsyttävyyden takia muuttaa. Henkilökunnalle kyllä, mutta edelleen: Ovat olleet tietoisia töitä hakiessaan ja ilmastointilaitteet on keksitty.Tee itsellesi mitä lystäät, älä sotke siihen muita. Se pieni ero näissä edelleen, you know.
Olen.Dieselauto saastuttaa ja sen päästöt aiheuttavat huomattavan paljon varmemmin syöpää, kuin tupakansavu. Passiivinen tupakointi ei rafloissa kävijöille käytännössä aiheuta niin paljoa terveyshaittoja, työntekijöille kyllä.
Mistä tiedät? Oletko tutkinut?
Ja mikäköhän on se syy, että on pakko Dieselautolla ajaa, ettei bensapeli toimi? Ai niin: Raha.Ja edelleen: tupakansavusta ei ole mitään hyötyä kun siitä autosta saattaa olla paljonkin.
Täh? Väkivaltaiset potilaat saattavat tulla vastaan, raflassa tupakansavu tulee vastaan. Suljetulla osastolla tulee väkivaltaisia potilaita, eikä sinne ihan kaikki hae/pääse.Sama pätee kaiketi myös sairaanhoitajiin: he tietävät alalle lähtiessään että osa potilaista saattaa olla väkivaltaisia ja jotakin voi sattua, joten paskaako siitä valittamaan tai ongelmaa ennaltaehkäisemään. Olisivat olleet fiksumpia ja hakeneet jollekin toiselle alalle.
-- Henkilökunnalle kyllä, mutta edelleen: Ovat olleet tietoisia töitä hakiessaan ja ilmastointilaitteet on keksitty.
Väkivaltaiset potilaat saattavat tulla vastaan, raflassa tupakansavu tulee vastaan. Suljetulla osastolla tulee väkivaltaisia potilaita, eikä sinne ihan kaikki hae/pääse.
Mikä ihme se on, että halutaan lisää lakeja ja säädöksiä? Eikö niitä ole riittävästi?
No varmasti osaat selventää minulle miksi kannatat lakimuutosta, ihmisten pakottamista ja kahlitsemista haittojen poistamisen sijaan.Joten olosuhteita on turha yrittää muuttaa koska tyhmä ihminen on väkisin hakenut ravintolaan töihin?
Niin, en ole maininnutkaan mistään toimivasta ratkaisusta, kuten vaikkapa ilmastointilaitteesta.Joten tupakansavusta ei kannata edes yrittää päästä eroon?
Mä kerron sulle salaisuuden: Sulle on valehdeltu sun koko ikäs. Eikä vain yhdessä asiassa. Lampaat on vapaana laitumella, kunhan muistat lukita portin. Valistamalla saataisiin enemmän aikaan. Kouluaikaan oli ihan hyviä valistusjuttuja röökistä. Kyllä se säväyttää kun näkee skidinä niitä keuhkosyöpäkuvia. Ja sama koulukiusauksesta kun näytettiin niitä dioja kun oli suu mennyt tapellessa vähän outoon kuntoon. Hirvittää vieläkin edes ajatella väkivaltaa, ja ne diat näytettiin ala-asteella.Kun ei näy muu menevän kalloon ihmisillä.
Pliis. Luetaanko vaikka ne kaikki mun postaukset ennen ku heitetään tommosia?Tässä on nyt se ongelma että minä tupakoimattomana haistan sen savun vaikka millainen ilmastointi olisi. (kokeiltu on) Sinä et, koska tupakka on turmellut hajuaistisi.