Äläs nyt :) tosta sun topikin alotuksesta sai vähän negatiivisen ensivaikutelman! Useimmat meistä muista kun käyttää sekä softaa että rautaa.
Mä en ikinä vaihtais potikoita ja nabbuloita hiirellä runkkimiseen (ja nyt on ihan turha selittää mistään midi-kontrollereista, se ei ole sama asia) eikä mulla ole yhtäkään Behringerin efua, vain kompura ja mikseri. Kompuraa ole edes käyttänyt vähään aikaan ja mikseri lähtee vaihtoon heti kun on varaa johonkin laadukkaampaan.
Joo, en mäkään jaksa sellasia softasynia joita joutuu hiirellä runkkimaan, siks mul on kontrolleri jos on yllin kyllin nippeleitä joita hieroa... vaikkei se nyt jostain syystä ookaan sama asia :( Efulla viittasin tohon kompuraan, ja mul on itellänikin behringerin mikseri.
Electribet on kovimpia ikinä, ei mitään mullistavaa teknologiaa, mutta niitä on helppo ja mukava käyttää. Heti kun on joku idea, se muovautuu niillä ääneksi käden käänteessä.
En ikinä vaihtaisi tuotantotyyliin, joka latistaa mun inspiraation (a.k.a softaan). Softailijat runkkii niiden biisejä päiväkausia </yleistys>, mun biisit valmistuu yleensä n. 2-3 tunnissa. Jos siinä ajassa ei ota onnistuakseen, on ihan turha jatkaa, koska siihen se kuitenkin jää. Mun mielestä on ainakin siistiä, että oma biisi kuulostaa tuoreelta silloin kun se on valmis, eikä omat korvat ole puutuneet siihen loputtoman runkkimisen takia.
Oman tavan löytäminen se kaiken a ja o. Toi biisin valmistuminen taas ei oo mitenkään välineistä kiinni, jos homma ei skulaa alkumetreillä niin ei se lähde myöhemminkään lentoon.
Oli miten oli, tää kinastelu on about yhtä turhaa kuin vinyyli vs cd. Mä tykkään tehdä noilla laitteilla (jotka on sun mielestä ilmeisesti ihan leluja) ja sä tykkäät softasta. Ihan sama.
DSI Evolver
Behringer UB1002
Studio Projects B1
Yamahan patterikäyttönen Portasound ja joku vanha rumpukoneellinen Casio odottamassa modausta
Ostoslistalla:
Rolandin rumpupädi, kun rytmien lyöminen kiipparilla on suolesta, eikä stepsekkarilla paljon jammailla.
Noiden lisäks mul on enimmäkseen ilmasta softaa, jota suurin osa muista taas pitää leluina :D Mä en nää mitään syytä tuhlaa pennejä virtuaalianalogirautaan, kun ilmanen softa ajaa ihan saman asian, ja kaupallinenki softa on nykyään saippuahinnoissa. Sunkin kannattaa joskus kokeilla ;) ennakkoluulot on tehokkaimpia kehityksen jarruja.