Internet-sivujen tekeminen

50 posts, 3 pages, 6,641 views

Avatar
#41 • • akir0 Guest


Tehkää sivusta iso imagemappi



On meinaan nykyään sen verran nopeet nettiyhteydet, että saisi ainakin varmasti hienot ja yhtä hyvin jokaisella selaimella toimivat sivut tehtyä vaivattomasti fotarilla :) Nopeammin nyt yks kuva latautuu ku joku raskaan sarjan flässihirmu. Toisaalta jos sivulla pitäisi olla jotain monimutkaisempaakin kuin pelkkää infoa ja navigointimahdollisuus, ei tää systeemi oikein natsaa :D



Joo, sit pitäs olla vielä seki feature, että hakukoneet osais indeksoida ton saitin :) Kun ei toi tekstintunnistus taida (vielä) olla aukotonta.

Ite editoin nykyisin php-scriptejäni php designer 2005:lla. Ei oo enää sulkeet ja kaarisulkeet hukassa ja sisältää muutenki ihan kivoja featureita + on ilmainen ja kevyt.
Avatar
#42 • • Taedium Guest

Joo, sit pitäs olla vielä seki feature, että hakukoneet osais indeksoida ton saitin :) Kun ei toi tekstintunnistus taida (vielä) olla aukotonta.

W3C:ssä on kaikki!
Avatar
#43 • • De Souza Guest
yllättäen tuli ongelma tekstin sijoittamisessa <div> -elementin sisälle. jos en katkaise tekstiä editorissa se lähtee vaeltamaan <div> -elementin ulkopuolelle, mikä ei tietenkään olisi tarkoitus.

osaisiko joku kertoa millä konstilla teksti pysyisi sivuilla olevan keltaisen "tekstikentän" sisällä?? muutenkin haluaisin tuota kappelekokoa pienentää, mutta se ei ole onnistunut viilaamalla <p> elementin arvoja tyylipohjaan... mikäköhän mättää??

http://www.djdesouza.com/atlasart
Avatar
#44 • • Taedium Guest

osaisiko joku kertoa millä konstilla teksti pysyisi sivuilla olevan keltaisen "tekstikentän" sisällä??

Tossahan ei ole välilyöntejä. Ei tossa mitään tavutussoftaa ole, että ei se osaa sun sfdgsdfgsdfgsdfdsdfgsdfg -tekstiäs tavuttaa. Miltä se näyttää sdfg sdfgsdfg sdfg sdfgsdfg sdfgsd fgsdfg -tekstillä?

Ja div tägiin saa width=24362456 px arvon, jolla se pakottaa sen divin johonkin tiettyyn kokoon.

Millä sä teet noita? Jos se on joku Dreamweaver tms. niin pitäis löytyy Div tagin properties kentistä toi leveysarvokin.
Avatar
#45 • • De Souza Guest

osaisiko joku kertoa millä konstilla teksti pysyisi sivuilla olevan keltaisen "tekstikentän" sisällä??

Tossahan ei ole välilyöntejä. Ei tossa mitään tavutussoftaa ole, että ei se osaa sun sfdgsdfgsdfgsdfdsdfgsdfg -tekstiäs tavuttaa. Miltä se näyttää sdfg sdfgsdfg sdfg sdfgsdfg sdfgsd fgsdfg -tekstillä?

Ja div tägiin saa width=24362456 px arvon, jolla se pakottaa sen divin johonkin tiettyyn kokoon.

Millä sä teet noita? Jos se on joku Dreamweaver tms. niin pitäis löytyy Div tagin properties kentistä toi leveysarvokin.



Eipä auttanut tekstin pätkiminen pienempiin sanoihin. Div tagille olen määrittänyt width: 450px arvon (css filuun). GoLivellä olen näitä työstänyt. No täytyy vielä tutkiskella, jossain täytyy olla joku pieni fiba, joka on näköjään jäänyt huomaamatta. Ehkä w3 -validator auttaa...
Avatar
#46 • • Taedium Guest

Eipä auttanut tekstin pätkiminen pienempiin sanoihin. Div tagille olen määrittänyt width: 450px arvon (css filuun). GoLivellä olen näitä työstänyt.

Jaa, jos siellä ei oo mitään mikä ton sit kumoaa, niin siinähän on virhe. Soita Adobelle. Ne on siellä sitä varten. Varmaa www.adobe.fi löytyy puhelinnumerot.

No täytyy vielä tutkiskella, jossain täytyy olla joku pieni fiba, joka on näköjään jäänyt huomaamatta.

Voi olla. Usein näin on.

Ehkä w3 -validator auttaa...

W3C:stä löytyy kaikki!
Avatar
#47 • • Taedium Guest
Kurkkasin sitä CSS:ää, ja yks fiba löyty, mutta se ei liittyne tähän. Sun float tagi on float: inherit; siinä div#contentissa. Mistä se on sen perimässä, kun toi div#content_top sulkee ittensä ennen ku toi div#content alkaa? Ja onko se saletti, että toi GoLive on tehny ton tablen noin? Siinähän ei ole TD tageja? Vai eikö niitä enää tarvita? Siis pitäis olla mun käsityksen mukaan esmes näin:
Code:
<table cellspacing="0" width="100%" border="0"> <tr valign="top"><TD> <div id="container_tag"> <div id="content_top"></div> <div id="content"><p>dflökdlöfdsfd</p></div> </div> ...ja sit sulkien TD, TR ja TABLE...
Ja sit tohon container_tagiin laitat ne CSS merkinnät, mitkä haluut periyttää tohon contenttiin. Käsittääkseni nyt ne periytyy tosta TR tagista.

No emmä tiiä... Kai se on jotain uusia kommervenkkejä. Niin se HTML edistyy ja ite tippuu kärryiltä.

page-break-before: avoid; - tonkaa funktiosta mä en ymmärrä, että mitä sä sillä tossa teet, mutta ei kai siitäkään haittaa ole. Eiks toi oo lähinnä printtaukseen liittyvää? (Siis ettei printatessa katkasta ton paragrafin alusta.) Ja toi float - tarviitko sitä ylipäänsä staattisessa sivustossa? Ja käsittääkseni toi tbody tag on myös turha. Kun et oo määritelly sille tbodylle mitään otsikkoarvoja...

No emmä tiiä.. Ehkä mä puhun puutaheinää. Ite yritän tehdä mahdollisimman vähillä merkeillä ja niin yksinkertaiseks, ku voi, että ehkä se vaan mun silmään näyttää, että siellä on turhaa hörhellystä.

WYSIWYG softat häiritsee... Uusin Dreamweaver näyttää tekevän kiitettävän tiukkaa koodia. Tosin, saas nähä mitä tapahtuu ku Adobe pääs käsiks siihen...
Avatar
#48 • • De Souza Guest

Kurkkasin sitä CSS:ää, ja yks fiba löyty, mutta se ei liittyne tähän. Sun float tagi on float: inherit; siinä div#contentissa.



Itseasiassa toi float:inherit; täytyi jostain syystä olla, että sain tekstikentän taustat osumaan kohdalleen. IE:a varten täytyi samasta syystä tehdä oma css-filu. Noh, täytynee vielä tarkistaa se...

Mutta oikeassa olit sen suhteen, että mikään softa ei osaa tavuttaa sitä tekstiä. Kun korvasin sen siansaksan ihan suomen kielellä, johan toimii. En tiedä olisko pitänyt itkeä vaiko nauraa, kun olen täällä repinyt hiukset päästä kokeillessani mitä kummallisempia variaatioita. :D

Oikeassa olet myös siinä, että <td> tagi puuttui ennen niitä <div> tageja. W3C osasi korjata tuon virheen.

Joka tapauksessa ongelma oli taas kerran aivan surkuhupaisa ja minä poistun takavasemmalle nauramaan itselleni. :crybaby:

Kiitos avustuksesta!
Avatar
#49 • • sonni Guest
tablet ovat taulukoille.
Avatar
#50 • • Taedium Guest
Nii... Diveillä voi hoitaa. Mut kyl taulukollakin leiskan saa aikaan.

Ja klemmarista hyrrän.