Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 135,203 views

Avatar
#662 • • Sampson Guest
Huh. Pari tuntia takana Super Mario Galaxya. Meiksillä on tällänen suurehko videoskriini ja sillä sai kyllä aluksi pään pyörälle ku juoksenteli pikkuplaneettoja ympäriämpäri. Aivan hemmetin hieno ja innovaatinen peli. Takas pelaa!
Avatar
#663 • • Samus Aran Guest
Jep, kuten tuli jo tuolla edellisellä sivulla mehustettua, niin SMG on kyllä omaa luokkaansa pelimaailmassa, näin kokonaisvaltaista kehitystä ei oo tapahtunu piiiiitkään aikaan. Nyt on melkein läpi, ja vaikka joukkoon mahtuu jonkun verran perustoimintaakin sivuplaneettojen ja muutamien pääglaksien tähtien kanssa, niin overall meininki on kyllä aivan tajutonta. Skaalat meni uusiks monessa suhteessa. Instant Top 3 alltime experience, saattaa nousta vielä kärkipaikalle, kun pääsee sulattelemaan kunnolla...

:heart:

Muutenkin Wii:n tarjonta on ollut huimaa, MP3:sta asti kaikki ylimääränen aika on mennyt pelaamisessa, Metroid jäi kesken SMG:n takia, mutta kohta pääsee taas takas sen pariin. Sit RE:UC, GH3, Forever Blue ja Zack & Wiki. Ei voi mitään, lompakko = :crybaby:
Avatar
#664 • • phanatic Guest
Wiitä pitkään vaivannut kiinnostavan pelitarjonnan puute on vihdoin korjaantunut kertaheitolla. Metroid Prime 3 on upea, ja Super Mario Galaxy paras 3d-tasoloikka ikinä. Uskomaton kenttäsuunnittelu, timantinkova pelattavuus ja loppua kohden myös haastavuus on kohdallaan. Resident Evil: Umbrella Chronicles vaikuttaa myös kelpo valopyssyräiskinnältä ja parantaa Wiin heikkoa co-op-tarjontaa tunnelmallisella paketilla. En ole vielä kaksinepeliä päässyt testaamaan, mutta jo yksin pelattuna peli vakuuttaa, ja pituutta pitäisi olla valopyssyräiskinnäksi poikkeuksellisen paljon, n. 20 tuntia. Jostain pitäisi vielä saada rahat Guitar Heroon, sitten Zack & Wiki puzzlenälkään, ensi kuussa jo Geometry Wars, Medal of Honor: Heroes 2 helmikuussa jne.. Mahtavaa!
Avatar
#665 • • Samus Aran Guest
Wii:n myyntiluvut on through the roof, eikä Nintendo oo pystyny moneen kuukauteen vastaamaan kysyntään, ei lähimainkaan, Englannissakin on noussu jo aika vihasia kommentteja tyhjistä hyllyistä loka-marraskuussa...Wii Fit näyttää myös lähtevän käsistä:

Yodobashi Kichijoji @ 9:30 a.m.

My ticket
th_KC3A0022.jpg

Queue in front of me when I got upstairs
th_KC3A0023.jpg

Queue behind me (lots more around the corner)
th_KC3A0024.jpg

Sell out confirmed!

Avatar
#666 • • Sampson Guest
Viime yön meni pelin "virallinen" osuus pelistä läpi. Loppuvastustaja oli kyllä aika hepponen, ku meni ekalla yrityksellä läpi, vaikka en oo mikään expertti näissä peleissä. Nyt pitäis sit käydä niitä loppuja tähtiä keräämään. Siinä onkii hommaa ja haasteellisuutta. Viel on toi Zeldakin kyllä pelaamatta läpi, jos vaikka siihen kävis seuraavaksi käsiksi. On se vaan hieno konsoli. Ei voi muuta sanoa. SMG 10/10
Avatar
#667 • • Samus Aran Guest
Huhhuh! Tää on jo aika mieletöntä. Ei helvetti, meininki saattaa nousta jo tässä generationissa tälle tasolle, kunhan laatufirmat pääsee hyödyntämään softaa / ideaa. Excellent stuff, ei muuta ku joku original FPS työn alle, homma lähtee lapasesta.

Head Tracking for Desktop VR Displays using the WiiRemote: http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

6to1ycx.gif

Johnny Lee on ehkäpä coolest guy in town :cool:

Btw. ei oo ollut oikein aikaa kirjotella tänne, mutta Wii versio Pro Evolution Soccerista on imo ensimmäinen kunnon yritys (Wii Sportsin jälkeen) tehdä jotain todella hienoa uudella ohjaussysteemillä. Tässä traileri, _think_ about it:

http://www.youtube.com/watch?v=ntIz_hA4STM

Secondly, the cursor is used to accurately pass the ball, so if you want to thread a looping through ball to a winger (rather than the obvious guy standing nearby) simply move the target over the runner's head and press pass.

That's not all. Using the same method, you're free to pass into space and, from the video we've seen), the AI is smart enough to know what you're doing and latch onto the pass, within reason of course.

The Wiimote comes in really useful during setpieces too because you can 'order' off-the-ball players to make runs. Again, simply click the cursor over their heads and then drag in the direction you want them to run. They'll then scuttle off, leaving you to knock in a well-weighted ball they can latch on to. There's no limit to the number of players you can move around either, so there's no reason why a skilled player couldn't send one player off on a dummy run while crossing the ball into the path of a player they've sent in another direction.



Aka just se mitä oon kailottanu / toivonu kuukausikaupalla, toivottavasti tulee nopeesti ulos, can't wait to get my hands on it. Revolution in the making, full points ja respect.
Avatar
#668 • • P.Korhonen Guest
Toi Head Tracking näyttää kyllä loistavalta, mutta siirtäminen käytäntöön onkin sitten eri asia. Vois kuvitella, että joskus tulevaisuudessa tollainen tulisi yleisesti käyttöön FPS:ssa, mutta jollain muulla konsolilla kuin Wiillä. Toisaalta tulee taas jotenkin mieleen 3D-lasit..

Toi PESsin video oli huonoa huumoria. :)
Avatar
#669 • • phanatic Guest

Toi Head Tracking näyttää kyllä loistavalta, mutta siirtäminen käytäntöön onkin sitten eri asia. Vois kuvitella, että joskus tulevaisuudessa tollainen tulisi yleisesti käyttöön FPS:ssa, mutta jollain muulla konsolilla kuin Wiillä. Toisaalta tulee taas jotenkin mieleen 3D-lasit..



Ehkäpä seuraavassa konsolisukupolvessa on jotain tuon tapaista toteutusta. Mutta tosiaan homma on täysin toimivaa jo nykytekniikalla. Pitäisikin viritellä tuollainen systeemi kotiin testikäyttöön.

Toi PESsin video oli huonoa huumoria. :)



Miksi? Mielestäni vaikuttaa erittäin tuoreelta uudistukselta fudispelien kontrollointiin.
Avatar
#670 • • Samus Aran Guest


Toi PESsin video oli huonoa huumoria. :)



Lol, tosin en ihmettele yhtään, että joiltain muilta kestää vähän aikaa jutun sisäistämisessä kun dev-tiimeiltäkin kesti näin kauan idean valjastamisessa. Full points for Konami.

Mut honestly, eihän tosta nyt tosissaan voi olla kuin erittäin innostunut, jos on vähänkin seurannut genreä? Laittaa pelaamiseen vähän eri ulottuvuuksia, kun koko joukkueen kuvioita voi ohjailla mielensä mukaan reaali-ajassa ja syöttäminen on vapautettu AI:sta...
Avatar
#671 • • akir0 Guest
Toi PESin video oli kyl aikas magea, mutta noiden pelipätkienkin perusteella ongelmaksi muodostuu ton ohjauksen hitaus. Eli noita kikkoja ei vaan ehdi käyttää, koska vastustaja puskee päälle agressiivisesti. Videollahan vastustajat vaan seisoskeli, eivätkä puolustaneet.
Avatar
#672 • • Samus Aran Guest

Toi PESin video oli kyl aikas magea, mutta noiden pelipätkienkin perusteella ongelmaksi muodostuu ton ohjauksen hitaus. Eli noita kikkoja ei vaan ehdi käyttää, koska vastustaja puskee päälle agressiivisesti. Videollahan vastustajat vaan seisoskeli, eivätkä puolustaneet.



Hmmm? Kursorihan liikkuu tasan yhtä nopeasti kuin sitä itse liikuttaa, eli joukkojen hallinnan nopeus on täysin pelaajasta itsestään kiinni, oli paine millainen tahansa (vrt. mikä tahansa real time action puzzle, jossa new comer ei edes näe useimpia mahdollisuuksia ennen harjaantumista). Vaikka Konami sais jo ekalla kerralla pelimekaniikan toimimaan täydellisesti, niin useimmilla pelaajilla on saletisti iso opettelukynnys edessä, which is nice, imo.
Avatar
#673 • • akir0 Guest
No totapa juuri meinasin. Keskivertopelaajat ei vaan saa tota hommaa toimimaan riittävän nopeasti ja kyllästymisfaktori iskenee aika äkkiä. Ja kaveripelaaminen se vasta tyhmää onkin kun tasoerot on niin mahottomia.

Toivotaan kuitenkin, että toi jossain vaiheessa tulee ulos toimivana.
Avatar
#674 • • phanatic Guest

No totapa juuri meinasin. Keskivertopelaajat ei vaan saa tota hommaa toimimaan riittävän nopeasti ja kyllästymisfaktori iskenee aika äkkiä. Ja kaveripelaaminen se vasta tyhmää onkin kun tasoerot on niin mahottomia.

Toivotaan kuitenkin, että toi jossain vaiheessa tulee ulos toimivana.



En nyt tiedä osaako keskivertosatunnaispelaaja niitä padifudiksiakaan pelata niin hyvin, että pärjäisi hyvälle pelaajalle. En minä ainakaan. Uskon ennemminkin Wiimoten käytön madaltavan oppimiskynnystä padin näpyttämiseen verrattuna. Ja itse ainakin arvostan peleissä nimen omaan sitä, että haastetta ja syvyyttä löytyy keskivertopelaajaa paremmallekin pelaajalle tarpeeksi.
Avatar
#675 • • Samus Aran Guest
Heads up!

Tänään kaupoissa Zack & Wiki ja Geometry Wars: Galaxies!

Molemmat lähtee säkkiin lähipäivinä :cool:
Avatar
#676 • • Bio Guest
Super Mario Galaxya olen nyt viikon verran pelaillu. On kyl aika kiva peli. Vapaa-aika meneekin pelin parissa nopeasti. 45/120 tähteä hankittu, joten pelaamista riittää viel vähäks aikaa :)

Transformers tuli myös pelattuu läpi autobotseilla pari viikkoa sit. Ihan näyttävä peli, mut aika vaikea jossain kohdin kun joitakin kenttiä pitää hakata monta kertaa et pääsee läpi. Peli on myös aika tylsä kun kentät on aika samanlaisia. Pitää viel pelata decepticonseilla läpi, ainakin alku on paljon kiinnostavapi kuin autobotseissa.
Avatar
#677 • • Sampson Guest
Super Mariossa on sitten yhteensä 242 tähteä :) Onnea jokaisen löytämiseen! Oli kyllä ihan mieletön peli. Pitää vissiin hakea joku uus koukku tuolta pelikaupasta lähiaikoina!
Avatar
#678 • • Bio Guest

Super Mariossa on sitten yhteensä 242 tähteä :) Onnea jokaisen löytämiseen! Oli kyllä ihan mieletön peli. Pitää vissiin hakea joku uus koukku tuolta pelikaupasta lähiaikoina!



242 :eek:

no sit riittääkin aika taval tekemist :D
Avatar
#679 • • Loopy Guest
Engineer unlocks Wii's hidden potential

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw[/youtube]

No voi ny jumankauta. Jos toi saadaan upotettua tuleviin peleihin lähiaikoina, ei oo varmaan epäselvää kuka voittaa "konsolisodan".
Avatar
#680 • • T82 Guest
no huhhuh.. jos ton oikeasti sais esim. first person shootereissa hyödynnettyä niin kyllä alkais uus aikakausi pelimaailmassa. kyl jäis pc-pelaajat nuoleen näppejään.