42 posts, 3 pages, 42,082 views
Koskaan ei ole korvatulpille tullut tarvetta, mutta ehkä on parempi alkaa kokeilemaan eri vaihtoehtoja, ettei tarvitse myöhemmin katua.
Replying to Korvatulpat, kokemuksia:
Rahallisesti en hirveästi haluisi panostaa kun bileissäkin tulee tosi harvoin käytyä, mutta silti ei vitsisi mitään iha perus "raksatulppia" korviin laittaa jotta soundista nyt jotain erottaisi. Eli kohtuu halvat ja ok toimivat tulpat satunnaiseen käyttöön, kiitos!
---
Jos haluat erittäin edulliset, mutta toimivat ni kysy apteekista sellasia 3M:n sinisiä kuusimallisia tulppia, hintaisekseen (n.5-6e) erinomaiset, mukavan pehmeät korvissa, ei haittaa musiikkinautintoa ja mukana tulee vielä kätevä pikku säilytyskeissi. Noilla oon menny ite viimiset vuoden kaks.
Sitte jos sulle kohtuullisen halpa on vielä n. 20-30 euroa, ni suosittelisin http://beatman.fi/product_details.php?p=186 tai http://beatman.fi/product_details.php?p=858 . Molemmat erittäin laadukkaita ja hyviä musakäyttöön. Itellä oli ennen tollasia mutku tuppaa aina hukkailemaan noita kännipäissänsä ni oon sit tyytyny noihi 3M:iin :D
Mulla oli tässä juuri kaksi päivää oikeasta korvasta kuulo pois jonka aikana mietin että kyllä perseestä olisi jos kuulo ei toimisi kunnolla. Samalla tuli mieleen että jos vihdoin ottaisi tosissaan aiheeksi niiden korvatulppien hankinnan bileitä varten, eikä tavanomaiseen tyyliini tätäkään aihetta tarvisi kantapään kautta oppia vasta kun se on liian myöhäistä.
.. Mutta aiheeseen.. mitä tulppia jengi suosittelisi!? Jonkun verran tässä foorumeja olen lukenu läpi ja löytyy kyllä monenlaista eri vaihtoehtoa. Rahallisesti en hirveästi haluisi panostaa kun bileissäkin tulee tosi harvoin käytyä, mutta silti ei vitsisi mitään iha perus "raksatulppia" korviin laittaa jotta soundista nyt jotain erottaisi. Eli kohtuu halvat ja ok toimivat tulpat satunnaiseen käyttöön, kiitos!
..Tuskin eka kerta kun joku tätä kysyy, mutta en sentään uutta topickia aloittanut
Helppiä pojalle!
---
Mulla oli tässä juuri kaksi päivää oikeasta korvasta kuulo pois jonka aikana mietin että kyllä perseestä olisi jos kuulo ei toimisi kunnolla. Samalla tuli mieleen että jos vihdoin ottaisi tosissaan aiheeksi niiden korvatulppien hankinnan bileitä varten, eikä tavanomaiseen tyyliini tätäkään aihetta tarvisi kantapään kautta oppia vasta kun se on liian myöhäistä.
.. Mutta aiheeseen.. mitä tulppia jengi suosittelisi!? Jonkun verran tässä foorumeja olen lukenu läpi ja löytyy kyllä monenlaista eri vaihtoehtoa. Rahallisesti en hirveästi haluisi panostaa kun bileissäkin tulee tosi harvoin käytyä, mutta silti ei vitsisi mitään iha perus "raksatulppia" korviin laittaa jotta soundista nyt jotain erottaisi. Eli kohtuu halvat ja ok toimivat tulpat satunnaiseen käyttöön, kiitos!
..Tuskin eka kerta kun joku tätä kysyy, mutta en sentään uutta topickia aloittanut
Helppiä pojalle!
---
Itse käyttänyt jonkin aikaa Alpinen Music Safe Pro jota löytyy esim Musiikki Fazerilta hintaan 29eur ja mukaan kätevä avaimenperään menevä säilö jossa nuo sitten kulkee kaikkialle mukana niin ei unohdu kotiinkaan kun bileisiin lähtee. 3 eri vahvuista filteriäkin tuossa tulee mukana joten voi valita sopivan suodatuksen melutason mukaan.
http://www.f-musiikki.fi/yleistarvikkeet/26378_musicsafepro_korvatulpat_/_alpine.html
Tuli eilen Laserpointissa koitettua noita apteekin 3M kuusitulppia ja hyvinhän ne toimi kaikin puolin pysyi hyvin paikoillaan kovemmassakin heilumisessa.
Mä käytän tulppia ihan jokapaikas jossa on vähänkin kovempi melu/musiikki, sen verran herkät korvat ja haluisin myös ne pitää elossa.
Ja kun korvakäytävät on niin minimaaliset etten sinne saa tungettua normi kuusi sun muit korvatulppii niin käytän korvakittiä. about 9e apteekista. toimii loistavasti.
(must tuntuu et oon jo joskus vastannut tälläseen threadiin mut vastaan nyt uudestaan)
---
Mä käytän tulppia ihan jokapaikas jossa on vähänkin kovempi melu/musiikki, sen verran herkät korvat ja haluisin myös ne pitää elossa.
Ja kun korvakäytävät on niin minimaaliset etten sinne saa tungettua normi kuusi sun muit korvatulppii niin käytän korvakittiä. about 9e apteekista. toimii loistavasti.
(must tuntuu et oon jo joskus vastannut tälläseen threadiin mut vastaan nyt uudestaan)
---
Eikö tuo korvakitti suodata liikaa samalla lailla ku normi earit? et tulee tynnyrifiilis?
Itse käyttänyt jonkin aikaa Alpinen Music Safe Pro jota löytyy esim Musiikki Fazerilta hintaan 29eur ja mukaan kätevä avaimenperään menevä säilö jossa nuo sitten kulkee kaikkialle mukana niin ei unohdu kotiinkaan kun bileisiin lähtee. 3 eri vahvuista filteriäkin tuossa tulee mukana joten voi valita sopivan suodatuksen melutason mukaan.
http://www.f-musiikki.fi/yleistarvikkeet/26378_musicsafepro_korvatulpat_/_alpine.html
Alpinen korvatulpat on aika hyvät. Löysin jostain Fazerin musiikkiliikkeestä. Säiliö avaimenperä on kätevä ja filtterit. Tosin eri filttereitä ei ole tullut kauheana kyllä vaihdettua mutta isoimmin filtteröivä on tanssilattiakäytössä kyllä riittävä.