Mä luin jostain, että Waldorf on ruuvannu samoilla spekseillä uusia koneita huomattavasti vanhoja halvemmalla ja laatu olis snadisti huonompaa ku wanhoissa hyvissä syntikoissa, jotka tehtiin ennen putkan kaatumista.
Roomassa kävin itseasiassa parissa kitara/pianokaupassa, mutta syntikoita löyty tosi huonosti mistään valtaväyliltä missä pörrättiin, käytiin siellä Italiassa lähinnä siks, että vaimo olisi tyytyväinen mun syntikkakasaan täällä Suomessa. Ostin sille matkan synttärilahjaks, ni pääsin itekki käymään siel. Paska klubiskene, mutta hyvää ruokaa ja juomaa.
Kyllähän Waldorf ilmeisesti jossain vaiheessa teki Q:hun muutoksia jolla saatiin hintaa alas, esim. noi hienot puupäädyt lähti menemään, mutta se tehtiin jo vanhan putiikin aikoina. Se että noi "uudet" Waldorfit oli myynnissä vain hetken ja halpa hinta viittaisi siihen että uusia tuotantolinjoja ei ole pistetty pystyyn, vaan joku konkurssipesän varasto vain myytiin loppuun. Hintahan oli T-kaupassa vaan jotain 1500e, kun alunperin se taisi olla melkein tuplaten sen.
Mielenkiintoista kyllä nähdä millaisia tuotteita julkistavat NAMMissa. Jatkavatko laadukkaiden (=kalliiden) laitteiden linjalla, vai lähtevätkö kilpailemaan hinnoilla niin kuin useimmat synavalmistajat tällä hetkellä.
Mäkin olen yrittänyt ulkomaan reissuilla käydä katselemassa synakauppoja, mutta harvoin mitään järkevää ostettavaa löytyy. Bostonista bongasin käytettyjen syntikoiden kaupan, jossa tuli kuolattua aika pitkään, mutta isompia laitteita ei oikein viitsi rahdata lentokoneeseen tai selitellä turvatarkastuksessa mitä ne ovat. Halvalla tuolta olisi kyllä saanut tavaraa nyt kun euro on vielä niin vahva dollariin verrattuna.
Joo tuollainen lahjominen auttaa kyllä lisäämään ymmärrystä musaharrastukselle. :D Italia on tosiaan hieno maa. Mekin ollaan kerran oltu ja ensi kesänä on tarkoitus mennä uudestaan. Klubiskene taitaa olla pohjoisemmassa (Rivieralla) aivan eri luokkaa.