The Prodigy 22.10.05 @ Helsinki

16 posts, 1 page, 2,356 views

Avatar
#1 • • mikael Guest
The Prodigy 22.10.05, Helsingin Jäähallissa

The Prodigy Suomeen lokakuussa!

Jos 90-luvun elektronisen tanssimusiikin ja sen hardcore-tyylin tyylipuhtain edustaja pitäisi kiteyttää yhteen artistiin, se olisi varmasti brittiläinen The Prodigy.
Rajoja rikkovalla yhtyeellä on ollut 12 perättäistä singleä Englannin TOP 15-listalla ja sen omintakeinen niin musiikillinen kuin ulkoinenkin tyyli tunnetaan kaikkialla maailmassa. Rajuista, areenarockia ja punkin kapinahenkeä yhdistelevistä lavaesiintymisistään tunnetun yhtyeen nousua maineeseen on edesauttanut myös valovoimainen nokkamies Keith Flint, jonka shokeeraava lavaesiintyminen yhdistettynä kosketinsoittaja-tuottaja Liam Howlettin nerokkaisiin musiikillisiin visioihin - jättimäisillä koukuilla sekä sampleilla varustettuun breakbeatiin - ovat The Prodigyn maailmankuuluja tavaramerkkejä.
The Prodigyn kolmas jäsen on MC Maxim.

The Prodigyä on vaikea luokitella, sillä yhtye on luonut nahkaansa tasaisin väliajoin. Vaikka elektroninen musiikki kehittyi valtavin harppauksin 1990-luvulla, on Howlett muuttanut Prodigyn tunnusomaista soundia vain vähän - hän on ajan myötä vaihtanut lähinnä rave-musiikille tunnusomaiset vislaukset ja ragga-samplet mm. metallista tuttuihin sointuihin.
The Prodigyn jokainen albumi edustaa selkeätä virstanpylvästä yhtyeen musiikillisessa kehityksessä; alkuaikojen hardcore-klassikkoista ("Your Love", "Out of Space") se on löytänyt tiensä suuren yleisön tanssittajaksi ("No Good"), sekä yhdistellyt niin rock-("Their Law") kuin punk-elementtejäkin taitavasti ("Fuel My Fire").

Liput: 48.50 e Lippupalvelu
Avatar
#2 • • deetsay Guest

hän on ajan myötä vaihtanut lähinnä rave-musiikille tunnusomaiset vislaukset ja ragga-samplet mm. metallista tuttuihin sointuihin.


All I'm trying to do is help you understand that "Smack My Bitch Up" is merely a blip on an otherwise uninterrupted downward trajectory. :-(
Avatar
#3 • • MySki Guest
Itsellänihän on jo lippu! Oon odottanu kyllä koko pienen ikäni näkeväni the Prodigyn livenä ja jos ei mitään pahempaa satu (esim. kooma), niin lokakuussa sitten toteutuu sekin haave. Ah, ihanaa! :hearts:
Avatar
#4 • • Dirt Guest
jep jep... kolme kertaa oon onnistunut heidät jo näkemään livenä joten tää oli aika odotettu tapaus. vaikkakin IMHO lipun hinta oli aika suolainen.
oikeastaan tuli aika sellainen hassu fiilis ku kuulin tosta heti tuoreeltaan. oon oottanut vändin näkemistä niin pitkään että sitä tietoa oli _rehellisesti_ vaikea ottaa tosissaan. ja jotenkin tässä on mielessään maalaillut jo kaikki pirut seinille mitä voisi käydä. tosin bändi kyllä peruuttelee keikkoja tosi harvoin - vaikkakin viimeisin kerta onkin heinäkuusta kun oli surullisen kuuluisat Lontoon pommi-iskut.

mut tää on tosiaan must!
Avatar
#5 • • . Guest
tajusin just että siitä on 11 vuotta kun näin prodigyn kulttuuritalolla helsingissä.

tunnen oloni niin vanhaksi...
Avatar
#6 • • samlainio Guest
Itte näin kanssa Prodigyn eka kertaa about 12 vuotta sitten Turun Time Outissa. Silloin tuli oltua kans aikast nuori, tollanen 15 kesänen. Silloinen keikkaki oli ihan perskeleen kova, joten piti heti hommata liput tähän tulevaan keikkaanki. Tosin on se meininki varmaan vähän erilaista, mut tuskin tulee pettämään... :scared: hope not!
Avatar
#7 • • timo-D Guest
eipä oo tullu livenä koskaan prodigyä nähtyä, mut nyt täytyy kyl tulla ja lippukin on jo :)
mitä oon livevetoja nähny niin tän hetken kunto lowlands-videon perusteella on aikas kova, vaikka flint vähän väsähtäneeltä vaikuttaakin.
Avatar
#8 • • Dirt Guest

eipä oo tullu livenä koskaan prodigyä nähtyä, mut nyt täytyy kyl tulla ja lippukin on jo :)
mitä oon livevetoja nähny niin tän hetken kunto lowlands-videon perusteella on aikas kova, vaikka flint vähän väsähtäneeltä vaikuttaakin.



agreed. oli kyl kova keikka. 'Voodoo People' on harvoin kuulostanut niin kovalta kuin tolla keikalla. lisäksi koko setti oli aika lailla mun mieleen. Flint oli kyl pahasti jumissa.
Avatar
#9 • • urd Guest
ostin äsken lipun :roll:

muistan elävästi kun olin pienenä tokaluokkalaisena menossa äidin kanssa balettiin '90's alussa ja juna oli täynnä ihmisiä prodigy-paidoissa, voi kuinka olisin silloinkin halunnut nähdä ennemmin prodigyn kuin joutsenlammen (no offence niina hyvärinen)
Avatar
#10 • • Individual Guest
edit: Heitinkin kysymyksen moderointi-topikkiin.
Avatar
#11 • • Dabster Guest
Itse olen menossa taas Prodigyä katsomaan, mutta olen tässä vähän huolestuneena seurannut lipunmyyntiä lippupalvelusta. Onko nyt todellakin niin ettei Prodigyä jaksa enää ihmiset lähteä katsomaan, vai onko vika paremminkin siinä ettei kyseistä keikkaa ole paljon missään mainostettu?

Alkaa suoraan sanottuna sieppaamaan jos kyseiselle keikalle on myyty vain kourallinen lippuja, kun muistaa vielä sen uskomattoman kovan loppuunmyydyn keikan silloin Jaffa-areenassa ysikytluvulla.
:hearts:
Avatar
#12 • • Dirt Guest
itsekin olen ihmitellyt tota lipunmyynnin takkuisuutta.
hesarissa on kyllä se mainos toistuvaasti tullut huomattua, mutta ekan kerran näin teeveemainoksen tossa toissailtana Subilla.
ihme toimintaa..
Avatar
#13 • • lauri Guest
Prodigyn haastattelu tuli eilen YleX:ltä. Ainakin Liam ja Keith olivat erittäin positiivisella mielellä Helsingin keikasta ja odotettavissa on paljon myös klassikoita.

Tilaa on, mutta onhan sinne nyt tuhansia lippuja kuitenkin myyty.
Avatar
#14 • • Dirt Guest
joo ja se että Proteus on lämpäämässä on vähän outoa...
Avatar
#15 • • MikkiHiiri Guest

joo ja se että Proteus on lämpäämässä on vähän outoa...



Protsku ja K.Flint:hän ovat kuin kaksi marjaa :D

Ennakkoluuloiset todnäk olettaa Protskun soittavan aina samaa. Mies osaa kuitenkin soittaa vitun hyvin paljon muutakin. Kyllä sillä levyjä ja näkemystä riittää
Avatar
#16 • • Dirt Guest

Ennakkoluuloiset todnäk olettaa Protskun soittavan aina samaa.



outch! :D

ei nyt niinkään. jos nyt toivomuksia mr-best-hard-mothaphukin-dance-dj-in-da-world sais esittää niin just jotain kunnon vanhaa 90-luvun hardcore breakbiittii.