Jumankauta! hyvältä näyttää!
Todellakin!
Ja Red Steel näyttää upealta...
709 posts, 36 pages, 135,150 views
Jumankauta! hyvältä näyttää!
Täysin vapaa aseen käyttö ilman tommosta erillistähtäintä olis toiminu. Ts. Että pitäis virtuaalipyssyn omaa tähtäysmekanismia käyttää tai räimiä spray&pray -koulukunnan mukaan. Ehkä se on vaan ajan kysymys kumminkin. Nyt toi näyttäis toimivan vähän kuin huonona hiirenä.
Voihan olla, että moisia ohjaimia ryhdytään apinoimaan pc:lle joku päivä (vuosi).
..nintendon ideaa: Pelaaminen tehdään olohuoneessa, suurelta screeniltä, helpolla käytettävyydellä, ryhmässä ja niin että kaikilla on tilaa touhuta. Kohderymät ja tavoitteet on kuitenkin ehkä niin kaukana toisistaan kuin pelimaalilassa voi olla.
Huomaa, että olet palannut pieneltä PC näytöltä työpöydän ääressä :)
Ilman erillistähtäintä esim suurien screenien kuten videotykkien kanssa, ohjaimen liike pitäisi olla älyttömän suuri, jotta peli olisi pelattava. Sen sijaan säätämällä ohjaimen herkkyys pieneksi, voi käyttäjä heilua myös videotykin edessä ja siten saada todella hyvän "eläytymisen": 2m päässä, 2m kankaasta. Tämä väistämättä vaatii sen erillistähtäimen näyttöön. Toisaalta voisihan olla niin, että tuo on valinnainen juttu.
Konsolipeleihin usein liittyy myös sohva/tuoli ja se tosiasia että kyynärpää ei nojaa työpöydälle, jossa voi pitää hiirimattoa. Siten "hiiren" liike on pakko siirtää toiseen tasoon ja looginen vaihtoehto on nimenomaan samansuuntainen screenin kanssa. Itse veikkaisin, että ainoa huono puoli hiireen verrattuna on käden mahdollinen väsyminen kun taas aitous kasvaa, sillä tähtäys tapahtuu oikeasti kohti kohdetta eikä esim kohti näppäimistöä. Siten en ihan ymmärrä väitettäisi, että kyseessä olisi "huono hiiri"
...uskoisin, että PC fanit eivät tule pääsemään irti omasta näppäimistö & hiiri fiksaatiosta. Pieni tietokonenäyttö, sivuun työnnetty konttorituoli, mahdollisesti pieni työhuone ja pakollinen näppäimistö & hiiri (tuo padi kuitenkin vaan peliä varten, ei konetta & käyttistä) eivät ehkä vastaa nintendon ideaa: Pelaaminen tehdään olohuoneessa, suurelta screeniltä, helpolla käytettävyydellä, ryhmässä ja niin että kaikilla on tilaa touhuta. Kohderymät ja tavoitteet on kuitenkin ehkä niin kaukana toisistaan kuin pelimaalilassa voi olla.
Saat PC-pelaamisen kuulostamaan niin kauhealta kokemukselta. Et uskokaan millaisiin fiilistelyihin pienellä näytöllä (21") pääsee työpöydän ääressä Flightstick Pro:ta vääntäen, kun ohjastamasi Sturmovik siivet tutisten yrittää päästä sakemannilentueesta eroon. Ihmispelaajia toki kaikki ja realismi kaakossa. :) Mutta tarkoittanet FPS:iä kumminkin, mutta ymmärtänet kumminkin että ei näyttö ole lainkaan kehno ratkaisu. Sitäpaitsi, kuka estää pelaamisen tuolla videotykkikokoonpanolla pc-pelejä, kun nykyläppäreissä kumminkin on sen verran huimasti potkua?
Mulle kumminkin pelit on se mikä ratkaisee, ei se että onko mukava sohva ja pöydällä sipsejä. Eikös Nintendollakin ollut joku tämäntapainen motto?
Mutta jos kaipaus on tosiaan tohon hardcore-strategiapeli / simulaatio -suuntaan, ja pari fps:ää sillointällöin, on vaikea pc:stä luopua.
"huono hiiri" -kommentti liittyi siihen että tossa red steelissä ja zeldassakin muistaakseni toi kontrollerin käyttö ampuma-aseen kanssa näytti tökerösti toteutetulta, ikäänkuin että toi ohjain olis joku laserpointteri jolla osoitetaan vihollista ja skrollataan kun mennään reunan yli. Mutta tiedä sitä jos fiilis on eri.
Tähtäys siis hoituisi realistisemmin siirtämällä käsi ja siten myös ruudulla näkyvä pistooli semmoiseen asentoon jotta näet tähdätä aseen tähtäysmekanismin avulla.
Kas. :)
Toi ampuma-aseena (tai jousena) ton ohjaimen käyttäminen ei kyl oikein vakuuttanut noissa videoissa, mutta vika on varmaan peleissä eikä ohjaimessa. Täysin vapaa aseen käyttö ilman tommosta erillistähtäintä olis toiminu. Ts. Että pitäis virtuaalipyssyn omaa tähtäysmekanismia käyttää tai räimiä spray&pray -koulukunnan mukaan. Ehkä se on vaan ajan kysymys kumminkin. Nyt toi näyttäis toimivan vähän kuin huonona hiirenä.
Sen sijaan toi miekkailu ja tennis näyttäis aika mehukkaalta. :) Mitenköhän toi vastuksen puute ja liikerajoitukset on hoidettu niin että ne ei häiritse.
Hieno homma toi ohjain kyllä. Pitää vähän tähystää mihin suuntaan toi pelien kehitys menee wii:llä, kun oma maku ei usein yhtene konsolipelien suunnittelijoiden kanssa. Voihan olla, että moisia ohjaimia ryhdytään apinoimaan pc:lle joku päivä (vuosi).
Mut toi on kyl selkeästi vakuuttavin konsoli tähän mennessä.
Ubi Director Commends Wii, Shuns PS3
The creative director of Ubisoft Montreal had harsh words for Sony during an E3 workshop focusing on next-generation game design.
Clint Hocking, the creative director behind titles such as Splinter Cell: Chaos Theory explained how he was disappointed by Sony's attempts to copy technologies from the other consoles. After referring to Sony's mimicking of Xbox Live, and then duplicating components of Nintendo's motion sensitive controller, Hocking paused in frustration.
"How much more 'me too' can [Sony] be?," he asked.
Earlier in the discussion Hocking attacked the industry's strategy to up the ante in visuals significantly with each console.
It's a "fundamental problem of approach" to continue to push for stronger graphics, he said. He argued such an approach puts game developers in situations where they have to be factory workers. Assemble art texture here, model texture shades here. Repeat.
Further, Hocking claimed the adoption rate of high-definition televisions is so low, that the approach wastes resources on art that many customers won't even appreciate.
At the conclusion of the workshop, Hocking applauded Wii's new controller interface. If it can meet the technical accuracy promised by Nintendo, it can open up the creative minds of game designers, he said. While graphics may add emotion, Wii's new controller interface is more likely to bring emotion directly to the player.
(byc)
Source: Ubisoft
I watched a lot of people play Red Steel. A lot of people. At first, everybody extended their arms far from their body, as if they were holding a firearm. This is known as the "wrong" or "stupid" way of playing Red Steel. I did it too, mind you, at Tokyo Game Show when I played the Metroid demo. But eventually one begins to realize that you don't have to wave your arms wildly -- you can just hold the controller like you would hold any normal game controller, and aim all over the screen with minimal wrist movement.
It took about one time through the shooting gallery to get totally acclimated to aiming. At first, it's easy to struggle with the controls and have trouble hitting targets. But something truly amazing happens after about five minutes. You get good. I mean, you get real good -- better than you could possibly imagine being with analog sticks or (dare I say it?) a mouse.
Although we were very timid to play the game, our hesitations were put to ease as soon as soon as we got to throw the first pass. We found out pretty quickly that the control for this incarnation of Madden football is where the game shines. Made to be as easy as possible, the control scheme never felt contrived or difficult, but rather felt natural and simple to pick up on. Once we started playing the second time around, we found that we were completing passes and finding holes, even if we had to create them ourselves. Madden '07 makes good use of the motion sensor as it is used in nearly ever aspect of the gameplay, from kicking the perfect field goal to making the game winning pass. We can't express enough how much fun the control scheme was; We were elated to put ourselves in the place of the quarterback, only to snap the ball and throw the passes by ourselves. Even the most hardened Madden fans will find something to love with the Nintendo Wii's control scheme.
As mentioned, the controls are simple, but they do take getting used to - as all the Wii games will. Even though we breezed through the game the second time, the first time through was hit or miss...
By Greg Howson / NIntendo 05:33am
If ony I could get into the convention centre now - it's 10pm LA time - and spend a night with Wii then maybe I could really make my mind up. But for now I'm undecided, partly because I could only get on two games. Tennis and Red Steel may not be showstoppers, but they are Wii launch games with enough sensitivity/accuracy issues to suggest that either my wrists have had it, or the Wii isn't quite as friendly as hoped.
The main controller was smaller than expected, but snug, nicely weighted and comfortable to hold. But the games saw mixed results. Tennis was very easy to play and will certainly work for a quick set with friends/family. But I found it frustratingly imprecise when trying to place the ball and can see why the execs missed the shots they did on stage at the Nintendo conference. And on a console that values inclusivity, Red Steel is more likely to cause motion sickness than family togetherness. What did work well was the thrust and parrying of the sword combat, which felt much better than the gun-based action. Of course, this is very early days and more playtime is needed - Super Mario Galaxy, Excite Truck and Zelda all spring to mind - and there were moments in both games where it all made some sort of sense. But Wii wasn't the unconditional love at first play that I thought it might be.
You also can't miss if you time your swing well enough, so we can't say this really tests the controller. That said, it was quite fun and provided a whole new type of play experience that we look forward to more of in the future.
Lopussa Snake-ylläri teki viel lisägutaa..