Ajateltiin pistää pystyyn klubi-ilta stadiin. Musa ei soi taatusti yli 50 db:n voimakkuudella. Jos joku puhuu, lasketaan volaa vielä alemmaksi. Tai sit soitetaan lättyjä niin ettei pa ole päällä..
Ähh, flunssaisen sekoilua..
13 posts, 1 page, 2,519 views
Oon tässä viimeaikoina huomannut useammassa paikassa äänenvoimakkuuden totaalisen käsistäkarkaamisen valtaavan alaa. -15db Elacinit ei riitä enää mihinkään.. Kauhulla katselen tanssilattialla ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista kuulonsuojausta. Tinnitus ei oikeasti ole niin kiva asia, että se kannattaa hankkia alle kolmekymppisenä.
Paska PA todella lujalla onkin sit ihan eri asia ja riipii varmaan kenentahansa korvat. Tää on mun mielestä sit ihan ja vaan järjestäjän vika jos sattuu oleen sellanen ääni tapahtumassa et sattuu korviin eikä oo kiva jorata.
En tie ymmärsinkö pointtias oikein, mut se o ihan sama et onko ääni minkä tasoista, jos volat on kovalla. Yhtäläiset kuulovauriot tulee riippumatta äänen miellyttävyydestä.
130dB = alle sekunti
Paska PA todella lujalla onkin sit ihan eri asia ja riipii varmaan kenentahansa korvat. Tää on mun mielestä sit ihan ja vaan järjestäjän vika jos sattuu oleen sellanen ääni tapahtumassa et sattuu korviin eikä oo kiva jorata.
En tie ymmärsinkö pointtias oikein, mut se o ihan sama et onko ääni minkä tasoista, jos volat on kovalla. Yhtäläiset kuulovauriot tulee riippumatta äänen miellyttävyydestä. Eli moottorisaha ja musiikki tekee yhtä paljon tuhoa, jos desibelejä on yhtä paljon. Itseä ei ole juurikaan volan taso aikasemmin häirinnyt, mutta kun tuossa taannoin olin Alice Cooperin keikalla tampereella ja korvat tinnitti vielä pari päivää jälkeenpäin niin alko kummasti kuulonsuojaus kiinnostamaan. Tästä lähtien o varmasti jokkut earit aina mukana.