mä en tarvi mitään leluja ku mul o jo iha tarpeeks iso mulkku ;)
93 posts, 5 pages, 18,004 views
Kyllä mä tiedän, että se on oikeastaan aika typerää maksaa jostain va-syntikoista maltaita, koska samoja juttuja sais joillain freeware-plugareilla tehtyä.
Mä en vaan näe siinä mitään hohtoa, että se soitin jota soittaa on sama laitos millä esim. kirjoittaa tällaista bullshittiä tänne.
ei sillai että ois todellakaan mikään hyve omistaa mahdollisimman vähän soittimia ja työkaluja saatika sitten että tosi minimaalisel setupil vääntävät tekis keskimäärin parempaa musaa, mutta joskus tuntuu että ihmiset ostelee / warettelee ihan sikana kaikenlaista vaan sen takia että ne haluaa omistaa kaikkea siistiä ja kuluttaa ja sit ei kuitenkaan hyödynnä setuppinsa potentiaalista murto-osaakaan. tuli itekin joskus käytyä läpi aika hyvä määrä kaikenlaista hardista ja softaa josta vaan aina lopulta totes että siistejä juttuja mut ei niin olennaisia ja myi / tuhoili pikkuhiljaa pois että tulis joskus saatua jotain valmiikskin asti.
joo ei siis toi piikittely ollut tod sua kohtaan osoitettu tai ketään muutakaan tässä threadissa, sori jos sait sellasen kuvan.
tiedän vaan jo vähän liikaa jengiä joilla on ihan hirveet räkit ja ständit täynnä tavaraa ja jotka julistaa hardiksen / softan / oman päänsä autuutta ja paremmuutta ja haluaa kasvattaa egoaan kertomalla kaikille miten hienot laitteet tai tietokonesetupit studikalta löytyy...
tekisinkö oikeesti parempaa musaa tai oisko mulla paljonkin hauskempaa vääntää sitä jos ostaisin jonku uuden laitteen tai softan.
...vaan sen takia että ne haluaa omistaa kaikkea siistiä ja kuluttaa ja sit ei kuitenkaan hyödynnä setuppinsa potentiaalista murto-osaakaan.
enemmän siinä on kyse niistä kompromisseista mitä on valmis tekee ja toisaalta siitä et pystyykö vaipumaan semmoseen kevyeen transsiin musaa tehdessään ettei niinkään välitä niistä puitteista vaan siitä mitä kuulee. IMO.
ja toisaalta, musta on kiva pistää ihmiset miettimään sitä mitä tulee ite kelailtua paljon enemmän nykyään: tekisinkö oikeesti parempaa musaa tai oisko mulla paljonkin hauskempaa vääntää sitä jos ostaisin jonku uuden laitteen tai softan.
Jotenki esimerkiks toi on ihan helvetin ärsyttävä juttu softasynissa, että biisi alkaa röpiseen kesken sen tekemisen. Ja sit toisinaan, jos tossa "röpinän äärirajoilla oltaessa" vaikka lisää yhden uuden soittimen biisiin, ni joutuu nostaan bufferit niin hävyttömän korkeelle ettei melodioiden soittelusta tuu enää yhtään mitään :D Oon myös huomannu että usein tulee tehtyä ihan vaistomaisesti pädeihin mahdollisimman lyhyt release just ton bufferikauhun takia, vaikka biisi vaatiskin jotain aivan muuta...
Kuten muutama muukin aikaisemmin mainitsi niin myös mulle tällähetkellä tärkeimmät ovat Logic, pari softasyna, muutama samplelevy sekä JP...
Millaisellas setupilla foorumin rautaihmiset vääntää nykyään?