Halusit tai et, klubiisi tulee myös ihmisiä jotka itseasiassa tulevat ravintolaan. ts. he tulevat mestaan missä on ihmisiä, riippumatta siitä mitä musiikkia siellä soi. joskus saattaa jopa käydä niin että 'tavikset' ovat määräenemmistössä.
Kuules.. Jos mie menen ravintolaan missä on illan esiintyjinä CMX ja Tehosekoitin, menen sinne ihan omaa tyhmyyttäni - tai vastaavasti mielenkiinnosta heitä kuuntelemaan. Jos menen pyytämään dj:ltä For An Angelia tai You Don't Know me:tä, niin perusoletus on ihan varmana se, että niitä ei tule. Ihan omaa tyhmyyttäni olen ko. ralleja siellä toivomassa.
Ei se homma nyt ihan noin toimi niinku sanot.
Jos bileisiin tulee rokkareita, niin tuskin (vaikka en henkilökohtaisella tasolla seuraavia dj:tä tunne, epäilen ettei esm) Milla Lehto, Orkidea, tms rupea soittamaan Kissiä rai Ratt:ia sen takia että parikymmentä henkilöä haluaa kuulla... Jotenkin ei vaan konsepti toimi sen takia..
jos sinulla on tietyn musiikkityylin klubi-ilta sanotaan vaikka house, ja kesken kaiken soitat yleisön painostuksesta rankempaa kamaa, vaikka trancea, on se huoraamista, vaikka itse pitäisitkin k.o. ransekipaleesta.
Näytänks mie siltä, että soittaisin jotain trancea kesken House-setin, bileissä, joihin on pyydetty dj:t tuomaan esille sitä musiikkia mikä on heitä itseään?
En ole käyny kyllä yksissäkään
bileissä jossa dj valitsee genren sen mukaan mitä ihmiset toivoo.. Vähän sama kun menis mainitsemaltasi Popedalta toivomaan Autiotaloa, tai Joutsenlaulua..
Jos kyse on ihan "tavan" klubista / discosta, jonka musiikkilinjaus on "konemusa" toimii se paketti kyllä ihan samalla tapaa ku ravintelissä.
Joko minulla on koko asia ihan hukassa tai sitten jollakulla muulla.
1) huoraamisella klubimusassa tarkoitan itsestäänselvyyksien soittamista.
2) huoraamisella ravintolaDJ:nä tarkoitan semmoisenkin musan soittamista joka itselle ei putoa.
Kohta 1) Konemusabileet, soitat "klassikoita" setin väliin - eli huoraat (sinun sanojesi mukaan), sitten tulee täti-X toivomaan yölintuja, heität "liian suuri city" siihen väliin. Mitäs se sitten on, jos tuo äskeinen oli huoraamista?
Kohta 2) Eikös sitä ole sanottu työntekemiseksi, ainakin näin meilläpäin. Muta onha se kamalaa ku jotkut joutuu soittamaan ihan "paskaa musaa". Kehtaavat tehdä näin ainutlaatuista ja taiteellista hommaa työkseen.. Retvaleet :crybaby:
Nyt on iha pakko kysyä, mitä
vikaa on tässä toiminnassa, jota itse kutsut huoraamiseksi?