Ei myynnissä enää.

11 posts, 1 page, 1,846 views

Avatar
#1 • • Edited Tuppu_ Guest
ei myynnissä enää.
Avatar
#2 • • whuf. Guest
Ootko ihan tosissas myymässä tolla hinnalla?
Phuih... Ite ostin joku 3-4 vuotta sit tavallisen BassStation Rackin 150e:llä ja nyttemmin 16 äänisen Novan paljon alhasemmalla hinnalla kun toi sun "super"BassStation. Siis saahan sitä pyytää vaikka sinisiä elefantteja, mutta järki hoi käteen :scared:

Vai onko toi nyt sitä Vintagee sit...
tai nykyajan kirpparimeininkii että ideana ei ole kierrättää vanhoja tavaroita niitä tarvitseville pientä korvausta vastaan(mielummin kun heittää roskiin) vaan myydä kaikkea vtun isolla voitolla.. jälleenmyynnistä puhumattakaan.

Nii ja sori. Ei pahalla :)
Avatar
#3 • • Tuppu_ Guest
No, tuo onkin vain lähtöhinta ja siinä oli varattu jonkun verran tinkimisvaraa. Itsekin maksoin SBS:stäni tuon verran, että ei tässä mitään voittoja tehdä.

Tosin en tuota enää varsinaisesti ole myymässä, mutta voi siitä silti emailiin jotain tarjota, jos kiinnostaa. Laitteesta irtoaa kuitenkin sen verran tiukat soundit, että ei tuo missään tapauksessa roskikseen ole menossa.

Ja Bass Station rackiin jos vertaa, niin tämä on muutaman vuoden uudempi malli, toimii vakaammin (ne kuuluisat novationeiden muuntaja-ongelmat) ja tässä on enemmän ominaisuuksia. Super Bass Station on aina maksanut vähintään 2x perinteisen bass stationin hinnan. Vähän sama ku vertais Novaa Supernovaan. Novaan on myös vaikea verrata, kun siinä ei ole analogista filtteriä eikä säröä tai chorusta. Ihan eri laitteet kyseessä. Noi novationin digitaalisten laitteiden hinnat on muutenkin menneet aika syvälle, kun alkoivat tekemään halpis-synia. Jos tsekkaat, paljonko super bass station on uutena maksanut, kun sitä vielä sai, niin ei tämä nyt mikään älytön hinta ole (SBS ja Nova molemmat maksaneet about saman verran uutena). Ja minähän en ala polkemaan hyvän hardiksen hintaa vain sen takia, että kaikki warettaa softat netistä. Hardis rulaa edelleen. Tämä myynti-ilmoitus ei siis kuulu niihin, että "myydään kaikki geari pois softan tieltä väkisin". :)

edit. Niin ja laitteen nimi tosiaankin on Super Bass Station, minkä suhteen olen täysin syytön. :D
Avatar
#4 • • whuf. Guest

Tämä myynti-ilmoitus ei siis kuulu niihin, että "myydään kaikki geari pois softan tieltä väkisin". :)



Ei niin. Tämä kuuluu niihin "ostetaan vähän mitä sattuu, jätetään käyttämättä ja myydään eteenpäin voitolla". En väitä että sun tarvis myydä polkuhinnalla, mut tuskin itsekkään ostit sitä siihen hintaan millä kaupasta sen sai vaan se ikä vaikutti hintaan, eiks vaan? Jos nyt olet ite käyttänyt sitä pari vuotta niin se ei susta vaikuta euroakaan hintaan jolla sen aiot kierrättää? Vertaaminen uudempiin syniin oli joo vähän typerää minulta, anteeksi siitä, koska silloinhan tälle laitteelle ei jäisi arvoa kuin muutama kymppi. En halua alkaa kinasteleen kys laitteen soundin kauneudesta(myin sen itse pois paskan soundin takia), haluan vaan ehdottaa hinnan kohtuullistamista. En oo ite tota ostamassa, mutta auttais varmasti sua saamaan se myytyä, kun tohon hintaan se ei varmasti onnistu, etkä sä tunnu sitä tarvivan. Eikö susta oo vähän turhaa seisottaa sitä hyllyssä keräämässä pölyä samalla kun sen hinta laskee hurjaa vauhtia? Siis omapa asiasi, mutta tuli vaan mieleen. Tietenkin voit oottaa että se muuttuu antiikiks(joku 20 vuotta siis) ja arvo nousee ehkä sellaseen 500e luokkaan. Sit se vois jo mennä tolla sun hinnalla ;)
Avatar
#5 • • Tuppu_ Guest
Mä en oikeastaan ymmärrä, miks sua kiinnostaa tää myynti-ilmoitus näin paljon? Ensinnäkään kyseinen laite ei ole käyttämättömänä ja kuten sanoin, en sitä edes ole varsinaisesti enää myymässä. Ja sinäkö sen päätät, millä hintaa ihmiset saavat laitteitaan myydä? Ja en ole itsekään hommannut originaalia bass stationia, koska se on selkeästi huonompi (paskempi) verrattuna super bass stationiin.

Ja minä en ostele "vähän mitä sattuu ja myy eteenpäin voitolla".

Taidat kännissä käydä kirjoittamassa baari-illan jälkeen tänne näitä juttuja? Arvasinko oikein?

Jos yhtään lohduttaa, niin laite ei ole enää myynnissä. Tämä ilmoitus oli vain jäänyt tänne vielä epähuomiossa.
Avatar
#6 • • bulk Guest

Ootko ihan tosissas myymässä tolla hinnalla?
Phuih... Ite ostin joku 3-4 vuotta sit tavallisen BassStation Rackin 150e:llä ja nyttemmin 16 äänisen Novan paljon alhasemmalla hinnalla kun toi sun "super"BassStation. Siis saahan sitä pyytää vaikka sinisiä elefantteja, mutta järki hoi käteen :scared:

Vai onko toi nyt sitä Vintagee sit...
tai nykyajan kirpparimeininkii että ideana ei ole kierrättää vanhoja tavaroita niitä tarvitseville pientä korvausta vastaan(mielummin kun heittää roskiin) vaan myydä kaikkea vtun isolla voitolla.. jälleenmyynnistä puhumattakaan.

Nii ja sori. Ei pahalla :)



Nyt on pakko vetää offaria:

Vähän ihmetyttää tällasen avautumisen motiivit?

Ottaako sua päähän se, että Tuppu ehkä saattaa saada vähän gearista rahaakin, vai se, että et itse tajua pyytää laitteista sitä, mitä niistä joku juuri kyseistä laitetta etsivä saattaa heikkona päivänä maksaa? Vai joku muu?

Vai onko tää musatavara susta jotain mystistä "yhteistä omaisuutta", jota ei sopivan tilaisuuden tullen saa myydä voitolla, vaan kaikki pitäisi diilata eteenpäin kaverimentaliteetilla? Jos yhtenä päivänä saa jostain gearista tonnin voittoa, niin varmasti jää pakkaselle silti, mulla ainakin menee kaikki, omat ja lainatut. Vaikka välillä tulee tehtyä hyviäkin kauppoja.

Turha avautuminen toisten myyntitopikeihin on ihan vitun turhaa, jos ei ole minkäänlaisia ostoaikeita. Se, että torpedoi suotta toisten kauppoja, on melkein sen arvoinen juttu, että IRL käy joku päivä huonosti, jos sitä harrastaa liikaa (ja tämä ei ole henkilökohtainen uhkaus vaan tosiasia). Tinkiminen on ihan eri juttu, sen ymmärrän ja se kuuluu kaupantekoon, mutta nää "mä maksoin tosta blaa blaa vuonna 1, joten sä pyydät liikaa, mut emmä mitään osta" -tyypit saa mun puolesta kuolla syöpään.

BTW ite kauppasin Basstation Rackia hintaan 250e ja yhteydenottoja tuli useita, joten Tupun hinta tosta Superista oli ihan oikealla suunnalla, pitäähän sitä laitteidensa arvo tuntea. Hinta määräytyy aika paljon sen mukaan, kuinka akuutisti kamat pitää saada pois alta ja kuinka kamat on pidetty. Olen itse ostanut tavaraa Tupulta ja kamat oli kuin kaupan hyllyltä otettuja, paketteja ja papruja myöten, joten senkin puolesta saa pyytää vähän ekstraa.

Joten järki käteen, pliis.
Avatar
#7 • • whuf. Guest


Nyt on pakko vetää offaria:

Vähän ihmetyttää tällasen avautumisen motiivit?


Motiivit: yleinen tavaran arvon hintakehityksen ihmettely, myyjän auttaminen selkeästi hänelle tuntemattomalla alalla, palstan säilyttäminen järkevänä kauppapaikkana. Joo en oo mode, mutta satuinpa vaan näkeen tän.


Ottaako sua päähän se, että Tuppu ehkä saattaa saada vähän gearista rahaakin, vai se, että et itse tajua pyytää laitteista sitä, mitä niistä joku juuri kyseistä laitetta etsivä saattaa heikkona päivänä maksaa? Vai joku muu?


Ei ota päähän. Tosin ottaa päähän se yleinen "nykykirppari" mentaliteetti. Pyydän laitteistani ihan oikean hinnan joka määräytyy ostohinnan ja käytön mukaan. En hyväksikäytä heikompiani.


Vai onko tää musatavara susta jotain mystistä "yhteistä omaisuutta", jota ei sopivan tilaisuuden tullen saa myydä voitolla, vaan kaikki pitäisi diilata eteenpäin kaverimentaliteetilla? Jos yhtenä päivänä saa jostain gearista tonnin voittoa, niin varmasti jää pakkaselle silti, mulla ainakin menee kaikki, omat ja lainatut. Vaikka välillä tulee tehtyä hyviäkin kauppoja.


Ei ole yhteistä omaisuutta tietenkään. Myyt voitolla? Olet elinkeinonharjoittaja. Muista alv:t ja muu verotus sekä 14 päivän palautusoikeus postimyynnissä.
Ai et ole. Miksi ostat jotain mitä et tarvi? Ehkä joku muu voisi käyttää sitä paremmin? Jospa tekisit joskus jotain hyödyllistä etkä vain yrittäisi hyötyä muista kaiken aikaa.


Turha avautuminen toisten myyntitopikeihin on ihan vitun turhaa, jos ei ole minkäänlaisia ostoaikeita.


Lue kohta "Motiivit:". Avasin topikin alunperin siksi että kiinnosti tietää missä noiden vehkeitten hinta nykyjään liikkuu. Ihmestys oli suuri kun hinta oli noussut vähässä ajassa 220e.


Se, että torpedoi suotta toisten kauppoja, on melkein sen arvoinen juttu, että IRL käy joku päivä huonosti, jos sitä harrastaa liikaa (ja tämä ei ole henkilökohtainen uhkaus vaan tosiasia). Tinkiminen on ihan eri juttu, sen ymmärrän ja se kuuluu kaupantekoon, mutta nää "mä maksoin tosta blaa blaa vuonna 1, joten sä pyydät liikaa, mut emmä mitään osta" -tyypit saa mun puolesta kuolla syöpään.


En torpedoi kenenkään kauppoja, kukaanhan ei ollut ostamassa mitään. Sinun uhkailusi tuskin pelottaa ketään. Lue kohta "Motiivit:" uudestaan.


BTW ite kauppasin Basstation Rackia hintaan 250e ja yhteydenottoja tuli useita,


Jonka itse ostit 100e:llä. Mistä tuo 150% hinnan nousu aiheutui? Huolsit laitteen? Vaihdoit renkaat? Tankkasit sen?

Joten järki käteen, pliis.


Juu...


joten Tupun hinta tosta Superista oli ihan oikealla suunnalla, pitäähän sitä laitteidensa arvo tuntea. Hinta määräytyy aika paljon sen mukaan, kuinka akuutisti kamat pitää saada pois alta ja kuinka kamat on pidetty. Olen itse ostanut tavaraa Tupulta ja kamat oli kuin kaupan hyllyltä otettuja, paketteja ja papruja myöten, joten senkin puolesta saa pyytää vähän ekstraa.

Jep plussaa siitä että laitteen mukana tulee kaikki mitä sen mukana pitäisikin tulla.

Jos ihan alkuun haluat vielä kelailla niin eikös se vaan ollut niin että ihmettelin vaan tota hintaa? Eikö se ole perusteltua kaupankäynnissä? Ja kai sitä johonkin piti verrata.. olisko makkarapaketti ollut parempi vertauskohde kun Novationin toinen vanhempi ja toinen uudempi syna. Aika lailla keskivaiheille sijottus toi Superi siinä aikajanalla...
Avatar
#8 • • whuf. Guest


Taidat kännissä käydä kirjoittamassa baari-illan jälkeen tänne näitä juttuja? Arvasinko oikein?



Joo :)


Tosin ei ihmetytä yhtään että kaks pahinta gearikoijaria heti vastaväitteitä tarjoilemassa kun hintaa ihmettelee.
Avatar
#9 • • Tuppu_ Guest
Kiitos Bulkille asiallisesta puheenvuorosta. Kieltämättä ihmetyttää tällainen hyökkäävä postailu näinkin fiksulla foorumilla.

Ja ihmetyttää se, että miksi gearia ei saisi myydä voitolla? Sitähän tehdään vaikka kuinka paljon. Tähän kauppaan tosin ei edes liittynyt se, koska olen maksanut kyseisestä laitteesta pyytämäni lähtöhinnan verran muutenkin. Olin varannut, että pystyn pudottamaan hintaa jonnekin 350 euron tuntumaan kysyttäessä. Kaikilla kun nykyään on tapana tinkiä ja sama mitä pyytää ensin, siitä asiakas haluaa kuitenkin vielä tinkiä, vaikka kuinka sanoisi, että se on valmiiksi tingitty hinta.

Kieltämättä whuf, olet uskomattomin vastaanjänkääjä koko foorumilla. Pitäisit vain huolta omista asioistasi. Ei millään pahalla.
Avatar
#10 • • bulk Guest

Ei ota päähän. Tosin ottaa päähän se yleinen "nykykirppari" mentaliteetti. Pyydän laitteistani ihan oikean hinnan joka määräytyy ostohinnan ja käytön mukaan. En hyväksikäytä heikompiani.



...Ei ota - ottaa - ei ota - ottaa...

Laitteen oikea hinta on se, jolla kauppa tapahtuu ilman, että kumpikaan toimii pakon edessä ja asiaankuuluvat faktat kerrotaan kaupanteon yhteydessä.

Hyväksikäytä heikompiani?
Öö eikö ostaja käytä _minun_ tarjoamiani palveluita hyväkseen ja jopa maksa niistä?


Ei ole yhteistä omaisuutta tietenkään. Myyt voitolla? Olet elinkeinonharjoittaja. Muista alv:t ja muu verotus sekä 14 päivän palautusoikeus postimyynnissä.



http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=655;258944

"3. Tavanomaisen koti-irtaimiston luovutuksesta saatu voitto on verovapaata tuloa, jos
- omaisuus on ollut verovelvollisen omassa tai hänen perheensä käytössä ja verovuoden aikana saadut luovutusvoitot ovat yhteensä enintään 5000 euroa. Tämän määrän ylittävä osa on veronalaista
tuloa."


Tätä ei varmaan tarvitse perustella mitenkään kun voipi nojata faktaan. Älä kanna kuitenkaan huolta, maksan veroa tuloistani yli 30%, koska nykyisessä työpaikassa ei ole mahdollista kanavoida palkkatuloa pääomatulon tyyppiseksi, joten valtio saa kyllä muutenkin osansa.

Ai et ole. Miksi ostat jotain mitä et tarvi? Ehkä joku muu voisi käyttää sitä paremmin?



Joku muu käyttääkin myymiäni laitteita paremmin kuin jos ne olisivat jääneet mulle räkkiin. Ostan ainoastaan laitteita, jotka kiinnostavat minua joko musiikillisten syiden tai puhtaan teknologian vuoksi. En luota netissä jorisijoihin laitteiden hyvyydestä (kaikkien mielestä omat laitteet on aina niin xtun hyviä), joten testaan kiintoisat vehkeet itse ja pidän ne, jotka miellyttävät. Ja järkevä ihminenhän ei tappiolla kauppaa tee, jos sen voi välttää?

Myyn laitteet yksityishenkilönä, sekä myös omasta käytöstäni. Osa laitteista on ollut käytössäni vain hetken, mutta myyn ne kuitenkin omasta henkilökohtaisesta käytöstäni.

Jospa tekisit joskus jotain hyödyllistä etkä vain yrittäisi hyötyä muista kaiken aikaa.



Suurimman osan ajastani teen "jotain hyödyllistä". Olen yhteiskunnan tuottava yksikkö ja sinäkin hyödyt ammattitaidostani.

...
Jonka itse ostit 100e:llä. Mistä tuo 150% hinnan nousu aiheutui? Huolsit laitteen? Vaihdoit renkaat? Tankkasit sen?



Ostin sen pois, koska se oli halpa ja etsin setuppiini analogisaundia. Totesin, ettei se sovellu kovin hyvin TB-303-klooniksi, eikä edes analogibassolinjan tuottajaksi (en siis pitänyt koneesta), joten myin sen eteenpäin. Ostaja osti koneen suoraan räkistä (virratkin otin pois laitteesta vasta ostopäätöksen jälkeen). Lopullinen myyntihinta ei ollut 250e, siihen kuului muitakin asioita, jotka sovittiin erikseen ostajan kanssa. Ja nämähän ovat nimenomaan _kahdenvälisiä_ sopimuksia, joissa hierotaan ehdot molempia miellyttäväksi.

Löysin muuten sopivan laitteen Novationin sijaan, MAM MB-33 mk2:n. Sain senkin halvalla, mutta se ei ole myynnissä, ainakaan kovin edullisesti.

Jos ihan alkuun haluat vielä kelailla niin eikös se vaan ollut niin että ihmettelin vaan tota hintaa? Eikö se ole perusteltua kaupankäynnissä? Ja kai sitä johonkin piti verrata.. olisko makkarapaketti ollut parempi vertauskohde kun Novationin toinen vanhempi ja toinen uudempi syna. Aika lailla keskivaiheille sijottus toi Superi siinä aikajanalla...



Hinnan ihmettely on perusteltua, kaupankäynnissä. Sitä ei esittämäsi jutut tässä topikissa ole. Sä latelet ihmeellisiä epärelevantteja väittämiä, eli juttelet lähinnä lämpimiksesi. Suosittelisin hieman henkistä kasvamista.

Itseasiassa mua jopa vähän hävettää, että edes alennun väittelemään sun kanssa asioista.

Kieltämättä whuf, olet uskomattomin vastaanjänkääjä koko foorumilla. Pitäisit vain huolta omista asioistasi. Ei millään pahalla.



What he said.
Avatar
#11 • • whuf. Guest


Kieltämättä whuf, olet uskomattomin vastaanjänkääjä koko foorumilla. Pitäisit vain huolta omista asioistasi. Ei millään pahalla.



Niinpä niin.

Bulkille vielä että en luullutkaan että ihan oikeasti kaikkia tulojasi saisit tällasesta, se kun oli vain heitto tätä periaatetta kohtaan.


Hyvää joulua :heart: