Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 134,929 views

Avatar
#81 • • George Shield Guest

Jumankauta! hyvältä näyttää!



Todellakin!
Ja Red Steel näyttää upealta...
Avatar
#82 • • ville Guest
paljon kiitoksia samusille, loistavat linkit :hearts:


mitäs tähän nyt oikein voisi sanoa? Kun ekat tiedot ohjaimesta tuli, sitä odotti paljon, mutta oli vähän skeptinen. Nyt 6kk jälkeen jokainen artikkeli & testi on ylistystä, johon en ole törmännyt kentis koskaan...

tässä vaiheessa ainoa kysymys lienee kuinka kauan pitää vielä kärsiä lukemalla ylistäviä arvioita ennenkuin pääsee itse pelaamaan :angry:

merkittävin askel pelihistorissa, jos ei lasketa jatkuvaa rautakehitystä?
Avatar
#83 • • Juha Vilkamo Guest
Kas. :)

Toi ampuma-aseena (tai jousena) ton ohjaimen käyttäminen ei kyl oikein vakuuttanut noissa videoissa, mutta vika on varmaan peleissä eikä ohjaimessa. Täysin vapaa aseen käyttö ilman tommosta erillistähtäintä olis toiminu. Ts. Että pitäis virtuaalipyssyn omaa tähtäysmekanismia käyttää tai räimiä spray&pray -koulukunnan mukaan. Ehkä se on vaan ajan kysymys kumminkin. Nyt toi näyttäis toimivan vähän kuin huonona hiirenä.

Sen sijaan toi miekkailu ja tennis näyttäis aika mehukkaalta. :) Mitenköhän toi vastuksen puute ja liikerajoitukset on hoidettu niin että ne ei häiritse.

Hieno homma toi ohjain kyllä. Pitää vähän tähystää mihin suuntaan toi pelien kehitys menee wii:llä, kun oma maku ei usein yhtene konsolipelien suunnittelijoiden kanssa. Voihan olla, että moisia ohjaimia ryhdytään apinoimaan pc:lle joku päivä (vuosi).

Mut toi on kyl selkeästi vakuuttavin konsoli tähän mennessä.
Avatar
#84 • • ville Guest


Täysin vapaa aseen käyttö ilman tommosta erillistähtäintä olis toiminu. Ts. Että pitäis virtuaalipyssyn omaa tähtäysmekanismia käyttää tai räimiä spray&pray -koulukunnan mukaan. Ehkä se on vaan ajan kysymys kumminkin. Nyt toi näyttäis toimivan vähän kuin huonona hiirenä.



Huomaa, että olet palannut pieneltä PC näytöltä työpöydän ääressä :)

Ilman erillistähtäintä esim suurien screenien kuten videotykkien kanssa, ohjaimen liike pitäisi olla älyttömän suuri, jotta peli olisi pelattava. Sen sijaan säätämällä ohjaimen herkkyys pieneksi, voi käyttäjä heilua myös videotykin edessä ja siten saada todella hyvän "eläytymisen": 2m päässä, 2m kankaasta. Tämä väistämättä vaatii sen erillistähtäimen näyttöön. Toisaalta voisihan olla niin, että tuo on valinnainen juttu.

Konsolipeleihin usein liittyy myös sohva/tuoli ja se tosiasia että kyynärpää ei nojaa työpöydälle, jossa voi pitää hiirimattoa. Siten "hiiren" liike on pakko siirtää toiseen tasoon ja looginen vaihtoehto on nimenomaan samansuuntainen screenin kanssa. Itse veikkaisin, että ainoa huono puoli hiireen verrattuna on käden mahdollinen väsyminen kun taas aitous kasvaa, sillä tähtäys tapahtuu oikeasti kohti kohdetta eikä esim kohti näppäimistöä. Siten en ihan ymmärrä väitettäisi, että kyseessä olisi "huono hiiri"

Voihan olla, että moisia ohjaimia ryhdytään apinoimaan pc:lle joku päivä (vuosi).



Tähän se varmasti tulee menemään, mutta uskoisin, että PC fanit eivät tule pääsemään irti omasta näppäimistö & hiiri fiksaatiosta. Pieni tietokonenäyttö, sivuun työnnetty konttorituoli, mahdollisesti pieni työhuone ja pakollinen näppäimistö & hiiri (tuo padi kuitenkin vaan peliä varten, ei konetta & käyttistä) eivät ehkä vastaa nintendon ideaa: Pelaaminen tehdään olohuoneessa, suurelta screeniltä, helpolla käytettävyydellä, ryhmässä ja niin että kaikilla on tilaa touhuta. Kohderymät ja tavoitteet on kuitenkin ehkä niin kaukana toisistaan kuin pelimaalilassa voi olla.

Sen sijaan veikkaisin, että xbox 360 ja ps3 kanssa vastaavanlainen ohjain tullaan näkemään aika pian ja ehkäpä jopa niin, että pelitalot tekevät samoja pelejä kaikille konsoleille?
Avatar
#85 • • P.Korhonen Guest

..nintendon ideaa: Pelaaminen tehdään olohuoneessa, suurelta screeniltä, helpolla käytettävyydellä, ryhmässä ja niin että kaikilla on tilaa touhuta. Kohderymät ja tavoitteet on kuitenkin ehkä niin kaukana toisistaan kuin pelimaalilassa voi olla.



Juurikin noin. Koko tuo Nintendon lähestymistapa rajaa käyttäjäkuntaa suuresti, mutta toisaalta tulee kyllä viemään ison osan koko konsolimarkkinoista.

Ohjain varmasti soveltuu hyvin juuri Nintendo-tyyppisiin peleihin, mutta videon perusteella ainakaan Red Steel ei kyllä vakuuta millään tavalla. Grafiikka näyttää oikeastaan tosi rumalta/vanhalta ja ohjaus vaikuttaa musta kömpelöltä (pitää silti päästä kokeilemaan). Taitaa olla jatkossakin turha pelata FPS-pelejä muulla kuin PC:llä.

Nopealla silmäilyllä toi tunnin video tarjoaa varmaan sitä mitä Nintendo-ihmiset haluaakin. Paha tollaisesta postimerkin kokoisesta on mennä sanomaan, mutta se kyllä yllätti miten rumilta kaikki pelit näyttää vaikka tehoa pitäisi kuitenkin kai löytyä. Jos pitäisi suunnitella jonkun konsolin ostamista niin oma valinta olisi edelleen Xbox 360.
Avatar
#86 • • Juha Vilkamo Guest


Huomaa, että olet palannut pieneltä PC näytöltä työpöydän ääressä :)

Ilman erillistähtäintä esim suurien screenien kuten videotykkien kanssa, ohjaimen liike pitäisi olla älyttömän suuri, jotta peli olisi pelattava. Sen sijaan säätämällä ohjaimen herkkyys pieneksi, voi käyttäjä heilua myös videotykin edessä ja siten saada todella hyvän "eläytymisen": 2m päässä, 2m kankaasta. Tämä väistämättä vaatii sen erillistähtäimen näyttöön. Toisaalta voisihan olla niin, että tuo on valinnainen juttu.

Konsolipeleihin usein liittyy myös sohva/tuoli ja se tosiasia että kyynärpää ei nojaa työpöydälle, jossa voi pitää hiirimattoa. Siten "hiiren" liike on pakko siirtää toiseen tasoon ja looginen vaihtoehto on nimenomaan samansuuntainen screenin kanssa. Itse veikkaisin, että ainoa huono puoli hiireen verrattuna on käden mahdollinen väsyminen kun taas aitous kasvaa, sillä tähtäys tapahtuu oikeasti kohti kohdetta eikä esim kohti näppäimistöä. Siten en ihan ymmärrä väitettäisi, että kyseessä olisi "huono hiiri"

...uskoisin, että PC fanit eivät tule pääsemään irti omasta näppäimistö & hiiri fiksaatiosta. Pieni tietokonenäyttö, sivuun työnnetty konttorituoli, mahdollisesti pieni työhuone ja pakollinen näppäimistö & hiiri (tuo padi kuitenkin vaan peliä varten, ei konetta & käyttistä) eivät ehkä vastaa nintendon ideaa: Pelaaminen tehdään olohuoneessa, suurelta screeniltä, helpolla käytettävyydellä, ryhmässä ja niin että kaikilla on tilaa touhuta. Kohderymät ja tavoitteet on kuitenkin ehkä niin kaukana toisistaan kuin pelimaalilassa voi olla.




Saat PC-pelaamisen kuulostamaan niin kauhealta kokemukselta. Et uskokaan millaisiin fiilistelyihin pienellä näytöllä (21") pääsee työpöydän ääressä Flightstick Pro:ta vääntäen, kun ohjastamasi Sturmovik siivet tutisten yrittää päästä sakemannilentueesta eroon. Ihmispelaajia toki kaikki ja realismi kaakossa. :) Mutta tarkoittanet FPS:iä kumminkin, mutta ymmärtänet kumminkin että ei näyttö ole lainkaan kehno ratkaisu. Sitäpaitsi, kuka estää pelaamisen tuolla videotykkikokoonpanolla pc-pelejä, kun nykyläppäreissä kumminkin on sen verran huimasti potkua?

Mulle kumminkin pelit on se mikä ratkaisee, ei se että onko mukava sohva ja pöydällä sipsejä. Eikös Nintendollakin ollut joku tämäntapainen motto?

Mutta jos kaipaus on tosiaan tohon hardcore-strategiapeli / simulaatio -suuntaan, ja pari fps:ää sillointällöin, on vaikea pc:stä luopua. Tuo kontrolleri mitä tässä haikailen toisi kyllä paljon lisää noihin fps:iin jos pelintekijöillä on homma hanskassa. :) Tosin mikä ettei olisi erikseen konsoli fps:ille.

"huono hiiri" -kommentti liittyi siihen että tossa red steelissä ja zeldassakin muistaakseni toi kontrollerin käyttö ampuma-aseen kanssa näytti tökerösti toteutetulta, ikäänkuin että toi ohjain olis joku laserpointteri jolla osoitetaan vihollista ja skrollataan kun mennään reunan yli. Mutta tiedä sitä jos fiilis on eri.

Se mitä toivoin siis (minkä ehkä ymmärsit, ehkä et), oli että tuo ohjain olisi kuin pistoolin kahva, ei niin että että pitäisi sillä ohjaimella itsellään tähtäillä 2m valkokankaalle. Koska tuo liikkuminen on ilmeisesti joka akselissa vapaata (vai onko?), voisi siinä valkokankaalla näkyvä pistooli ja käsi seurata oman kätesi liikerataa. Esim voisit vaikka ampua olkasi yli taaksepäin jos siltä tuntuu. Tähtäys siis hoituisi realistisemmin siirtämällä käsi ja siten myös ruudulla näkyvä pistooli semmoiseen asentoon jotta näet tähdätä aseen tähtäysmekanismin avulla.
Avatar
#87 • • ville Guest


Saat PC-pelaamisen kuulostamaan niin kauhealta kokemukselta. Et uskokaan millaisiin fiilistelyihin pienellä näytöllä (21") pääsee työpöydän ääressä Flightstick Pro:ta vääntäen, kun ohjastamasi Sturmovik siivet tutisten yrittää päästä sakemannilentueesta eroon. Ihmispelaajia toki kaikki ja realismi kaakossa. :) Mutta tarkoittanet FPS:iä kumminkin, mutta ymmärtänet kumminkin että ei näyttö ole lainkaan kehno ratkaisu. Sitäpaitsi, kuka estää pelaamisen tuolla videotykkikokoonpanolla pc-pelejä, kun nykyläppäreissä kumminkin on sen verran huimasti potkua?



Mulla on aika monen vuoden kokemus konsolipelaamisesta, tietokoneesta vajaa parin vuoden. IMO tietokonepelaaminen _on_ kauhempaa kuin konsoleilla jos puhutaan kokonaisuudesta eli siitä mitä kaikkea pelaaminen vaatii ennenkuin homma todella lähtee pyörimään (oheislaitteisto, paikka, peli, ohjain, istuin jne)

Kyllä mulla on tälläkin hetkellä olohuoneessa kohtalainen PC, jolla saa varsin hyvin pelattua monia 3D pelejä ja kone on kytketty HD reson tykkiin. Koneen pääkäyttö on kuitenkin leffojen katselu ja surffailu kun ei toi PC pelailu oikein toimi :D

PC:n lähetyminen pelaamiseen on todella erilainen kuin konsoleilla ja on makuasia kummasta pitää enemmän. Mä vaan en ole koskaan lämmennyt pienelle tietokoneen ruudulle, konttorituolille, näppäimistölle ja hiirelle sekä sille faktalle, että vaikka pelaat padilla/ratilla, niin sä kuitenkin tarvii näppäimistön/hiiren tekemään monia valintoja peleissä/käyttiksen puolella. Esim sohvalla on tosi kiva vääntää momoa kun edessä on suuri kangas, mutta miksi ihmeessä mun pitää aina välillä turvautua näppäimistöön esim pelikenttien välillä? Toi oikeesti hankaloittaa olohuoneessa pelaamista ihan pirusti ....

PC:n vahvuus on epäilemättä myös sen heikkous. Näppis ja hiiri ovat imo tosi kaukana "todentuntuisesta" tavasta ohjata ihan mitä vaan, mutta niiden monipuolisuus mahdollistaa asioita, joita ei voi padilla (=konsolilla) toteuttaa. Siten PC:n pelitarjota voi olla aika erilaista ja tästä syystä monet PC pelaajat ovat sellaisia, jotka eivät ikinä edes harkitse konsolia (tai niin ainakin tähän mennessä)


Mulle kumminkin pelit on se mikä ratkaisee, ei se että onko mukava sohva ja pöydällä sipsejä. Eikös Nintendollakin ollut joku tämäntapainen motto?



Jos Nintendo uskoisi, että vaan pelit ratkaisee, Nintedon pelejä olisi varmaan kaikilla laitealustoilla, eikä Nintendo tekisi rautaa?

Jännä juttu on miettiä, että aika harva konsolipelaaja jaksaa istua konttorituolilla pienen ruudun ääressä ja pelata siitä. Kun on mahdollisuus tehdä olo oikeasti mukavaksi, monella on tapa viedä hommaa tähän suuntaan. Mä en hetkeäkään epäilisi, että PC pelaajat eivät haluaisi viedä hommaa mukavampaa ympäristöön, mutta toistaiseksi (ja varmaan myös jatkossa) siihen on ollut teknisiä rajoiteita. Tästä syystä on helppo todeta: "kyllä mä viihdyn tällä tavalla pelaten" ja "peli on se tärkein" koska "parempaan" ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta.

Kyllä säkin varmaan mielummin vääntäisit flighstickt prota puoliksi sohvalla maaten niin että screeni peittää tosi suuren osan näkökentästä. Hyvällä sohvalla, ohjaintelineellä ja näkökentän peittävyyden ansioista olisi oikeesti fiilis, että ohjaa konetta ...


Mutta jos kaipaus on tosiaan tohon hardcore-strategiapeli / simulaatio -suuntaan, ja pari fps:ää sillointällöin, on vaikea pc:stä luopua.



Niinpä ... näppämistön näppäinmäärälle ja hiiren tarkuudelle on vaikea löytää vastusta jos vieressä ei ole pöytää :(


"huono hiiri" -kommentti liittyi siihen että tossa red steelissä ja zeldassakin muistaakseni toi kontrollerin käyttö ampuma-aseen kanssa näytti tökerösti toteutetulta, ikäänkuin että toi ohjain olis joku laserpointteri jolla osoitetaan vihollista ja skrollataan kun mennään reunan yli. Mutta tiedä sitä jos fiilis on eri.



Tietysti paha sanoa kun itse ei ole kokeillut, mutta jos arvostelut ohjaimen kokeilijoilla ovat lähinnä asteella WOW, veikkaisin että pelivalmistajat tietävät mitä tekevät :)

Tähtäys siis hoituisi realistisemmin siirtämällä käsi ja siten myös ruudulla näkyvä pistooli semmoiseen asentoon jotta näet tähdätä aseen tähtäysmekanismin avulla.



Kiva ajatus ja uskoisin että esim käsiaseen kanssa tuo tullaan näkemään. Suuremmilla aseilla ongelmana on, että ase peittää näkökentästä niin paljon, että pelaajaa käy aika helposti häiritsimään näkökentän pienuus. Vertauksena voisi ottaa sen, että jos joku oikeasti tekisi fps pelin, jossa näkökenttä olisi täysin samanlainen kuin ihmissilmällä, monet eivät pitäisi siitä, sillä tarkka näkökenttä olisi lopulta pirun pieni ja pelaaminen siten aika hankalaa. Voisi kai sanoa, että fps pelin tarkoitus ei ole ollut missään välissä antaa täysin realistista tilaa pelaajan silmistä vaan ainoastaan tuoda tarvittava illuusio, että itse olisi pelissä mukana. Juuri tähän iskee tuo ohjain ihan kaikissa pelissä: illuusio osallistumisesta kasvaa ihan toiselle tasolle.
Avatar
#88 • • Samus Aran Guest

Kas. :)

Toi ampuma-aseena (tai jousena) ton ohjaimen käyttäminen ei kyl oikein vakuuttanut noissa videoissa, mutta vika on varmaan peleissä eikä ohjaimessa. Täysin vapaa aseen käyttö ilman tommosta erillistähtäintä olis toiminu. Ts. Että pitäis virtuaalipyssyn omaa tähtäysmekanismia käyttää tai räimiä spray&pray -koulukunnan mukaan. Ehkä se on vaan ajan kysymys kumminkin. Nyt toi näyttäis toimivan vähän kuin huonona hiirenä.

Sen sijaan toi miekkailu ja tennis näyttäis aika mehukkaalta. :) Mitenköhän toi vastuksen puute ja liikerajoitukset on hoidettu niin että ne ei häiritse.

Hieno homma toi ohjain kyllä. Pitää vähän tähystää mihin suuntaan toi pelien kehitys menee wii:llä, kun oma maku ei usein yhtene konsolipelien suunnittelijoiden kanssa. Voihan olla, että moisia ohjaimia ryhdytään apinoimaan pc:lle joku päivä (vuosi).

Mut toi on kyl selkeästi vakuuttavin konsoli tähän mennessä.



Netissäkin kirjoittelee monia pelienkehittelijöitä, jotka ei tiedä (100% tarkasti) miten toi ohjain tule loppupeleissä toimimaan. Kaikkein paras uutinen on kuitenkin se, että kaikki vähänkin mistään mitään ymmärtävät ovat kilpaa kehuneet Wiimoten toimivuutta ensimmäisissä tech demoissa ja peleissä. Kaikesta päätellen FPS- ja erilaiset strategiapeli-ympäristöt tulevat kaikkein vaivattomimmin ja helpoiten hyötymään Wiimoten ominaisuuksista. Rumblen ja varsinkin konferenssissa varmistetun kaiuttimen ansiosta vastuksen puutteen ei pitäis olla ongelma.

Red Steelissähän homma toimii Wiimoten osalta siinä mielessä samaan tapaan kuin hiiri, että tähtäys on yhtä nopeaa kuin pelaajan käsi-aivo yhteistyö. Muuten erona on se, että Red Steelissä ruudun keskellä on eräänlainen dead zone, jotta koko kuvaruutu ei tärisisi koko ajan käden mukana. Liikutat zonen ulkopuolelle, niin kuvakin alkaa liikkumaan. Tää systeemi toimii todella intuitiivisesti monissa 1st person konsolipeleissä, esim. Metroid Primessa, ei sitä edes huomaa pelatessa (siis jos peli itsessään on hyvin ja tilanteen mukaisesti suunniteltu, muutenhan mikä tahansa ohjainmetodi on yhtä tyhjän kanssa). Wiimotessa on myös varsinkin FPS peleihin istuva triggeri liipasinsormelle. Etuna hiiritähtäykseen on tietysti se, että koko tilanne on paljon luonnollisempi, tunnelmallisempi ja sitä kautta myös hauskempi.

Tätä voi muuten helposti verrata esim. ZooKeeperiin hiirellä Vs. DS:n kosketusnäytöllä. Paperilla ja sanoin kuvailtuna ero ei kuulosta mullistavalta (varsinkaan jos ei ole kokemusta vastaavista asioista), mutta käytännössä ero on ratkaiseva. Sit pitää viel muistaa, että Wiimote aistii liikettä joka suuntaan 3D avaruudessa, joten pelintekijöillä on ovet avoinna monien nappien intuitiivisempaan liikemappaukseen, kuten nyt vaikkapa Katanan käytön suhteen.

Kaiken kuulemani, lukemani ja näkemäni perusteella immersion ja tarkkuuden balanssi on Wiimotessa täysin uudella tasolla. Ei pidä unohtaa, että FPS-peleissä ja monissa muissa monipuolisemmissa peleissä interaktio tapahtuu Wiimoten JA toisen käden liikettä aistivan analogisen Nunchaku ohjaimen yhteistyöllä, joissain tapauksissa tietty myös kahdella Wiimotella. Pelikokemuksen kannalta tää on itse asiassa ihan yhtä tärkeä pointti kuin mikä tahansa muu Wii:n ominaisuus. Yksinkertaiset ja hauskat partypelit Warion ja Tenniksen tapaan hoituu vain yhdellä Wiimotella, tällä just rikotaan niitä raja-aitoja non-gamereiden ja gamereiden välillä. Ns. hardcore peleihin sitten monipuolisemmat sovellukset Nunchakun tai toisen Wiimoten toimesta.
Avatar
#89 • • Samus Aran Guest
Ja homma jatkuu:

Ubi Director Commends Wii, Shuns PS3

The creative director of Ubisoft Montreal had harsh words for Sony during an E3 workshop focusing on next-generation game design.

Clint Hocking, the creative director behind titles such as Splinter Cell: Chaos Theory explained how he was disappointed by Sony's attempts to copy technologies from the other consoles. After referring to Sony's mimicking of Xbox Live, and then duplicating components of Nintendo's motion sensitive controller, Hocking paused in frustration.

"How much more 'me too' can [Sony] be?," he asked.

Earlier in the discussion Hocking attacked the industry's strategy to up the ante in visuals significantly with each console.

It's a "fundamental problem of approach" to continue to push for stronger graphics, he said. He argued such an approach puts game developers in situations where they have to be factory workers. Assemble art texture here, model texture shades here. Repeat.

Further, Hocking claimed the adoption rate of high-definition televisions is so low, that the approach wastes resources on art that many customers won't even appreciate.

At the conclusion of the workshop, Hocking applauded Wii's new controller interface. If it can meet the technical accuracy promised by Nintendo, it can open up the creative minds of game designers, he said. While graphics may add emotion, Wii's new controller interface is more likely to bring emotion directly to the player.
(byc)

Source: Ubisoft

Avatar
#90 • • Samus Aran Guest
wiimote.jpg

12914075137.jpg
Avatar
#92 • • Edited Samus Aran Guest
"Kobun Heat" (Wired) Red Steelistä:

http://blog.wired.com/games/index.blog?entry_id=1473339

I watched a lot of people play Red Steel. A lot of people. At first, everybody extended their arms far from their body, as if they were holding a firearm. This is known as the "wrong" or "stupid" way of playing Red Steel. I did it too, mind you, at Tokyo Game Show when I played the Metroid demo. But eventually one begins to realize that you don't have to wave your arms wildly -- you can just hold the controller like you would hold any normal game controller, and aim all over the screen with minimal wrist movement.



It took about one time through the shooting gallery to get totally acclimated to aiming. At first, it's easy to struggle with the controls and have trouble hitting targets. But something truly amazing happens after about five minutes. You get good. I mean, you get real good -- better than you could possibly imagine being with analog sticks or (dare I say it?) a mouse.

Avatar
#93 • • Samus Aran Guest
Tää on jo hieman yllättävä uutinen (positiivisessa mielessä):

Although we were very timid to play the game, our hesitations were put to ease as soon as soon as we got to throw the first pass. We found out pretty quickly that the control for this incarnation of Madden football is where the game shines. Made to be as easy as possible, the control scheme never felt contrived or difficult, but rather felt natural and simple to pick up on. Once we started playing the second time around, we found that we were completing passes and finding holes, even if we had to create them ourselves. Madden '07 makes good use of the motion sensor as it is used in nearly ever aspect of the gameplay, from kicking the perfect field goal to making the game winning pass. We can't express enough how much fun the control scheme was; We were elated to put ourselves in the place of the quarterback, only to snap the ball and throw the passes by ourselves. Even the most hardened Madden fans will find something to love with the Nintendo Wii's control scheme.

As mentioned, the controls are simple, but they do take getting used to - as all the Wii games will. Even though we breezed through the game the second time, the first time through was hit or miss...

Avatar
#94 • • Samus Aran Guest
Alla hyvä ja simppeli esimerkki hardwaren nopeudesta ja tarkkuudesta:

Lataa tästä (QT)
Avatar
#96 • • Samus Aran Guest
Aivan kingi Smash Bros traileri täällä.

LOL!

:cool:

T. Zero Suit Samus
Avatar
#97 • • Samus Aran Guest
http://www.gametrailers.com/player.php?id=10584&type=wmv&pl=game

Uus Mario Galaxy boss scene, näyttää TODELLA asialliselta. Alkuminuuteilla selviää, et kaveri pelaa peliä ekaa kertaa, siihen nähden homma näyttää toimivan tosi hyvin. Matka boss encounteria kohti alkaa abt 4:30 minuutin kohdalla.

:cool:
Avatar
#98 • • Paarma Guest

Aivan kingi Smash Bros traileri täällä.

LOL!

:cool:

T. Zero Suit Samus



ISOO MONKKUU!

Lopussa Snake-ylläri teki viel lisägutaa..

"Puhelin soi." "...." "Pahvilaatikko." "SHOWTIME!"
Avatar
#99 • • Samus Aran Guest
Ensimmäisiä soraääniäkin alkaa kuulua.

Yhdessä Metroid Prime 3 videossa kaveri hyppi ja tähtäili minne sattui noin neljä minuuttia, lopuksi kaksi ihan tavallisen näköistä vihulaista vei voiton sokean ja humalaisen näköisestä sankarista. Mutta mutta, kuten Kobun tossa Wiredin blogissaan sanoi, niin uusi ohjaustapa vaatii useimmilta jonkun verran totuttelua, varsinkin Metroid Primen, Red Steelin ym. 'hardcore' yleisölle suunnattujen pelien kanssa. Melkein 100% kaikissa muissa Metroid Prime videoissa homma on ollut täysin hallussa, joten tuskin syy hardwaressa on?

GameSpotin Red Steel haastiksessa pelintekijä tosin sanoi, että E3:n pelattavassa buildissa ohjaus on säädetty todella "loose" asentoon, jotta newcomerit ei sohisi ympäri tv-ruutua miten sattuu, tiedä sitten miten toi vaikuttaa käytännössä. Valmiissa pelissä säädöt on tietty "totally user controlled".

Guardianin kaveri oli myös testannut Red Steeliä ja Tennistä pikaisesti:

By Greg Howson / NIntendo 05:33am

If ony I could get into the convention centre now - it's 10pm LA time - and spend a night with Wii then maybe I could really make my mind up. But for now I'm undecided, partly because I could only get on two games. Tennis and Red Steel may not be showstoppers, but they are Wii launch games with enough sensitivity/accuracy issues to suggest that either my wrists have had it, or the Wii isn't quite as friendly as hoped.

The main controller was smaller than expected, but snug, nicely weighted and comfortable to hold. But the games saw mixed results. Tennis was very easy to play and will certainly work for a quick set with friends/family. But I found it frustratingly imprecise when trying to place the ball and can see why the execs missed the shots they did on stage at the Nintendo conference. And on a console that values inclusivity, Red Steel is more likely to cause motion sickness than family togetherness. What did work well was the thrust and parrying of the sword combat, which felt much better than the gun-based action. Of course, this is very early days and more playtime is needed - Super Mario Galaxy, Excite Truck and Zelda all spring to mind - and there were moments in both games where it all made some sort of sense. But Wii wasn't the unconditional love at first play that I thought it might be.



Vaikuttaapi istuvan aika sopivasti noihin Kobunin kokemuksiin, lisää peliaikaa, niin homma toimii. Odottelen mielenkiinnolla kaverin lisäkommentteja.

Ps. Joystic toisaalla kirjoittaa:

You also can't miss if you time your swing well enough, so we can't say this really tests the controller. That said, it was quite fun and provided a whole new type of play experience that we look forward to more of in the future.



;)
Avatar
#100 • • Samus Aran Guest



Lopussa Snake-ylläri teki viel lisägutaa..



Nimenomaan!

"Knowing your enemy is the quickest path to victory."

}:-o