Näin Suomen Posti käsittelee levyjäsi.

63 posts, 4 pages, 22,164 views

#21 • • jorkki Guest
CDON.COM:sta tilatessa on yleisesti n.30-40% cd:n kuorista paskana (välillä jopa DVD:n kuoret rikki). Sama homma ollu usein psyshopin cd:n kuorien kanssa.. Eihän se kuorien vaihto paha homma oo, mut kuitenkin.

Vinyylejä tilattaessa, ei ole ilmennyt suurempia ongelmia.
Caro²

#22 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Thomann on ainakin ottanut opikseen, että suomen posti on paska laitos. Paketit tulee tuplapakattuna isoilla ilmatyynyillä pakattuna.
Huvittavin paketti tuli eilen, missä oli sisällä yksi kappale pioneerin liukuja. Paketin koko oli viavaiset 25cm x 25 cm x 25cm...

Decksistä, niinku immeiset tietää, levyt tulee tiiviiksi pakattuna. Yhtään levyä ei o tullu rikki tai taipuneena. Tosin, ne paketit painaakin ihan kiitettävästi. Ehkä heikkojen postitätien ei tee mieli heitellä niitä bokseja...
#23 • • Daniel Braun Guest

Thomann on ainakin ottanut opikseen, että suomen posti on paska laitos. Paketit tulee tuplapakattuna isoilla ilmatyynyillä pakattuna.
Huvittavin paketti tuli eilen, missä oli sisällä yksi kappale pioneerin liukuja. Paketin koko oli viavaiset 25cm x 25 cm x 25cm...

Ihan totta kyllä :D
Pari samplecd:tä kyseisestä puljusta tuli semmoisessa hemmetin isossa paketissa.
Tuli vähän ihmeteltyä ku paketin hain postista...
Kuplamuovia, ilmatäytteisiä pikkutyynyjä, paperisilppua :excellent:

Decksistä, niinku immeiset tietää, levyt tulee tiiviiksi pakattuna. Yhtään levyä ei o tullu rikki tai taipuneena. Tosin, ne paketit painaakin ihan kiitettävästi. Ehkä heikkojen postitätien ei tee mieli heitellä niitä bokseja...

Nii...
No, mulla on tullut decksistä yks paketti kulma rutussa.
Kannet olivat kärsineet hieman.
Itse levyt ovat olleet moitteettomassa kunnossa.
#24 • • bulk Guest

Joo mulle tuli paketti jossa oli keyboard-syntikka sisällä, ISOSSA paketissa, välissä niitä ilmatyynyjä, sitten oli syntikka, joka killui vielä omien styroksipehmusteiden sisällä omassa boksissaan. Oli siinä synan varmaan mukava matkustaa. Saamari ku ei meinannu se laatikko mahtua autoon mitenkään päin. :D
#25 • • timppa^ Guest
Kerran tuli red eyesta yks levy suunnilleen 15 osassa perille. Oli vähän
lohduton näky.
#26 • • J-P Guest
hah, on kyllä kekselijäs postinkantaja :D
perkeles, varmaan samana päivänä kuullut, että palkka laskee tjsp.

ite kirjoitan AINA levypakettiin "ei saa taittaa" tai jos menee ulkomaille niin "fragile / do NOT bend".

sen kerran kun on levyt (3kpl 12") menneet paskaksi, postissa kysyivät "ai ei saa taittaa? pistetäänkö siis erilliskäsittelyyn? maksaa +10e lisää..." en pistänyt, ja levyt kivasti halki keskeltä.

mutten tullut kaikki niinkuin pitääkin.
#27 • • eletrik Guest
itelle ei oo koskaan käyny mitää vastaavaa. Loppujen lopuksi se ei ole postin vika vaan LÄHETTÄJÄN. Ja en ymmärrä miksi joku tilaa levyjä postilaatikkoonsa. Itse tilaan lähimpään postin toimipaikkaan ja saan aina ehjänä levyt. Ja lähettäjän tulee huolehtia siitä paketoinnista. Streetbeat ainakin laittaa levyt niin paksun pahvikerroksen sisään että kipeää tekee voimamiehellekin vääntää niitä. Saksasta tilaamani levyt taas tulevat isoissa pahvilaatikoissa joissa saisi kulkemaan pienen sohvakaluston pöytineen ja koristekissoineen. Lisäksi laatikon tilavuudesta 5/6 on kovaa styroxia ja levyt siellä keskellä sisällä lämpimässä ja turvassa. Älä syytä postia. Lähettäjässä se vika on. Posti tekee vaan työtään. Jos siinä laatikossa ei kieltja/varotuksia ole niin ei voi mitään. Oma syy. (Lähettäjän syy). :laugh:
#28 • • coco Guest

mutta jos paketti ei ole lähetettynä "SÄRKYVÄÄ"-leimalla varustettuna (maksaa naurettavia summia) niin tällaista sattuu.

Minulle paikallinen postitäti sanoi naureskellen ettei tuota SÄRKYVÄÄ-tarraa tai -leimaa ole edes käytössä suomessa, vaan se on pelkästään tuttu leffoista.
Sanoi, että saan kirjoitella pakettiin mitä haluan, mutta se on sitten toinen asia lukeeko tai välittääkö kukaan niistä mitään.
:P
#29 • • Edited i L E Guest

Älä syytä postia. Lähettäjässä se vika on.

MITÄ?? eli postilla on oikeus pistää paskaksi jokainen lähetys jota ei ole pakattu teräslaatikkoon tms? onko lähettäjän vika että postinjakaja on niin idiootti että survoo 30 cm paketin reiluun 20 sentin laatikkoon. isoja paketteja vartenhan jakajilla on niitä "paketti noudettavissa postitioimipaikasta"-lappuja. se on vaan vittu laiskuutta.

Posti tekee vaan työtään.

ja helvetin hyvin sitä työtä tekeekin.

Ja en ymmärrä miksi joku tilaa levyjä postilaatikkoonsa. Itse tilaan lähimpään postin toimipaikkaan ja saan aina ehjänä levyt.

ja mites herra valitsee mihin paketti toimitetaan. oletin myös, että koska paketti on sen verran iso niin joudun/saan noutaa sen toimipaikasta.
#30 • • Kaino Guest

mutta jos paketti ei ole lähetettynä "SÄRKYVÄÄ"-leimalla varustettuna (maksaa naurettavia summia) niin tällaista sattuu.

Minulle paikallinen postitäti sanoi naureskellen ettei tuota SÄRKYVÄÄ-tarraa tai -leimaa ole edes käytössä suomessa, vaan se on pelkästään tuttu leffoista.
Sanoi, että saan kirjoitella pakettiin mitä haluan, mutta se on sitten toinen asia lukeeko tai välittääkö kukaan niistä mitään.
:P

http://www.posti.fi/yksityisille/lahettaminen/lahetatavaraakotimaassa/lisapalvelut/helpostisarkyva.html

sun postis ei selkeesti ole ihan ajan tasalla omista palveluistaan.
#31 • • Dirt Guest

joo, mulla on tosiaan se tilanne että tilaamassani mixerissä toinen ulostulokanava on paskana, joten pitää nyt huomenna viedä paska lähetettäväksi saksaan.
onneks alkuperäiset laatikot - siis se valmistajan laatikko ja thomannin laatikko - ovat kunnosssa, samoin kuin ilmatyynyt, eli vähän teippiä laatikon päälle ja postiin.
Caro²

#32 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

joo, mulla on tosiaan se tilanne että tilaamassani mixerissä toinen ulostulokanava on paskana, joten pitää nyt huomenna viedä paska lähetettäväksi saksaan.

Offtopikkina, mikä mikseri?

Oliko hajoaminen postin vika, vai merkin ominaisuus?
#33 • • miikkah Guest

Tulipa väännettyä reklamaatio postille joku aika sitten:

<clip>

Kesti viikko, jonka jälkeen paikallisen postinjakelun esimies soitti mulle ja kertoi selvittäneensä tilanteen.

Tämän tapauksen jälkeen olen saanut jo parit levypaketit suoraan kotiin kannettuna ja homma toimii hyvin.

Tuo on ihan kiinni postinkantajan laiskuudesta/tunnollisuudesta.

Itse olen tehnyt pari samanlaista huomautusta. Vastaus tuli ensimmäisellä kerralla todella asiallisesti ja nopeasti, mutta eipä toiminta siitä mihinkään muuttunut. Sen jälkeen kyselyihini/huomautuksiini ei sitten enään reagoitukaan.

Viime vuodet olen pitänyt postia (kalliissa) boikotissa.. Maksaa silti mieluummin kallista hintaa hyvästä palvelusta kuin ylihintaa huonosta palvelusta/sopimusrikkomuksista.
#34 • • ipe Guest

Kokemuksia?

Joo! Samanlaisesti on kerran käyny mullekin. Onneks tuurilla levyt säilyi ehjänä. Välillä jos odotan levypakettia saapuvaksi olen tehnyt niin että oon laittanu helvetillisen Abloy-munalukon tohon postilaatikkoon jolloin tota alempaa luukkua ei saa auki vaan siihen jää vain se normi postiluukun kokoinen aukko kannen alle. Eipähän saa postipate survottua levyjä sisään.

Lisäksi olen monta kertaa harkinnut levypaketteja varten opastustekstin dymottamista postilaatikon kanteen jolloin optimistisesti ajatellen maksikirjeiden käsittely olisi oikeaoppista. Vielä en oo kuitenkaan jaksanu sellasta vääntää.

Toisaalta ihmettelen miksei tollasia paketteja vois suosiolla jättää postikonttoriin noudettavaksi kun ei mun ovikelloakaan oo kukaan postimies vielä soittanu jättääkseen paketin (postilaatikon etäisyys ulko-ovelta n. 15 metriä!), eikä esim. tuollaset vinyylipaketit mahdu juur kenenkään postilaatikkoon sellasenaan. Ihan älytöntä raahata sitten puolipäivää jotain paria kiloa vinyyliä ympäri kulmakuntaa. Mahtaa jakajiakin vituttaa tuommonen.
#35 • • miinus Guest
Justiinsa, aika kingi posteljooni ollu kyllä asialla.

Omalle kohdalle ei oo kyllä tullu mitään vastavaa ja aina on paketit ollu hyvässä kuosissa. Toisaalta, kun itelle tulee levyjä, niin ne on aika pirun hyvin pakattuja (tukeva pahvilaatikko+kelmutus+pehmuste). Et jos tollaseen pakettiin tarvii FRAGILE-tarran ni jo on perkele - sitä nimittäin tarvii oikeesti vääntää/runtata saadakseen sen rikki.
Ja meikän postin palvelu mua kohtaan on muutenki ollu melko lähellä kiitettävää: yleens meen saapumispäivänä, koodilla hakeen levyt ja pari kertaa on paketti ollu jo valmiina venaamassa ja tädit sanonu et "joo me tää Pakkasen paketti laitettiinki tähän jo tyrkylle, ku aateltiin et tuut kumminki heti hakeen".

Matkahuollon paketteja oonki sitten jo nähnyt ilmalennossa oikeen, kun oon seuraillu niitten bussikuskien touhuja reissatessa.
#36 • • djkopernikus Guest
Ei ole mitään ongelmia ollut postin palveluiden kanssa. Aina jos vinyylilevy tulee, se on pitänyt noutaa postikonttorista, ja tämä on mielestäni paras tapa. Jos sitten satun samaan aikaan olemaan pihalla tai kotona, postinjakaja on tuonut levyn käteen. Mutta aika ajattelematonta on survoa väkisin paketti pieneen postilaatikkoon :eek:
#37 • • miikkah Guest

Ihan älytöntä raahata sitten puolipäivää jotain paria kiloa vinyyliä ympäri kulmakuntaa. Mahtaa jakajiakin vituttaa tuommonen.

toisaalta siitäpä juuri postimaksussa (ja postinkantajan palkassa) maksetaan. vielä älyttömämpää on maksaa kotiinkannosta ja sitten kuitenkin rämpiä itse loskassa postiin jonottamaan.
#38 • • Dirt Guest

Offtopikkina, mikä mikseri?
Oliko hajoaminen postin vika, vai merkin ominaisuus?

viime viikolla tuli toi Vestaxin vmc 004 ja siinä oli toi toinen ulostulokanava paskana heti kättelyssä.
en kyl usko et tapauksesta vois syyttää ketään muuta kuin valmistajaa koska ulkoisesti laite (sekä kyllä pakettikin) olivat ihan hyvässä kunnossa.
tässä toi ongelmankuvaus, jonka postasin toiseen mestaan:

eli kaikessa yksinkertaisuudessa: masiinassa on kaksi MASTER ulostuloa, nerokkaasti nimetty MASTER 1 ja MASTER 2.
kun rca-piuhat tunkee ykköseen, niin oikea kanava ei kuulut.
ja sitten kun samat piuhat tunkee kakkoseen niin kaikki pelaa niin kuin kuuluukin.
siis mitään muuta vikaa tai ongelmaa ei oo ollut.
kokeilin useammalla eri piuhalla, eri vahvistimen liitäntöihin, kytkin kajaritkin uudestaan kiinni, ja siis kaikki toimii muuten ihan normaalisti _paitsi_ MASTER 1:n oikea kanava.
jotenkin näin näppituntumalta sanoisin että siinä ois jokin kosketusongelma tms.
eli onko muilla Vestaxin omistajilla ollut tällaisia ongelmia vai onko nyt jotain niiiin ilmeistä kokeilematta että ei voi olla totta?!?!?!?

#39 • • Kalle Karvanen Guest
Eipä ole omalle kohdalle levyjen särkymisiä osunut, eikä oikeastaan mitään muutakaan ikävää. Tämä on kyllä aika ihme koska levyjä liikkuu aika hyvällä tahdilla. Ehkä asiaa auttaa se että paikallinen postipate on aika leppoinen heppu ja hänen kanssa tulee hyvin juttuun. Yksi aamu hän kuitenkin päätti tunkea luukusta paketin sisälle ilman ennakkovaroitusta. Ei ollut mikään mieluisa herätys kuulla ensin väkivallan ääniä ja sitten huomata että odottamani levy saapui... paketti mutkalla. Onneksi oli normaalit mustat kannet (paskana luonnollisesti) eikä levylle tapahtunut mitään. Mutta kuten sanottu niin tämä on ainoa kerta kun on ollut "ongelmia". Jopa 909:n onnistuivat aikoinaan toimittamaan ehjänä. Se jos mikä pelotti vaikka asialliset "särkyvää" tarrat yms oli matkassa.

Thomannille en kyllä anna täysiä pisteitä. Yksi paketti oli ehkä maailman tyhmimmin pakattu; noin 25kg standin alle oli sijoitettu mikrofonipaketti. Hellästi käsiteltäessä tämä standi oli lävistänyt ensin oman pakettinsa jonka jälkeen mennyt mikrofonipaketin läpi. Onneksi oli mikki kuitenkin ehjä.

Samaten tullista hain yhden yksityiseltä ostamani paketin, jossa oli musiikkilaite sisällä. Tällöin meinasi valahtaa paskat housuun. En ole varmaan koskaan nähnyt pakettia joka on muodoltaan pallo vaikka se on lähetetty ihan erimuotoisena. Oli saanut varmaan aikamoista kyytiä. Onneksi oli hyvin pakattu ja itse laite oli säilynyt ehjänä vaikka olikin väärinpäin pakkauksen sisällä!
#40 • • DeeJays Anonymous Guest
Jotenkin tuntuu että kaikki decksistä tullet platat on ollu kieroja enemmän tai vähemmän säännönmukaisesti. Ihme sinänsä kun on kuitenkin aika tukevassa lootassa tullut toisin kun esim streetbeatin pahviorigamit.

Tuosta cd-on.com:sta sen verran että oon tullut siihen tulokseen jotta on noi kotelot jotenkin pili-pali-tavaraa. Taitoin tuossa huvikseni cdon:lta ja fm-musicista ostetun singlen kotelon. Cd-onin kotelo meni tuhannen päreiks kun taas fm-musicista kannetun singlen kuoret sai taittaa aika mutkalle ennen kuin edes halkes.

Suomen posti... käytän kyllä aina matkahuoltoa kun se vain on mahdollista. On sentään nopeampi ja paketit menee aina ehjänä perille.