Korvatulpat, kokemuksia

42 posts, 3 pages, 40,188 views

Avatar
#21 • • Keba Guest
Noi kuusitulpat on ihan ok, apteekissa maksaa mun mielestä kynpin verran.
Avatar
#22 • • tumpsi Guest
elacin-er.jpg or stfu.
<3
Avatar
#23 • • Dr.Phibes Guest

Koskaan ei ole korvatulpille tullut tarvetta, mutta ehkä on parempi alkaa kokeilemaan eri vaihtoehtoja, ettei tarvitse myöhemmin katua.



suosittelen käyttämään vaikkei olis tarvetta (tai no jos se ei tarvetta tarkoittaa ettei ikuna käy bileissä ni ei sit midn...)
ei mullakaan ollut tarvetta ennen kuin korvat alkoivat inistä (tinnitus on sit tosi kivaa lapset voin kertoa) nyt tälleen vanhempana ja jälkiviisaampana neuvonkin et käyttäkää hyvät ihmiset tulppia kun se kuulo ei tuu koskaan enää takasin..
¡ Previous post a few years ago !
Oj

Posts: 1,349

#24 • • Oj Keep it FILTHY
Mulla oli tässä juuri kaksi päivää oikeasta korvasta kuulo pois jonka aikana mietin että kyllä perseestä olisi jos kuulo ei toimisi kunnolla. Samalla tuli mieleen että jos vihdoin ottaisi tosissaan aiheeksi niiden korvatulppien hankinnan bileitä varten, eikä tavanomaiseen tyyliini tätäkään aihetta tarvisi kantapään kautta oppia vasta kun se on liian myöhäistä.

.. Mutta aiheeseen.. mitä tulppia jengi suosittelisi!? Jonkun verran tässä foorumeja olen lukenu läpi ja löytyy kyllä monenlaista eri vaihtoehtoa. Rahallisesti en hirveästi haluisi panostaa kun bileissäkin tulee tosi harvoin käytyä, mutta silti ei vitsisi mitään iha perus "raksatulppia" korviin laittaa jotta soundista nyt jotain erottaisi. Eli kohtuu halvat ja ok toimivat tulpat satunnaiseen käyttöön, kiitos!

..Tuskin eka kerta kun joku tätä kysyy, mutta en sentään uutta topickia aloittanut *nauru*

Helppiä pojalle! *blush*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

m1kk3

Posts: 5,560

#25 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:

Rahallisesti en hirveästi haluisi panostaa kun bileissäkin tulee tosi harvoin käytyä, mutta silti ei vitsisi mitään iha perus "raksatulppia" korviin laittaa jotta soundista nyt jotain erottaisi. Eli kohtuu halvat ja ok toimivat tulpat satunnaiseen käyttöön, kiitos!


Jos haluat erittäin edulliset, mutta toimivat ni kysy apteekista sellasia 3M:n sinisiä kuusimallisia tulppia, hintaisekseen (n.5-6e) erinomaiset, mukavan pehmeät korvissa, ei haittaa musiikkinautintoa ja mukana tulee vielä kätevä pikku säilytyskeissi. Noilla oon menny ite viimiset vuoden kaks.

Sitte jos sulle kohtuullisen halpa on vielä n. 20-30 euroa, ni suosittelisin http://beatman.fi/product_details.php?p=186 tai http://beatman.fi/product_details.php?p=858 . Molemmat erittäin laadukkaita ja hyviä musakäyttöön. Itellä oli ennen tollasia mutku tuppaa aina hukkailemaan noita kännipäissänsä ni oon sit tyytyny noihi 3M:iin :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Oj

Posts: 1,349

#26 • • Oj Keep it FILTHY

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:


---
Jos haluat erittäin edulliset, mutta toimivat ni kysy apteekista sellasia 3M:n sinisiä kuusimallisia tulppia, hintaisekseen (n.5-6e) erinomaiset, mukavan pehmeät korvissa, ei haittaa musiikkinautintoa ja mukana tulee vielä kätevä pikku säilytyskeissi. Noilla oon menny ite viimiset vuoden kaks.

Sitte jos sulle kohtuullisen halpa on vielä n. 20-30 euroa, ni suosittelisin http://beatman.fi/product_details.php?p=186 tai http://beatman.fi/product_details.php?p=858 . Molemmat erittäin laadukkaita ja hyviä musakäyttöön. Itellä oli ennen tollasia mutku tuppaa aina hukkailemaan noita kännipäissänsä ni oon sit tyytyny noihi 3M:iin :D


Tosiaan unohtu ilmoittaa tuo hintahaarukka mutta about 30€ olisi juurikin tuo max hinta. Itelläkin on tapana että kännissä kaikki häviää ja hajoaa joten taidan lähteä koittamaan noita apteekin tulppia näin aluksi =) -Thänks *piis*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

Syntse

Posts: 1,652

#27 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:

Mulla oli tässä juuri kaksi päivää oikeasta korvasta kuulo pois jonka aikana mietin että kyllä perseestä olisi jos kuulo ei toimisi kunnolla. Samalla tuli mieleen että jos vihdoin ottaisi tosissaan aiheeksi niiden korvatulppien hankinnan bileitä varten, eikä tavanomaiseen tyyliini tätäkään aihetta tarvisi kantapään kautta oppia vasta kun se on liian myöhäistä.

.. Mutta aiheeseen.. mitä tulppia jengi suosittelisi!? Jonkun verran tässä foorumeja olen lukenu läpi ja löytyy kyllä monenlaista eri vaihtoehtoa. Rahallisesti en hirveästi haluisi panostaa kun bileissäkin tulee tosi harvoin käytyä, mutta silti ei vitsisi mitään iha perus "raksatulppia" korviin laittaa jotta soundista nyt jotain erottaisi. Eli kohtuu halvat ja ok toimivat tulpat satunnaiseen käyttöön, kiitos!

..Tuskin eka kerta kun joku tätä kysyy, mutta en sentään uutta topickia aloittanut *nauru*

Helppiä pojalle! *blush*



Itse käyttänyt jonkin aikaa Alpinen Music Safe Pro jota löytyy esim Musiikki Fazerilta hintaan 29eur ja mukaan kätevä avaimenperään menevä säilö jossa nuo sitten kulkee kaikkialle mukana niin ei unohdu kotiinkaan kun bileisiin lähtee. 3 eri vahvuista filteriäkin tuossa tulee mukana joten voi valita sopivan suodatuksen melutason mukaan.

http://www.f-musiikki.fi/yleistarvikkeet/26378_musicsafepro_korvatulpat_/_alpine.html
DropIt

Posts: 66

#28 • • DropIt

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:


---
Mulla oli tässä juuri kaksi päivää oikeasta korvasta kuulo pois jonka aikana mietin että kyllä perseestä olisi jos kuulo ei toimisi kunnolla. Samalla tuli mieleen että jos vihdoin ottaisi tosissaan aiheeksi niiden korvatulppien hankinnan bileitä varten, eikä tavanomaiseen tyyliini tätäkään aihetta tarvisi kantapään kautta oppia vasta kun se on liian myöhäistä.

.. Mutta aiheeseen.. mitä tulppia jengi suosittelisi!? Jonkun verran tässä foorumeja olen lukenu läpi ja löytyy kyllä monenlaista eri vaihtoehtoa. Rahallisesti en hirveästi haluisi panostaa kun bileissäkin tulee tosi harvoin käytyä, mutta silti ei vitsisi mitään iha perus "raksatulppia" korviin laittaa jotta soundista nyt jotain erottaisi. Eli kohtuu halvat ja ok toimivat tulpat satunnaiseen käyttöön, kiitos!

..Tuskin eka kerta kun joku tätä kysyy, mutta en sentään uutta topickia aloittanut *nauru*

Helppiä pojalle! *blush*
---


Itse käyttänyt jonkin aikaa Alpinen Music Safe Pro jota löytyy esim Musiikki Fazerilta hintaan 29eur ja mukaan kätevä avaimenperään menevä säilö jossa nuo sitten kulkee kaikkialle mukana niin ei unohdu kotiinkaan kun bileisiin lähtee. 3 eri vahvuista filteriäkin tuossa tulee mukana joten voi valita sopivan suodatuksen melutason mukaan.

http://www.f-musiikki.fi/yleistarvikkeet/26378_musicsafepro_korvatulpat_/_alpine.html




Toimivat ihan asiallisesti. Yleensä käytän aina keskimmäistä vaimennusta.

Säännöllisesti käytettynä kuitenkin löystyvät eikä filtteri tahdo enää pysyä kiinni. Näin siis itselläni, vasemmasta korvasta tulpan irrottaminen kun tahtoo olla hieman hankalaa. :)
Oj

Posts: 1,349

#29 • • Oj Keep it FILTHY
Tuli eilen Laserpointissa koitettua noita apteekin 3M kuusitulppia ja hyvinhän ne toimi kaikin puolin *joo* pysyi hyvin paikoillaan kovemmassakin heilumisessa.

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

André

Posts: 457

#30 • • André Madwave, Force

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:

Tuli eilen Laserpointissa koitettua noita apteekin 3M kuusitulppia ja hyvinhän ne toimi kaikin puolin *joo* pysyi hyvin paikoillaan kovemmassakin heilumisessa.



Itselläni oli aikaisemmin samanlaiset käytössä kestivät hienosti vuoden päivät ja ajoivat asiansa.

Päätin kumminkin kokeilla hiukan parempia kuusitulppia ja kävin ostamassa Orelo Oy:ltä Exinoren ER-20 kuusitulpat. 25€ maksoi ja ero suodatuksessa 3M:n verrattuna todella huomattava. Näistä kuuluu puhe selvästi ja vaimentavat kaikkia äänialueita tasaisesti. Kannattava ostos.

[ks tulpat löytyvät Orelo.fi -sivuilta Elacinin merkillä, mutta liikkeessä oli vain Exinorea. Eroa ei kuulemma ole, molemmat luotettavia merkkejä]

-André
¡ Previous post about a year ago !
bromeo

Posts: 43

#31 • • Edited bromeo
Vanhaa lankaa ylös, koska olen tässä alkanut vakavasti harkita tulppien hommaamista. Tullut soiteltua baareissa nyt kesän läpi pelkät kuulokkeet suojana. Onko ehkä tullut jotain uusia malleja, joita osaisitte suositella? Joku -9dB filtterinen olisi mukava. Tulisi mukavasti samalla ihan konserttikäyttöönkin.

Tuttu piti sellaiset luennot tinnituksesta, että itse hieman pelästyin. :E
Takyon

Posts: 2,945

#32 • • Edited Takyon Möwkö
Itse olen käyttänyt Elacinin kaksvitosia vissiin seitsemän vuotta enkä vaihtais pois mistään hinnasta. Ihan ensimmäisellä kerralla tuntui että suodattaa aivan älyttömästi liikaa mutta kun vaan jatko käyttämistä niin huomasin että siihen tottuu oikein hyvin ja että se hiljaisempi ympäristö jopa tuntuu paremmalta mitä enemmän siihen tottuu. Konemusiikissa se kuitenkin on tärkeämpää että musiikki tuntuu kehossa kuin korvissa.

Muutaman keikankin olen näillä soittanut ilman mitään ongelmia, joten mun suositus jokaiselle paljon bileissä/baareissa/keikolla käyvälle ja kuuloaististaan huoltapitävälle on tuo -25 db.

edit. Niin ja musta tuntuu että viimevuosina bileissä on vaan äänenpaineet noussu entisestään ja välillä tuntuu että tekis mieli saada vieläkin enemmän suodatusta.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Lyra

Posts: 666

#33 • • Lyra
Mä käytän tulppia ihan jokapaikas jossa on vähänkin kovempi melu/musiikki, sen verran herkät korvat ja haluisin myös ne pitää elossa.

Ja kun korvakäytävät on niin minimaaliset etten sinne saa tungettua normi kuusi sun muit korvatulppii niin käytän korvakittiä. about 9e apteekista. toimii loistavasti.
(must tuntuu et oon jo joskus vastannut tälläseen threadiin mut vastaan nyt uudestaan) *piis*
Kolera

Posts: 4,256

#34 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:

Mä käytän tulppia ihan jokapaikas jossa on vähänkin kovempi melu/musiikki, sen verran herkät korvat ja haluisin myös ne pitää elossa.

Ja kun korvakäytävät on niin minimaaliset etten sinne saa tungettua normi kuusi sun muit korvatulppii niin käytän korvakittiä. about 9e apteekista. toimii loistavasti.
(must tuntuu et oon jo joskus vastannut tälläseen threadiin mut vastaan nyt uudestaan) *piis*



Eikö tuo korvakitti suodata liikaa samalla lailla ku normi earit? et tulee tynnyrifiilis?

Ja tuohon takyonin 25dB suodattimiin niin itse totesin et kyl ne 25:t on vähän turhan äkäset normi baarireissuihin. Jos ei tuppaa pyörii siin kaiuttimien eessä koko iltaa tamppaamassa niin aika varmasti noi 15dB suodattimet riittää monelle paremmin.
just ite hankin uudet elacinit(oikeen puolen tulppa katos jo joku 4-5v sit baarireissulla) työ ja hupikäyttöön. Eli otin samalla 15 ja 25dB suodattimetki. Perus baarimöykkään nuo 15dB suodattimet niin ei tartte repii aina pois jos haluu keskustella huutamatta ja kysymättä koko ajan mitä?! ja duunii 25dB suodattimet ku tunkee päätäsä johonki pienee koloo ni ei aina tartte ottaa korvia pois ja hyväs lykys kuulee koneen häiriöäänet paremmin.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

tomii

Posts: 3,594

#35 • • tomii kallion herttua
Korvakitillä mennyt meikäläinen varmaan joku 6-7v. nyt. Omasta kokemuksestani noi on aikalailla parhaat tollaisista "käytä pari kertaa ja heitä menee" -ratkaisuista. Itse sanoisin, että pesee jopa ns. kuusitulpatkin (toki kuusitulppia on todella paljon eri laatuisia). Suosittelen tota perus Macks-merkkistä kittiä apteekista. Otoplug kanssa jees (siinä tulee messissä näppärä säilytysboksi), mutta sanoisin silti, että toi Macks on paras valinta, jos tohon touhuun haluaa lähteä. Yksi juttu tosin sanottava: jos olet tyyppi, joka viihtyy sen 15min lattialla ja sit kaverien kanssa seurustelemaan ja takas lattialle ja takas kaverien kanssa pöytään, niin sitten kannattaa vaan pitää ne silikonit korvissa suosiolla (kuulee puheäänen tosi hyvin) ja ottaa vain välillä pois (ja laittaa takaisin boksiin), niin ei sitten tarvi käyttää monia per bileet.

--
reivaan kunnes kuolen

Lyra

Posts: 666

#36 • • Lyra

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:


---
Mä käytän tulppia ihan jokapaikas jossa on vähänkin kovempi melu/musiikki, sen verran herkät korvat ja haluisin myös ne pitää elossa.

Ja kun korvakäytävät on niin minimaaliset etten sinne saa tungettua normi kuusi sun muit korvatulppii niin käytän korvakittiä. about 9e apteekista. toimii loistavasti.
(must tuntuu et oon jo joskus vastannut tälläseen threadiin mut vastaan nyt uudestaan) *piis*
---


Eikö tuo korvakitti suodata liikaa samalla lailla ku normi earit? et tulee tynnyrifiilis?




ei mun mielestä. en toki voi sanoa muista tulpista kun ne ei mun korviin mene, mut oon ollu kyl tosi tyytis, kuulen ylä ja alaäänet ja tosiaan pystyy puhumaankin jengille ne korvissa, en siis yleensä missään vaihees iltaa ota niitä pois. voi olla et joskus raotan vähän :D
Amuck

Posts: 2,396

#37 • • Amuck dub-i-dub
Desibeli-asiaan:
25 dB on munki mielestäni usein vähän liikaa, yleensä käytössä on 15 dB filtterit. Saa olla aikamoiset paukkeet jotta vaihdan vahvempiin.

Tiketistä saa Tiketti/Tavastia-tulppia; mustat hyvät kuusitulpat ja pieni näppärä kotelo, 2 e/pari. :)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

VicTor miKe

Posts: 268

#38 • • Edited VicTor miKe

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:


Itse käyttänyt jonkin aikaa Alpinen Music Safe Pro jota löytyy esim Musiikki Fazerilta hintaan 29eur ja mukaan kätevä avaimenperään menevä säilö jossa nuo sitten kulkee kaikkialle mukana niin ei unohdu kotiinkaan kun bileisiin lähtee. 3 eri vahvuista filteriäkin tuossa tulee mukana joten voi valita sopivan suodatuksen melutason mukaan.

http://www.f-musiikki.fi/yleistarvikkeet/26378_musicsafepro_korvatulpat_/_alpine.html



Alpinen Music Safe Pro - Mulla on kanssa nämä ja voin suositella.

+ Mukana kolme eri vahvuista filtteriä, haarukka noin 10-25db
+ Äänenlaatu pysyy riitän hyvänä
+ Kuljetukseen avaimenperäsäiliö

- Mukana vain yhden kokoisia tulppia, ei välttämättä sovi kaikille

--
Bäng bäng!

dB

Posts: 1,315

#39 • • dB Digital Beat Music
Alpinen korvatulpat on aika hyvät. Löysin jostain Fazerin musiikkiliikkeestä. Säiliö avaimenperä on kätevä ja filtterit. Tosin eri filttereitä ei ole tullut kauheana kyllä vaihdettua mutta isoimmin filtteröivä on tanssilattiakäytössä kyllä riittävä.
sapeli

Posts: 11,768

#40 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Korvatulpat, kokemuksia:

Alpinen korvatulpat on aika hyvät. Löysin jostain Fazerin musiikkiliikkeestä. Säiliö avaimenperä on kätevä ja filtterit. Tosin eri filttereitä ei ole tullut kauheana kyllä vaihdettua mutta isoimmin filtteröivä on tanssilattiakäytössä kyllä riittävä.



Voin kompata. *joo*

Alpinen PartyPlugit on 15€ Fazerin musiikkikaupassa, suodattaa sopivasti pois pahimmat melut, mutta päästää läpi melodiat ja puhetaajuudet. *hymy*

Kolmas tai neljäs pari menossa - aina jotenkin tunnun hukkaavan nämä, mut aina ostan uudet. *hihu* (Tulee halvemmaksi kuin Elacinit... *vink*)

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.